پودر کربنات کلسیم رسوبی

کربنات کلسیم رسوبی
4 تیر, 1401
mehditarah
2005

کربنات کلسیم رسوبی (PCC) محصولی نوآورانه مشتق شده از آهک است که کاربردهای صنعتی زیادی دارد. PCC برخلاف کربنات کلسیم معدنی یا زمین(GCC) به صورت مصنوعی و توسط بشر تولید می‌شود.

PCC با هیدراته کردن آهک زنده با کلسیم و سپس واکنش دوغاب حاصل یا “شیر آهک” با دی‌اکسیدکربن ساخته می‌شود. محصول به دست آمده بسیار سفید است و معمولاً دارای توزیع اندازه ذرات باریک و یکنواخت است.

PCC در مورفولوژی‌ها و اندازه‌های کریستالی متعددی موجود است که می‌تواند برای بهینه سازی عملکرد در برنامه‌های خاص طراحی شود.

فهرست مطالب

 

کربنات کلسیم رسوبی چیست؟

پودر میکرونیزه کربنات کلسیم نامی است که برای فعالان صنعت در حوزه‌های مختلف بسیار آشناست. اما کربنات کلسیم رسوبی (PCC) چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که PCC یک ماده خام مصنوعی با فرمول CaCo3 است که در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. خلوص بالا، اندازه ذرات منظم و مورفولوژی، آن را به یک پرکننده سفید پرمصرف تبدیل کرده است.

خواص منحصر به فرد PCC عبارتند از:

  • رنگ پایه پایین
  • مقاومت در برابر آب و هوا
  • میزان الکترولیت کم
  • غیر سمی بودن
  • اثر تثبیت کننده pH

انواع مختلف کریستال و اندازه ذرات PCC برای کاربردهای خاص مناسب هستند و تنها PCC مناسب می‌تواند کیفیت محصولات نهایی را افزایش دهد.

ساختار و روش تولید کربنات کلسیم رسوبی

ساختار و روش تولید کربنات کلسیم رسوبی ( Precipitated calcium carbonate) از پیچیدگی خاصی برخوردار است. زیرا به کنترل‌های ویژه و دانش عمیق در مورد پارامترهای مختلف درگیر در واکنش تولید و فرآیندهای بعدی نیاز دارد.

PCC با رسوب نمک کلسیم از محلول در شرایط مشخص تولید می‌شود. به طور معمول، یک محلول فیلتر شده از هیدروکسید کلسیم Ca(OH)2 به عنوان منبع کلسیم استفاده می‌شود.

این محلول نباید حاوی هیچ گونه ناخالصی رنگی باشد. کربنات کلسیم با مخلوط گازی دی اکسید کربن یا کربنات سدیم Na2CO3 رسوب می‌کند. شکل ذرات و توزیع اندازه ذرات به شرایطی مانند غلظت محلول، دما و تغییر دما در حین فرآیند، انرژی هم زدن و pH بستگی دارد.

مهم‌ترین عیب تولید این ماده خام شیمیایی تولید کربن دی اکسید در فرآیند تولید است. گاز کربن دی اکسید از جمله گازهای مضر برای محیط زیست و کره زمین محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی : پودر کربنات کلسیم چیست 

کاربرد کربنات کلسیم رسوبی

کربنات کلسیم رسوبی در صنعت کاربردهای فراوانی دارد. برخی از مهم‌ترین این کاربردها عبارتند از:

  • کاربرد کربنات کلسیم رسوبی در تولید کاغذ: PCC به عنوان یک پرکننده و رنگدانه پوشش برای محصولات کاغذی با کیفیت شناخته شده است. PCC خواص نوری و ویژگی‌های چاپ محصولات کاغذی را افزایش می‌دهد و بهره‌وری ماشین کاغذ را بهبود می‌بخشد. همچنین می‌تواند هزینه‌های کاغذ سازی را از طریق جایگزینی فیبرهای گران‌تر خمیر کاغذ و روشن کننده‌های نوری کاهش دهد‌.
  • استفاده از PCC در تولیدات پلیمری: کاربرد PCC در پلیمرها استحکام در برابر ضربه را افزایش می‌دهد. نانو PCCها (با اندازه کمتر از 0.1 میکرون) ویسکوزیته و افتادگی را در درزگیرهای خودرو و ساختمان‌ها کنترل می‌کنند.
  • استفاده از کربنات کلسیم مصنوعی در رنگ: اشکال ذرات منحصربه‌فرد PCC باعث بهبود و کاهش سطح دی اکسید تیتانیوم در رنگ می‌شوند. همچنین بهای تمام شده محصولات را کاهش می‌دهند.
  • استفاده از PCC در صنعت غذا و دارو: PCC به عنوان یک خنثی کننده اسید موثر، در قرص‌ها و مایعات ضد اسید مبتنی بر کلسیم استفاده می‌شود. PCC با داشتن کلسیم بالا، فرمولاسیون مکمل‌های کلسیم با دوز بالا و قرص‌های مولتی ویتامین/معدنی را امکان پذیر می‌کند. اندازه ذرات کوچک و شکل ذرات خاص PCC به تولید غذاها و نوشیدنی‌های غنی شده با کلسیم با طعم خوب کمک می‌کند.

خرید کربنات کلسیم رسوبی

قیمت کربنات کلسیم رسوبی

قیمت کربنات کلسیم رسوبی نسبت به بسیاری از مواد خام ارزان‌تر و نسبت به کلسیم کربنات زمین گران‌تر است. قیمت این ماده به عوامل مختلفی وابسته است:

  • میزان خلوص
  • میزان سفیدی و روشنایی
  • اندازه ذرات و مش بندی آن
  • یکنواختی توزیع ذرات
  • بسته‌بندی
  • نوسانات بازار

اندازه ذرات و دانه بندی PCC بین در نوع بالای یک میکرون بین 6000 تا 8000 متغیر است. در نوع زیر یک میکرون نیز با مش بین 800 تا 2500 تولید می‌شود. بدیهی است که PCC با اندازه ذرات کوچکتر قیمت بیشتری دارد. زیرا فرآیند تولید آن دشوارتر و زمان بر است.

فروش کربنات کلسیم رسوبی

فروش کربنات کلسیم رسوبی برای کاربردهای مختلف انجام می‌شود. PCC با ویژگی‌های مختلف و بسته به نیاز کاربران نهایی توسط تولید کنندگان کشورهای مختلف تولید می‌شود. تولید این ماده خام در کشور ما نیز انجام می‌شود. PCC را می‌توان از تولیدکنندگان به صورت عمده یا خرده خریداری کرد. فروش این محصول هم به صورت فله‌ای و هم به صورت بسته‌بندی شده انجام می‌شود. خلوص PCC با کیفیت بالا حدود 98.0٪ و بدون ضایعات است.

خرید آنلاین کربنات کلسیم رسوبی از تولید کننده چگونه است؟

خرید آنلاین کربنات کلسیم رسوبی از تولید کننده چگونه است؟

با خرید کربنات کلسیم رسوبی از شرکت تولید کننده انواع پودر های میکرونیزه الوان پودر، به سادگی و اطمینان به خرید صنعتی پرداخته و به کیفیت بی‌نظیری دست یابید.

چرا کربنات کلسیم رسوبی را از الوان پودر خریداری کنیم؟ 

کیفیت بی‌نظیر: ما در الوان پودر از بهترین مواد و استانداردها برای تولید کربنات کلسیم رسوبی استفاده می‌کنیم. محصولات ما تحت نظر کنترل کیفی دقیق قرار دارند تا به شما کمال اطمینان را در استفاده صنعتی خود بدهیم.

منبع قابل اعتماد: کربنات کلسیم رسوبی از معادن معتبر استخراج می‌شود و به عنوان یک منبع معتبر و پایدار برای صنایع مختلف شناخته می‌شود.

ارسال سریع و مطمئن: با سیستم ارسال موثر ما، کربنات کلسیم رسوبی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست شما خواهد رسید. همچنین، ما تاکید داریم که محموله‌ها به صورت ایمن و بدون آسیب به شما تحویل داده شوند.

پشتیبانی فنی: تیم فنی ما آماده‌ایم تا به شما در مورد مشخصات فنی، روش‌های استفاده، و سایر سوالات صنعتی‌تان کمک کنیم.

با کربنات کلسیم رسوبی از الوان پودر، به جلوه و کارایی ایده‌آلی در صنایع خود دست یابید. برای خرید و اطلاعات بیشتر، به وب‌سایت ما مراجعه کنید.

سخن آخر

مزیت بزرگ کربنات کلسیم رسوبی (PCC) در مقایسه با کربنات کلسیم زمینی (GCC) امکان سنتز ذرات با فرم کریستالی خاص است. ذرات PCC بسیار کوچکتر هستند و دارای توزیع‌های گرانولومتری باریک‌تر و یکنواخت‌تر می‌باشند. علاوه بر این، مزیت بزرگ PCC امکان داشتن اشکال کریستالی مختلف است که خواص فیزیکی آن با هر کاربرد سازگار است. بنابراین امکان تولید PCC منطبق با نیازهای خاص هر صنعت وجود دارد. مهم‌ترین عیب کربنات کلسیم مصنوعی در مقابل کربنات کلسیم زمین را می‌توان بهای تمام شده بالاتر آن قلمداد کرد.

کربنات کلسیم رسوبی یک ماده خام مصنوعی است که به دلیل خواص منحصر به فرد آن در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد.

استفاده از تولید کاغذ، محصولات پلیمری، رنگ و صنایع غذا و دارو مهم‌ترین کاربردهای کربنات کلسیم رسوبی به شمار می‌روند.

امکان تولید PCC در اشکال، اندازه ذرات و توزیع‌های مختلف منطبق با نیازهای خاص هر صنعت وجود دارد. در حالی که کلسیم کربنات زمین در طبیعت و طی واکنش‌های خارج از کنترل بشر تولید می‌شود.

میزان خلوص و کیفیت محصول، اندازه ذرات، نوع بسته بندی و نوسانات بازار مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت کربنات کلسیم رسوبی هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کربنات کلسیم سرامیک 10 اسفند, 1401

کربنات کلسیم سرامیک

کربنات کلسیم یک ماده معدنی با فرمول شیمیایی CaCO3 است. این ماده رایجی است که در سنگ‌ها به عنوان کانی‌های کلسیت و آراگونیت یافت می‌شود.

مقالات ادامه مطلب
پودر مل هنری 24 اسفند, 1402
خواص پودر تالک در صنعت الکترونیک و برق 20 آذر, 1402

خواص پودر تالک در صنعت الکترونیک و برق

خواص پودر تالک در صنعت الکترونیک و برق

مقالات ادامه مطلب
انواع رنگ کربنات کلسیم چیست؟ 1 اسفند, 1401

انواع رنگ کربنات کلسیم چیست؟

“انواع رنگ کربنات کلسیم چیست؟ ” این سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ خواهیم داد. کربنات کلسیم اغلب به عنوان یک ماده

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو