پودر کربنات کلسیم برای دام

دسته بندی
ارتباط با ما
آخرین مقالات
پودر کربنات کلسیم برای دام
19 تیر, 1401
mehditarah
1770

کلسیم یک ماده مغذی ضروری برای رشد بیشتر حیوانات است. کلسیم به استحکام استخوان‌ دام‌ها کمک می‌کند و استحکام تخم‌مرغ‌ها را بهبود می‌بخشد. کربنات کلسیم برای دام بهترین منبع کلسیم است. به همین علت از این ماده به عنوان یک مکمل برای تغذیه دام‌ها استفاده می‌شود. اغلب از کربنات کلسیم زمین(کربنات کلسیم طبیعی) برای تغذیه دام استفاده می‌شود. کربنات کلسیم زمین از آسیاب نمودن سنگ‌هایی همچون آهک و مرمر با کلسیم بالا در کارخانجات تولید پودر میکرونیزه کربنات کلسیم تولید می‌شود. سنگ آهک با کلسیم بالا حاوی 95 درصد یا بیشتر کربنات کلسیم و 2 درصد یا کمتر کربنات منیزیم است. همچنین سطح حلالیت آن برای حیوانات مناسب است.

فهرست مطالب

کاربرد کربنات کلسیم برای دام

کربنات کلسیم حاوی مقادیر زیادی عنصر کلسیم است. خوراکی که در مزرعه کشت می‌شود، مانند غلات و خوراک گاو، معمولاً برای تأمین کل نیازهای کلسیم حیوانات کافی نیست. کاربرد کربنات کلسیم در خوراک دام به جهت بهره‌مندی از محتوای بالای کلسیم و منیزیم آن‌ است. کربنات کلسیم هم در ویتامین‌ها و هم در پرمیکس‌ها استفاده می‌شود. کربنات کلسیم آسیاب شده حجم زیادی به خوراک می‌دهد و  با خاصیت روان‌کنندگی خود خوراک خشک را بدون گرد و غبار نگه می‌دارد. علاوه بر این، رنگ کربنات کلسیم ظاهری اشتها آور به خوراک می‌دهد.

نقش کربنات کلسیم برای دام

نقش کربنات کلسیم برای دام به عنوان یک مکمل غذایی و یک آنتی اسید است. سنگ آهک با خلوص بالا، با سطوح کم ترکیبات نامحلول در اسید، یک عنصر خوراکی ضروری برای دام‌های خانگی از جمله گاو و گوسفند است. این مکمل تغذیه‌ای باعث رشد استخوان می‌شود. افزودن کربنات کلسیم خوراکی به رژیم غذایی دام‌ها تاثیرات زیر را دارد:

  1. استخوان بندی قوی‌تر، تقویت اسکلت حیوان و جلوگیری از نرم شدن و شکستن استخوان‌ها
  2. جلوگیری از مشکلات عصبی و انقباضات عضلانی و گرفتگی عضلات در دام‌ها
  3. شیر بیشتر دام
  4.  مقاومت بیشتر دام‌ها در برابر بیماری
  5. هضم غذا را برای دام‌ها آسان‌تر می‌کند.
  6. بهبود عملکرد آنزیمی و هورمونی دام‌ها

همچنین استفاده از مکمل کربنات کلسیم برای طیور، برای کمک به هضم و تقویت پوسته تخم مرغ مناسب انجام می‌شود. افزودن کربنات کلسیم مخصوص به رژیم غذایی طیور می‌تواند به دستیابی به پرندگان سالم‌تر و تخم مرغ با کیفیت بالاتر منجر شود.

علت استفاده از پودر کربنات کلسیم برای دام

علت استفاده از پودر کربنات کلسیم برای دام، تامین کلسیم و آنتی‌ اسیدهای ضروری برای بدن دام است.  زیرا در صورت کمبود این مواد معدنی در جیره دام استخوان بندی آن‌ها مشکل ساز شده و خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف در دام افزایش می‌یابد‌. برخی از این بیماری‌ها عبارتند از:

  • مشکلات اسکلتی و استخوانی
  • کاهش اشتها
  • افزایش حساسیت به بیماری‌های انگلی

کلسیم نقش مهمی در جذب مواد مغذی (اصلاح نفوذپذیری سلول) و همچنین در لخته شدن خون ایفا می‌کند. این ماده معدنی عنصری کلیدی برای تشکیل پوسته تخم مرغ است. کلسیم همچنین با تقویت استخوان‌ها به رشد گاوها، گوسفندها و شترها کمک می‌کند.

کربنات کلسیم دامی

خرید کربنات کلسیم مخصوص دام

انتخاب و خرید کربنات کلسیم مخصوص دام اهمیت زیادی دارد. کربنات کلسیم ایده‌آل برای دام با خلوص بالا تولید می‌شود تا اطمینان حاصل شود که دارای حداکثر محتوای کلسیم برای دام است. کربنات کلسیم با خلوص بالا و دارای کلسیم بالا باعث می‌شود تا حیوانات و دام‌ها تغذیه مناسبی را که برای سالم بودن نیاز دارند، دریافت کنند. انتخاب اندازه ذرات مناسب، خلوص، روشنایی و قوام پارامترهای کلیدی برای برنامه غذایی و تغذیه دام هستند. بنابراین در هنگام خرید کربنات کلسیم برای دام باید این پارامترها به دقت مورد بررسی قرار گیرند.

ویژگی‌های کربنات کلسیم مخصوص دام عبارتند از:

  • مش: بین 80 تا 100
  • شکل ظاهری: پودر یا دانه گونه سفید رنگ بی بو، بی مزه و کاملا بهداشتی

فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص دام

همانطور که گفته شد کربنات کلسیم، (CaCO3)برای اطمینان از اینکه طیور و دام‌ها دارای مقدار کافی کلسیم در جیره غذایی خود هستند، حیاتی است. سطوح مناسب کلسیم تولید شیر و تخم مرغ با کیفیت بالا را تضمین می‌کند. از این رو فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص دام به پرورش دهندگان دام انجام می‌شود. همچنین فروش کربنات کلسیم برای دام در حجم کم و برای حیوانات خانگی نیز انجام می‌شود. قیمت فروش کربنات کلسیم مخصوص دام بسیار مناسب است. زیرا:

  • از کربنات کلسیم زمین برای تغذیه دام استفاده می‌شود و کربنات کلسیم زمین نسبت به کربنات کلسیم مصنوعی قیمت مناسب‌تری دارد.
  • کربنات کلسیم یکی از فراوان‌ترین مواد معدنی در روی کره زمین است. به همین دلیل قیمت تمام شده آن بسیار مناسب است.

مقدار مصرف کربنات کلسیم در خوراک دام چقدر است؟

مقدار مصرف کربنات کلسیم در خوراک دام

مقدار مصرف کربنات کلسیم در خوراک دام بستگی به نوع دام، وزن زنده، نیازهای معدنی و ترکیب خوراک آنها دارد. در صورتی که می‌خواهید مقدار دقیق مصرف کربنات کلسیم را برای خوراک دام بدانید، بهتر است با متخصصان تغذیه دامی یا کارشناسان دامپزشکی مشورت کنید. آنها می‌توانند بر اساس نوع دام، وزن زنده، سن، فعالیت و سایر عوامل مرتبط، مقدار مناسب کربنات کلسیم را برای خوراک دام توصیه کنند.

به طور کلی، کربنات کلسیم به عنوان یک منبع کلسیم در خوراک دام استفاده می‌شود. مصرف کربنات کلسیم در خوراک دام می‌تواند به تعادل کلسیمی در بدن دام کمک کند، ساختار استخوان‌ها را تقویت کند و مشکلات کمبود کلسیم را در دام‌ها رفع کند.

با توجه به اینکه نیازهای معدنی و تغذیه دام‌ها به شدت متغیر است و به عوامل متعددی مانند نوع دام، وزن زنده، نژاد، سن، فعالیت، شرایط زیستی و ترکیب خوراک بستگی دارد، توصیه می‌شود به منابع موثق و متخصصین مربوطه مراجعه کنید تا مقادیر دقیق و مناسب برای خوراک دام خود را دریافت کنید.

نتیجه گیری

کربنات کلسیم به عنوان یک مکمل غذایی و یک آنتی اسید نقش مهمی در تغذیه حیوانات دارد. تا جایی که عدم استفاده از آن در تغذیه دام می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به سلامت دام‌ها و طیور وارد کند. کمبود یا عدم تعادل در کلسیم می‌تواند باعث رشد ضعیف دام و کاهش تولید شیر و تخم مرغ شود.

سنگ آهک به عنوان مهم‌ترین منبع کربنات کلسیم و منبعی رایج و اقتصادی برای تغذیه دام به شمار می‌رود. سنگ آهک آسیاب شده با خلوص بالا جزء ضروری خوراک طیور، خوک و گاو است و به رشد استخوان و سلامت آن‌ها کمک می‌کند.

کربنات کلسیم حاوی مقادیر زیادی کلسیم است. مصرف ماده معدنی کلسیم برای سلامتی دام‌ها ضروری است. از این رو کربنات کلسیم به عنوان منبع کلسیم و به عنوان مکمل در تغذیه دام‌ها به کار می‌رود.

کربنات کلسیم طبیعی یا زمین(آهک آسیاب شده) برای تغذیه دام کاربرد دارد.

استفاده از کربنات کلسیم در خوراک دام موجب استخوان بندی قوی‌تر و تقویت اسکلت دام، جلوگیری از مشکلات عصبی و انقباضات عضلانی در دام‌ها، افزایش شیردهی و  مقاومت بیشتر دام‌ها در برابر بیماری می‌شود.

کربنات کلسیم مخصوص تغذیه دام پودری  سفید رنگ بی بو، بی مزه و کاملا بهداشتی با مش یا دانه‌بندی بین 80 تا 100 است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 4.7]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
خرید و قیمت پودر کربنات کلسیم الیگودرز 3 مهر, 1401

خرید و قیمت پودر کربنات کلسیم الیگودرز

بازار تولید و فروش انواع کربنات کلسیم الیگودرز یکی از مهم‌ترین بازارهای مواد اولیه صنعتی به شمار می‌رود. پودر کربنات کلسیم به دلیل خواص منحصر

مقالات ادامه مطلب
تهیه خمیر تکسچر با پودر مل چگونه است؟ 28 شهریور, 1402

تهیه خمیر تکسچر با پودر مل چگونه است؟

تهیه خمیر تکسچر با پودر مل چگونه است؟

مقالات ادامه مطلب
خواص پودر تالک در صنایع پلاستیک 17 مهر, 1402

خواص پودر تالک در صنایع پلاستیک

خواص پودر تالک در صنایع پلاستیک

مقالات ادامه مطلب
کربنات کلسیم پودر نظافت 30 آذر, 1401

کربنات کلسیم پودر نظافت

پودر کربنات کلسیم یک ماده اولیه بسیار رایج در لوازم آرایشی و بهداشتی است. از این ترکیب شیمیایی برای افزایش کرکی و کنترل خواص جذب استفاده می‌شود.

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو