پودر بنتونیت

پودر بنتونیت 

پودر بنتونیت یک ماده  از دسته رس‌ها و از کانی‌های متورم شونده تشکیل شده‌است که عمدتاً مونتموریلونیت و به مقدار کمی بیدلیت هستند. اکثر بنتونیت‌ها بر اثر هوازدگی و دگرسانی خاکسترهای آتشفشانی و اغلب در حضور آب تشکیل می‌شوند. بنتونیت دارای ساختمان آلومینوسیلیکاتی است و در دسته سیلیکات‌های سه لایه قرار می‌گیرد. رنگ بنتونیت به طور متداول، سفید مایل به کرمی روشن یا خاکستری مایل به کرمی است.

پودر صنعتی بنتونیت یک ترکیب شیمیایی با فرمول (Na, CaO)(Al, Mg)(Si4O10)3 (OH)6 nH2O است.

در گذشته به آن گل سرشوی میگفتند برای شستشو استفاده می شد.

باید توجه داشت که بنتونیت کانی نبوده بلکه مجموعه ای از کانی ها در کنار یکدیگر سنگ بنتونیت را تشکیل میدهند. محیط تشكیل این سنگ، آبهای كم عمق، كم انرژی و آب هوای معتدل است. پودر بنتونیت امروزه در صنایع مختلف کاربرد های فراوانی پیدا کرده است .

مشخصات پودر بنتونیت

مهم‌ترین مشخصات پودر بنتونیت عبارتند از:

  • جامد بودن: بنتونیت به حالت جامد در طبیعت وجود دارد و به همان شکل جامد استخراج می‌شود. حتی با وجود رطوبت 30 درصدی هم بنتونیت حالت جامد خود را حفظ می‌کند.
  • طبیعی بودن: این پودر در طبیعت و به وسیله تجزیه خاکستر آتشفشان محیط شور و باتلاقی تشکیل می‌شود. ذخایر بنتونیت اغلب در سنگ‌های معدنی وجود دارد.
  • جذب آب: بنتونیت جذب کننده آب است‌. بنابراین آب در بافت آن نفوذ پیدا کرده و حالت چسبندگی پیدا می‌کند.

جزئیات محصول

نام محصول: بنتونیت

نوع: پودر میکرونیزه

موقعیت: همدان جاده ملایر ایوک

سازنده: شرکت الوان پودر همدان

انواع پودر میکرونیزه بنتونیت

انواع پودر بنتونیت با اضافه نمودن رطوبت و یا آب به آن ، بر اساس ویژگیهای تورمی که به وجود می آید در سه نوع قابل دسته بندی است:

بنتونیت سدیم دار

بنتونیت کلسیم دار

بنتونیت پتاسیم دار

بنتونیت متورم یا سدیم دار چندین برابر حجم خود آب جذب می کند و منبسط و چسبنده می گردد. این نوع بنتونیت به عنوان بنتونیت حفاری و همچنین به عنوان دوغاب برای درزگیری دیوارها استفاده می‌شود.

بنتونیت کلسیم دار همان طور که از اسم آن پیدا است؛ ماده اصلی آن ، کلسیم می باشد. بنتونیت های کلسیم دار طعم و بوی مشخصی ندارند و زیاد متورم نمی شوند. این نوع بنتونیت را می توان با اضافه کردن محلول کلرید سدیم به بنتونیت سدیمی تبدیل کرد.

بنتونیت سدیم دار قابلیت جذب آب فوق العاده ای دارد و بنتونیت کلسیم دار برای جذب چربی و یون ها بکار می رود. بنابراین باید با توجه به نوع مصرف ، آن را انتخاب نمود.

بنتونیت پتاسیم دار که نوعی خاک رس پتاسیمی است از دگرگونی خاکستر آتشفشانی تولید شده و به نسبت دو نوع سدیمی و کلسیمی ، در طبیعت کمیاب تر است.

مواد تشکیل دهنده بنتونیت

پودر بنتونیت از عناصر مختلفی تشکیل می‌شود.

مواد تشکیل دهنده بنتونیت عبارتند از:

  • آلومینیوم
  • سیلیکات
  • اکسیژن
  • هیدروژن

این پودر معدنی دارای ساختار آلومینوسیلیکاتی است. کانی‌های رسی این پودر از از دو لایه چهار وجهی و یک لایه هشت وجهی تشکیل شده‌اند.

کاربرد پودر میکرونیزه بنتونیت 

بیشترین کاربرد پودر بنتونیت در شاخه های مختلف صنعت و کشاورزی است ، بنتونیت پر مصرف ترین ماده معدنی در حفاری چاه های نفت و چاه های ارت و ارتینگ برق می باشد. بنتونیت ها همچنین در صنایع کشاورزی اعم از تولید سموم و کود های کشاورزی کاربرد فراوانی دارد.

برخی از کاربرد های دیگر بنتونیت ها به شرح زیر است :

  • فولاد سازی ، ریخته گری و قالب سازی
  • ساختمان سازی، سد سازی و تونل سازی
  • کاشی ، سرامیک و بتن
  • خوراک دام ، طیور و آبزیان
  • مرغداری و گاوداری

و…  کاربرد دارد.

خرید پودر میکرونیزه بنتونیت  

خواص پودر میکرونیزه بنتونیت 

از خواص بنتونیت ویسکوزیته بالای آن است. این امر باعث می شود بنتونیت در برابر تغییر شکل ناشی از تنش برشی مقاوم باشد.

از دیگر خواص این نوع خاک رس می توان به خواص رئولوژیکی، خواص جذبی و تیکسوتروپیک اشاره کرد. این بدان معنی است که در ترکیب با آب، چسبناک می شود و مایعات را جذب می کند و اجازه می دهد تا محلول خواص ژلی را به دست آورد که تغییر شکل و حرکت آن را آسان می کند.

موارد کاربرد بنتونیت

مهم‌ترین موارد کاربرد بنتونیت عبارتند از:

  • در ریخته‌گری: پودر بنتونیت در صنعت ریخته‌گری به عنوان ماده اتصال دهنده شن و ماسه ریخته گری استفاده می‌شود.
  • در صنعت ساخت و ساز: بنتونیت دارای سدیم در تولید سیمان پرتلند و پی ریزی سدها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در حفاری: بنتونیت در حفاری برای استخراج نفت کاربرد دارد.
  • در تولید لوازم آرایشی بهداشتی: بنتونیت در کرم‌های محافظ پوست، پماد‌های درمان اگزما و لوسیون‌ها به کار می‌رود.
  • در مواد شوینده: بنتونیت مواد شوینده برای از بین بردن ناخالصی‌ها و نرم کردن پارچه‌ها کاربرد دارد.
  • در کاغذ سازی: بنتونیت در تولید کاغذ برای بهبود کیفیت خمیر کاغذ مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • در کشاورزی: کاربرد بنتونیت در کشاورزی به عنوان کود و برای اصلاح و بهبود خاک‌های شنی است. همچنین برای دفع آفات گیاهان به کار می‌رود.
  • در داروسازی: استفاده از بنتونیت در صنعت داروسازی به عنوان روکش قرص و حجم دهنده انجام می‌شود.

تولید پودر میکرونیزه بنتونیت

فرآیند ساخت و تولید پودر بنتونیت از استخراج سنگ شروع می شود و تا میکرونیزه شدن ادامه می یابد. به این ترتیب که ابتدا  سنگ از معدن بنتونیت استخراج و به کارخانه حمل می شود. عملیات جداسازی و غربالگری در کارخانه انجام می شود و در نهایت کلوخه این ماده معدنی وارد دستگاه و آسیاب های مخصوص می شود تا خرد شود و به ابعاد مورد نظر برسد.

بسته به کاربرد متفاوتی که این ترکیب در صنایع مختلف دارد، به حالت دانه بندی شده به فروش می رسد. انواع بنتونیت از این ترکیب معدنی که اندازه ذرات و قطر متفاوتی دارند، در در بازار موجود است؛ معمولا کیسه های ۱۵ کیلوگرمی تا ۳۰ کیلوگرمی برای مصارف معمولی ثبت می شود. برای مصارف صنعتی از دو روش حمل فله ای و حمل با کیسه های ۱۰۰۰ کیلوگرمی استفاده می شود.

ویژگی‌ های بنتونیت

ویژگی‌ های بنتونیت باعث می‌شود تا این ماده در صنایع گوناگون کاربردهای زیادی داشته باشد‌. حداقل 85%  از بنتونیت از خاک رس تشکیل شده است. خاک رس از مواد معدنی اسمکتیت (smectite) و مونتموریلونیت (montmorillonite) تشکیل می‌شود. اسمکتیت‌ها مواد معدنی متشکل از کریستال‌های چهار ضلعی و هشت ضلعی و شامل سیلیکات‌های آلومینیومی آبدار حاوی منیزیم، آهن، سدیم یا کلسیم هستند. بنتونیت در رنگ‌های سفید و کرمی وجود دارد.

هیدراتاسیون یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های بنتونیت است. هیدراتاسیون باعث ایجاد تورم بین کریستالی در بنتونیت می‌شود. هیدراتاسیون بنتونیت مهم‌ترین دلیل استفاده از آن در صنعت حفاری و تولید چسب و درزگیر  است. نقطه جوش بنتونیت 382.8 درجه سانتی گراد است. جرم مولکولی آن نیز 414.3595972 گرم بر مول است.

کارخانه تولید کننده پودر بنتونیت

شرکت الوان پودر به عنوان یک کارخانه تولید کننده پودر بنتونیت مشغول فعالیت است‌ این شرکت علاوه بر بنتونیت سایر انواع پودرهای معدنی، از جمله کربنات کلسیم را نیز تولید می‌کند. تجهیزات به روز این کارخانه باعث می‌شود تا پودرهای میکرونیزه الوان پودر از بهترین کیفیت برخوردار باشد. خرید مستقیم و بدون واسطه بنتونیت را می‌توانید از طریق وب سایت این مجموعه انجام دهید.

قیمت پودر بنتونیت

قیمت بنتونیت به برند و کیفیت این ماده بستگی دارد. قیمت بنتونیت و در کل بسیاری دیگر از مواد معدنی کاملا بستگی به این دارد که شما به چه درصدی از خلوص محصول برای استفاده  نیاز دارید ، همچنین برند و کیفیت این ماده در قیمت آن تاثیر بسزایی دارد .

لذا برای خرید بنتونیت بهتر است قبل از هرچیز کیفیت مورد نیاز خود را مشخص کنید ، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت الوان پودر در تماس باشید و با توجه به نیاز شما با کیفیت ترین محصول را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار دهیم.

برای ثبت سفارش خرید و اطلاع از قیمت انواع این پودر می توانید با کارشناسان فروش الوان پودر تماس حاصل فرمایید.

خرید و فروش پودر بنتونیت 

در بازار خرید و فروش پودر بنتونیت با نام های متفاوتی روبرو هستیم. صنایع تولید خوراک دام و طیور، صنایع عمران و ساختمان سازی، ذوب آهن، حفر چاه نفت و… ، مهم ترین موارد مصرف بنتونیت هستند. قیمت بنتونیت بر اساس همان دانه بندی با کیفیت پودر معدنی تعیین می شود. رنگ بنتونیت به طور متداول، سفید مایل به کرمی روشن یا خاکستری مایل به کرمی است

برای خرید بنتونیت صنعتی، بنتونیت خوراکی و سایر رده های موجود و دریافت قیمت میتوانید از طريق وبسایت الوان پودر، اقدام کنید.

به طور معمول خرید و فروش بنتونیت در کیسه های 25 یا 30 درجه بر اساس نیاز مشتری انجام می شود. 

انواع پودر های صنعتی دیگر شامل : 

پودر کربنات کلسیم 

پودر مل 

پودر تالک 

توسط الوان پودر به فروش می رسد برای خرید با کارشناسان فروش الوان پودر در ارتباط باشید . 

چرا الوان پودر را برای خرید پودر بنتونیت انتخاب کنیم؟

چرا الوان پودر را برای خرید پودر بنتونیت انتخاب کنیم

الوان پودر یکی از نام‌های مطرح و معتبر در زمینه تولید و عرضه پودر بنتونیت است که انتخاب این برند برای خرید این محصول دارای مزایای بسیاری است. در زیر به برخی از دلایل و مزایایی که باعث می‌شود الوان پودر یک گزینه مناسب برای خرید پودر بنتونیت باشد، اشاره می‌شود.

یکی از اصلی‌ترین دلایل انتخاب الوان پودر برای خرید پودر بنتونیت، کیفیت بالای محصولات این برند است. الوان پودر به عنوان یک برند معتبر و معروف در صنعت آرایشی و بهداشتی شناخته می‌شود و تضمینی برای کیفیت و اصالت محصولاتش دارد. بنابراین، انتخاب این برند به معنای اطمینان از کیفیت و اثربخشی پودر بنتونیت است.

مزیت دیگری که با انتخاب الوان پودر برای خرید پودر بنتونیت به دست می‌آید، متنوع بودن محصولات این برند است. الوان پودر محصولات متنوعی را در دسته بندی‌های مختلف ارائه می‌دهد که به نیازهای مختلف مصرف‌کنندگان پاسخ می‌دهد. بنتونیت با خواص متعدد خود در زمینه بهداشت و زیبایی، به عنوان یک محصول چندمنظوره شناخته می‌شود و موجود بودن محصولات متنوع این برند به مصرف‌کنندگان انعطاف بیشتری در انتخاب محصولات می‌دهد.

همچنین، قیمت مناسب و رقابتی محصولات الوان پودر نیز از دیگر مزایای این برند است. با توجه به کیفیت بالای محصولات و حجم بالای تولید، الوان پودر موفق به ارائه قیمت‌های رقابتی و منصفانه برای مصرف‌کنندگان خود شده است که این امر باعث می‌شود انتخاب این برند برای خرید پودر بنتونیت اقتصادی و موجه باشد.

در نتیجه، با توجه به کیفیت، تنوع و قیمت مناسب محصولات الوان پودر، انتخاب این برند برای خرید پودر بنتونیت به عنوان یک گزینه مناسب و مطمئن در نظر گرفته می‌شود که به مصرف‌کنندگان امکان می‌دهد از بهترین‌ها برخوردار شوند و از خواص و فواید بی‌نظیر این محصولات بهره‌مند شوند.

بنتونیت چیست ؟  یک ماده  از دسته رس‌ها و از کانی‌های متورم شونده تشکیل شده‌است که عمدتاً مونتموریلونیت و به مقدار کمی بیدلیت هستند. اکثر بنتونیت‌ها بر اثر هوازدگی و دگرسانی خاکسترهای آتشفشانی و اغلب در حضور آب تشکیل می‌شوند.

بیشترین کاربرد پودر بنتونیت در شاخه های مختلف صنعت و کشاورزی است ، بنتونیت پر مصرف ترین ماده معدنی در حفاری چاه های نفت و چاه های ارت و ارتینگ برق می باشد.

این ماده معدنی در دو نوع سدیمی و کلسیمی در طبیعت وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی خاصی است. بنتونیت سدیم دار قابلیت جذب آب فوق العاده ای دارد و بنتونیت کلسیم دار برای جذب چربی و یون ها بکار می رود. بنابراین باید با توجه به نوع مصرف ، آن را انتخاب نمود.

به این ترتیب که ابتدا  سنگ از معدن بنتونیت استخراج و به کارخانه حمل می شود. عملیات جداسازی و غربالگری در کارخانه انجام می شود و در نهایت کلوخه این ماده معدنی وارد دستگاه و آسیاب های مخصوص می شود تا خرد شود و به ابعاد مورد نظر برسد.

به طور معمول خرید و فروش بنتونیت در کیسه های 25 یا 30 درجه بر اساس نیاز مشتری انجام می شود. برای سفارش عمده و دریافت قیمت خرید بنتونیت با کارشناسان فروش الوان پودر تماس بگیرید.

توضیحات بیشتر پودر میکرونیزه بنتونیت

پودر میکرونیزه بنتونیت یک ماده  از دسته رس‌ها و از کانی‌های متورم شونده تشکیل شده‌است که عمدتاً مونتموریلونیت و به مقدار کمی بیدلیت هستند. اکثر بنتونیت‌ها بر اثر هوازدگی و دگرسانی خاکسترهای آتشفشانی و اغلب در حضور آب تشکیل می‌شوند. بنتونیت دارای ساختمان آلومینوسیلیکاتی است و در دسته سیلیکات‌های سه لایه قرار می‌گیرد. رنگ بنتونیت به طور متداول، سفید مایل به کرمی روشن یا خاکستری مایل به کرمی است.

کاربرد های دیگر پودر میکرونیزه بنتونیت :

  • فولاد سازی ، ریخته گری و قالب سازی
  • ساختمان سازی، سد سازی و تونل سازی
  • کاشی ، سرامیک و بتن
  • خوراک دام ، طیور و آبزیان
  • مرغداری و گاوداری
  •  

حوزه خرید پودر بنتونیت :

به طور معمول خرید و فروش بنتونیت در کیسه های 25 یا 30 درجه بر اساس نیاز مشتری انجام می شود. برای سفارش عمده و دریافت قیمت خرید بنتونیت با کارشناسان فروش الوان پودر تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 5]

نمونه محصولات دیگر

درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

مجوز سازمان صنعت و معدن
راه های ارتباطی با ما

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو