لیست قیمت کربنات کلسیم

دسته بندی
ارتباط با ما
آخرین مقالات
لیست قیمت کربنات کلسیم
10 بهمن, 1401
mehditarah
320

کربنات کلسیم را می‌توان یکی از پرکاربردترین مواد معدنی در زندگی انسان قلمداد کرد. انواع مختلفی از کربنات کلسیم وجود دارد و لیست قیمت کربنات کلسیم با توجه به نوع کاربرد و ویژگی‌های آن تدوین می‌شود. برای مثال کربنات کلسیم خوراکی در صنعت داروسازی به عنوان یک مکمل کلسیم یا یک آنتی اسید قابل استفاده است. بهای کربنات کلسیم خوراکی با کربنات کلسیم صنعتی یا کربنات کلسیم مورد استفاده در بخش کشاورزی متفاوت است. حتی کربنات کلسیم مورد استفاده در صنایع مختلف نیز ویژگی‌ها و مظنه متفاوتی دارند.

مشخصات پودر کربنات کلسیم

کربنات کلسیم یک ماده شیمیایی معدنی با فرمول شیمیایی CaCO3 است. کربنات کلسیم یکی از رایج‌ترین ترکیبات شیمیایی است و بیشتر ما برای اولین بار در کلاس‌های مدرسه و به شکل گچ آن را مشاهده نموده‌ایم. کربنات کلسیم همچنین می‌تواند در بسیاری از انواع دیگر سنگ‌ها، مانند سنگ مرمر، سنگ آهک و غیره وجود داشته باشد. اگر چه کربنات کلسیم به اشکال مختلف در دسترس است، اما همه این اشکال از نظر شیمیایی یکسان هستند و فقط از نظر فیزیکی متفاوتند. کربنات کلسیم یک ترکیب شناخته شده غیر سمی و بی بو است. این ماده به طور گسترده در سراسر کره زمین به عنوان یک ماده معدنی سفید رنگ یافت می‌شود. کربنات کلسیم به طور طبیعی در سنگ‌های آهک، گچ، مرمر و مروارید وجود دارد. قیمت کربنات کلسیم به علت فراوان و در دسترس بودن در سراسر کره زمین بسیار مناسب و مقرون به صرفه است.

لیست قیمت کربنات کلسیم

لیست قیمت پودر کربنات کلسیم را می‌توان بر اساس کاربردهای گوناگون آن تدوین کرد. زیرا اگر چه فرمول شیمیایی کربنات کلسیم به کار رفته در همه صنایع مشترک است، اما این مواد خصوصیات فیزیکی گوناگونی دارند. از این رو قیمت آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. برخی از کاربردهای کربنات کلسیم در صنایع مختلف عبارتند از:

  • در لوازم آرایشی بهداشتی: از کربنات کلسیم به عنوان پرکننده در لوازم آرایشی استفاده می‌شود.
  • در تصفیه آب : کربنات کلسیم در تصفیه آب به عنوان یک عامل ضد عفونی کننده و به عنوان یک اصلاح کننده PH کاربرد دارد.
  • در تولید مصالح ساختمانی: کربنات کلسیم به طور گسترده در تولید مصالح ساختمانی همچون سیمان، آسفالت، کاشی و سرامیک کاربرد دارد.

بدیهی است که کربنات کلسیم مورد استفاده در محصولات آرایشی بهداشتی و استخرها با کربنات کلسیم مورد استفاده در تولید مصالح ساختمانی تفاوت دارد. کربنات کلسیم مورد استفاده در محصولات آرایشی بهداشتی و استخرها باید کاملا استرلیزه باشند که این موضوع نرخ آن‌ها را افزایش می‌دهد. در حالی که ضرورتی برای بهداشتی بودن کربنات کلسیم مورد استفاده در تولید مصالح ساختمانی وجود ندارد.

لیست قیمت کربنات کلسیم

قیمت هر تن کربنات کلسیم میکرونیزه

قیمت هر تن کربنات کلسیم میکرونیزه تحت تاثیر عوامل گوناگونی مشخص می‌شود. همانطور که می‌دانید کربنات کلسیم میکرونیزه همان کربنات کلسیم ریز دانه است. این محصول کاربردهای فراوانی در صنعت دارد. هزینه تهیه کربنات کلسیم بیش از هر چیز تحت تاثیر کیفیت آن قرار دارد. در حقیقت هر چه کیفیت کربنات کلسیم میکرونیزه بیشتر باشد قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. برای مثال کربنات کلسیمی که از درجه خلوص بیشتری برخوردار باشد گران‌تر است. درجه سفیدی و روشنایی محصول نیز معیار دیگری برای کیفیت آن است. هرچه پودر کربنات کلسیم میکرونیزه سفیدتر و روشن‌تر باشد گران‌تر خواهد بود.

مطلب پیشنهادی: مش کربنات کلسیم چیست 

عوامل موثر بر تعیین قیمت کربنات کلسیم

مهم‌ترین عوامل  موثر بر تعیین قیمت کربنات کلسیم عبارتند از:

  • نوع کربنات کلسیم: کربنات کلسیم را می‌توان به دو نوع اصلی تقسیم کرد. نوع اول کربنات کلسیم معدنی است که از استخراج و پردازش ذخایر سنگ‌های طبیعی تولید می‌شود. شکل کریستال کربنات کلسیم زمین یا GCC لوزی نامنظم است و توزیع اندازه ذرات آن گسترده‌تر است. نوع دوم کربنات کلسیم رسوبی یا مصنوعی است. این نوع کربنات کلسیم توسط فرآیندهای شیمیایی در کارخانجات تولید می‌شود. در حقیقت رسوب شیمیایی با کمک فرآیند کربوکاتاسیون یا فرآورده فرعی فرآیندهای شیمیایی حجیم تولید می‌شود. ساختار کریستال PCC یا کربنات کلسیم رسوبی به فرآیند بستگی دارد و ذرات منظم‌تر و یکنواخت‌تر هستند و اندازه توزیع محدودتری دارند. کربنات کلسیم رسوبی دارای ذرات کوچکتر با خلوص بیشتر است و سایندگی کمتری و روشنایی بالاتری نسبت به GCC دارد. از طرف دیگر فرآیند تولید کربنات کلسیم مصنوعی دشوارتر است و هزینه بیشتری دارد. نوع کربنات کلسیم یعنی طبیعی یا مصنوعی بودن آن بر قیمت این ماده موثر است‌. کربنات کلسیم مصنوعی نسبت به نوع طبیعی گران‌تر است.
  • کیفیت: کیفیت کربنات کلسیم نیز مانند هر ماده یا کالای دیگر بر ارزش آن موثر است. معیارهای کیفیت کربنات کلسیم مانند خلوص، سفیدی و یکنواختی بر قیمت آن تاثیر مستقیم دارند.
  • نوع کاربرد: نوع کاربرد کربنات کلسیم دیگر عامل موثر بر قیمت آن است. برای مثال کربنات کلسیم مورد استفاده در صنایع غذا و دارو گران‌تر است. زیرا باید کاملا بهداشتی و استرلیزه باشد.
  • بسته‌بندی: کربنات کلسیم هم به صورت بسته‌بندی شده و هم به صورت فله‌ای به فروش می‌رسد. کربنات کلسیم بسته‌بندی شده نسبت به کربنات کلسیم فله‌ای گران‌تر است.
  • داخلی یا خارجی بودن محصول: کربنات کلسیم خارجی اغلب به دلیل ارز و پرداخت عوارض گمرک نسبت به انواع مشابه داخلی گران‌تر است‌.
  • خرید مستقیم از تولید کننده: خرید مستقیم از تولید کننده دیگر عامل موثر بر قیمت پودر کربنات کلسیم است. در صورتی که کربنات کلسیم را مستقیما از تولید کننده خریداری کنید به دلیل حذف واسطه‌ها بهای کمتری را پرداخت خواهید کرد.

تاثیر مش بندی بر قیمت کربنات کلسیم

تاثیر مش بندی بر قیمت کربنات کلسیم موضوعی است که باید مورد توجه صنعتگران قرار گیرد. سیستم مش یک استاندارد قدیمی برای اندازه‌گیری اندازه ذرات است و هنوز به طور گسترده برای مواد معدنی در استفاده می‌شود. جایی که اندازه ذرات با استفاده از تجهیزات خاص اندازه‌گیری می‌شود. هرچه اندازه ذرات پودر کربنات کلسیم کوچکتر باشد فرآیند تولید آن وقت گیرتر، پر هزینه‌تر و سخت‌تر است. در نتیجه هرچه دانه‌بندی پودر کربنات کلسیم ریزتر باشد گران‌تر است.

مطلب پیشنهادی : کاربرد انواع مش کربنات کلسیم 

اطلاع از قیمت کربنات کلسیم الوان پودر

شرکت الوان پودر تولید کننده انواع کربنات کلسیم با بالاترین کیفیت برای کاربردهای متنوع است. خرید مستقیم از این تولید کننده به علت حذف واسطه‌ها بسیار مقرون به صرفه است‌. خرید مستقیم از این مجموعه را می‌توان از طریق وب سایت الوان پودر انجام داد. برای خرید کربنات کلسیم از الوان پودر و اطلاع از لیست قیمت کربنات کلسیم کافی است تا با کارشناسان مجموعه تماس حاصل نمایید.

قیمت پودر کربنات کلسیم همدان 

پودر کربنات کلسیم همدان، ماده‌ای است که در صنایع مختلف بکار می‌رود و در تولید قطعات خودرو، لوازم الکترونیکی، لعاب و همچنین در صنایع غذایی به کار می‌رود. یکی از عوامل مهم در خرید این ماده، قیمت آن در بازار است. با توجه به اینکه قیمت پودر کربنات کلسیم همدان، توسط تعدادی از شرکت‌ها تعیین می‌شود، خریداران باید توانایی بررسی قیمت‌های مختلف را داشته باشند تا به بهترین قیمت دست یابند.

با توجه به رشد روزافزون تولید پودر کربنات کلسیم همدان، قیمت این ماده در بازار نیز شکل گرفته است. در حالی که قیمت پودر کربنات کلسیم همدان در بعضی از شرکت‌ها به دلیل تنوع در کیفیت و سایز ذرات متفاوت است، اما از طرفی، رقابت بین شرکت‌های تولید کننده این ماده، موجب شده است که قیمت پودر کربنات کلسیم همدان در بازار قابل مقایسه با قیمت‌های جهانی باشد.

در کل، برای خرید پودر کربنات کلسیم همدان، مشتریان باید با توجه به نیاز خود و با بررسی قیمت‌ها توانایی خرید بهترین محصول با بهترین قیمت را داشته باشند. برای این منظور می توانید با کارشناسان فروش الوان پودر برای خرید پودر کربنات کلسیم مورد نیاز خود در ارتباط باشسد

سوالات متداول 

طبیعی یا مصنوعی بودن، کیفیت، نوع کاربرد، بسته‌بندی، داخلی یا خارجی بودن مهم‌ترین عوامل موثر بر تعیین قیمت کربنات کلسیم به شمار می‌روند.

بله. هرچه دانه بندی کربنات کلسیم ریزتر باشد قیمت آن بیشتر است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
استفاده از پودر مل برای بتونه کاری 20 تیر, 1402

استفاده از پودر مل برای بتونه کاری

استفاده از پودر مل برای بتونه کاری همانطور که می‌‌دانید بتونه کاری مرحله‌ای پیش از نقاشی ساختمان و در حقیقت برای آماده سازی پیش از

مقالات ادامه مطلب
پودر تالک در لاستیک سازی 14 فروردین, 1403
بنتونیت چیست؟ 10 فروردین, 1402

بنتونیت چیست؟

اگر با پودرهای صنعتی سروکار داشته باشید، حتما نام “پودر بنتونیت” به گوشتان خورده است. اما بنتونیت چیست؟ بنتونیت نوعی خاک رس بسیار نرم است

مقالات ادامه مطلب
انواع سنگ مرمر کربنات کلسیم دار 29 مهر, 1401

انواع سنگ مرمر کربنات کلسیم دار

سنگ مرمر یا Marble نوعی سنگ دگرگونی است که در طبیعت به فراوانی وجود دارد.کلمه” Marble” مشتق شده از ریشه یونانی marmorose و به معنای

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

مجوز سازمان صنعت و معدن
راه های ارتباطی با ما

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو