پودر کربنات کلسیم صابون

کربنات کلسیم صابون
24 آذر, 1401
mehditarah
397

کربنات کلسیم یک ترکیب شیمیایی با فرمول CaCO3 است. این یک ماده معمولی است که در سنگ‌ها به عنوان کانی‌های کلسیت و آراگونیت یافت می‌شود. به ویژه به عنوان سنگ آهک که نوعی سنگ رسوبی است که عمدتاً از کلسیت تشکیل شده است. کلسیت جزء اصلی پوسته تخم مرغ، پوسته حلزون، صدف دریایی و مروارید است. پودر کربنات کلسیم صابون موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد.

مواد اصلی تشکیل دهنده صابون

صابون‌ها از تنوع بسیار زیادی برخوردارند و از مواد اولیه گوناگونی برای تولید آن‌ها استفاده می‌شود. در ساخت صابون‌های طبیعی هیدروکسید سدیم یکی از مواد اصلی است. هیدروکسید سدیم (در صورت ساخت صابون جامد)، چیزی است که با تری گلیسیریدهای موجود در روغن واکنش داده و صابون را تشکیل می‌دهد. هیدروکسید سدیم (همچنین به عنوان سود سوزآور شناخته می‌شود) معمولاً به صورت دانه‌های سفید یا گلوله در دسترس است. آب تصفیه شده (دیونیزه) نیز برای ساخت صابون مهم است.  “قلب” صابون روغن‌ها (و کره‌ها) هستند – انتخاب چربی‌ها بر کیفیت صابون، توانایی‌های پاک کنندگی و تغذیه آن و سرعت صابون سازی تاثیر می‌گذارد. روغن ها/کره‌های مختلف ترکیبات اسیدهای چرب متفاوتی دارند. هر اسید چرب ویژگی های خاصی را به صابون نهایی می‌دهد. کربنات کلسیم سنگین، یا طبیعی نیز جزء مواد اصلی تشکیل دهنده صابون به شمار می‌رود.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم مواد بهداشتی

کربنات کلسیم سنگین از آسیاب مواد معدنی کربناته طبیعی مانند کلسیت، مرمر و سنگ آهک ساخته می‌شود. این ماده یک پرکننده غیر آلی پودری است که در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود. پودر کربنات کلسیم صابون باید دارای خلوص باشد. برخورداری از پایداری حرارتی خاصیت مهم دیگر این ماده است. کربنات کلسیم در دماس زیر 400 ℃ تجزیه نمی‌شود. سفیدی بالا، میزان جذب روغن کم، ضریب شکست کم، نرمب، خشکی، فاقد آب کریستال بودن و سایش کم  ویژگی‌های اصلی کربنات کلسیم هستند. سختی، غیر سمی بودن، بی مزه و بی بو بودن دیگر مزایای کربنات کلسیم برای استفاده در صابون است.

نقش پودر کربنات کلسیم در صابون

پودر کلسیت که شکل طبیعی کربنات کلسیم است، به عنوان یکی از مواد معدنی ضروری برای صنعت صابون و مواد شوینده در نظر گرفته می‌شود. نقش پودر کربنات کلسیم در صابون افزایش خلوص و سفیدی صابون است. علاوه بر این، استفاده از پودر کلسیت به کاهش قیمت تمام شده و در عین حال بهبود عملکرد صابون کمک می‌کند. پودر کربنات کلسیم در صابون به بهبود قوام و خشکی توده نهایی کمک می‌کند. در صابون و سایر مواد شوینده از آن به عنوان پرکننده برای به دست آوردن سطح بالایی از حفظ رطوبت استفاده می‌شود. مزیت عمده پودر کلسیت این است که خواص شیمیایی و فیزیکی محصولات صابونی را تغییر نمی‌دهد.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم در لوازم آرایشی

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده صابون

کربنات کلسیم تهران

تامین کننده کربنات کلسیم صابون مورد نیاز برای کارخانجات صابون سازی است‌.
کربنات کلسیم سنگین با روش خرد کردن تولید می‌شود. سنگ سفید حاوی بیش از 90 درصد CaCO3 خرد شده و با آسیاب ریموند یا سایر آسیاب‌های فشار قوی ریز می‌شود. سپس محصول نهایی به دست می‌آید و به صورت کاملا بهداشتی بسته‌بندی می‌شود.
کاربرد کربنات کلسیم غیر از کاربرد در صابون، طیف وسیعی از دارد. می‌توان آن را در لاستیک استفاده کرد تا استحکام کششی، مقاومت پارگی و مقاومت سایشی بالاتری را بدست آورد. کربنات کلسیم سنگین هنگام استفاده در محصولات پلاستیکی می‌تواند نقش یک اسکلت را ایفا کند که تاثیر زیادی در پایداری ابعادی محصولات پلاستیکی دارد. همچنین می‌تواند سختی محصولات را افزایش دهد و براقیت سطح و صافی سطح محصولات را بهبود بخشد. کربنات کلسیم سنگین مورد استفاده در کاغذسازی می‌تواند استحکام و سفیدی کاغذ را تضمین کند و هزینه آن پایین است. کربنات کلسیم سنگین در بتن در صنعت ساختمان سازی استفاده می‌شود تا چقرمگی و استحکام محصول را افزایش دهد. در صنعت کاشی کف برای افزایش سفیدی و استحکام کششی محصول، بهبود چقرمگی محصول و نیز برای کاهش هزینه تولید استفاده می‌شود.

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص صابون

کیفیت صابون تحت تاثیر کیفیت مواد اولیه به کار رفته در آن قرار دارد. در صورتی که کیفیت مواد اولیه مورد استفاده در صابون پایین باشد ممکن است برای پوست افراد آسیب‌های جبران ناپذیری به همراه داشته باشد. همچنین در صورتی که در طی فرآیند آماده سازی مواد اولیه صابون نکات بهداشتی رعایت نشده باشد ممکن است موجب ایجاد حساسیت و بیماری شود. بنابراین صنعتگران فعال در صنعت تولید صابون باید در تهیه مواد اولیه مورد نیاز، از جمله کربنات کلسیم نهایت دقت را به کار ببرند. پودر کربنات کلسیم صابون را می‌توان از مجموعه الوان پودر خریداری کرد. مجموعه الوان پودر تولید کننده انواع پودرهای صنعتی از جمله کربنات کلسیم سنگین است. کربنات کلسیم میکرونیزه الوان پودر از خلوص، بافت یکدست و روشنایی بالایی برخوردار است. همچنین به صورت کاملا بهداشتی تولید و بسته بندی می‌شود‌
در نتیجه محصولی ایده‌آل برای استفاده در صابون به شمار می‌رود.
خرید کربنات کلسیم مخصوص صابون از طریق وب سایت الوان پودر انجام می‌شود. پودرهای صنعتی الوان پودر به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شوند بنابراین برای خرید صنایع ساکن در شهرهای مختلف کشور هیچ محدودیتی وجود ندارد.

کربنات کلسیم سنگین یا طبیعی در تولید صابون به کار می‌رود.

استفاده از کربنات کلسیم در تولید صابون موجب بهبود کیفیت صابون و کاهش بهای تمام شده آن می‌گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کربنات کلسیم در کمپوست قارچ 26 فروردین, 1402

کربنات کلسیم در کمپوست قارچ

استفاده از کمپوست در پرورش قارچ می‌تواند به شما در تولید قارچ‌های سریع‌تر، بزرگ‌تر و سالم‌تر کمک کند. افزودن مکمل‌های سوبسترای قارچ به کیت‌های رشد

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر تالک در صنایع چسب و درزگیری 8 آبان, 1402

کاربرد پودر تالک در صنایع چسب و درزگیری

کاربرد پودر تالک در صنایع چسب و درزگیری

مقالات ادامه مطلب
پودر کربنات کلسیم عمده برای تولید لاستیک 12 آذر, 1401

پودر کربنات کلسیم عمده برای تولید لاستیک

خرید و فروش پودر کربنات کلسیم عمده برای تولید لاستیک از گردش مالی بالایی برخوردار است. زیرا کربنات کلسیم در تولید لاستیک کاربرد زیادی دارد.

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر تالک در ریشه زایی گیاهان 19 آذر, 1402

کاربرد پودر تالک در ریشه زایی گیاهان

کاربرد پودر تالک در ریشه زایی گیاهان

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو