کربنات کلسیم

کربنات کلسیم، این ترکیب معدنی ارزشمند، در زندگی روزمره ما یک نقش بسیار مهم ایفا می‌کند. از صنعت‌های غذایی تا بهداشتی، از کشاورزی تا صنایع ساختمانی، کربنات کلسیم یکی از مواد پایه است که بهتر است از یک منبع معتبر و با کیفیت تهیه شود. خرید کربنات کلسیم از ما یعنی شرکت الوان پودر به شما تضمین می‌کند که شما از یک محصول با کیفیت بالا، پایداری بی‌نهایت و ساختار بلوری عالی بهره‌مند شوید. این تضمین که محصولی از طراحی، تولید و آزمایش‌های دقیق ما عبور کرده باشد.

در ماهیت کیفیت محصولات، ما در اختیار داریم که به شما کربنات کلسیمی ارائه دهیم که بی نظیر است. ما به دقت به کاربردهای مختلف این محصول پرداخته و اطمینان حاصل می‌کنیم که هر گرم آن ارزش بی‌نظیری داشته باشد.

خرید کربنات کلسیم

خرید پودر کربنات کلسیم از الوان پودر

کربنات کلسیم یک ترکیب شیمیایی با فرمول CaCO3 است.کربنات کلسیم یک پودر سفید، بی بو و خنثی با کریستال‌های بی رنگ است. این ماده صنعتی عملا در آب و همچنین در الکل نامحلول است. اما در آب حاوی کربن دی‌اکسید و یا نمک‌های آمونیومی به آرامی حل می‌شود. همچنین کربنات کلسیم خاصیت قلیایی داشته و غیر قابل اشتعال و غیر سمی است.

برای خرید کربنات کلسیم باید توجه کنید که این محصولات به دو نوع مختلف در بازار موجود است:

1.کلسیم کربنات خوراکی

2.کلسیم کربنات غیرخوراکی

کلسیم کربنات غیر خوراکی از نظر کیفیت و درجه خلوص در درجه پایین‌تری نسبت به کلسیم کربنات خوراکی قرار دارد. به همین دلیل کلسیم کربنات غیر خوراکی ارزان‌تر است. کربنات کلسیم با نام‌ها دیگری از جمله گچ فرنگی، کلسیت و آراگونیت نیز شناخته می‌شود. گچ، سنگ آهک و سنگ مرمر رایج‌ترین اشکال این پودر صنعتی در طبیعت به شمار می‌روند. استفاده از سنگ آهک در تاریخ قدمت زیادی دارد. در شرکت پودر میکرونیزه الوان پودر با استفاده از بهترین منابع کربنات کلسیم در تلاش است محصولی با کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار دهد اگر صنعتی وابسته به خرید پودر کربنات کلسیم دارید می توانید برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان الوان پودر در تماس باشید .

جزئیات محصول

نام محصول: کربنات کلسیم 

نوع: پودر میکرونیزه

موقعیت: همدان جاده ملایر ایوک

سازنده: شرکت الوان پودر همدان

مرکز تولید کربنات کلسیم درجه یک همدان

شرکت الوان پودر بهترین مرکز تولید کربنات کلسیم در همدان به شمار می‌رود.

کربنات کلسیم یکی از پرمصرف‌ترین و در نتیجه پرفروش‌ترین پودرهای صنعتی است. این پودر دارای انواع مختلفی است و هر نوع آن مصارف مخصوص به خود را دارد. مهم‌ترین دسته‌بندی کربنات کلسیم را می‌توان تقسیم آن به دو دسته کربنات کلسیم طبیعی و کربنات کلسیم غیر طبیعی دانست. هر دو نوع کربنات کلسیم توسط تولید کنندگان داخلی و خارجی پودرهای صنعتی تولید می‌شوند. شرکت الوان پودر تولید کننده انواع پودرهای صنعتی از جمله انواع کربنات کلسیم با بالاترین کیفیت است.

نکات مهم برای خرید کربنات کلسیم

نکات مهم برای خرید کربنات کلسیم عبارتند از:

  • برای خرید کربنات کلسیم پیش از هر چیز باید نوع کاربرد و کربنات کلسیم متناسب با کاربرد خود را مشخص کنید. زیرا کربنات کلسیم مناسب هر کاربرد دارای ویژگی‌های مخصوص به خود است.
  • دیگر نکته مهم در خرید کربنات کلسیم توجه به کیفیت آن است. در صورتی که تولید کربنات کلسیم توسط تجهیزات پیشرفته انجام شده باشد و در تولید آن سنگ‌های باکیفیت به کار رفته باشد کیفیت مناسبی خواهد داشت.

مزایای خرید کربنات کلسیم از الوان پودر

خرید کربنات کلسیم باید با دقت فراوانی انجام شود. زیرا خرید کربنات کلسیم بی‌کیفیت و نامتناسب با محصول تولیدی می‌تواند کیفیت تولیدات را تا حد زیادی کاهش دهد. واحد اندازه‌گیری سایز پودرهای معدنی ” مش” نامیده می‌شود.

این نوع پودر صنعتی در انواع مش های زیر در الوان پودر موجود است:

  • کربنات کلسیم مش ۸۰۰
  • کربنات کلسیم مش ۴۰۰
  • کربنات کلسیم مش ۲۰۰
  • کربنات کلسیم مش ۱۰۰
  • کربنات کلسیم مش ۵۰

کربنات کلسیم با مش ۸۰۰ از پرکاربردترین انواع کربنات کلسیم است. کلسیم کربنات با اندازه ذرات مش ۲۰۰ یا ریزتر، میکرونیزه محسوب می‌شود. زیرا به لحاظ واحد اندازه‌گیری، وارد سایز میکرومتر می‌گردد. هر چه کیفیت و خلوص کلسیم کربنات بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. خلوص کلسیمی این پودر صنعتی ممکن است بین ۵ تا ۹۹ درصد متغیر باشد. تمامی مش های ذکر شده در کارخانه الوان پودر تولید می شود و آماده همکاری با صنایع وابسته به کربنات کلسیم می باشد .

کاربرد انواع دانه بندی کربنات کلسیم

همانطور که گفته شد کربنات کلسیم در همدان در دانه بندی‌های گوناگونی تولید می‌شود. کربنات کلسیم با دانه بندی بین 200 تا 800 میکرون در صنایع مختلف بسیار پر مصرف است.

کاربرد انواع دانه بندی کربنات کلسیم عبارتند از:

  • صنعت رنگ: در صنعت رنگ معمولا از کربنات کلسیم با دانه بندی بیشتر از 400 میکرون استفاده می‌شود.
  • صنعت پلاستیک و لاستیک سازی: در این صنایع اغلب از کربنات کلسیم با دانه‌بندی بیشتر از 200 استفاده می‌شود.
  • صنعت حفاری: در صنعت حفاری از کربنات کلسیم با مش بین مش 200 الی 400 استفاده می‌شود.
  • صنعت تولید کابل و سیم: در صنعت کابل و سیم اغلب کربنات کلسیم با مش 600 به بالا به کار می‌رود.
  • صنعت تولید مواد شوینده: کربنات کلسیم به کار رفته در مواد شوینده اغلب دارای مش بین 400 تا 800 است.
کلسیم کربنات

عوامل موثر بر قیمت کربنات کلسیم 

عوامل گوناگونی بر قیمت مواد اولیه در صنایع گوناگون موثر هستند. کربنات کلسیم نیز از این قاعده کلی مستثنی نیست. مهم‌ترین عوامل موثر بر قیمت کربنات کلسیم در همدان عبارتند از:

  1. نوع کربنات کلسیم: همانطور که گفته شد کربنات کلسیم دارای انواع مختلفی است. قیمت هر نوع پودر با نوع دیگر متفاوت است.
  2. کیفیت کربنات کلسیم: منظور از کیفیت، همگن بودن پودر، میزان خلوص، سفیدی و روشنایی آن است. بدیهی است که کیفیت بیشتر منجر به قیمت بالاتر پودر خواهد شد.
  3. مش یا اندازه ذرات: مش یا اندازه ذرات کربنات کلسیم نیز بر قیمت آن موثر هستند. هرچه اندازه ذرات کربنات کلسیم کوچک‌تر باشد قیمت آن بیشتر است.
  4. برند تولید کننده: اغلب قیمت کربنات کلسیم تولید داخل نسبت به کربنات کلسیم خارجی به صرفه‌تر است می توانید با خرید کربنات کلسیم از شرکت الوان پودر کیفیت را به سایر تولید کنندگان مقایسه کنید.
  5. بسته‌بندی: خرید کربنات کلسیم بسته‌بندی شده نسبت به کربنات کلسیم فله‌ای گران‌تر است.

 

فروش کربنات کلسیم

فروش پودر صنعتی کربنات کلسیم در شکل‌ها و بسته‌بندی‌های مختلفی توسط الوان پودر انجام می‌شود. این پودر صنعتی ممکن است به صورت فله‌ای یا بسته‌بندی شده به فروش برسد. اغلب بسته‌بندی کربنات کلسیم در کیسه‌های ۲۵ تا ۳۰ کیلوگرمی انجام می‌شود. فروش کربنات کلسیم در فروشگاهی مختلف به صورت حضوری و اینترنتی انجام می‌شود. خریداران این محصول صنعتی باید در هنگام خرید این محصول به دو موضوع مهم توجه کنند:

  • کیفیت کربنات کلسیم
  • قیمت کربنات کلسیم

خرید از برندهای معتبر اطمینان از استاندارد بودن کیفیت محصولات را در پی خواهد داشت.  این محصول تولید داخل به علت کیفیت بالا و قیمت مناسب آن مورد استقبال فراوان مشتریان و صنعتگران کشورهای مجاور قرار گرفته است.

برای خرید با کارشناسان فروش الوان پودر در ارتباط باشید . 

فرایند تولید کربنات کلسیم

فرایند تولید کربنات کلسیم را می‌توان به دو نوع کلی تقسیم کرد:

  • فرآیند تولید طبیعی: در این نوع فرآیند سنگ‌های حاوی کربنات کلسیم طبیعی استخراج شده و پس از انتقال به کارخانه به پودر تبدیل می‌شوند. در مرحله نهایی و پس از آسیاب سنگ‌ها، پودر حاصل از صافی‌های مخصوص عبور داده می‌شود تا کربنات کلسیم با مش مورد نیاز حاصل شود.
  • فرآیند تولید مصنوعی: در فرآیند تولید مصنوعی کربنات کلسیم، طی فرایندی شیمیایی به آهک آب اضافه می‌شود تا هیدراته شود. سپس گاز دی اکسید کربن از درون این ترکیب عبور داده می‌شود تا CaCO3 تولید شود.

کاربرد خرید کربنات کلسیم

پودر صنعتی کربنات کلسیم کاربردهای فراوانی صنایع مختلف دارد. کربنات کلسیم پرمصرف‌ترین ماده معدنی در صنایع کاغذ، پلاستیک، رنگ و پوشش است. این ماده معدنی هم به عنوان پرکننده و هم به دلیل رنگ سفید خاص خود، به عنوان رنگدانه به کار می‌رود. برخی از مهم‌ترین کاربردهای کربنات کلسیم عبارتند از:

  • کاربرد در صنعت کاغذ: خرید کربنات کلسیم در صنعت کاغذ به دلیل برخورداری از ویژگی‌های پراکندگی نور در سراسر جهان ارزش دارد. از این ماده به عنوان پرکننده ارزان قیمت برای تولید کاغذ مات روشن استفاده می‌شود.
  • کاربرد در صنعت رنگ سازی: خرید کربنات کلسیم در صنعت رنگ سازی به عنوان پر کننده کاربرد دارد.
  • کاربرد در صنایع لاستیک و پلیمر: خرید کلسیم کربنات یکی از مواد اولیه برای تولید انواع لاستیک و پلیمر است.
  • کاربرد در چسب و درزگیرها: خرید کربنات کلسیم به طور گسترده ای به عنوان پرکننده در چسب‌ها و درزگیرها استفاده می‌شود.
  • کاربرد در صنعت دارو: خرید کربنات کلسیم منبعی طبیعی از کلسیم است. این عنصر ایده‌آل برای استفاده در مکمل‌های غذایی برای غنی سازی مواد غذایی و سایر کاربردهای دارویی مختلف است. بنابراین کربنات کلسیم به طور گسترده‌ای به عنوان یک مکمل کلسیم رژیمی موثر، آنتی اسید، بایندر فسفات یا ماده پایه برای قرص‌های دارویی استفاده می‌شود.
  • کاربرد در صنایع غذایی: خرید کربنات کلسیم در محصولات مانند بیکینگ پودر، خمیر دندان، مخلوط دسر خشک و خمیر یافت می‌شود.
  • در صنعت دام و طیور: خرید کربنات کلسیم ماده فعال آهک کشاورزی است و در خوراک دام استفاده می‌شود.
  • کاربرد در صنعت ساخت و ساز: خرید کربنات کلسیم برای صنعت ساخت و ساز حیاتی است. هم به عنوان یک مصالح ساختمانی (به عنوان مثال سنگ مرمر)، و هم به عنوان یک ماده تشکیل دهنده سیمان. این ماده در ساخت ملات مورد استفاده در چسباندن آجر، بلوک‌های بتنی، سنگ، زونا سقفی، ترکیبات لاستیکی و کاشی کمک می‌کند.

علاوه بر این کربنات کلسیم یک ماده مهم در ساخت فولاد، و شیشه است. همچنین به دلیل خواص ضد اسیدی آن، کربنات کلسیم در محیط‌های صنعتی برای خنثی کردن شرایط اسیدی در خاک و آب نیز استفاده می‌شود. طبق آمار و اطلاعات موجود، در حدود ۶۰ درصد کل کلسیم کربنات تولید شده در جهان در صنایع متالوژی و ذوب فلزات استفاده می‌شود. ۲۵ درصد از این ماده معدنی نیز در صنایع ساختمانی و جاده سازی به کار می‌رود. ۱۵ درصد  باقی‌مانده نیز در مصارف صنعتی و شیمیایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پودر کربنات کلسیم

انواع سنگ کربنات کلسیم

انواع سنگ کربنات کلسیم در طبیعت عبارتند از:

  • سنگ آهک
  • سنگ مرمر
  • سنگ گچ

فراوانی این سنگ‌ها در سطح کره زمین بسیار زیاد است. تا جایی که سنگ‌های حاوی کربنات کلسیم حدود 4 درصد از پوسته زمین را تشکیل می‌دهند. کربنات کلسیم زمین یا طبیعی از خرد کردن و آسیاب کردن این سنگ‌ها در کارخانجات تولید می‌شود. کربنات کلسیم پودری سفید رنگ، غیر سمی و ارزان قیمت است. این پودر صنعتی به عنوان پرکننده در کاربردهای مختلفی از جمله کاغذ، رنگ، پلاستیک، چسب و لاستیک استفاده می‌شود.

آنالیز کربنات کلسیم

منظور از آنالیز کربنات کلسیم، مشخص کردن ناخالصی‌هایی است که در آن وجود دارد. آنالیز کربنات کلسیم در آزمایشگاه‌های مجهز و از طریق آزمایشات استاندارد ASTM انجام می‌شود. موادی که اغلب در آنالیز این ماده طبیعی مشخص می‌شوند عبارتند از:

  • باریوم (Barium)
  • آرسنیک (Arsenic)
  • فلورید (Fluorid)
  • سرب (Lead)
  • نمک آلکالی و منگنز
  • اسیدهای نامحلول

بدیهی است که هر چه میزان ناخلاصی‌ها در آنالیز کربنات کلسیم کمتر باشد، کیفیت آن بیشتر است. درجه خلوص کربنات کلسیم با قیمت آن رابطه مستقیم دارد. هر چه کربنات کلسیم خالص‌تر باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود.

مزایای استفاده از کربنات کلسیم

  • پودر صنعتی کربنات کلسیم یک ماده معدنی طبیعی و فراوان است.
  • استفاده از آن به محیط زیست آسیب نمی‌رساند.
  • کربنات‌های موجود در این پودر به هیچ عنوان برای انسان و سایر موجودات زنده مضر نیستند.
  • باعث کاهش تولید پلاستیک می‌شود.
  • قیمت مناسبی دارد و باعث کاهش بهای تمام شده محصولات می‌گردد.
  • در مواردی که از کربنات کلسیم در محصول استفاده می‌شود نیاز به تمیز کردن دستگاه تولید از ذرات چسبیده به دستگاه نیست.
  • استفاده از کربنات کلسیم به علت جلوگیری از چسبیدن مواد به دستگاه سبب سرعت بیشتر تولید می‌شود. تولید بیشتر در واحد زمان به معنای مصرف انرژی کمتر و بهره‌وری بیشتر است.
  • خرید کربنات کلسیم در تولید ظروف یکبار مصرف، مبلمان، میز و صندلی و لوله باعث افزایش استحکام می‌شود.
  • خرید کربنات کلسیم در صنعت مواد تزریقی و فیلم‌های پلی اتیلن (سفره های یکبار مصرف نایلون و نایلکس) باعث انتشار بهتر رنگ و جلوگیری از پس دادن رنگ می‌گردد.
  • استفاده از این پودر باعث می‌شود پوشش بهتری از مستربچ‌های سفید و رنگی ایجاد شود.

قیمت هر کیلو کربنات کلسیم چقدر است؟

سوال مهمی که در خرید پودر کربنات کلسیم مطرح می‌شود این است که قیمت هر کیلو کربنات کلسیم چقدر است؟

برای این سوال نمی‌توان یک پاسخ کلی تعیین کرد. زیرا قیمت کربنات کلسیم به عوامل مختلفی بستگی دارد.

قیمت کربنات کلسیم طبیعی و مصنوعی متفاوت است. زیرا شیوه تولید کربنات کلسیم طبیعی و مصنوعی با هم فرق دارد. درجه خلوص، میزان سفیدی، مش یا دانه‌بندی دیگر عوامل موثر بر قیمت کربنات کلسیم به شمار می‌روند. برای استعلام قیمت انواع کربنات کلسیم می‌توانید به کارشناسان مجموعه الوان پودر تماس حاصل کرده و از قیمت روز آن‌ها مطلع شوید.

خرید بدون واسطه کربنات کلسیم از کارخانه 

خرید بدون واسطه کربنات کلسیم در همدان را می‌توان از شرکت الوان پودر انجام داد. خرید بدون واسطه کربنات کلسیم از کارخانه به علت حذف واسطه‌ها نسبت به خرید از فروشگاه‌ها به صرفه‌تر است. همچنین  به علت خرید از درب کارخانه احتمال خرید پودرهای تقلبی و بی‌کیفیت به حداقل می‌رسد.

برای خرید از درب کارخانه الوان پودر نیاز به مراجعه حضوری نیست. بنابراین صاحبان صنایع از سراسر کشور می‌توانند به سادگی و از طریق وب سایت این مجموعه نسبت به خرید محصول مورد نیاز خود اقدام کنند. کالای خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط ماشین‌های سنگین به محل مورد نظر آن‌ها ارسال خواهد شد.

فروش کربنات کلسیم عمده

قیمت کربنات کلسیم طبیعی و مصنوعی متفاوت است. زیرا شیوه تولید کربنات کلسیم طبیعی و مصنوعی با هم فرق دارد. درجه خلوص، میزان سفیدی، مش یا دانه‌بندی دیگر عوامل موثر بر قیمت کربنات کلسیم به شمار می‌روند.

خرید بدون واسطه کربنات کلسیم از کارخانه الوان پودر به علت حذف واسطه‌ها نسبت به خرید از فروشگاه‌ها به صرفه‌تر است. 

توضیحات بیشتر در مورد کربنات کلسیم

کربنات کلسیم به انگلیسی (calcium carbonate) یک ماده معدنی فراوان و پر کاربرد در پوسته زمین است.

کربنات کلسیم نوعی سنگ رسوبی می باشد که از رسوب اجزا بدن موجودات زنده طی میلیون ها سال ایجاد شده است. کربنات کلسیم در معادن به شکل کلسیت، آراگونیت، سنگ مرمر، سنگ آهک یا لایم استون و … یافت می شود.

مشخصات فنی کربنات کلسیم میکرونیزه الوان پودر 

کربنات کلسیم میکرونیزه یکی از پرکاربردترین انواع کربنات کلسیم در همدان است. در حقیقت کربنات کلسیم میکرونیزه به کربنات کلسیم با اندازه ذرات کوچکتر از  75 میکرون اطلاق می‌شود. این محصول توسط شرکت الوان پودر تولید می‌شود.

مشخصات فنی کربنات کلسیم میکرونیزه الوان پودر عبارتند از:

  • دانه بندی بین 200 تا 800 میکرون
  • خلوص 98 درصد
  • همگنی و روشنایی بالا
  • رنگ سفید

قیمت کربنات کلسیم

قیمت پودر صنعتی کربنات کلسیم به عوامل مختلفی وابسته است:

  • مورد مصرف
  • درصد خلوص محصول
  • دانه‌بندی و سایز
  • رنگ
  • بسته‌بندی

 این ماده صنعتی غالبا به صورت تنی به فروش می‌رسد و قیمت هر کیلو از آن بسته به شرایط بازار تعیین می‌شود. هر چه رنگ کلسیم کربنات سفیدتر و دانه‌های آن ریزتر باشد قیمت آن بیشتر است.

برای مشاوره و خرید کربنات کلسیم مورد نظرتان می توانید با کارشناسان الوان پودر در تماس باشید 

خواص کربنات کلسیم 

پودر کربنات کلسیم یکی از مهم‌ترین ترکیبات شیمیایی است که در صنایع مختلف به کار می‌رود. این ترکیباتی که به طور گسترده‌ای در طبیعت یافت می‌شوند، بخش عمده‌ای از ساختار های ارگانیسم‌ها را تشکیل می‌دهند. خواص پودر کربنات کلسیم شامل:

اولین خاصیت پودر کربنات کلسیم، قابلیت ضدعفونی کنندگی است. این ترکیبات به دلیل داشتن اثر ضدباکتری کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف دارند، به طوری که در تولید محصولات شوینده، ضدعفونی کننده‌های پزشکی و در برخی موارد پوشش‌دهی سطوح، به کار می‌رود.

دومین خاصیت پودر کربنات کلسیم قابلیت جذب رطوبت است. بر اساس تحقیقات انجام شده، این ترکیبات به دلیل داشتن ساختار پیچیده، قابلیت جذب رطوبت را دارند و ظرفیت جذب آب و هوا آن‌ها از دیگر ترکیبات شیمیایی بیشتر است. این خواص باعث می‌شود که پودر کربنات کلسیم به عنوان یک جاذب رطوبت در صنایع مختلف استفاده شود.

خاصیت سوم پودر کربنات کلسیم، قابلیت استفاده در تولید محصولات پلیمری است. این ترکیبات به دلیل داشتن خواص مکانیکی و الکتریکی خوب، به عنوان یکی از مواد اولیه تولید محصولات پلیمری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 7 میانگین: 5]

نمونه محصولات دیگر

درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

مجوز سازمان صنعت و معدن
راه های ارتباطی با ما

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو