کاربرد کربنات کلسیم در تولید چرم

کربنات کلسیم در چرم سازی
30 دی, 1401
mehditarah
326

کاربرد کربنات کلسیم در تولید چرم یکی از شگفت انگیزترین کاربردهای این پودر معدنی است. همانطور که می‌دانید کربنات کلسیم (CaCO3) پرکاربردترین ماده پرکننده در صنایع کاغذ، رنگ، پلاستیک، مواد غذایی، سرامیک، آرایشی و بهداشتی، پزشکی و سایر صنایع است. کربنات کلسیم چرم سازی در دباغی چرم به کار می‌رود. دباغی عبارت است از تبدیل پوست هر حیوانی به چرم به گونه‌ای که به آن خواص فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی خاصی بدهد. برای انجام این فرآیند لازم است از محیط‌های اسیدی استفاده شود که پس از آن باید خنثی شوند. برای این منظور از کربنات کلسیم و دولومیت استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم چیست؟

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در چرم سازی

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در چرم سازی استفاده از آن در این صنعت را با استقبال فراوانی مواجه نموده است. کربنات کلسیم چرم سازی از بین طیف گسترده‌ای از انواع کربنات کلسیم انتخاب می‌شود. کربنات کلسیم میکرونیزه، نانو کربنات کلسیم و کربنات کلسیم پوشش داده شده، به عنوان پرکننده در تولید چرم مصنوعی استفاده می‌شوند. این محصولات می‌توانند عملکرد چرم، سختی، طول عمر و ظاهر آن را بهبود ببخشند. کربنات کلسیم میکرونیزه به علت فراوانی و قیمت مناسبی که دارد به طور گسترده در تولید چرم مصنوعی استفاده می‌شود. کربنات کلسیم میکرونیزه در تولید چرم مصنوعی به طور عمده دارای اثر پر کردن و کاهش هزینه مواد اولیه است.

مطلب پیشنهادی: انواع پودر کربنات کلسیم 

مواد اولیه تولید چرم

مهم‌ترین مواد اولیه تولید چرم عبارتند از:

  • پودر PVC
  • انواع پارچه
  • پودر فوم
  • روغن DOP
  • کاغذ رلیز
  • رنگ
  • کیکر
  • استابلایزر یا پایدار کننده

پودر PVC یکی از مهم‌ترین انواع پلیمرهاست. از پودر PVC علاوه بر صنعت چرم سازی در صنایع دیگر از جمله تولید انواع رومبلی و کاغذ دیواری نیز استفاده می‌شود. کربنات کلسیم یکی از مواد اولیه مهم در تولید این پودر به شمار می‌رود.

مطلب پیشنهادی : نقش پودر کربنات کلسیم در پلاستیک

به کار بردن پودر کربنات کلسیم در تولید چرم مقاومت چرم در برابر کشیدگی را افزایش می‌دهد‌. همچنین از  احتمال پارگی بافت چرم مصنوعی در گذر زمان می‌کاهد. کربنات کلسیم در چرم منجر به حفظ حد اعتدال خاصیت ارتجاعی در محصولات چرمی می‌شود و از این طریق بر کیفیت این محصولات موثر است. استفاده از کربنات کلسیم در صنعت چرم سازی علاوه بر افزایش کیفیت این محصولات، بر زیبایی ظاهری آن‌ها نیز نقش موثری ایفا می‌کند. کربنات کلسیم باعث بهبود زیبایی و براقی چرم و ثبات رنگ آن می‌شود. همچنین از چرم در برابر نفوذ چربی و ایجاد لکه‌های زرد رنگ در گذر زمان محافظت می‌کند. افزایش ثبات رنگ دیگر نقش کربنات کلسیم در صنعت تولید چرم به شمار می‌رود. 

کربنات کلسیم چرم سازی

تولید کننده پودر کربنات کلسیم مخصوص چرم سازی

کربنات کلسیم (CaCO3) یکی از مهم‌ترین پرکننده‌های معدنی در صنعت چرم سازی است. استفاده از این پودر در طول سال‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. کربنات کلسیم زمانی صرفاً به عنوان یک گسترش دهنده رزین در نظر گرفته می‌شد. اما اکنون کاربردهای بسیار زیادی برای آن در نظر گرفته شده است. برای مثال افزودن کربنات کلسیم در پلاستیک به افزایش عملکرد، بهبود پردازش و بهبود پایداری قطعه نهایی کمک می‌کند. همچنین کربنات کلسیم به عنوان یک افزودنی خوراکی 100٪ مورد تایید FDA است. کربنات کلسیم چرم سازی نیز موجب بهبود چشمگیر در کیفیت محصولات چرمی می‌شود. کارخانجات زیادی در داخل و خارج از کشور به عنوان تولید کننده پودر کربنات کلسیم مخصوص چرم سازی فعالیت می‌‌کنند.شرکت الوان پودر یکی از موفق‌ترین این کارخانجات به شمار می‌رود.

مطلب پیشنهادی: کاربرد پودر کربنات کلسیم در رزین

خرید کربنات کلسیم چرم سازی

کربنات کلسیم ماده‌ای طبیعی است که به طور گسترده در سراسر جهان در دسترس است. همچنین خرد کردن یا تبدیل آن به اندازه ذرات خاص آسان است. از این رو قیمت مناسبی دارد و خرید کربنات کلسیم چرم سازی کاملا مقرون به صرفه است.شرکت الوان پودر یکی از تولید کنندگان و تامین کنندگان کربنات کلسیم در کشور است. کربنات کلسیم تولید شده توسط این شرکت در در صنایع مختلف از جمله تولید چرم و پلاستیک مصرف می‌شود. این شرکت درجات مختلف کربنات کلسیم متناسب با نیاز هر صنعت را عرضه می‌نماید.

مطلب پیشنهادی: کاربرد کربنات کلسیم در الیاف مصنوعی 

فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص چرم سازی

به علت مصرف روزافزون کربنات کلسیم در صنعت چرم سازی، بازار فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص چرم سازی بسیار پر رونق است. کربنات کلسیم مورد استفاده در صنعت چرم سازی باید از بالاترین میزان کیفیت برخوردار باشد. در غیر این صورت ممکن است بر کیفیت محصولات نهایی تاثیر مخربی بر جای بگذارد. بنابراین باید در خرید کربنات کلسیم چرم سازی نهایت دقت را به کار برد. خرید مستقیم از تولید کنندگان معتبر و باسابقه کربنات کلسیم می‌تواند نگرانی از کیفیت این پودر صنعتی را برطرف کند.

صنعتگران فعال در زمینه صنعت چرم می‌توانند کربنات کلسیم مورد نیاز خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری از شرکت الوان پودر تهیه کنند.  شرکت الوان پودر تولید کننده و عرضه کننده باکیفیت‌ترین پودرهای صنعتی در کشور است. خرید مجموعه به علت خرید مستقیم از تولید کننده و حذف واسطه‌‌ها کاملا مقرون به صرفه است.

سوالات متداول

استفاده از کربنات کلسیم چرم سازی باعث افزایش کیفیت و ظاهر محصولات چرمی می‌شود. همچنین در کاهش هزینه‌های تولید و مواد اولیه در صنعت چرم سازی موثر است.

پودر PVC ، پودر کربنات کلسیم چرم سازی، استابلایزر یا پایدار کننده، انواع پارچه، کیکر، پودر فوم، رنگ، و کاغذ رلیز روغن DOP مهم‌ترین مواد اولیه تولید چرم محسوب می‌شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پودر کربنات کلسیم عمده برای تولید فولاد 9 آذر, 1401

پودر کربنات کلسیم عمده برای تولید فولاد

پودر کربنات کلسیم فولاد یک ماده معدنی رایج است که در بسیاری از سنگ‌ها مانند سنگ آهک و مرمر وجود دارد و بسیار متنوع است.

مقالات ادامه مطلب
پودر تالک از کجا بخریم 16 شهریور, 1402
کربنات کلسیم ماستیک 13 اسفند, 1401

کربنات کلسیم ماستیک

ماستیک یکی از مصالح مهم برای ساخت و ساز ساختمان‌ها، پل‌ها، خانه‌ها و آپارتمان‌هاست. مزیت مهم ماستیک که باعث کاربرد فراوان آن شده است، مقاومت

مقالات ادامه مطلب
کربنات کلسیم سرامیک 10 اسفند, 1401

کربنات کلسیم سرامیک

کربنات کلسیم یک ماده معدنی با فرمول شیمیایی CaCO3 است. این ماده رایجی است که در سنگ‌ها به عنوان کانی‌های کلسیت و آراگونیت یافت می‌شود.

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو