پودر کربنات کلسیم در سنگ مصنوعی

کربنات کلسیم در سنگ مصنوعی
21 تیر, 1401
mehditarah
1875

بخش بزرگی از میراث فرهنگی ملموس از سنگ ساخته شده است. در نتیجه قرار گرفتن در معرض آب و هوا، هر سنگی در معرض تخریب قرار می‌گیرد. پوسیدگی سنگ عامل اصلی از بین رفتن میراث فرهنگی است و تأثیر اجتماعی و اقتصادی بالایی دارد. همچین استفاده از سنگ‌ها در صنعت ساخت و ساز نیز بسیار فراوان و متداول است. از بین رفتن و فرسایش سنگ‌ها در بناها نیز هزینه‌های زیادی را به انسان‌ها تحمیل می‌کند. به همین دلیل تلاش‌های زیادی برای ابداع راه‌حل‌هایی برای محدود کردن یا جلوگیری از آسیب‌ها انجام شده و هنوز هم انجام می‌شود. یکی از جدیدترین این راه‌حل‌ها استفاده از پودر کربنات کلسیم در سنگ مصنوعی است. استفاده از پودر میکرونیزه کربنات کلسیم در سنگ‌های مصنوعی علاوه بر افزایش طول عمر سنگ‌ها، موجب بهبود رنگ دانه‌ها، ضریب امنیت و حفاظت از محیط زیست می‌شود.

کاربرد کربنات کلسیم در سنگ مصنوعی

سنگ‌ها از گذشته تا کنون یکی از مواد و مصالح اساسی در ساخت و ساز بوده‌اند. استفاده از سنگ‌ها در صنعت ساخت و ساز به دلیل استحکام، زیبایی و فراوانی سنگ‌هاست. با گذشت زمان و پیشرفت چشمگیر علم و فناوری بشر موفق به ساخت سنگ‌های مصنوعی شد. سنگ مصنوعی به سنگی گفته می‌شود که در طبیعت به شکل آماده وجود ندارد. سنگ‌های مصنوعی توسط انسان و در کارخانجات تولید می‌شوند. اختراع و تولید سنگ‌های مصنوعی منجر کاهش استخراج سنگ از طبیعت کمک شد. این سنگ‌ها از زیبایی و طرح بندی خاصی نسبت به سنگ‌های طبیعی برخوردارند. این سنگ‌ها به علت کیفیت بالا و قیمت مناسب خود محبوبیت فراوانی را کسب نموده‌اند. سنگ‌های مصنوعی با نام‌های سمنت پلاست، کفپوش یا موزاییک پلیمری نیز شناخته می‌شوند. کاربرد کربنات کلسیم در سنگ مصنوعی به دلیل افزایش استحکام، زیبایی و رنگ پذیری این سنگ‌هاست. همچنین سنگ‌های مصنوعی خاصیت ضد آب دارند و به همین علت برای استفاده به عنوان کفپوش سرویس‌های بهداشتی بسیار موثرند. برای تولید سنگ‌های مصنوعی، کربنات کلسیم با موادی همچون پلی استر و ماسه ترکیب شده و در قالب‌های مخصوص تزریق می‌شوند.

نقش کربنات کلسیم در سنگ مصنوعی

نقش کربنات کلسیم در سنگ مصنوعی چسبندگی و پرکنندگی است. در واقع کربنات کلسیم در ساخت سنگ‌های مصنوعی و سایر مصالح ساختمانی نقش فیلری موثر و ارزان قیمت را ایفا می‌کند. کربنات کلسیمی که در ساخت سنگ‌های مصنوعی به کار می‌رود از نوع GCC یا کربنات کلسیم زمین است. این نوع کربنات کلسیم را در صنعت ساخت سنگ مصنوعی با نام “پودر سنگ” می‌شناسند. زیرا کربنات کلسیم زمین حاصل آسیاب شدن یا پودر شدن سنگ آهک، مرمر و تراورتن است‌. پودر کربنات کلسیم یا پودر سنگ در مش‌ها(اندازه دانه‌های مختلف) وجود دارد. رنگ سفید این پودر در زیبایی، رنگ و براق شدن سنگ‌های مصنوعی تولیدی بسیار موثر است.

مطلب پیشنهادی : پودر کربنات کلسیم چیست 

علت استفاده از پودر کربنات کلسیم در سنگ مصنوعی

در این بخش درباره علت استفاده از پودر کربنات کلسیم در سنگ مصنوعی صحبت می‌کنیم. علل استفاده از این ماده معدنی در ساخت سنگ مصنوعی عبارتند از:

  • افزایش زیبایی و براقیت سنگ‌‌‌‌های مصنوعی یکی از مهم‌ترین علل استفاده از پودر کربنات کلسیم در ساخت سنگ مصنوعی است.
  • استفاده از این ماده معدنی در سنگ‌های مصنوعی به آن‌ها خاصیت ضد آب (Water Proof) می‌دهد.
  • کربنات کلسیم به علت ماندگاری بالایی که دارد منجر به افزایش دوام سنگ‌های مصنوعی می‌شود.
  • علت دیگر استفاده از ماده معدنی کربنات کلسیم در ساخت سنگ‌ها فراوانی و در دسترس بودن آن است. معادن زیادی کربنات کلسیم در سراسر کره زمین وجود دارد. همین موضوع تامین کربنات کلسیم برای کارخانجات سنگ سازی را تسهیل می‌کند.
  • علت دیگر ارزان بودن کربنات کلسیم نسبت به سایر مواد معدنی است. استفاده از پودر کربنات کلسیم در تولید سنگ مصنوعی بهای تمام شده این محصولات را کاهش می‌دهد‌.

 

پودر کربنات کلسیم در سنگ مصنوعی

 

خرید کربنات کلسیم مخصوص سنگ مصنوعی

خرید کربنات کلسیم مخصوص سنگ مصنوعی برای تولید محصولات زیر انجام می‌شود:

  • بلوک بتنی
  • بلوک سنگ
  • بلوک فوم
  • بلوک سیندر
  • بلوک سرامیکی
  • آجر سفالی منبسط شده
  • آجر توخالی
  • آجر کلینکر
  • سنگ متخلخل
  • روکش سنگ مصنوعی
  • ماسه سنگ آهکی

کارخانجات زیادی در سراسر دنیا اقدام به تولید کربنات کلسیم مخصوص سنگ مصنوعی می‌کنند. قیمت خرید کربنات کلسیم در سنگ مصنوعی به عوامل متعددی وابسته است. از جمله:

  • میزان خلوص
  • اندازه ذرات
  • مصنوعی یا طبیعی بودن کربنات کلسیم
  • برند تولید کننده کربنات کلسیم

فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص سنگ مصنوعی

فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص سنگ مصنوعی

اغلب بدون واسطه و توسط تولید کنندگان این ماده معدنی انجام می‌شود. نبود واسطه‌ها در این بین باعث کاهش قیمت تمام شده برای مصرف کنندگان کربنات کلسیم در سنگ مصنوعی می‌شود. اغلب فروش این ماده معدنی به دو صورت:

  • فله‌ای
  • بسته بندی شده

انجام می‌شود. کربنات کلسیم بسته بندی شده اغلب برای صنایع غذایی و دارویی استفاده می‌شود. زیرا بهداشتی بودن آن ضروری است. اما برای استفاده در ساخت سنگ‌های مصنوعی خرید کربنات کلسیم به صورت فله‌ای به صرفه‌تر است.

نتیجه گیری

صنعت تولید سنگ‌های مصنوعی به عنوان یکی از صنایع مهم کشور محسوب می‌شود. این صنعت سهم قابل توجهی در تولید ناخالص داخلی دارد. استفاده از آن هزینه تولید این محصولات را کاهش می‌دهد و آن‌ها را برای مشتریان جذاب‌تر می‌کند. همچنین افزودن این ماده معدنی به سنگ‌های مصنوعی باعث افزایش کیفیت و طول عمر آن‌ها می‌گردد. علاوه بر مزایای اقتصادی، استفاده از این پودر صنعتی در تولید سنگ‌های مصنوعی مزایای زیست محیطی زیادی را نیز به همراه دارد.

در ساخت سنگ‌های مصنوعی از کربنات کلسیم طبیعی یا کربنات کلسیم زمین استفاده می‌شود.

افزایش دوام و استحکام، افزایش رنگ پذیری و براقیت و کاهش بهای تمام شده محصول مهم‌ترین علت‌های استفاده از  از پودر کربنات کلسیم در سنگ مصنوعی به شمار می‌روند.

کربنات کلسیم زمین در ساخت سنگ‌های مصنوعی نقش یک فیلر یا پر کننده موثر و ارزان قیمت را ایفا می‌کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 4 میانگین: 2.8]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پودر کربنات کلسیم در ساخت و ساز 17 خرداد, 1401

پودر کربنات کلسیم در ساخت و ساز

کربنات کلسیم یک ترکیب شیمیایی است که معمولاً در سنگ‌ها (در کانی‌های کلسیت و سنگ آهک) یافت می‌شود. کربنات کلسیم یک محصول همه کاره است

مقالات ادامه مطلب
پودر کربنات کلسیم در پی وی سی 30 تیر, 1401

پودر کربنات کلسیم در پی وی سی

پلی وینیل کلراید (PVC) یکی از پرمصرف‌ترین پلیمرها در جهان است. به دلیل ماهیت همه کاره آن، به طور گسترده در کاربردهای صنعتی، فنی و

مقالات ادامه مطلب
پودر مل کیسه ای 16 بهمن, 1402
تالک چه نوعی سنگی است 19 شهریور, 1402
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو