پودر کربنات کلسیم در لوازم آرایشی

کربنات کلسیم در لوازم آرایشی و بهداشتی
1 مرداد, 1401
mehditarah
1509

کربنات یک ترکیب شیمیایی با فرمول شیمیایی CaCO3 است. کربنات کلسیم ماده‌ای با فراوانی زیاد است که به صورت سنگ در تمام نقاط جهان یافت می‌شود. همچنین جزء اصلی پوسته موجودات دریایی، حلزون‌ها و پوسته تخم مرغ است. فراوانی کربنات کلسیم تا حدی است که حدود 95%  از پوسته تخم مرغ و 4% از پوسته زمین را تشکیل می‌دهد. پودر کربنات کلسیم در گچ، سنگ آهک، مرمر و تراورتن یافت می شود. کربنات کلسیم کاربردهای زیادی دارد. کاربرد کربنات کلسیم در لوازم آرایشی و بهداشتی یکی از آن‌هاست. ویژگی‌های کربنات کلسیم همچون سفیدی، روشنایی، جذب رطوبت و روغن آن را برای استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی مناسب می‌کنند.

کاربرد کربنات کلسیم در لوازم آرایشی و بهداشتی

به کار بردن کربنات کلسیم محصولات آرایشی و بهداشتی موجب افزایش کیفیت آن‌ها می‌شود. کربنات کلسیم در لوازم آرایش، به عنوان رنگدانه، افزایش دهنده رنگدانه و پرکننده استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن به عنوان سفید کننده و جاذب روغن استفاده کرد. از آنجایی که کربنات کلسیم رطوبت را جذب می‌کند، اغلب به پودرهای صورت اضافه می‌شود تا توانایی آرایش در جذب رطوبت را افزایش دهد. بنابراین استفاده از کربنات کلسیم یک مات کنندگی عالی در پرایمرها، پنکیک‌ها و پودرهای آرایشی ایجاد می‌کند.

کاربرد کربنات‌ کلسیم  در لوازم آرایشی و بهداشتی اغلب در موارد زیر در است :

  • به عنوان عامل تمیز کننده و سفید کننده در خمیردندان؛
  • به عنوان عوامل مات کننده در سایه چشم، پودر صورت و کرم پودر
  • به عنوان پرکننده در رژ لب، پرایمر، سایه چشم، پودر صورت و ماسک‌های صورت
  • به عنوان پرکننده در دئودورانت‌ها
  • به عنوان لایه‌بردار در اسکراب‌ها
  • به عنوان رنگ‌ دانه در لوازم آرایش‌های رنگی
  • در شامپو و کف وان برای افزایش میزان و سرعت تولید کف.

نقش کربنات کلسیم در لوازم آرایشی بهداشتی و بهداشتی

اصلی‌ترین نقش کربنات کلسیم در لوازم آرایشی بهداشتی و بهداشتی جذب چربی پوست است. کربنات کلسیم روغن را به خوبی جذب می‌کند. بنابراین می‌توان آن را در لوازم آرایشی و محصولات مراقبت از پوست به عنوان یک ماده مات کننده به کار برد. تنها نقطه ضعف کربنات کلسیم به عنوان ماده اولیه در لوازم آرایشی و بهداشتی، PH بالای آن است. PH بالای کربنات کلسیم به این معنی است که باید مراقب استفاده از آن در اطراف چشم باشیم. سایر نقش‌های کربنات‌های کلسیم در لوازم آرایشی و بهداشتی عبارتند از:

  • نقش رنگدانه
  • نقش پر کنندگی
  • نقش سفید کنندگی
  • نقش لایه برداری

علت استفاده از پودر کربنات کلسیم در لوازم آرایشی و بهداشتی

علت استفاده از پودر کربنات کلسیم در لوازم آرایشی و بهداشتی، روشنایی و شفافیت آن است. روشنایی و شفافیت کربنات‌های کلسیم، آن‌ها را برای استفاده در لوازم آرایشی سفید و رنگی مناسب می‌کند. کربنات کلسیم حتی می‌تواند به عنوان یک افزایش دهنده

دی اکسید تیتانیوم در نظر گرفته شود. همچنین می‌تواند به عنوان منبع طبیعی کلسیم عمل کند. برای برآوردن نیازهای روشنایی، صیقل و مات کنندگی در صنعت آرایشی و بهداشتی، کربنات‌های کلسیم مبتنی بر سنگ آهک و مرمر در دسترس هستند. کربنات کلسیم مبتنی بر سنگ مرمر دارای درخشندگی بالا، جذب روغن کم و شاخص زرد رنگی پایین است. کربنات کلسیم مبتنی بر سنگ آهک دارای روشنایی بالاتر، شاخص زرد بیشتر و کدری و ماتی بیشتر است. این کربنات‌های کلسیم در شرایط کنترل شده و تمیز و کاملا بهداشتی تولید می‌شود. کربنات‌های کلسیم در لوازم آرایشی و بهداشتی با توزیع اندازه ذرات ثابت تولید می‌شوند و در اندازه‌های مختلف ذرات برای رفع نیازهای مختلف فرمول‌ساز در دسترس هستند.

کربنات کلسیم محرک یا حساسیت زا نیست. همچنین دارای فعالیت ضد میکروبی است. بنابراین می‌تواند جایگزین تالک در فرمول‌ها شود. به ویژه هنگامی که با نیترید بور سریسیت ترکیب شود.

کربنات کلسیم در لوازم آرایشی

خرید کربنات کلسیم مخصوص لوازم آرایشی و بهداشتی

کربنات کلسیم با توزیع اندازه ذرات 5.5 میکرومتر برای اهداف آرایشی ایده‌آل است. خرید کربنات کلسیم مخصوص لوازم آرایشی و بهداشتی باید به صورت بسته‌بندی شده انجام شود. زیرا کربنات کلسیم غیر بهداشتی و آلوده بر کیفیت محصولات آرایشی و بهداشتی تاثیر منفی خواهد گذاشت. همچنین خلوص کربنات کلسیم مورد استفاده در صنعت لوازم آرایشی و بهداشتی باید در سطح بالایی قرار داشته باشد.

برای خرید کربنات کلسیم در لوازم آرایشی و بهداشتی با بهترین کیفیت به وب سایت الوان پودر مراجعه کنید.

فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص لوازم آرایشی و بهداشتی

فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص لوازم آرایشی و بهداشتی در اندازه ذرات متنوع انجام می‌شود. بسته به نوع کاربرد، ممکن است از کربنات کلسیم زمین یا کربنات کلسیم رسوبی در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده شود. فروش کربنات کلسیم در لوازم آرایشی و بهداشتی باید به صورت کاملا بهداشتی و در بسته‌ بندی‌های استرلیزه انجام شود. قیمت فروش کربنات کلسیم مخصوص لوازم آرایشی و بهداشتی وابسته به عوامل مختلفی از جمله کیفیت، خلوص و اندازه ذرات است. برای اطلاع از بهترین قیمت فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص لوازم آرایشی و بهداشتی می‌توانید به وب سایت الوان پودر مراجعه کنید.

نتیجه گیری

کربنات کلسیم یک ماده معدنی طبیعی است که از سنگ‌ها استخراج می‌شود. کربنات کلسیم ضد میکروب، ضد حساسیت و غیر محرک است. به همین دلیل برای استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی ایده‌آل است. توزیع اندازه ذرات 5.5 میکرومتر مناسب‌ترین توزیع ذرات برای استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی است. این ماده  به عنوان پرکننده، مات کننده، سفید کننده، رنگدانه و افزایش دهنده میزان تولید کف به کار می‌رود.

این محتوا توسط الوان پودر تهیه شده است 

پرکنندگی، مات کنندگی، سفید کنندگی، رنگدانه و تولید کف مهم‌ترین نقش‌هایی هستند که کربنات کلسیم در لوازم آرایشی و بهداشتی ایفا می‌کند.

کربنات کلسیم ضد میکروب، ضد حساسیت و غیر محرک است. همچنین به علت شفافیت، روشنایی، سفیدی و جاذب چربی بودن برای استفاده در لوازم آرایشی بهداشتی ایده‌آل است.

در خمیر دندان، کرم‌های آرایشی، ماسک‌ها و لایه بردارها، سایه‌ها و رژ لب‌ها و شامپوها از پودر کربنات کلسیم استفاده می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
استفاده از پودر مل برای بتونه کاری 20 تیر, 1402

استفاده از پودر مل برای بتونه کاری

استفاده از پودر مل برای بتونه کاری همانطور که می‌‌دانید بتونه کاری مرحله‌ای پیش از نقاشی ساختمان و در حقیقت برای آماده سازی پیش از

مقالات ادامه مطلب
کربنات کلسیم سرامیک 10 اسفند, 1401

کربنات کلسیم سرامیک

کربنات کلسیم یک ماده معدنی با فرمول شیمیایی CaCO3 است. این ماده رایجی است که در سنگ‌ها به عنوان کانی‌های کلسیت و آراگونیت یافت می‌شود.

مقالات ادامه مطلب
پودر کربنات کلسیم در کابل و سیم 21 خرداد, 1401

پودر کربنات کلسیم در کابل و سیم

کربنات کلسیم در صنعت کابل و سیم به عنوان پرکننده پی وی سی به لایه محافظ سطح کابل یا سیم اضافه می‌شود. در واقع کربنات

مقالات ادامه مطلب
تفاوت آهک و کربنات کلسیم 2 آبان, 1401

تفاوت آهک و کربنات کلسیم

کربنات کلسیم و آهک نام‌هایی آشنا برای فعالان در صنایع مختلف به شمار می‌روند. این دو ماده که هدیه طبیعت به بشر محسوب می‌شوند، از

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو