پودر کربنات کلسیم سفیداب(روشور)

پودر کربنات کلسیم سفیدآب
28 آذر, 1401
mehditarah
408

روشور یا سفیداب را می‌توان قدیمی‌ترین لایه بردار مورد استفاده ایرانیان دانست‌. از زمان گذشته از این ماده برای تمیز کردن پوست و لایه برداری در حمام استفاده می‌شده است. به این صورت که افرادی که برای استحمام به فضای پر از بخار حمام‌های عمومی می‌رفتند، بدن خود را با سفیداب لایه برداری می‌کردند. با وجود پیشرفت علم و صنعت و تولید لایه بردارهای صنعتی، سفیداب یا روشور همچنان طرفداران خاص خود را دارد. زیرا کاملا طبیعی و بسیار ارزان قیمت است. پودر کربنات کلسیم سفیداب یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده این لایه بردار سنتی است. برای کسب اطلاعات درباره مواد اولیه سفیداب و نقش کربنات کلسیم در آن در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم مواد بهداشتی

مواد اصلی تشکیل دهنده سفیداب

مواد اصلی تشکیل دهنده سفیداب عبارتند از: 

گل سفید یا کربنات کلسیم سفیداب، کربنات کلسیم که اصطلاحا گل سفید نامیده می‌شود ماده اصلی تشکیل دهنده سفیداب است. کربنات کلسیم یکی از ترکیبات طبیعی فلز کلسیم است که در طبیعت به فراوانی وجود دارد. فرمول شیمیایی کربنات کلسیم CaCO3 است. کربنات کلسیم اصلا سمی نیست و به همین دلیل استفاده از آن برای انسان کاملا بدون ضرر است. پودر کربنات کلسیم سفیداب نقش لایه بردار را در این محصول بر عهده دارد.

  • زینک اکسید: زینک اکسید ماده‌ای بسیار پرکاربرد در صنعت داروسازی و محصولات مراقبت از پوست است. استفاده از زینک اکسید برای مراقبت از پوست تاریخچه‌ای طولانی داشته و به حدود 2000 سال قبل باز می‌گردد. زینک اکساید در نسخه‌های باستانی به عنوان مرهم طبیعی و ترمیم کننده زخم‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. زینک اکساید یکی از ترکیبات زینک یا روی است. زینک یا روی در طبیعت وجود دارد اما زینک اکساید نه. زینک اکساید در کارخانجات و طی فرآیندهای شیمیایی تولید می‌گردد. امروزه از زینک اکساید در تولید دارو‌های درمان آکنه، پمادهای سوختگی و لوسیون‌ها استفاده می‌شود.
  •  
  • روغن‌های گیاهی یا حیوانی: روغن‌های گیاهی و حیوانی دیگر مواد اولیه مورد استفاده در سفیداب یا روشور به شمار می‌روند. روغن شترمرغ و زیتون از جمله روغن‌هایی هستند که برای تولید سفیداب استفاده می‌شود. این روغن‌ها باید کاملا خالص و بدون مواد مضر باشند. در غیر این صورت ممکن است بر روی پوست انسان تاثیر منفی بگذارند.
 

نقش پودر کربنات کلسیم در سفیداب

خرید کربنات کلسیم

نقش پودر کربنات کلسیم در سفیداب اساسی و غیر قابل چشم پوشی است. در حقیقت کربنات کلسیم اصلی‌ترین وظیفه و کارایی سفیداب، یعنی لایه برداری را بر عهده دارد. کربنات کلسیم سفیداب باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • درجه خلوص بالا: کربنات کلسیم مورد استفاده در سفیداب یا روشور باید از درصد خلوص بالایی برخوردار باشد. زیرا ناخالصی‌های موجود در پودر کربنات کلسیم ممکن است برای پوست مضر باشند. همچنین بر کیفیت سفیداب تاثیر منفی خواهند گذاشت.
  • دانه بندی ریز: در تولید سفیداب باید از کربنات کلسیم ریز دانه یا میکرونیزه استفاده کرد. پودر کربنات کلسیم ریزدانه به خوبی وظیفه لایه برداری از پوست را انجام می‌دهد. بدون آن که به سلول‌ها و بافت پوست آسیبی وارد کند‌.
  • بهداشتی بودن: کربنات کلسیم سفیداب باید به صورت کاملا بهداشتی و استرلیزه تولید و بسته‌بندی شود. زیرا در صورت آلوده بودن تاثیرات منفی بر پوست خواهد گذاشت.

کربنات کلسیم طبیعی یا زمین، علاوه بر سفیداب، در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی دیگر نیز کاربرد دارد. کرم‌ها، لوسیون‌ها، رژلب و سایه چشم دیگر کاربردهای کربنات کلسیم در صنعت لوازم آرایشی بهداشتی به شمار می‌روند.

مطلب پیشنهادی: کاربرد پودر کربنات کلسیم در لوازم آرایشی

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص سفیداب

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص سفیداب به دو شکل انجام می‌شود:

  1. فروش توسط توزیع کنندگان و فروشندگان پودرهای صنعتی چون کربنات کلسیم: اولین شیوه فروش کربنات کلسیم سفیداب، فروش توسط عرضه کنندگان پودرهای صنعتی است. احتمال فروش پودرهای تقلبی و بی‌کیفیت توسط عرضه کنندگان ناشناس زیاد است‌. همچنین قیمت فروش کربنات کلسیم توسط این فروشندگان بالاست‌.
  2. فروش مستقیم توسط تولید کنندگان پودرهای صنعتی چون کربنات کلسیم: برخی از تولید کنندگان کربنات کلسیم به صورت مستقیم و بدون واسطه اقدام به فروش محصولات خود می‌نمایند. ضریب اطمینان خرید از این فروشندگان بسیار بالاست و امکان خرید محصول با کیفیت با این روش بسیار زیاد است. همچنین به دلیل حذف واسطه‌ها قیمت فروش پودرهای صنعتی توسط تولید کنندگان بسیار مقرون به صرفه است.

شرکت الوان پودر تولید کننده و عرضه کننده انواع پودرهای صنعتی از جمله کربنات کلسیم است. متقاضیان می‌توانند خرید کربنات کلسیم مورد نیاز خود را به صورت آنلاین و از طریق وب سایت این مجموعه انجام دهند.

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده سفیداب

پودر کربنات کلسیم سفیداب در کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده سفیداب به روش مکانیکی خرد کردن مستقیم کلسیت طبیعی تولید می‌شود. کربنات کلسیم مورد استفاده در سفیداب از نوع کربنات کلسیم زمین یا کربنات کلسیم سنگین است. کربنات کلسیم سنگین پودر سفید رنگی است که از کلسیت با کیفیت بالا ساخته می‌شود. کربنات کلسیم در آب و اتانول نامحلول است. دارای سفیدی بالا، خلوص زیاد و ترکیب شیمیایی پایدار است. کربنات کلسیم سنگین پرکاربردترین پرکننده معدنی در صنعت به شمار می‌رود. کربنات کلسیم سنگین دارای ویژگی‌های مقاومت در برابر حرارت، مقاومت در برابر خوردگی شیمیایی، مقاومت در برابر سرما، عایق صدا، مقاومت در برابر ضربه و پردازش آسان است. در مصالح ساختمانی شیمیایی، سرامیک و کاشی کف، در، سقف، پانل دیوار و غیره استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از آن در کاغذسازی، رنگ، پروفیل، چرم مصنوعی، ورق پی وی سی، دارو، مواد غذایی و آرایشی و بهداشتی استفاده کرد. استفاده از کربنات کلسیم سنگین به عنوان پرکننده می‌تواند حجم محصولات را افزایش داده و هزینه تولید را کاهش دهد.

سوالات متداول 

کربنات کلسیم، روغن گیاهی یا حیوانی و زینک اکسید مواد اولیه روشور را تشکیل می‌دهند.

کربنات کلسیم عامل لایه‌بردار و اصلی‌ترین ماده تشکیل دهنده روشور است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کربنات کلسیم پی یو کفش 24 آبان, 1401

کربنات کلسیم پی یو کفش

یکی از مهم‌ترین اجزاء کفش‌های ورزشی، بخش زیرین آن‌هاست. زیره هر کفش نقش چشمگیری در کیفیت و راحتی آن کفش دارد. زیره، به بخش خارجی

مقالات ادامه مطلب
پودر تالک از کجا بخریم 16 شهریور, 1402
پودر کربنات کلسیم در کابل و سیم 21 خرداد, 1401

پودر کربنات کلسیم در کابل و سیم

کربنات کلسیم در صنعت کابل و سیم به عنوان پرکننده پی وی سی به لایه محافظ سطح کابل یا سیم اضافه می‌شود. در واقع کربنات

مقالات ادامه مطلب
تاثیر استفاده از کربنات کلسیم در تصفیه آب 19 بهمن, 1401

تاثیر استفاده از کربنات کلسیم در تصفیه آب

کربنات کلسیم تصفیه آب برای تصحیح pH در منابع آب شهری و صنعتی استفاده می‌شود. تاثیر استفاده از کربنات کلسیم در تصفیه آب موضوعی است

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو