کربنات کلسیم مشکی چیست؟

کربنات کلسیم
4 اسفند, 1401
mehditarah
292
CaCO3 یا کربنات کلسیم یک ماده طبیعی معدنی بسیار پرکاربرد است‌‌. کربنات کلسیم طبیعی یا زمین از آسیاب کردن یک کانی فراوان به نام کلسیت تولید می‌شود. کربنات کلسیم را به سفیدی و شفافیت آن می‌شناسند. در حقیقت سفیدی و شفافیت کربنات کلسیم یکی از ویژگی‌های اصلی آن و یکی از اصلی‌ترین دلایل کاربرد فراوان آن در صنعت است. سوالی که در این جا مطرح می‌شود این است که آیا کربنات کلسیم در رنگ‌های دیگر نیز وجود دارد؟ پاسخ این سوال مثبت است. کربنات کلسیم را می‌توان با برخی مواد پوشش داد که رنگ آن‌ها سفید نیست. در نتیجه کربنات کلسیم پوشش داده شده به رنگ‌های کربنات کلسیم  دیگر نیز قابل تولید است. در این مقاله می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که کربنات کلسیم مشکی چیست؟

کاربرد کربنات کلسیم مشکی

پیش از آن که درباره کاربرد کربنات کلسیم مشکی صحبت کنیم، به طور خلاصه به چیستی و ترکیبات تولید آن می‌پردازیم. کربنات‌ کلسیم سیاه نوعی از کربنات کلسیم است که با کربن پوشش داده شده است. برای تولید کربنات کلسیم سیاه از کربنات کلسیم رسوبی یا مصنوعی استفاده می‌شود. در واقع کربنات کلسیم سیاه نوعی آلیاژ حاصل از جوش کربن و کربنات کلسیم رسوبی (کربنات کلسیم + افزودنی + (7- 5) درصد کربن) است.  هدف از افزودن کربن به کربنات کلسیم مصنوعی بهبود فرآیند و خواص فیزیکی – مکانیکی آن در محصولات مختلف است. مهم‌ترین کاربردهای این نوع کربنات کلسیم عبارتند از:

موارد مصرف کربنات کلسیم مشکی

موارد مصرف کربنات کلسیم مشکی عبارتند از:
  • در کامپاندهای لاستیک: در کامپاندهای لاستیک می‌توان بین 5 تا 10 پارت از این نوع کربنات کلسیم را به کار برد. استفاده از کربنات کلسیم با پوشش کربن منجر به کاهش مصرف انرژی هنگام تولید لاستیک، افزایش کیفیت و کاهش بهای تمام شده آن می‌گردد.
  • در صنایع لنت: از کربنات کلسیم با پوشش کربن در تولید لنت سواری، لنت صنعتی، لنت ماشین‌های سنگین و لنت‌های ترمز قطار و مترو استفاده می‌شود. استفاده از این نوع کربنات کلسیم در تولید لنت‌ها باعث بهبود عملکرد آن‌ها هنگام ترمزها و ضربه‌های ناگهانی می‌شود.
  • در پلی اتیلن‌ها: کربنات کلسیم با پوشش کربن در پلی اتیلن‌ها نیز با هدف بهبود مقاومت و کاهش بهای تمام شده استفاده می‌شود. کاربرد نهایی پلی اتیلن‌ها در محصولاتی چون لوله‌های پلاستیکی، اتصالات، قوطی‌های پلاستیکی و لوازم آشپزخانه است.
  • در اتیلن وینیل استات: اتیلن وینیل استات ماده‌ای است که در تولید محصولاتی چون کفی کفش، تشک‌های ایمنی و اسفنج‌های زمین ورزشی استفاده می‌شود. نقش کربنات کلسیم با پوشش کربن در اتیلن وینیل استات کاهش اصطکاک، افزایش ایمنی و افزایش تحمل وزن است.
  • در پلی وینیل کلراید سخت و نرم: پلی وینیل کلراید در تولید محصولات نهایی چون لوله‌های پولیکا، ترکیبات کابل و قالب ریزی کاربرد دارد. کربنات کلسیم با پوشش کربن در پلی وینیل کلراید باعث افزایش مقاومت در برابر فشار داخلی می‌شود.
کربنات کلسیم

کارخانه تولید کربنات کلسیم

فرآیند تولید کربنات کلسیم با پوشش کربن شامل واکنش کربن با کربنات کلسیم مصنوعی است. این فرآیند در یک راکتور منحصر به فرد تحت شرایط فیزیکی و شیمیایی خاص انجام می‌شود. این فرآیند شامل به وجود آوردن کربن از تجزیه مواد آلی با ساختار لایه‌ای روی کربنات کلسیم رسوبی است. کربن حاصل از تجزیه مواد آلی روی کربنات کلسیم جوش داده ( آلیاژ) می‌شود. استفاده از این نوع کربنات کلسیم دارای صرقه اقتصادی زیادی برای صنایع مختلف است. کربنات کلسیم با پوشش کربن کیفیت محصولات را افزایش می‌دهد‌. همچنین منجر به کاهش هزینه تولید می‌شود. زیرا دارای قیمتی در حدود 25% مواد جایگزین است. شرکت الوان پودر یکی از تولید کنندگان داخلی این نوع کربنات کلسیم است.

خرید کربنات کلسیم بدون واسطه

خرید کربنات کلسیم بدون واسطه از تولید کننده نسبت به خرید این ماده اولیه از عرضه کنندگان به صرفه‌تر است. بنابراین توصیه می‌شود که صاحبان صنایع و صنعتگران کربنات کلسیم مشکی مورد نیاز خود را مستقیما از تولید کنندگان این ماده خریداری کنند. شرکت الوان پودر به عنوان تولید کننده انواع کربنات کلسیم، به عرضه مستقیم این مواد اولیه در وب سایت خود اقدام می‌کند. بنابراین صنعتگران سراسر کشور می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری کربنات کلسیم مورد نیاز خود را از طریق این وب سایت تهیه کنند. در تهیه کربنات‌های کلسیم الوان پودر از بهترین و به روزترین تجهیزات صنعتی استفاده شده است. از این رو این مواد از کیفیت بسیار زیادی برخوردارند.

کربنات کلسیم مشکی نوعی از کربنات کلسیم است که با کربن پوشش داده شده.

از کربنات کلسیم مشکی در تولید انواع پلیمر، پلاستیک و لنت با هدف افزایش کیفیت و کاهش بهای تمام شده استفاده می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کاربرد کربنات کلسیم در ورق فوم EVA 22 بهمن, 1401

کاربرد کربنات کلسیم در ورق فوم EVA

ورق فوم EVA  محصولی سبک، بادوام و انعطاف پذیر است. این ورق‌ها غیر سمی و ضد آب نیز هستند. از ورق فوم EVA به طور

مقالات ادامه مطلب
عمده فروشی پودر مل 21 بهمن, 1402
پودر مل در ملامین 23 اسفند, 1402
کربنات کلسیم کوتد 7 تیر, 1401

کربنات کلسیم کوتد

کربنات کلسیم CaCo3 یک محصول همه کاره و بسیار مفید است. کربنات کلسیم کوتد یا کربنات کلسیم پوشش داده شده همان کربنات کلسیم معمولی با

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو