پودر کربنات کلسیم دستمال کاغذی

پودر کربنات کلسیم دستمال کاغذی
26 آذر, 1401
mehditarah
367

پودر کربنات کلسیم دستمال کاغذی یکی از مواد اولیه پرکاربرد در صنعت تولید محصولات سلولزی است.
کربنات کلسیم رسوبی به عنوان پرکننده و عامل پوشش سطحی در صنعت کاغذ استفاده می‌شود. علاوه بر این کربنات کلسیم رسوبی در کاغذ در کاغذ سیگار و دستمال کاغذی برای تولید محصولات با کیفیت برتر استفاده می‌شود. استفاده از پودر کربنات کلسیم در محصولات سلولزی روشنایی، صافی و شفافیت را افزایش می‌دهد. کربنات کلسیم رسوبی یا PCC همچنین بهره‌وری دستگاه کاغذ را نیز بهبود می‌بخشد. علاوه بر این می‌تواند هزینه‌های تولید کاغذ و دستمال کاغذی را از طریق جایگزینی فیبر گران قیمت خمیر کاغذ و روشن کننده‌های نوری کاهش دهد.

مطلب پیشنهادی: کاربرد پودر کربنات کلسیم در کاغذ

مواد اصلی تشکیل دهنده دستمال کاغذی

برای بسیاری، دستمال کاغذی به کالایی تبدیل شده که «نمی‌توان بدون آن‌ زندگی کرد»! از آشپزخانه گرفته تا حمام، تقریباً در هر خانه‌ای می‌توانید یک رول یا جعبه دستمال کاغذی پیدا کنید. اما دستمال کاغذی از چه موادی تشکیل شده؟
مواد اولیه گوناگونی در تولید دستمال کاغذی به کار می‌روند. مواد اصلی تشکیل دهنده دستمال کاغذی عبارتند از:

● آب، چوب و خمیر: خمیر دستمال کاغذی از چوب درختان حاصل می‌شود.
● جوهر چاپ: جوهر مبتنی بر آب برای اهداف تزئینی و تولید دستمال کاغذی به رنگ سفید استفاده می‌شود.
● چسب‌های مبتنی بر آب: این چسب‌ها صفحات دستمال کاغذی لایه‌ای را کنار هم نگه می‌دارد.
● پودر کربنات کلسیم دستمال کاغذی: پودر کربنات کلسیم در تولید دستمال کاغذی به مقدار زیاد و به عنوان پر کننده به کار می‌رود. کربنات کلسیم ماده اولیه‌ای ارزان قیمت است‌. بنابراین کاربرد آن در خمیر دستمال کاغذی، علاوه بر افزایش حجم خمیر بهای تمام شده تولید را نیز کاهش می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم در مواد بهداشتی 

نقش پودر کربنات کلسیم در دستمال کاغذی

کربنات کلسیم رسوبی (PCC) محصولی نوآورانه مشتق شده از سنگ آهک است که کاربردهای صنعتی زیادی دارد. PCC با هیدراته کردن آهک سریع با کلسیم بالا و سپس واکنش دوغاب آهک حاصل با دی اکسید کربن ساخته می‌شود. PCC در مورفولوژی‌ها و اندازه‌های کریستالی متعددی موجود است که می‌توانند برای بهینه‌سازی عملکرد در یک برنامه خاص طراحی شوند. نقش پودر کربنات کلسیم در دستمال کاغذی بسیار مهم و قابل توجه است. از زمان اختراع دستمال کاغذی تلاش‌های زیادی برای بهبود کیفیت و کاهش هزینه تولید آن انجام شده. یکی از موفق‌ترین این تلاش‌ها به کار بردن کربنات کلسیم در این محصولات است.
محصول به دست آمده پس از به کار بردن پودر کربنات کلسیم دستمال کاغذی بسیار سفید است و نرم است. نرمی یک جنبه کیفی مهم در دستمال کاغذی است.نرمی دستمال کاغذی به طور غیرمنتظره‌ای با استفاده از پرکننده معدنی کربنات کلسیم افزایش می‌یابد. در حقیقت به کار بردن کربنات کلسیم تاثیر مثبتی بر نرمی درک شده توسط مصرف کنندگان بدون به خطر انداختن خواص استحکام دستمال کاغذی دارد.
البته از کربنات کلسیم زمین یا طبیعی میکرونیزه نیز در تولید دستمال کاغذی استفاده می‌شود. کربنات کلسیم زمین اگرچه نسبت به کربنات کلسیم رسوبی درجه خلوص و کیفیت پایین‌تری دارد، اما در عوض ارزان‌تر است.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم چیست

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده دستمال کاغذی

کربنات کلسیم همدان

بازار کربنات کلسیم بر اساس عوامل گوناگونی تقسیم بندی می‌شود:
● بر اساس نوع: (کربنات کلسیم زمینی و کربنات کلسیم رسوبی)
● بر اساس کاربرد (ماده خام برای مصالح ساختمانی، مکمل غذایی، افزودنی برای ترموپلاستیک، پرکننده و رنگدانه، جزء چسب‌ها، گوگردزدایی از گازهای سوختی در نئوت و …)
بازار پودر کربنات کلسیم دستمال کاغذی گسترده و متنوع است. زیرا در این بازار از هر دو نوع کربنات کلسیم طبیعی و مصنوعی استفاده می‌شود. همانطور که می‌دانید دستمال کاغذی کالایی بسیار پر مصرف است. از سوی دیگر میزان مصرف کربنات کلسیم در تولید دستمال کاغذی نیز بسیار بالاست. بنابراین بهتر است صنعتگران حوزه تولید محصولات سلولزی کربنات کلسیم مورد نیاز را مستقیما از کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده دستمال کاغذی خریداری کنند. این کار دارای 2 مزیت عمده است:
● اولا با خرید از درب کارخانه می‌توان از اصالت برند و کیفیت محصول اطمینان حاصل کرد.
● دوما خرید از درب کارخانه نسبت به خرید از عرضه کنندگان ارزان‌تر و به صرفه‌تر است.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم در لوازم آرایشی

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص دستمال کاغذی

پودر کربنات کلسیم دستمال کاغذی به طور خاص برای کاربرد در محصولات سلولزی طراحی شده است. استفاده از این پودر در حالی که خواص فنی مهم را حفظ می‌کند، ویژگی‌هایی مانند جذب، استحکام و لطافت را نیز افزایش می‌دهد. بنابراین خرید کربنات کلسیم در تولید دستمال کاغذی انتظارات مشتریان را برآورده می‌سازد. با توجه به تاثیرات مثبت کربنات کلسیم بر کیفیت دستمال کاغذی، فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص دستمال کاغذی بسیار پر رونق است. شرکت الوان پودر یکی از بهترین تولید کنندگان و عرضه کنندگان این محصول است. پودر کربنات کلسیم تولید شده توسط شرکت الوان پودر از خلوص بالا و بافت بسیار همگن و درجه سفیدی قابل قبولی برخوردار است. علاوه بر این قیمت پودرهای صنعتی الوان پودر نسبت به کیفیت بالای آن‌ها کاملا مقرون به صرفه است.

سوالات متداول

استفاده از کربنات کلسیم در تولید دستمال کاغذی موجب افزایش کیفیت این محصول و کاهش هزینه تولید آن می‌گردد.

کربنات کلسیم دستمال کاغذی موجب بهبود شفافیت، سفیدی و صافی محصولات سلولزی می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پودر تالک صنعتی چیست؟ 5 مهر, 1402
خواص پودر تالک در صنایع پلاستیک 17 مهر, 1402

خواص پودر تالک در صنایع پلاستیک

خواص پودر تالک در صنایع پلاستیک

مقالات ادامه مطلب
کربنات کلسیم ریز دانه 14 تیر, 1401

کربنات کلسیم ریز دانه

کربنات کلسیم را می‌توان یکی از پرمصرف‌ترین مواد اولیه در صنعت قلمداد کرد. کربنات کلسیم میکرونیزه همان پودر کربنات کلسیم است که برای اثربخشی بیشتر

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر مل 28 اسفند, 1401

کاربرد پودر مل

کاربرد پودر مل مانند پودر کربنات کلسیم بسیار زیاد است. در حقیقت این پودر را می‌توان یکی از مفیدترین و پرکاربردترین پودرهای صنعتی حاضر به

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو