کاربرد پودر کربنات کلسیم در رنگ کنیتکس

پودر کربنات کلسیم رنگ کنیتکس
6 دی, 1401
mehditarah
355

ولرنگ کنیتکس (Kenitex)  یک پوشش سلولزی است که برای رنگ آمیزی و پوشش دادن دیوار‌ها و نمای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع رنگ از بافتی نرم و پوششی برخوردار است و می‌تواند یک عایق  مناسب در برابر آب و حرارت نیز محسوب شود. رنگ‌های کنیتکس تنوع زیادی داشته و به سه دسته کلی کنیتکس روغنی، اکریلیک و پلاستیکی تقسیم می‌شوند. بر اساس نوع بافت نیز این رنگ‌ها را می‌توان به کنیتکس دارای بافت ریز، بافت متوسط و  بافت درشت تقسیم کرد. کاربرد پودر کربنات کلسیم در رنگ کنیتکس از اهمیت زیادی برخوردار است. استفاده از کربنات کلسیم در رنگ کنیتکس به علت ویژگی‌های خاص این پودر صنعتی موجب افزایش کیفیت این محصولات می‌گردد. کربنات کلسیم مورد استفاده در این محصولات از نوع ریزدانه یا به اصطلاح میکرونیزه است.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم چیست

نقش پودر کربنات کلسیم در رنگ کنیتکس

کربنات کلسیم دارای خواص زیادی است: روشنایی و شفافیت بالا، شکل ذرات فشرده، بی بو، هدایت حرارتی، نامحلول بودن در آب و غیره. پودر کربنات کلسیم به دلیل برخورداری از این ویژگی‌ها در بسیاری از زمینه‌های صنعتی برای مصارف مختلف استفاده می‌شود.کربنات کلسیم را می‌توان در صنایع مختلفی از جمله تولید رنگ‌های پودری، رنگ کنیتکس، کاغذ، لوازم آرایشی (به ویژه برای خمیر دندان و کرم پودر) یافت‌.  همچنین این پودر صنعتی در محصولات خانگی مانند درزگیرها به دلیل ویژگی‌های ضخیم‌کننده‌اش یافت که گاهی اوقات جایگزین دی اکسید تیتانیوم می‌شود.

کربنات کلسیم همچنین در بخش‌های ساختمان، آهن و فولاد، تصفیه آب و استخراج نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد. صنعت پلاستیک نیز از این پودر به عنوان یک پر کننده باکیفیت و ارزان قیمت استفاده می‌کند. در نهایت، پودر کربنات کلسیم به عنوان یک افزودنی برای صنایع غذایی و دارویی به عنوان مکمل کلسیم، در تغذیه انسان و حیوانات استفاده می‌شود.

نقش پودر کربنات کلسیم در رنگ کنیتکس در دو بخش افزایش کیفیت و کاهش بهای تمام شده محصول قابل بررسی است. در بخش افزایش کیفیت، این محصول باعث افزایش مقاومت رنگ در برابر عوامل محیطی مانند محیط اسیدی، رطوبت و دما می‌شود. همچنین استفاده از پودر کربنات کلسیم در کنیتکس موجب جلوگیری از ترک خوردگی، ایجاد ظاهر یکنواخت و خشک شدن سریع پس از اجرا می‌شود. علاوه بر این کاربرد کربنات کلسیم باعث آکوستیک و انعطاف پذیری کنیتکس می‌گردد.در نهایت به کار بردن کربنات کلسیم در این نوع رنگ افزایش چسبندگی کنیتکس به سطوح را نیز افزایش می‌دهد. از طرف دیگر نیز کربنات کلسیم به علت ارزان بودن و افزایش حجم تولید موجب کاهش بهای تمام شده رنگ کنیتکس می‌شود. 

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم در رنگ

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده رنگ کنیتکس

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده رنگ کنیتکس پودر کربنات کلسیم را از سنگ‌های حاوی این ماده تولید می‌کنند. سنگ‌های حاوی کربنات کلسیم در سراسر زمین پراکنده شده‌اند. این سنگ‌ها می‌توانند در سطح دریاها یا دریاچه‌ها و رسوبات به شکل گل در بسترهای فعلی دریا یا در صخره‌های دریاهای گرم یافت شوند. گچ، سنگ نرم و شکننده‌ای است که از تجمع اسکلت‌های میکروارگانیسم‌های دریایی، کوکولیت‌ها تشکیل می‌شود. این سنگ‌ها اغلب با ناخالصی‌های سیلیسی همراه هستند. سنگ گچ یکی از بهترین منابع برای تولید پودر کربنات کلسیم است.

سنگ‌های آهکی سفید منشأ صخره‌ها هستند. پودر کربنات کلسیم زمین عمدتا از آسیاب این سنگ‌ها تولید می‌شود. سنگ مرمر، سفیدتر و در نتیجه خالص‌تر از گچ است. مرمر خالص، عموماً ناشی از دگرگونی (افزایش فشار و دما) سنگ‌های قبلی است. کربنات کلسیم از سنگ مرمر نیز قابل تامین است. کارخانجات تولید پودر کربنات کلسیم زیادی در دنیا وجود دارند که شرکت الوان پودر در ایران یکی از آن‌هاست. محصولات این کارخانه از کیفیت مشابه محصولات خارجی و قیمت مناسب‌تر برخوردار است.

مطلب پیشنهادی: انواع پودر کربنات کلسیم

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص رنگ کنیتکس

فروشگاه اینترنتی الوان پودر یکی از بهترین مراکز فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص رنگ کنیتکس است. خرید از این فروشگاه اینترنتی مزایایی دارد. از جمله: الوان پودر تولید کننده پودرهای صنعتی مختلف، از جمله کربنات کلسیم است. خرید از تولید کننده نسبت به خرید از فروشندگان بسیار مقرون به صرفه‌تر است. زیرا با حذف واسطه‌ها قیمت فروش تا حد چشمگیری کاهش می‌یابد.

  • محصولات الوان پودر از کیفیت بالایی برخوردارند. همانطور که می‌دانید کیفیت محصولات در صنایع مختلف به کیفیت مواد اولیه استفاده شده در آن‌ها بستگی دارد. از این رو در خرید  کربنات کلسیم رنگ کنیتکس باید دقت زیادی را به کار برد. پودر کربنات کلسیم مورد استفاده در این محصول باید از میزان خلوص و سفیدی بالایی برخوردار باشد. کربنات کلسیم تولید شده توسط الوان پودر دارای خلوص، سفیدی و کیفیت بالایی است.
  • با خرید اینترنتی پودرهای صنعتی از این مجموعه در هزینه‌های سربار خود صرفه‌جویی خواهید کرد. زیرا نیازی به صرف وقت و هزینه رفت و آمد نخواهد بود. پودرهای صنعتی خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر خریداران ارسال می‌شوند.

سوالات متداول

کربنات کلسیم در رنگ کنیتکس موجب بهبود مقاومت، زیبایی ظاهر، چسبندگی به سطوح و به طور خلاصه افزایش کیفیت این محصولات می‌شود. از سوی دیگر بهای تمام شده این محصولات را نیز کاهش می‌دهد‌.

پودر کربنات کلسیم رنگ کنیتکس اغلب از نوع طبیعی و میکرونیزه است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کربنات کلسیم در استخر 18 فروردین, 1402

کربنات کلسیم در استخر

اگر درباره فراوانی و کاربردهای فراوان کربنات کلسیم شنیده باشید، احتمالا از حضور کربنات کلسیم در استخر نیز تعجب نخواهید کرد. کربنات کلسیم، که به

مقالات ادامه مطلب
آنالیز کربنات کلسیم چیست؟ 7 بهمن, 1401

آنالیز کربنات کلسیم چیست؟

سنگ آهک یا کربنات کلسیم، که با عنوان CaCO3 نیز شناخته می‌شود، ماده‌ای معدنی و پر کاربرد است. این ماده طبیعی تقریباً پنج درصد از

مقالات ادامه مطلب
انواع روش های مصرف پودر مل 2 مهر, 1402
پودر کربنات کلسیم سینک سرامیکی 18 آبان, 1401

پودر کربنات کلسیم سینک سرامیکی

کربنات کلسیم سینک سرامیکی یکی از مهم‌ترین موادی است که برای تولید سینک استفاده می‌شود. در حقیقت سینک‌های سرامیکی از سنگ‌های مصنوعی تولید می‌شوند و کربنات

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو