پودر کربنات کلسیم چیست ؟ و کاربرد آن

دسته بندی
ارتباط با ما
آخرین مقالات
پودر کربنات کلسیم چیست ؟ و کاربرد آن
4 اردیبهشت, 1401
mehditarah
3970
فهرست مطالب

پودر کربنات کلسیم چیست ؟ 

در این مقاله سعی داریم در مورد کربنات کلسیم و کاربرد آن توضیح بدهیم : کربنات کلسیم یا CaCO3 بیش از 4 درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد و در سراسر جهان یافت می شود. رایج ترین اشکال طبیعی آن گچ، سنگ آهک و سنگ مرمر است که از ته نشین شدن پوسته حلزون های کوچک فسیل شده، صدف ها و مرجان ها در طی میلیون ها سال تولید می شود. اگرچه هر سه شکل از نظر شیمیایی یکسان هستند، اما در بسیاری موارد دیگر از جمله خلوص، سفیدی، ضخامت و همگنی با هم تفاوت دارند. پودر کربنات کلسیم یکی از مفیدترین و پرکاربردترین مواد شناخته شده برای بشر است.

منابع کربنات کلسیم کدام است ؟ 

بسیاری از ما برای اولین بار در کلاس مدرسه با پودر کربنات کلسیم مواجه می شویم، جایی که از گچ تخته سیاه استفاده می کنیم. گچ بیش از 10000 سال است که به عنوان یک ابزار نوشتن استفاده می شود و یک ماده ریز و ریز کریستالی است.

در سنگ آهک، کربنات کلسیم یک سنگ بیوژنی است و فشرده تر از گچ است. در عنوان سنگ مرمر، کربنات کلسیم یک سنگ کریستالی درشت و دگرگونی است که هنگام تبلور مجدد گچ یا سنگ آهک در شرایط دما و فشار بالا تشکیل می شود. ذخایر بزرگ سنگ مرمر در آمریکای شمالی و اروپا یافت می شود.

کاربرد کربنات کلسیم چیست ؟

همانطور که کربنات کلسیم ممکن است در طبیعت جالب باشد، تأثیر و ارزش آن در زندگی روزمره ما واقعاً خارق العاده است.

  • کاغذ، پلاستیک، رنگ و پوشش: 
  • همانطور که بالاتر گفته شد کربنات کلسیم پرمصرف ترین ماده معدنی در صنایع کاغذ، پلاستیک، رنگ و پوشش است هم به عنوان پرکننده و هم به دلیل رنگ سفید خاص خود به عنوان رنگدانه نیز استفاده می شود. کربنات کلسیم در صنعت کاغذ به دلیل خاصیت روشن کنندگی بالا ارزش دارد و به عنوان پرکننده ارزان قیمت برای تولید کاغذ مات روشن استفاده می شود. فیلر در انتهای ماشین های کاغذ سازی استفاده می شود و به پرکننده کربنات کلسیم اجازه می دهد تا کاغذ روشن و صاف شود. کربنات کلسیم به عنوان یک گسترش دهنده می تواند تا 30 درصد وزن را در رنگ ها نشان دهد همچنین نیز به طور گسترده ای کربنات کلسیم در چسب ها و درزگیرها به طور گسترده استفاده می شود.
  • سلامت شخصی و تولید مواد غذایی:  
  • کربنات کلسیم به عنوان یک مکمل کلسیم رژیمی موثر، آنتی اسید، اتصال دهنده فسفات یا ماده پایه برای قرص های دارویی استفاده می شود. همچنین در بسیاری از قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی در محصولاتی مانند بیکینگ پودر، خمیر دندان، مخلوط دسر خشک، خمیر و شراب یافت می‌شود.  همچنین کربنات کلسیم تصفیه آب و پسماند برای محیط زیست مفید است.
  • مصالح ساختمانی و ساخت و ساز:
  • کربنات کلسیم برای صنعت ساخت و ساز حیاتی است، هم به عنوان یک مصالح ساختمانی به خودی خود (به عنوان مثال سنگ مرمر)، و هم به عنوان یک ماده تشکیل دهنده سیمان استفاده می‌شود. پودر کربنات کلسیم در ساخت ملات مورد استفاده در چسباندن آجر، بلوک‌های بتنی، سنگ‌ها، زونا سقفی، ترکیبات لاستیکی و کاشی‌ها کمک می‌کند.

کریستال های کربنات کلسیم که به عنوان کلسیت شناخته می شوند نیز در زندگی روزمره ما نقش دارند. کریستال کلسیت به طور کلی به دلیل خواص برش آن یک لوزی در نظر گرفته می شود. شکاف چیزی است که باعث می‌شود کریستال‌ها در جایی که نیروهای پیوند ضعیف هستند و می‌توانند به صفحات تبدیل شوند، زاویه پیدا کنند. کلسیت از این نظر منحصر به فرد است که شکاف آن در سه جهت مجزا است. کریستال‌های کلسیت نیز در رنگ‌های مختلف وجود دارند، اما معمولاً سفید یا شفاف هستند. یکی دیگر از ویژگی های مهم کریستال کلسیت خاصیت شکست مضاعف آن است. انکسار مضاعف زمانی اتفاق می‌افتد که یک پرتو نور از یک محیط عبور می‌کند و به دو پرتو مختلف تقسیم می‌شود، یکی آهسته و دیگری با سرعت حرکت می‌کند. دو پرتوهای مختلف در دو زاویه انکسار مختلف خم می شوند. این ویژگی شکست مضاعف یک ویژگی ارزشمند برای تعدادی از کاربردهای نوری است.

آیا کربنات کلسیم در صنایع دیگری به جز صنایعی که ذکر شد استفاده می‌شود؟

کاربرد های پودر کربنات کلسیم در صنایع دیگر

بله، کربنات کلسیم در صنایع دیگر نیز استفاده می‌شود. این ماده در زمینه‌های مختلفی از جمله صنایع زیر مورد استفاده قرار می‌گیرد:

1) صنعت نساجی: کربنات کلسیم به عنوان یک عامل ضد استاتیک در فرآیند تولید الیاف مصنوعی مانند پلی استر و نایلون استفاده می‌شود.

2) صنعت نسخه‌ سازی و چاپ: در صنعت چاپ و نسخه‌ سازی، کربنات کلسیم برای تهیه جوهر های چاپ و تثبیت رنگ در کاغذ استفاده می‌شود.

3) صنعت آب و فاضلاب: کربنات کلسیم به عنوان یک ماده ته نشینی در فرآیندهای تصفیه آب و فاضلاب استفاده می‌شود.

4) صنعت آبزی‌ پروری: در صنعت آبزی‌ پروری، کربنات کلسیم به عنوان یک منبع تامین کلسیم برای رشد و سلامتی ماهیان استفاده می‌شود.

5) صنعت لوازم التحریر: کربنات کلسیم به عنوان یک ماده پرکننده در تولید مدادهای رنگی، قلم‌های خود رنگ، و کاغذهای سنگی استفاده می‌شود.

این فقط چند مثال از صنایع است که کربنات کلسیم در آنها استفاده می‌شود، و بسته به نیازهای هر صنعت، کاربردهای دیگر نیز ممکن است وجود داشته باشد.

مشخصات فنی پودر کربنات کلسیم:

همان طور که در جدول بالا ذکر کردیم، پودر کربنات کلسیم، با فرمول CaCO₃ و وزن مولکولی 100.09 گرم/مول، به عنوان یک پودر سفید با گرانروی 2.71 گرم/سانتی‌متر³ درجه سلسیوس 825 معرفی می‌شود. این پودر حلال در آب است و محتوای حدودی 40% کلسیم و 60% کربنات دارد.
مورد استفاده در صنایع مختلف شامل ساختمانی، پلاستیک، کاغذسازی، غذایی، داروسازی، کشاورزی، نساجی، فاضلاب، لاستیک، و معدن می‌باشد.

 

کربنات کلسیم چیست ؟

ویژگی های پودر کربنات کلسیم

پودر کربنات کلسیم یکی از مواد معدنی مهم در صنعت می‌باشد که در بسیاری از صنایع مانند صنایع غذایی، دارویی، لوازم آرایشی و بهداشتی و … استفاده می‌شود. ویژگی های پودر کربنات کلسیم شامل :

1- خواص آرایشی و بهداشتی: پودر کربنات کلسیم به دلیل داشتن خواص ضدعفونی کننده، ضدبواسیر، ضدتعریق و خشک کننده برای پوست، در صنایع آرایشی و بهداشتی به عنوان یکی از مواد اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

2- خواص غذایی: پودر کربنات کلسیم به عنوان یک منبع غنی از کلسیم، بهبود سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها را به دنبال دارد. همچنین، مصرف این پودر در محصولات غذایی مانند نان، شیرینی، سس، آبمیوه و … به عنوان یک عامل حفظ کننده، رنگ‌دهنده و روان‌کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3- خواص دارویی: پودر کربنات کلسیم در صنایع دارویی به عنوان یک منبع مهم برای تولید داروهایی با خواص ضد اسیدی، ضد التهابی و ضد سرفه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

انواع کربنات کلسیم چیست ؟

کربنات کلسیم به طرز قابل توجهی در زندگی انسان استفاده می شود ، همانطور که ذکر کردیم کربنات کلسیم در صنعت ، دارو ، غذا استفاده فراوانی دارد ، انواع کربنات کلسیم از نظر تولید و ساختار متفاوت است شامل :

کربنات کلسیم رسوبی 

کربنات کلسیم کوتد 

کربنات کلسیم خوراکی

کربنات کلسیم صنعتی

و…

که هرکدام مصارف گوناگونی دارد می توانید با خواندن مقاله انواع کربنات کلسیم الوان پودر اطلاعات جامع تری به دست آورید.

نکات ایمنی کار با کربنات کلسیم

برای کار با مواد اولیه و پودرهای صنعتی باید نکات ایمنی خاصی را رعایت کرد. نکات ایمنی کار با کربنات کلسیم عبارتند از:
● با وجود این که این ماده غیر سمی است، اما ممکن است باعث تحریک مکانیکی مجرای تنفسی و چشم‌ها بشود. بنابراین هنگام کار با این ماده از از عینک‌های ایمنی استفاده کنید. در صورتی که این ماده با چشم یا پوست شما تماس پیدا کرد، محل تماس را با آب فراوان شست و شو دهید.

مش کربنات کلسیم

“مش” واحد اندازه گیری اندازه ذرات پودرهای صنعتی است. انواع مش کربنات کلسیم برای کاربردهای متفاوت تولید می‌شود. شرکت الوان پودر نیز عرضه کننده این پودر صنعتی با مش بین 50 تا 800 با بالاترین میزان خلوص و سفیدی است.

قیمت پودر کربنات کلسیم

قیمت کربنات کلسیم نیز مانند هر ماده اولیه دیگری به کیفیت آن وابسته است. هر چه میزان خلوص، درجه سفیدی و میزان همگنی این پودر بیشتر باشد گران‌تر خواهد بود. اگرچه در حالت کلی CaCO3 نسبت به سایر پودرهای صنعتی ماده‌ای ارزان قیمت به شمار می‌رود.

تولید پودر کربنات کلسیم 

پودر کربنات کلسیم، برای اینکه در مصارف صنعتی و خانگی استفاده شود، باید ابتدا  از معادن استخراج شود. کربنات کلسیم خالص را می توان از سنگ مرمر به دست آورد. یا با اضافه کردن دی اکسید کربن به محلول هیدروکسید کلسیم آن را تهیه کرد.

در شکلی دیگر، کربنات کلسیم محصولی به نام «کربنات کلسیم رسوب‌شده» یا PCC را تشکیل می‌دهد. PCC دارای اندازه ذرات بسیار ریز و کنترل‌شده است، در حدود ۲ میکرون قطر که این مورد به ویژه در تولید اهمیت زیادی دارد. نوع اصلی دیگر محصولات صنعتی “کربنات کلسیم آسیاب شده” یا GCC است. همانطور که از نام آن پیداست، GCC شامل خرد کردن و پردازش سنگ آهک برای ایجاد یک فرم پودری مانند درجه بندی شده بر اساس اندازه و سایر خواص برای بسیاری از کاربردهای مختلف صنعتی و دارویی است.

حلال کربنات کلسیم

حلال کربنات کلسیم در طبیعت نیز داری تاثیر مهمی است. از ذخایر کنونی کلسیم کربنات موادی برای موجودات زنده فراهم می ‌شود که این موجودات برای رشد پوسته‌ها و اسکلت‌های محافظ خود به این مواد نیاز دارند. به عنوان مثال، پوسته تخم مرغ تقریباً 95٪ از کربنات کلسیم تشکیل شده است.

کربنات کلسیم باعث واکنش منحصر به فرد با اسیدها می شود. در تماس با اسید – بدون توجه به قدرت – دی اکسید کربن تولید می کند. این آزمایشی قابل اعتماد برای شناسایی کربنات کلسیم در اختیار زمین شناسان قرار می دهد. همین پدیده برای تشکیل غارها نیز مهم است. آب اسیدی توسط باران می بارد و به زیر زمین می رود و در آنجا سنگ آهک کربنات کلسیم را حل می کند. آب کربنات کلسیم پایین می آید و در نهایت به یک حفره پر از هوا در زیر زمین می رسد که در آن دی اکسید کربن می تواند آزاد شود. هنگامی که این گاز آزاد می شود، کربنات کلسیم دوباره متبلور می شود. تشکیلات استالاکتیت و استالاگمیت زمانی ایجاد می شود که آب حاوی کربنات کلسیم چکه می کند و مقداری ماده معدنی در منبع چکه در سقف غار و مقداری در محل ریزش آن باقی می ماند. این یک فرآیند بسیار طولانی است و اغلب در طی هزاران سال انجام می شود و باعث تشکیل شدن غار های آهکی می شوند.

پودر کربنات کلسیم و کاربرد آن در صنعت چیست؟

  • مصالح ساختمانی: 

مصالح ساختمانی کلیه مواد طبیعی، مواد مصنوعی و محصولات مورد استفاده در ساخت و ساز و تعمیر ساختمان ها و سازه ها را پوشش می دهد.مانند رنگ، و جوهر، چسب و درزگیر، گچ و رندر، شیشه و سرامیک و ساختمان تقسیم کرده است.

  • رنگ، پوشش صنعتی و جوهر:

کربنات کلسیم خود را به عنوان گسترش دهنده اصلی در رنگ ها و پوشش ها تثبیت کرده است، اما به دلیل توانایی آن در بهبود عملکرد رنگ، باید به عنوان یک پرکننده کاربردی به جای یک اکستندر در نظر گرفته شود. انواع پودر کربنات کلسیم و کربنات های کلسیم اصلاح شده خواص ویژه ای را در پوشش های تزئینی ارائه می دهند که امکان بهینه سازی در استفاده از دی اکسید تیتانیوم را فراهم می کنند.

پوشش‌های صنعتی عمدتاً برای محافظت در برابر شرایط محیطی نامطلوب استفاده می‌شوند. آنها کمتر از غلظت حجمی رنگدانه و با محتوای پرکننده کمتر نسبت به رنگ های امولسیونی فرموله می شوند. با این حال، انتخاب پرکننده مناسب به دلیل تأثیر بالقوه بر درخشش، ویسکوزیته و دوام همچنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

کربنات کلسیم علاوه بر کاربرد گسترده آن در پرایمرها، به یک جزء مناسب در روکش‌های رویی تبدیل شده است که در آن حفظ براقیت خوب، مورد نیاز است. کربنات کلسیم برای تنظیم سطح براقیت در کاربردهای دیگر مانند پوشش های پودری استفاده می شود.کاربردهای متنوع، پرکننده هایی با طیف وسیعی از ویژگی های مختلف را می طلبد. خواص طبیعی کربنات کلسیم، همراه با تخصص شرکت ما، محصول مناسب را برای هر کاربرد تضمین می کند.

  • چسب و درزگیر:

پرکننده های معدنی مانند کربنات کلسیم و دولومیت مواد اولیه اولیه در فرمولاسیون چسب و درزگیر هستند. به طور سنتی، دلیل اصلی استفاده از پر کننده کاهش هزینه بود. با این حال، با افزایش تقاضای بازار برای چسب ها و محصولات درزگیر، اکنون اهمیت ویژگی های عملکردی افزایش می یابد. از پرکننده های معدنی می توان برای بهبود خواص مکانیکی، مقاومت و رئولوژی استفاده کرد.

گستره پرکننده هایی که امروزه استفاده می شود تقریباً به اندازه طیف وسیعی از چسب ها و درزگیرهای موجود است. از پودر مرمر سفید برای درزگیرهای اتاق مرطوب، پودرهای ریز و درشت بر پایه کلسیم برای چسب کاشی و دوغاب تا پرکننده های سطحی برای سیستم های حساس به رطوبت. امکانات گریدهای کربنات با تیمار ویژه رطوبت و جذب بسیار کم را ارائه می دهند و بنابراین به طور خاص برای چسب ها و درزگیرهای واکنشی مبتنی بر سیستم های ترکیبی پلیمری طراحی شده اند.

کاربرد پودر کربنات کلسیم

  • گچ و پرکننده مفصل:

گچ برای اهداف تزئینی و صنعتی استفاده می شود. گچ های بافت دار به ذرات معدنی با قطر متوسط تا 7 میلی متر و روشنایی بالا نیاز دارند تا خواسته های زیبایی شناختی مشتریان را برآورده کنند. به منظور محافظت از ساختمان ها در برابر آسیب، گچ باید به عنوان یک مانع آب عمل کند و همچنین اجازه دهد بخار آب در همان زمان تبخیر شود. محصولات دیگری مانند پرکننده ها برای آماده سازی سطح دیوار برای عملیات بعدی استفاده می‌شوند. اپراتورها به موادی نیاز دارند که در برابر ترک مقاوم باشند و دارای خواص سنباده زنی خوب برای کمک به کار با سطوح ناهموار باشند.کربنات کلسیم یک ماده معدنی ایده آل برای تولید محصولاتی است که این نیازهای خاص را برآورده می کنند. ذرات کربنات کلسیم طبیعی کارایی خوبی را ارائه می دهند و خواص کاربردی را افزایش می دهند.

  • شیشه و سرامیک:

شیشه طبیعی از سالیان بسیار دور وجود داشته است. هنگامی که انواع خاصی از سنگ ها در نتیجه پدیده های با دمای بالا مانند فوران های آتشفشانی، برخورد صاعقه یا برخورد شهاب سنگ ها ذوب می شوند و سپس به سرعت سرد و جامد می شدند، تشکیل می شدند.

کربنات کلسیم در شیشه به عنوان تثبیت کننده استفاده می شود و باعث اصلاح ویسکوزیته و افزایش دوام شیشه می شود. برای همه انواع شیشه، خواص رایج مورد نیاز کربنات کلسیم، محتوای آهن بسیار کم، ویژگی های شیمیایی ثابت و رطوبت کم است. دولومیت، یک ماده معدنی کربنات کلسیم منیزیم، همچنین می تواند به عنوان تثبیت کننده برای بهبود مقاومت شیشه در برابر حملات طبیعی یا شیمیایی در هر سه نوع شیشه استفاده شود.

بازار سرامیک را می توان به دو بخش عمده تقسیم کرد: بدنه های شیشه ای سرامیکی و کاشی های سرامیکی متخلخل.

علاوه بر ماسه سیلیس، پودر کربنات کلسیم یکی دیگر از اجزای اصلی در تولید سرامیک است. کربنات کلسیم منبع اقتصادی اکسید کلسیم است که به عنوان یک عامل ذوب در دماهای بالا (1050 درجه سانتیگراد) مورد نیاز است، استحکام مکانیکی و شیمیایی بدنه شیشه را بهبود می بخشد و انقباض ناشی از پخت را کاهش می دهد.

اهمیت استفاده از پودر کربنات کلسیم در مصارف مختلف چیست؟

اهمیت استفاده از پودر کربنات کلسیم در مصارف مختلف

 این پودر به دلیل خواص منحصر به فرد خود، از جمله:

  • قیمت مناسب: کربنات کلسیم به دلیل فراوانی در طبیعت، از جمله مواد اولیه ارزان قیمت به حساب می‌آید.
  • قابلیت پرکنندگی: کربنات کلسیم به دلیل داشتن ذرات ریز، می‌تواند به عنوان پرکننده در بسیاری از محصولات صنعتی و غذایی مورد استفاده قرار گیرد.
  • سفیدی: کربنات کلسیم به طور طبیعی سفید است و می‌تواند به عنوان رنگدانه در محصولات مختلف استفاده شود.
  • قابلیت خنثی سازی: کربنات کلسیم خاصیت قلیایی دارد و می‌تواند برای خنثی کردن اسیدها در مصارف مختلف صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.
  • قابلیت جذب رطوبت: کربنات کلسیم می‌تواند رطوبت را جذب کند و به عنوان رطوبت‌گیر در برخی از محصولات مورد استفاده قرار گیرد.
  •  
  • کربنات کلسیم یک ماده معدنی با ارزش و کاربردهای فراوان در صنایع مختلف است. به دلیل قیمت مناسب، خواص منحصر به فرد و فراوانی در طبیعت، کربنات کلسیم به عنوان یک ماده اولیه مهم در بسیاری از محصولات صنعتی، کشاورزی، غذایی و دارویی به حساب می‌آید.

سنتز کربنات کلسیم

تجزیه یا سنتز کربنات کلسیم را می‌توان به روش حرارتی انجام داد. در روش سنتز حرارتی، دمایی در حدود 1000 درجه سانتی گراد را باید در کوره آهک پزی تامین کنیم. در اثر اعمال این حرارت فرآیند تجزیه صورت گرفته و کربن دی اکسید و اکسید کلسیم تولید می‌شود. معادله شیمیایی فرآیند سنتز حرارتی به شکل زیر است:

CaCO3 —> CaO + CO2

خرید پودر کربنات کلسیم الوان پودر 

کارخانه تولید پودر میکرونیزه الوان پودر به عنوان یکی از معتبر ترین تولید کنندگان پودر میکرونیزه در بخش تولید پودر کربنات کلسیم محصولاتی با کیفیت را در اختیار صاحبان صنایع قرار می دهد 

برای خرید کربنات کلسیم مشاوره با کارشناسان فروش شرکت الوان پودر با شماره های ذیل تماس بگیرید

کربنات کلسیم یا CaCO3 بیش از 4 درصد از پوسته زمین را تشکیل می دهد و در سراسر جهان یافت می شود ،  یکی از مفیدترین و پرکاربردترین مواد شناخته شده برای بشر است.

کربنات کلسیم در مصالح ساختمانی ، رنگ ، چسب درزگیر ، شیشه و سرامیک ، صنعت ، کابل و سیم ، کشاورزی ، دام و طیور و… کاربرد دارد . 

شما می توانید برای سفارش عمده پودر کربنات کلسیم با کارشناسان فروش شرکت الوان پودر در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 10 میانگین: 5]

8 پاسخ به “پودر کربنات کلسیم چیست ؟ و کاربرد آن”

  1. حسن کمالی گفت:

    با سلام و خسته نباشید من مطلبتونو خوندم اما پاسخ این سوال رو نگرفتم که این پودر کربنات کلسیم همون پودر آهک محسوب میشه؟

    • آیکو وب گفت:

      خیر، پودر کربنات کلسیم (CaCO3) و آهک (CaO) دو ترکیب مختلف هستند. در واقع، آهک نتیجه یک فرایند حرارتی است که کربنات کلسیم را تبدیل به اکسید کلسیم می‌کند. اکسید کلسیم (CaO) به عنوان آهک غیرترکیبی شناخته می‌شود و می‌تواند با آب واکنش داشته باشد و به کربنات کلسیم (CaCO3) تبدیل شود. پودر کربنات کلسیم در صنایع مختلف، مانند تولید سیمان، پلاستیک، رنگ، داروسازی و … استفاده می‌شود.

  2. حسین خدمتی گفت:

    سلام من یک سوال برام پیش اومد اونم اینه که کلا در صنعت چند نوع کربنات کلسیم وجود داره؟

    • آیکو وب گفت:

      سلام و درود در جواب سوالتون باید بگیم که ما در کل دو نوع کربنات کلسیم داریم که در صنایع مختلف و به اشکال و درجات متفاوتی استفاده می‌شود.
      کربنات کلسیم طبیعی (Ground Calcium Carbonate, GCC): این نوع از کربنات کلسیم مستقیماً از معادن استخراج می‌شود که معمولاً از سنگ آهک، سنگ مرمر، یا چرت که به صورت طبیعی وجود دارند، به دست می‌آید. GCC در سایزها و کیفیت‌های مختلفی وجود دارد که بسته به فرآیند آسیاب کردن آنها و نیاز بازار مشخص می‌شود.

      کربنات کلسیم مصنوعی (Precipitated Calcium Carbonate, PCC): این نوع از کربنات کلسیم از طریق یک فرایند شیمیایی ایجاد می‌شود که در آن دی‌اکسید کربن را به محلول کلسیم هیدروکسید اضافه می‌کنند. PCC می‌تواند در اندازه‌ها، شکل‌ها، و خلوص‌های متنوعی تولید شود و به طور معمول دارای خلوص و سفیدی بالاتری نسبت به GCC است.
      امیدوارم تونسته باشیم جوابتون رو کامل بدیم.

  3. علی اصغر گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید مطلب جامعی بود ممنون فقط یک سوال داشتم آیا پودر کربنات کلسیم برای مصارف خوراکی بدون همراهی مکمل غذایی نیز میتونه مفید باشه ممنون میشم پاسخ بدید.

    • آیکو وب گفت:

      سلام و درود
      اگر بخواهیم کلی بگیم کربنات کلسیم معمولاً به عنوان یک مکمل غذایی برای تامین کلسیم در رژیم غذایی استفاده می‌شود. اما استفاده از پودر کربنات کلسیم برای مصارف خوراکی بدون همراهی مکمل غذایی نمی‌تواند از نظر تغذیه‌ای مورد تأیید قرار بگیرد. از آنجایی که کلسیم تأثیر مستقیم بر فرآیندهای جذب دیگر عناصر غذایی دارد، استفاده از آن بدون توجه به سایر عناصر غذایی بهبودبخش غذایی نمی باشد.

  4. جعفر محمودی گفت:

    چه کاربردهایی برای پودر کربنات کلسیم صنعتی وجود دارد؟

    • آیکو وب گفت:

      با سلام
      پودر کربنات کلسیم صنعتی مصارف مختلفی دارد، از جمله موارد استفاده آن می‌توان به استفاده در تولید کاغذ، پلاستیک، لاستیک، شیشه، رنگ، مواد غذایی و محصولات دارویی اشاره کرد. این پودر به عنوان یک ماده پرکاربرد در صنایع مختلف جهت افزودن کلسیم و تنظیم pH محصولات استفاده می‌شود. امیدوارم که پاسختونو دریافت کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پودر کربنات کلسیم مخصوص چسب و درزگیر 21 آبان, 1401

پودر کربنات کلسیم مخصوص چسب و درزگیر

کربنات کلسیم یک افزودنی  است که به طور گسترده در چسب‌ها و درزگیرها استفاده می‌شود. کربنات کلسیم مخصوص چسب و درزگیر می‌تواند هزینه تولید را

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر تالک در ریخته گری 28 آذر, 1402
پودر تالک در رنگ سازی 20 فروردین, 1403
اندازه گیری مش پودر کربنات کلسیم 14 مرداد, 1401

اندازه گیری مش پودر کربنات کلسیم

برای استفاده بهتر از اغلب سنگ های معدنی آنها را تبدیل به پودر می کنند. این فرایند در کارخانه پس از خالص سازی، در فرایند

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

مجوز سازمان صنعت و معدن
راه های ارتباطی با ما

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو