کاربرد کربنات کلسیم در پروفیل

کربنات کلسیم در پروفیل
28 دی, 1401
mehditarah
300

پلی وینیل کلراید (PVC) یک پلیمر همه کاره است. این پلیمر برای انواع کاربردهای لوله از لوله کشی فاضلاب بزرگ گرفته تا لوله کشی تخلیه فاضلاب مسکونی (DWV) مناسب است. پروفیل‌ها در صنعت ساختمان سازی نیز کاربرد فراوانی دارد. کربنات کلسیم یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین مواد معدنی مورد استفاده در صنایع مختلف است. کاربرد کربنات کلسیم در پروفیل یکی از کاربردهای اصلی این ماده جادویی است. پودر کربنات کلسیم پروفیل اغلب از سنگ آهک استخراج می‌شود. سنگ آهک یک سنگ رسوبی طبیعی و فراوان است که از سطح بالایی از کربنات کلسیم (CaCO3) به شکل کلسیت معدنی تشکیل شده است. برخی از سنگ‌های آهک ممکن است حاوی درصد کمی کربنات منیزیم (MgCO3) نیز باشند. این سنگ آهک‌ها به آهک‌های دولومیتی معروف هستند. سنگ آهک یک کانی صنعتی بسیار مهم است. خواص شیمیایی آن را به یک ماده معدنی با ارزش برای طیف وسیعی از مصارف صنعتی/تولیدی تبدیل می‌کند. سنگ آهک یکی از مواد خام حیاتی مورد استفاده در تولید آهن و فولاد است. سنگ آهکی که در آهن‌سازی استفاده می‌شود باید حداقل 85 درصد کربنات کلسیم و درصد کمی آلومینا داشته باشد. همچنین سنگ آهکی که برای فولادسازی استفاده می‌شود باید حداقل 92 درصد کربنات کلسیم و درصد بسیار کمی ناخالصی به ویژه درصد سیلیس داشته باشد.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم چیست؟

مواد اولیه تولید پروفیل

اصلی‌ترین مواد اولیه تولید پروفیل عبارتند از:

  • نفت خام
  • گاز
  • نمک
  • کربنات کلسیم

پودر کربنات کلسیم پروفیل با دو هدف کلی به ترکیب پروفیل‌ها اضافه می‌شود:

  1. کاهش بهای تمام شده محصولات: کربنات کلسیم پر کننده‌ای ارزان قیمت است که تاثیر منفی بر کیفیت محصولات بر جای نمی‌گذارد.
  2. بهبود مقاومت: افزودن کربنات کلسیم باکیفیت با پراکندگی ذرات مناسب و خلوص بالا موجب افزایش مقاومت پروفیل‌ها می‌گردد.

 

نقش پودر کربنات کلسیم در تولید پروفیل

نقش پودر کربنات کلسیم در تولید پروفیل بسیار چشمگیر و گسترده است. کاربردهای اصلی پودر کربنات کلسیم پروفیل عبارتند از:

  • به عنوان یک ماده روان کننده
  • به عنوان ماده گوگرد زدا
  • به عنوان پوشش قالب‌های ماشین ریخته گری
  • برای خنثی سازی آب اسیدی
  • برای تصفیه آب و پساب فاضلاب
  • برای تصفیه گازهای دودکش
  • به عنوان سرباره مصنوعی

کربنات‌های کلسیم زمینی (GCC) و کربنات‌ کلسیم رسوب‌شده (PCC) به خواص عملکرد نهایی طیف وسیعی از کاربردهای لوله‌کشی کمک می‌کنند. انتخاب محصول به کاربرد خاص و الزامات آن برنامه بستگی دارد. کربنات کلسیم خواص پایه پلی وینیل کلرید را با افزودن سفتی به ماتریس پلیمری و بهبود مقاومت در برابر ضربه بهبود می‌بخشد. کربنات کلسیم عملکرد ترکیب را با کمک به پراکندگی مواد مختلف در ترکیب پودر پی وی سی بهبود می‌بخشد. همچنین با همگن کردن جریان پلیمر، فرآیند را بهبود می‌دهد. افزون بر این موارد، پودر کربنات کلسیم به علت ارزان بودن هزینه تولید پروفیل را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

کربنات کلسیم پروفیل

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده پروفیل

تهیه و تولید کربنات کلسیم پروفیل، بر عهده کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده پروفیل است. مراحل تولید پودر کربنات کلسیم پروفیل توسط این کارخانجات عبارتند از:

  1. استخراج سنگ: در مرحله اول سنگ‌های آهک و مرمر حاوی درجات بالای کربنات کلسیم استخراج می‌شوند. سپس این سنگ‌ها به کارخانه تولید کربنات کلسیم منتقل می‌شوند‌.
  2. خرد کردن سنگ‌ها: در مرحله دوم سنگ‌های کربنات کلسیم دار به قطعات کوچکتر خرد شده و خالص سازی می‌شوند.
  3. آسیاب کردن: مرحله سوم آسیاب کردن سنگ‌های خرد شده است. در این مرحله پودر کربنات کلسیم تولید می‌شود.
  4. رد کردن از صافی: در این مرحله برای تنظیم اندازه ذرات، پودر کربنات کلسیم از صافی‌های مخصوص عبور داره می‌شود‌.
  5. بسته‌بندی کردن: در مرحله نهایی پودر کربنات کلسیم بسته‌بندی و آماده فروش می‌شود.

کیفیت پودر کربنات کلسیم تولید شده توسط کارخانجات کربنات کلسیم، تحت تاثیر دو عامل کلی قرار دارد. اولین عامل کیفیت سنگ‌های مورد استفاده برای تولید پودر کربنات کلسیم است. سنگ‌هایی که برای تولید پودر کربنات کلسیم استفاده می‌شوند باید از بالاترین میزان خلوص برخوردار باشند. عامل دوم تجهیزات مورد استفاده برای تولید پودر کربنات کلسیم است. استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته صنعتی کیفیت پودرهای صنعتی تولیدی را افزایش می‌دهد.

مطلب پیشنهادی : پودر کربنات کلسیم مخصوص چسب و درزگیر

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص پروفیل

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص پروفیل توسط عرضه کنندگان داخلی و خارجی پودر کربنات کلسیم پروفیل انجام می‌شود. شرکت الوان پودر یکی از تولید کنندگان و عرضه کنندگان این محصول به شمار می‌رود. در این مجموعه انواع پودرهای صنعتی، از جمله پودر کربنات کلسیم میکرونیزه با بالاترین کیفیت تولید می‌شوند. برای تولید پودر کربنات کلسیم در شرکت الوان پودر از باکیفیت‌ترین سنگ‌های بهترین معادن سنگ کشور استفاده می‌شود. همچنین خط تولید شرکت الوان پودر مجهز به پیشرفته‌ترین و به روزترین ماشین‌آلات تولید پودرهای صنعتی است.

قیمت پودرهای صنعتی که توسط مجموعه الوان پودر عرضه می‌شوند نسبت به رقبای داخلی و خارجی در سطح بسیار مناسبی قرار دارد. برای خرید کربنات کلسیم از مجموعه الوان پودر، نیازی به مراجعه حضوری نیست. صنعتگران و صاحبان صنایع مختلف می‌توانند پودرهای صنعتی مورد نیاز خود را از طریق وب سایت الوان پودر خریداری کنند. پودرهای خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل مورد نظر خریداران ارسال می‌شود.

سوالات متداول

کاهش هزینه تولید، افزایش سختی و مقاومت محصول مهم‌ترین مزایای استفاده از پودر کربنات کلسیم پروفیل به شمار می‌روند.

کربنات کلسیم در صنعت پروفیل به عنوان یک ماده روان کننده، به عنوان سرباره مصنوعی، به عنوان ماده گوگرد زدا و به عنوان پوشش قالب‌های ماشین ریخته گری کاربرد دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
تفاوت پودر مل و سینکا در چیست 28 مرداد, 1402
تفاوت پودر کربنات کلسیم سبک و سنگین 16 مرداد, 1401

تفاوت پودر کربنات کلسیم سبک و سنگین

همانطور که می‌دانید، کربنات کلسیم سبک و سنگین در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارند. برای مثال صنعت پلاستیک و پلیمر، یکی از صنایعی است که پودر

مقالات ادامه مطلب
استفاده از پودر مل برای بتونه کاری 20 تیر, 1402

استفاده از پودر مل برای بتونه کاری

استفاده از پودر مل برای بتونه کاری همانطور که می‌‌دانید بتونه کاری مرحله‌ای پیش از نقاشی ساختمان و در حقیقت برای آماده سازی پیش از

مقالات ادامه مطلب
لیست قیمت کربنات کلسیم 10 بهمن, 1401

لیست قیمت کربنات کلسیم

کربنات کلسیم را می‌توان یکی از پرکاربردترین مواد معدنی در زندگی انسان قلمداد کرد. انواع مختلفی از کربنات کلسیم وجود دارد و لیست قیمت کربنات

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو