کربنات کلسیم پودر نظافت

پودر کربنات کلسیم نظافت
30 آذر, 1401
mehditarah
438

پودر کربنات کلسیم یک ماده اولیه بسیار رایج در لوازم آرایشی و بهداشتی است. از این ترکیب شیمیایی برای افزایش کرکی و کنترل خواص جذب استفاده می‌شود. کربنات کلسیم در کرم‌های موبر، در آماده سازی ضد آفتاب، در پودرهای صورت و همچنین به عنوان ماده حامل در عطر استفاده می‌شود. کربنات کلسیم پودر نظافت یا پودر موبر به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پودر نظافت علاوه بر کربنات کلسیم حاوی آرسنیک است و به پیشگیری از بروز روماتیسم و سرطان جلوگیری می‌کند. همچنین لایه برداری خفیفی را بر روی پوست بدن انجام می‌دهد که موجب شفافیت، درخشش و سلامت پوست می‌شود. کربنات کلسیم ماده‌ای طبیعی و غیر سمی است. از این رو استفاده از آن در محصولات آرایشی بهداشتی مجاز و بدون اشکال است.

مطلب پیشنهادی: کربنات کلسیم در مواد بهداشتی

مواد اصلی تشکیل دهنده پودر نظافت

پودر نظافت یا موبر از گذشته‌های دور برای از بین بردن موهای زائد بدن مورد استفاده قرار می‌گرفته است. استفاده از این پودر سنتی نسبت به کرم‌های موبر جدید دارای مزایای مهمی است. پودر نظافت یا واجبی فاقد مواد شیمیایی مصنوعی و مضر است. از این رو به سلامت پوست آسیبی وارد نمی‌کند. حتی برای سلامتی مزایایی نیز دارد. تا جایی که در روایات به استفاده از واجبی یا پودر نظافت توصیه شده است. استفاده از پودر نظافت بر خلاف تیغ اصلاح موجب ضخیم شدن تارهای مو نمی‌شود. بر عکس در بلند مدت موجب کم شدن موهای زائد بدن می‌گردد. مواد اصلی تشکیل دهنده پودر نظافت زرنیخ و کربنات کلسیم پودر نظافت هستند. زرنیخ یک ماده معدنی کمیاب به رنگ زرد یا نارنجی است. فرمول شیمیایی زرنیخ سولفید آرسنیک است.

کربنات کلسیم مورد استفاده در پودر نظافت، از نوع طبیعی است. کربنات کلسیم طبیعی یکی از فراوان‌ترین مواد معدنی روی زمین است و حدود 4 درصد از پوسته زمین را تشکیل می‌دهد. این ماده معدنی در طبیعت در سه نوع سنگ اصلی گچ، سنگ آهک و سنگ مرمر یافت می‌شود. ذخایر کربنات کلسیم اغلب از بقایای موجودات دریایی تشکیل شده است که در ته دریاهای کم عمق رسوب کرده‌اند. موجوداتی مانند سخت پوستان، جلبک‌ها و مرجان‌ها کربنات کلسیم را از آب جذب کرده و از آن برای تشکیل اسکلت و پوسته خود استفاده می‌کنند. هنگامی که این موجودات می‌میرند، بقایای آنها رسوبات رسوبی را در بستر دریا تشکیل می دهند که به مرور زمان سنگ‌ها را تشکیل‌ می‌دهند. کربنات کلسیم طبیعی از این سنگ‌های رسوبی تولید می‌شود.

نقش کربنات کلسیم در پودر نظافت

خرید کربنات کلسیم

نقش کربنات کلسیم در پودر نظافت مربوط به از بین بردن موهای زائد و زدودن سلول‌های مرده از سطح پوست است. همانطور که گفته شد کربنات کلسیم ماده‌ای 100 درصد طبیعی است و هیچ ماده شیمیایی مضری در ترکیبات آن وجود ندارد. بنابراین کاربرد آن در محصولات آرایشی و بهداشتی مانند پودر نظافت کاملا بدون خطر است. به علاوه کربنات کلسیم ماده‌ای بدون بو و بی رنگ است. بنابراین افزودن آن به محصولات آرایشی و بهداشتی بر رنگ و بوی آن‌ها تاثیری نخواهد گذاشت. بخش عمده ترکیبات پودر نظافت را کربنات کلسیم تشکیل می‌دهد. بنابراین داروی نظافت یا واجبی نسبت به موبرهای شیمیایی موجود در بازار بهای تمام شده و قیمت فروش پایین‌تری دارد.

مطلب پیشنهادی: کاربرد کربنات کلسیم در لوازم آرایشی 

کارخانه تولید کربنات کلسیم عمده پودر نظافت

کربنات کلسیم پودر نظافت در کارخانه تولید کربنات کلسیم عمده پودر نظافت تولید می‌شود. اولین مرحله تولید کربنات کلسیم طبیعی، استخراج سنگ‌های حاوی کربنات کلسیم، مانند سنگ آهک است. فرآیند تولید کربنات کلسیم طبیعی شامل خرد کردن و پردازش سنگ آهک برای ایجاد فرم پودری است. سپس پودر حاصل بر اساس اندازه و سایر خواص درجه بندی شده برای بسیاری از کاربردهای مختلف صنعتی و دارویی استفاده می‌شود. کربنات کلسیم به طور گسترده به عنوان مکمل کلسیم رژیمی موثر، آنتی اسید، اتصال دهنده فسفات، یا ماده پایه برای قرص‌های دارویی استفاده می‌شود. همچنین در بسیاری از قفسه‌های فروشگاه‌های مواد غذایی در محصولاتی مانند بیکینگ پودر، خمیر دندان، مخلوط دسر خشک و خمیر یافت می‌شود. کربنات کلسیم ماده فعال صنعت کشاورزی است و در خوراک دام نیز استفاده می‌شود. کربنات کلسیم همچنین از طریق تصفیه آب و پسماند برای محیط زیست مفید است. کربنات کلسیم خوراکی و آرایشی بهداشتی با کربنات کلسیم صنعتی تفاوت‌هایی دارد. کربنات کلسیم تولید شده برای پودر نظافت و کاربردهای آرایشی بهداشتی باید کاملا تمیز و بهداشتی باشد. بنابراین به صورت استرلیزه تولید و بسته‌بندی می‌شود. در حالی که کربنات کلسیم صنعتی بهداشتی نیست و اغلب به صورت فله‌ای خرید و فروش می‌شود.

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص پودر نظافت

شرکت الوان پودر یکی از بهترین مراکز تولید و فروش کربنات کلسیم است. کربنات کلسیم الوان پودر از خلوص بالا، درجه سفیدی مطلوب و بافت بسیار همگنی برخوردار است. از این رو استفاده از آن موجب افزایش کیفیت پودر نظافت تولیدی می‌گردد. قیمت انواع کربنات کلسیم تولید شده توسط الوان پودر بسیار مناسب و به نسبت کیفیت بالای آن کاملا مقرون به صرفه است. خرید کربنات کلسیم الوان پودر از طریق وب سایت مجموعه انجام می‌شود و خریداران را از مراجعه حضوری به درب کارخانه بی‌نیاز می‌کند. این موضوع منجر به صرفه‌جویی در زمان و هزینه صنعتگران اقصی نقاط کشور می‌گردد. پودر صنعتی خریداری شده توسط کارخانجات مختلف در اسرع وقت به وسیله ماشین‌های حمل و نقل سنگین تحویل داده خواهد شد.

سوالات متداول

زرنیخ و پودر کربنات کلسیم پودر نظافت مواد اولیه تشکیل دهنده پودر نظافت هستند‌

کربنات کلسیم پودر نظافت بخش عمده بافت پودر نظافت را تشکیل می‌دهد و وظیفه موزدایی را بر عهده دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پودر کربنات کلسیم در بتن 17 تیر, 1401

پودر کربنات کلسیم در بتن

دنیای مدرن از بتن ساخته شده است. بنابراین صنعت بتن بسیار گستره و پر هزینه است. تخمین زده می‌شود که حدود 7 درصد از انتشار

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر کربنات کلسیم در رنگ کنیتکس 6 دی, 1401

کاربرد پودر کربنات کلسیم در رنگ کنیتکس

ولرنگ کنیتکس (Kenitex)  یک پوشش سلولزی است که برای رنگ آمیزی و پوشش دادن دیوار‌ها و نمای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع رنگ

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر مل برای ساخت لنج و کشتی 23 تیر, 1402

کاربرد پودر مل برای ساخت لنج و کشتی

کاربرد پودر مل برای ساخت لنج و کشتی ممکن است نام پودر را نشنیده باشید، اما قطعاً از آن استفاده کرده‌اید یا قبلاً آن را

مقالات ادامه مطلب
پودر کربنات کلسیم سینک سرامیکی 18 آبان, 1401

پودر کربنات کلسیم سینک سرامیکی

کربنات کلسیم سینک سرامیکی یکی از مهم‌ترین موادی است که برای تولید سینک استفاده می‌شود. در حقیقت سینک‌های سرامیکی از سنگ‌های مصنوعی تولید می‌شوند و کربنات

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو