پودر کربنات کلسیم در پلاستیک

کربنات کلسیم در پلاستیک
2 خرداد, 1401
mehditarah
2883

یکی از خلاقانه‌ترین راه‌حل‌هایی که تا به حال در صنعت پلاستیک سازی توسعه یافته است، استفاده از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم است. پرکننده کربنات کلسیم در بهبود کیفیت محصولات پلاستیکی نهایی موثر است. همچنین به تولید کنندگان پلاستیک کمک می‌کند تا هزینه تولید را کاهش دهند و در نتیجه سود بیشتری به دست آورند. کربنات کلسیم (CaCO3) امروزه یکی از پر استفاده‌ترین پرکننده‌های معدنی در صنعت پلاستیک است‌. استفاده از کربنات کلسیم در پلاستیک، برای بسته‌بندی‌های محکم و مقاوم در طول سال‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. کاربرد کلسیم کربنات در صنعت پلاستیک سازی به شدت رو به افزایش است. زیرا به بهبود عملکرد، بهبود پردازش و بهبود پایداری کالای نهایی کمک می‌کند. کربنات کلسیم به عنوان یک افزودنی پلاستیک 100٪ مورد تایید FDA است. این ماده معدنی امکان تطبیق پذیری و استفاده در کاربردهای حیاتی در بازارهای بسته بندی مواد غذایی و دارویی را فراهم می کند.

فهرست مطالب

نقش کربنات کلسیم در پلاستیک سازی

کاربرد کربنات کلسیم در پلاستیک در لوله‌های پی وی سی، کابل‌ها، چرم، کفپوش و ..است. کربنات کلسیم که به عنوان پرکننده استفاده می‌شود، استحکام پلاستیک در برابر ضربه را افزایش می‌دهد. به همین دلیل استفاده از کلسیم کربنات در تولید لوله‌‌های پی وی سی عمر مفید این کالا را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

دیگر نقش کلسیم کربنات در پلاستیک سازی افزایش براقیت پلاستیک است. کلسیم کربنات ماده‌ای شفاف است و به کار بردن آن در ساخت پلاستیک علاوه بر افزایش کیفیت، کاربرد زیبایی شناختی دارد. استفاده از کلسیم کربنات به عنوان ماده اولیه در صنعت پلاستیک سازی بهای تمام شده محصولات را کاهش می‌دهد.

کاربرد این ماده معدنی در ساخت پلیمرها نیز موجب افزایش انعطاف پذیری و افزایش مقاومت حرارتی می‌شود. خرد کردن یا کاهش اندازه ذرات کلسیم کربنات به اندازه دلخواه آسان است. به همین دلیل به کار بردن کربنات کلسیم در صنایع مختلف امکان پذیر است. همچنین این ماده معدنی با طیف مختلف رزین‌های پلی آمید سازگاری دارد.

مطالب پیشنهادی : پودر کربنات کلسیم چیست ؟ 

خرید کربنات کلسیم پلاستیک سازی

کربنات کلسیم یک ترکیب شیمیایی است که در طبیعت یافت می‌شود. این ماده معدنی در مواد تشکیل دهنده بسیاری از حیوانات زنده (پوسته سخت جانوران دریایی مانند صدف، حلزون، مروارید یا پوسته تخم مرغ) و همچنین در پوسته زمین وجود دارد. از این رو کربنات کلسیم به طور گسترده در سراسر جهان در دسترس است.

محبوب‌ترین و شناخته شده ترین منبع CaCO3 از سنگ معدن سنگ آهک است. سنگ آهک یک سنگ رسوبی که اغلب در نزدیکی آبشارها یا نهرها تشکیل می‌شود. علاوه بر این، کربنات کلسیم را می‌توان در سایر مواد معدنی و سنگ ها مانند گچ، مرمر، سنگ آهک، اوتوفا و تراورتن یافت.

فراوانی ماده معدنی کربنات کلسیم باعث شده تا قیمت آن بسیار مناسب باشد و با بودجه‌های کم سازگار باشد. خرید کلسیم کربنات پلاستیک سازی از کارخانجات تولید کلسیم کربنات به صورت عمده انجام می‌شود. در خرید کلسیم کربنات برای صنعت پلاستیک سازی باید موارد زیر مورد توجه قرار گیرد :

● خلوص بالای کلسیم کربنات
● عدم جذب رطوبت
● دانه بندی ریز کلسیم کربنات
● قیمت مناسب

فروش عمده کلسیم کربنات پلاستیک سازی

بیشتر CaCO3 مورد استفاده در تولیدات صنعتی، به ویژه کربنات کلسیم مورد استفاده در صنایع پلاستیک، از معادن مرمر یا سنگ‌های آهک بهره‌برداری می‌شود. علاوه بر بهره برداری از سنگ آهک در طبیعت، منبع دیگری از کربنات کلسیم نیز وجود دارد که یک محصول مصنوعی است. کربنات کلسیم مصنوعی از واکنش CO2، آب و آهک (CaO) تولید می‌شود.

پرکننده کربنات کلسیم ریز با خرد کردن سنگ آهک درشت به صورت دانه‌های ریز، عمدتاً به صورت پودر، تولید می‌شود. سپس این گرانول‌ها بر اساس اندازه‌شان طبقه‌بندی می‌شوند. فروش عمده کلسیم کربنات پلاستیک سازی به صورت فله‌ای و بسته بندی شده انجام می‌شود. کلسیم کربنات مخصوص صنعت پلاستیک سازی در قیمت‌های مختلف وجود دارد.

کربنات کلسیم مخصوص پلاستیک سازی

پودر سنگ آهک به صورت طبیعی و بدون هیچ گونه دستکاری دارای رنگی از شیری تا خاکستری است. کربنات کلسیم بی بو است و دارای 3 پلی مورف (شکل مورفولوژیکی) کلسیت، آراگونیت و واتریت است که در آن کلسیت پایدارترین چند شکلی است.

CaCO3 یک ترکیب قلیایی است که به شدت با محلول‌های اسید واکنش می‌دهد و گاز CO2 تولید می‌کند. در دمای بالا، کربنات کلسیم به اکسید کلسیم (CaO) تجزیه می‌شود که اغلب به نام آهک نامیده می‌شود. کلسیم کربنات مخصوص پلاستیک سازی را به علت ریز دانه بودن نانو کربنات کلسیم نیز می‌نامند. نانو کربنات کلسیم مورد استفاده در پلاستیک سازی دارای ویژگی‌های زیر است:

1. میزان رطوبت تا 0.3%
2. چگالی تا 2.7 گرم بر سانتی متر مکعب
3. جذب روغن 9-21 گرم بر 100 گرم پودر
4. سختی 3 موهز
5. سطح مخصوص 1تا 15 m2/g
6. تخریب در اثر اشتعال %43.3 تا 43.8%

علت استفاده کربنات کلسیم در پلاستیک سازی

به طور کلی، پودر CaCO3 به دلایل مختلف به طور گسترده به عنوان یک افزودنی پلاستیک در صنعت استفاده می.شود: CaCO3 دارای سفیدی روشن طبیعی است. بنابراین محصولات پلاستیکی که از پرکننده CaCO3 استفاده می‌کنند، بدون استفاده از مواد سفیدکننده یا سایر محصولات رنگ‌کننده، به روشنایی و سفیدی بالایی دست خواهند یافت. این امر باعث صرفه‌جویی در هزینه تولید پلاستیک می‌شود.

  • CaCO3 یک منبع معدنی با ذخایر فراوان در طبیعت است. بهره برداری و پردازش آن آسان است، بنابراین قیمت آن‌ها بسیار ارزان است. تولیدکنندگان می‌توانند از کربنات کلسیم در مقادیر زیاد و بدون نگرانی در مورد هزینه استفاده کنند. مخلوط کردن پرکننده کربنات کلسیم با پلاستیک اولیه، ویژگی پلاستیک اولیه را تغییر نمی‌دهد. اما استفاده از آن‌ برای جایگزینی بخشی از مواد ورودی در تولید محصولات پلاستیکی به تولیدکنندگان کمک می‌کند تا مقاومت حرارتی بهتری را بدست بیاورند. دیگر علت استفاده از کلسیم کربنات در پلاستیک سازی افزایش انعطاف پذیری است. زیرا انعطاف پذیری ساختار انحنا و اندازه در بسیاری از انواع پلاستیک اهمیت زیادی دارد. کلسیم کربنات همچنین سازگار با محیط زیست است. می‌تواند از تبخیر جلوگیری کند و دما را در کارخانه کاهش دهد. کلسیم کربنات در صنعت پلاستیک سازی به افزایش سختی و درخشندگی سطح محصول کمک می‌کند. تولید کنندگان با استفاده از کربنات کلسیم می‌توانند بسته بندی‌های زیباتر را با طرح‌های متنوع تولید کنند.

سخن آخر

کربنات کلسیم در پلاسیک سازی، کربنات کلسیم ریز دانه یا نانو کربنات کلسیم فوق ریز نامیده می‌شود. نانو کربنات کلسیم می‌تواند عملکردهای بسیار خوبی در طول تولید پلیمر و پلاستیک داشته باشد. از جمله بهبود سختی، بهبود استحکام (کشش و ضربه) و افزایش سفیدی و براق شدن سطح. در عین حال می‌تواند هزینه تولید محصولات پلاستیکی و لاستیکی را نیز تا حد زیادی کاهش دهد. نانو کربنات کلسیم با عملکردهای برجسته خود به طور گسترده در محصولات پلاستیکی مانند کابل، لوله، مستربچ، فیلم، ورق و غیره استفاده می‌شود.

کربنات کلسیم در پلاستیک سازی به عنوان پر کننده کاربرد دارد.

چگالی تا 2.7 گرم بر سانتی متر مکعب

جذب روغن 9-21 گرم بر 100 گرم پودر

سختی 3 موهز

میزان رطوبت تا 0.3%

سطح مخصوص 1تا 15 m2/g

تخریب در اثر اشتعال %43.3 تا 43.8%

کاهش بهای تمام شده و افزایش کیفیت محصولات مهم‌ترین مزایای کربنات کلسیم در پلاستیک سازی هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پودر ایزوگام چیست؟ 16 مرداد, 1402

پودر ایزوگام چیست؟

پودر ایزوگام چیست و چه کاربردی دارد؟ پودر ایزوگام چیست؟ یک نوع ماده‌ی عایق حرارتی است که از مواد مختلفی تشکیل شده و به عنوان

مقالات ادامه مطلب
انواع سنگ مرمر کربنات کلسیم دار 29 مهر, 1401

انواع سنگ مرمر کربنات کلسیم دار

سنگ مرمر یا Marble نوعی سنگ دگرگونی است که در طبیعت به فراوانی وجود دارد.کلمه” Marble” مشتق شده از ریشه یونانی marmorose و به معنای

مقالات ادامه مطلب
پودر کربنات کلسیم در پی وی سی 30 تیر, 1401

پودر کربنات کلسیم در پی وی سی

پلی وینیل کلراید (PVC) یکی از پرمصرف‌ترین پلیمرها در جهان است. به دلیل ماهیت همه کاره آن، به طور گسترده در کاربردهای صنعتی، فنی و

مقالات ادامه مطلب
عمده فروشی پودر مل 21 بهمن, 1402
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو