کاربرد کربنات کلسیم در کفپوش ها

کربنات کلسیم در کفپوش ها
27 دی, 1401
mehditarah
271

کاربرد کربنات کلسیم در کفپوش ها بسیار گسترده است. پودر کربنات کلسیم کفپوش از نوع کربنات کلسیم زمین بوده و علاوه بر کفپوش در ساخت سقف و سایر مصالح ساختمانی نیز استفاده می‌شود. کربنات کلسیم زمین یا آسیاب شده اغلب برای افزایش دوام و کاهش هزینه‌ها و جایگزینی با سایر مواد خام گران‌تر استفاده می‌شود. این ماده خام ایده‌آل است زیرا دارای خاصیت جذب پایین، توزیع اندازه ذرات متنوع و رنگ ثابت است. کربنات کلسیم آسیاب شده در اندازه ذرات مختلف برای رفع نیازهای خاص صنایع تولید کفپوش موجود است.

 مطلب پیشنهادی :پودر کربنات کلسیم چیست؟

مواد اولیه تولید کفپوش ها

کفپوش‌های سنگی با تکنولوژی SPC مخفف Stone Plastic Composite، نوعی ماده کامپوزیت هستند که با بستر پلاستیکی (معمولاً پلاستیک PVC) تولید می‌شوند. این کفپوش‌های سنگی با تکنولوژی SPC یکی از مصالح ساختمانی برتر نسل جدید با ساختار 5 لایه به شمار می‌روند. بسیاری‌ از ویژگی‌های برجسته این کفپوش‌ها، مفیدتر از کفپوش‌های پلاستیکی، لمینتی، کاشی و سرامیک است. اصلی‌ترین مواد اولیه تولید کفپوش ها عبارتند از:

  • پلی وینیل کلرید
  • پودر کربنات کلسیم کفپوش
  • روغن DOTP با عملکرد روان کننده
  • کربن سیاه

پودر کربنات کلسیم با استاندارد بین  350-400 مش برای کفپوش SPC مورد نیاز است. این پودر باید دارای سفیدی معقول و رطوبت اندک باشد. محتوای بیشتر کلسیم باعث افزایش سختی تخته و کاهش انعطاف پذیری و افزایش درصد جمع شدگی می‌شود.

مطلب پیشنهادی: کاربرد پودر کربنات کلسیم در ساخت و ساز

نقش پودر کربنات کلسیم در تولید کفپوش ها

نقش پودر کربنات کلسیم در تولید کفپوش ها بسیار حائز اهمیت است. پودر کربنات کلسیم کفپوش در افزایش تاخیر در اشتعال پذیری و ایجاد عایق صدا در صنایع تولید کفپوش بسیار موثر است. همچنین به کار بردن پودر کربنات کلسیم در کفپوش موجب بهبود رئولوژی، استحکام و دوام قوام رنگ این محصولات می‌شود. این ماده به عنوان یک عامل برای کاهش یا افزایش براقیت، یک افزایش دهنده / فاصله دهنده برای دی‌اکسید تیتانیوم، برای متراکم کردن محصول استفاده می‌شود.

کربنات کلسیم زمینی در کاربردهای کفپوش همچنین به عنوان عامل وزن‌دهنده و سفیدکننده، کاهش‌دهنده هزینه یا سفت‌کننده استفاده می‌شود. کربنات کلسیم در تولید کفپوش همچنین برای کنترل ویسکوزیته، برای محدود کردن انقباض و به عنوان افزایش دهنده ضریب انبساط حرارتی استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی: انواع پودر کربنات کلسیم 

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده کفپوش ها

کربنات کلسیم همدان

تولید پودر کربنات کلسیم کفپوش در کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده کفپوش ها انجام می‌شود. کربنات کلسیم آسیاب شده (GCC) معمولاً از طریق یک فرآیند آسیاب تولید می‌شود. در این فرآیند، خط تولید سنگ آهک استخراج شده را می‌گیرد و آن را طی چندین مرحله به ذرات کوچک‌تر تبدیل می‌کند.

فرآیند استخراج سنگ آهک سنگدانه‌های بزرگی را تولید می‌کند که از طریق یک سری سنگ شکن به اندازه متوسط 15 تا 50 میلی‌متر پردازش می‌شوند. سپس این ماده ریزتر به فرآیند آسیاب فرستاده می‌شود که ذرات سنگ آهک کوچکتری تولید می‌کند که پودر کربنات کلسیم را تشکیل می‌دهد. سپس پودر کربنات کلسیم جمع آوری و برای استفاده بسته بندی می‌شود. در خرید و استفاده از پودر کربنات کلسیم برای استفاده در کفپوش باید دقت و توجه زیادی صورت گیرد. زیرا در صورتی که کربنات کلسیم خریداری شده فاقد خلوص، سفیدی و کیفیت لازم باید کفپوش‌های تولید شده نیز از کیفیت خوبی برخوردار نخواهند بود. بنابراین بهتر است صنعتگران حوزه تولید کفپوش خرید کربنات کلسیم مورد نیاز خود را از برندهای معتبری مانند الوان پودر انجام دهند.

مطلب پیشنهادی: مش کربنات کلسیم چیست؟

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص کفپوش ها

بازار فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص کفپوش ها در سراسر جهان از رونق زیادی برخوردار است. کربنات کلسیم دارای فرمول شیمیایی CaCO3 است و بیش از 4 درصد از پوسته زمین را تشکیل می‌دهد و در سراسر جهان یافت می‌شود. این مواد معدنی معمولاً در اشکال طبیعی سنگ گچ، سنگ آهک و مرمر یافت می‌شود. کربنات کلسیم از ته نشین شدن پوسته حلزون‌های کوچک فسیل شده، صدف‌ها و مرجان‌ها در طی میلیون‌ها سال تولید می‌شود. این بقایای فسیل شده که اکنون درصدی از پوسته زمین را تشکیل می‌دهند، می‌توانند هم سنگ رسوبی و هم سنگ دگرگونی باشند. سنگ‌های رسوبی که اغلب حاوی کربنات کلسیم هستند، گچ و سنگ آهک هستند، در حالی که سنگ مرمر یک سنگ دگرگونی است. اگرچه هر سه شکل از نظر شیمیایی یکسان هستند، اما در بسیاری موارد دیگر از جمله خلوص، سفیدی، ضخامت و همگنی با هم تفاوت دارند. کربنات کلسیم یکی از مفیدترین و همه کاره‌ترین مواد شناخته شده برای بشر است. برخی از خالص‌ترین کربنات‌های کلسیم آسیاب شده را می‌توان به طور طبیعی از سنگ مرمر به دست آورد. یک فرم فوق العاده خالص را نیز می‌توان با قرار دادن دی اکسید کربن در محلول هیدروکسید کلسیم (شکل هیدراته اکسید کلسیم) تولید کرد. کربنات کلسیمی که از مخلوط این دو ماده به دست می‌آید درجه‌ای از محصول به نام “کربنات کلسیم رسوب یافته” را تشکیل می‌دهد. این محصول با عنوان PCC یا کربنات کلسیم مصنوعی شناخته می‌شود.

شرکت الوان پودر تولید کننده و عرضه کننده مرغوب‌ترین پودر کربنات کلسیم کفپوش در داخل کشور است. خرید کربنات کلسیم را می‌توان به صورت مستقیم از وب سایت این مجموعه انجام داد.

سوالات متداول

کربنات کلسیم در تولید کفپوش با هدف اصلاح رئولوژی، کاهش اشتعال پذیری و ایجاد عایق صدا، افزایش استحکام و دوام قوام رنگ به کار می‌رود.

اصلی‌ترین مواد اولیه تولید کفپوش پلی وینیل کلرید، کربن سیاه، روغن DOTP با عملکرد روان کننده و پودر کربنات کلسیم کفپوش به شمار می‌روند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پودر کربنات کلسیم ضایعاتی و کاربرد های آن 14 شهریور, 1401

پودر کربنات کلسیم ضایعاتی و کاربرد های آن

فعالیت‌های انسانی روی زمین، سالانه بیش از 2500 میلیون تن زباله تولید می‌کند، از جمله زباله‌های صنعتی و کشاورزی جوامع روستایی و شهری. این امر

مقالات ادامه مطلب
پودر کربنات کلسیم از کجا بخریم؟ 2 اردیبهشت, 1402

پودر کربنات کلسیم از کجا بخریم؟

کربنات کلسیم یا CaCO3 یکی از مشهورترین مواد اولیه‌ای است که در حجم بسیار زیادی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است صنعتگر،

مقالات ادامه مطلب
جایگزین پودر تالک 26 بهمن, 1402
پودر تالک در صنایع کاشی و سرامیک 23 مهر, 1402

پودر تالک در صنایع کاشی و سرامیک

پودر تالک در صنایع کاشی و سرامیک

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو