پودر کربنات کلسیم در مواد بهداشتی

کربنات کلسیم مواد بهداشتی
20 آذر, 1401
mehditarah
331

پودر کربنات کلسیم در مواد بهداشتی بسیار پر کاربرد است. علت این موضوع را می‌توان روشنایی و شفافیت این پودر طبیعی قلمداد کرد.

کربنات کلسیم یک ماده معدنی طبیعی سفید رنگ است که از غنی‌ترین کمربندهای سنگی با خلوص بالا به دست می‌آید. کربنات‌های کلسیم با خلوص بالا (CaCO3) کنسانتره‌ای از کلسیم طبیعی هستند. آن‌ها حتی می‌توانند به عنوان یک افزایش دهنده دی اکسید تیتانیوم در نظر گرفته شوند و به عنوان منبع طبیعی کلسیم عمل کنند. پودر کربنات کلسیم را می‌توان به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم کرد. کربنات کلسیم طبیعی از آسیاب سنگ‌های رسوبی مانند آهک و مرمر تولید می‌شود. در حالی که کربنات کلسیم رسوبی در کارخانجات و توسط فرآیندهای شیمیایی تولید می‌شوند. پودر کربنات کلسیم طبیعی و مصنوعی هر دو در تولید محصولات آرایشی بهداشتی کاربرد دارند.

نقش پودر کربنات کلسیم در مواد بهداشتی

نقش پودر کربنات کلسیم در مواد بهداشتی بسیار گسترده و متنوع است.

  • کربنات کلسیم به عنوان بافت دهنده عالی، پرکننده و تقویت کننده در لوازم آرایشی پودری مختلف کاربرد دارد.
  • این پودر صنعتی کرمی بودن امولسیون‌ها (کرم‌ها و لوسیون ها) را افزایش می‌دهد.
  • میزان و سرعت تولید کف در سیستم‌های سورفکتانت (شامپو، ژل دوش) زیاد می‌‌کند.
  • به طور گسترده‌ای به عنوان عامل بافر و خنثی کننده استفاده می‌شود.
  • به عنوان عامل مات کننده در کاربردهای آرایشی حاوی رنگدانه مفید است.
  • دارای فعالیت ضد میکروبی است.
  • می‌تواند جایگزین تالک در فرمول‌ها شود، به ویژه هنگامی که با نیترید بور سریسیت ترکیب شود.
  • کربنات کلسیم ماده‌ای غیر مضر و سازگار با بدن انسان است.
  • به علت فراوان بودن ارزان قیمت است و استفاده از آن مقرون به صرفه است.

خرید پودر کربنات کلسیم مخصوص مواد بهداشتی

 

خرید پودر کربنات کلسیم مخصوص مواد بهداشتی توسط صنایع مختلفی انجام می‌شود. مناسب‌ترین پودر کربنات کلسیم برای صنعت لوازم بهداشتی، پودر کربنات کلسیم با توزیع اندازه ذرات 5.5 میکرومتر است. برای برآورده ساختن نیازهای روشنایی و مات کنندگی صنعت آرایشی، کربنات‌های کلسیم به عنوان محصولات مبتنی بر سنگ آهک و مرمر در دسترس هستند. کربنات کلسیم مبتنی بر سنگ مرمر روشنایی بالا، جذب روغن کم و شاخص زرد کم را نشان می‌دهد. کربنات کلسیم سنگ آهک رسوب همگن، روشنایی بالا، شاخص زرد بالاتر و مات کنندگی بهبود یافته را نشان می‌دهد.

علاوه بر کربنات کلسیم طبیعی، کربنات کلسیم مصنوعی یا رسوبی نیز در تولید مواد آرایشی بهداشتی کاربرد دارد. کربنات کلسیم رسوبی به‌عنوان ماده‌ جایگزین تالک در تولید مواد بهداشتی مانند ژل شستشوی صورت استفاده می‌شود. هدف از کاربرد کربنات کلسیم رسوبی در این مواد بهبود توانایی آن‌ها برای جذب رطوبت است.  خرید پودر کربنات کلسیم در مواد بهداشتی برای موارد زیر توصیه می‌شود:

  • برای افزایش خاصیت تمیز کنندگی در تولید خمیر دندان.
  • به عنوان عوامل مات کننده در تولید سایه چشم، پودر صورت و کرم پودر.
  • به عنوان پرکننده در رژ لب، کرم پودر، سایه چشم، پودر صورت و ماسک صورت.

تفاوت کربنات کلسیم و هیدروکسید کلسیم

فروش عمده پودر کربنات کلسیم مخصوص مواد بهداشتی

بازار فروش عمده پودر کربنات کلسیم مخصوص مواد بهداشتی از رونق بسیار خوبی برخوردار است.

فروشندگان داخلی و خارجی زیادی در این بازار مشغول فعالیت هستند.

پودر کربنات کلسیم در مواد بهداشتی تحت شرایط تولید کنترل شده و تمیز برای کاهش ضایعات و ردپای کربن تولید می‌شود. همچنین این پودرها با توزیع اندازه ذرات ثابت تولید می‌شوند و اندازه‌های ذرات مختلف برای رفع نیازهای فرمول‌ساز در دسترس هستند. کربنات کلسیم مخصوص مواد بهداشتی به صورت فله‌ای به فروش نمی‌رسد. بلکه در بسته‌ بندی‌های کاملا بهداشتی و ایزوله آماده فروش می‌شود.

 

انواع پودر کربنات کلسیم مخصوص مواد بهداشتی

انواع پودر کربنات کلسیم مخصوص مواد آرایشی بهداشتی عبارتند از:

  • پودر کربنات کلسیم مواد شوینده: پودر کربنات کلسیم مواد شوینده به عنوان یک عامل تمیز کننده به کار می‌رود. کربنات کلسیم اضافه شده تمایل به بهبود عملکرد ساختاری شوینده کربنات سدیم را دارد و بنابراین خاصیت شویندگی را افزایش می‌دهد. در حالی که از رسوب ماده شوینده بر روی پارچه‌های شسته شده جلوگیری می‌کند.
  • پودر کربنات کلسیم صابون: عملکرد پودر کربنات کلسیم به عنوان یکی از مواد اولیه برای تولید کننده صابون بسیار مهم است. این پودر عمدتا به عنوان یک تقویت کننده یا حجم دهنده در تولید صابون عمل می‌کند. همچنین میزان پاک کنندگی و تولید کف را نیز افزایش می‌دهد.
  • پودر کربنات کلسیم خمیر دندان: پودر کربنات کلسیم خمیر دندان به عنوان یک ساینده ملایم در محصولات مراقبت از دهان و دندان به کار می‌رود. زیرا این پودر یک جاذب روغن عالی است که می توان آن را به فرمولاسیون‌های مواد معدنی اضافه کرد. نامحلول بودن در آب و روغن ویژگی دیگر کربنات کلسیم مخصوص خمیر دندان است.
  • پودر کربنات کلسیم لوازم آرایشی: پودر کربنات کلسیم در لوازم آرایشی مختلفی از جمله سایه چشم، کرم پودر و رژلب به عنوان پر کننده، سفید کننده و مات کننده کاربرد دارد.
  • پودر کربنات کلسیم دستمال کاغذی: کربنات کلسیم رسوبی به عنوان پرکننده و عامل پوشش دهنده در صنعت تولید دستمال کاغذی استفاده می‌شود. PCC بهره وری دستگاه تولید دستمال کاغذی را بهبود می‌بخشد و می تواند هزینه‌های تولید را کاهش دهد.
  • پودر کربنات کلسیم سفیدآب: روشور یا سفیداب بهترین لایه بردار طبیعی شناخته شده است. پودر کربنات کلسیم ماده اصلی سازنده سفیدآب است. کربنات کلسیم موجب از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود.
  • پودر کربنات کلسیم پودر نظافت: دارو یا پودر نظافت که به آن حنازرد، طین یا واجبی نیز گفته می‌شود سرشار از پودر کربنات کلسیم است. وجود کربنات کلسیم در این پودر برای پوست بسیار مفید است‌.

نتیجه گیری

استفاده از پودر کربنات کلسیم در مواد آرایشی بهداشتی اهمیت بسیار زیادی دارد. خواص بیشمار این ماده طبیعی، رنگ سفید، روشنایی و ارزان بودن باعث شده تا هر روز بر شمار کاربردهای این ماده در صنایع آرایشی بهداشتی افزوده شود. شرکت الوان پودر تولید کننده و عرضه کننده انواع پودرهای صنعتی، از جمله پودر کربنات کلسیم است. پودر کربنات کلسیم میکرونیزه الوان پودر از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که آن را برای استفاده در صنایع آرایشی بهداشتی مناسب می‌کند. این پودر به صورت کاملا بهداشتی و استرلیزه تولید و بسته بندی می‌شود.

صاحبان صنایع و صنعتگران حوزه آرایشی و بهداشتی می‌توانند کربنات کلسیم مورد نیاز خود را از الوان پودر تهیه کنند. برای سفارش پودرهای صنعتی نیازی به مراجعه حضوری نیست و متقاضیان از اقصی نقاط کشور می‌توانند از طریق وب سایت الوان پودر نسبت به ثبت سفارش خود اقدام کنند.

سفارشات ثبت شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن توسط ماشین‌های مخصوص حمل و نقل به مقصد مورد نظر خریدار ارسال خواهد شد‌.

 

سوالات متداول 

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

رنگ سفید، روشنایی و شفافیت کربنات کلسیم در کنار طبیعی، ضد میکروب و ارزان بودن اصلی‌ترین علل کاربرد آن در مواد آرایشی بهداشتی به شمار می‌رود.

پودر کربنات کلسیم در مواد آرایشی بهداشتی به عنوان پرکننده، خنثی کننده، مات کننده، تقویت کننده و عامل تمیز کننده در مواد شوینده کاربرد دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کربنات کلسیم ریز دانه 14 تیر, 1401

کربنات کلسیم ریز دانه

کربنات کلسیم را می‌توان یکی از پرمصرف‌ترین مواد اولیه در صنعت قلمداد کرد. کربنات کلسیم میکرونیزه همان پودر کربنات کلسیم است که برای اثربخشی بیشتر

مقالات ادامه مطلب
معدن های استخراج تالک در ایران 24 دی, 1402
تولید پودر مل در همدان 22 مرداد, 1402
تجزیه کربنات کلسیم 6 بهمن, 1401

تجزیه کربنات کلسیم

واکنش تجزیه واکنشی است که در آن یک ترکیب شیمیایی منفرد به قطعات شیمیایی ساده‌تر تجزیه می‌شود. تجزیه کربنات کلسیم موضوعی است که در این

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو