پودر کربنات کلسیم خمیر دندان

پودر کربنات کلسیم خمیر دندان
22 آذر, 1401
mehditarah
325

خمیردندان‌های مدرن بخشی از زندگی روزمره ما هستند. پودر کربنات کلسیم خمیر دندان یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه سازنده خمیردندان‌هاست.
کربنات کلسیم ماده‌ای رایج است که در سنگ‌ها یافت می‌شود. این ماده اولیه در برخی از شیرهای سویا و شیر بادام به عنوان مکمل غذایی استفاده می‌شود. هنگامی که کربنات کلسیم به خمیر دندان اضافه می‌شود، مانند یک ساینده ملایم عمل می‌کند. بنابراین به از بین بردن ایمن جرم دندان کمک کرده و به آرامی لکه های سطحی را پاک می‌کند. همچنین با تامین کلسیم ضروری دندان‌ها به تقویت آن‌ها کمک می‌کند.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم مواد بهداشتی

مواد اصلی تشکیل دهنده خمیر دندان

خمیر دندان نیز مانند سایر مواد بهداشتی از چندین ماده اولیه تشکیل شده است. مواد اصلی تشکیل دهنده خمیر دندان عبارتند از:

● پور کربنات کلسیم خمیر دندان:

پودر کربنات کلسیم ماده‌ای است که از دهه‌ها پیش در خمیردندان مورد استفاده قرار گرفت. این یک انتخاب ایمن و طبیعی برای ایجاد سایندگی ملایم در خمیردندان‌هاست. برخی از جایگزین‌های پودر کربنات کلسیم در خمیر دندان عبارتند از ژل‌های سیلیکا هیدراته، اکسیدهای آلومینیوم هیدراته، کربنات منیزیم، نمک‌های فسفات و سیلیکات‌ها.

● دیوکتیل سدیم سولفوسوکسینات:

این ماده نوعی شوینده است که باعث می‌شود خمیر دندان در دهان شما کف کند. همچنین ممکن است به جای آن موادی مانند سدیم استئاریل فومارات و سدیم لوریل سولفات را در لیست مواد اولیه خمیر دندان مشاهده کنید.

● تریکلوزان:

این ماده یک عامل ضد باکتری است که اخیراً برای استفاده در خمیر دندان توسط FDA تأیید شده است. سال‌هاست که به عنوان ماده فعال در صابون‌ها، لوسیون‌ها، و تخته‌های برش ضد باکتری استفاده می‌شود.

● مواد ضد حساسیت:

این مواد در خمیردندان‌هایی که مخصوص دندان‌های حساس فرموله شده‌اند استفاده می‌شود. کلرید استرانسیوم و نیترات پتاسیم دو ماده‌ای هستند که برای کاهش ناراحتی در صورتی که دندان‌ها به غذاهای سرد یا گرم حساس هستند استفاده می‌شوند.

● ساخارین سدیم:

این ماده کم‌هزینه‌ترین شیرین‌کننده و رایج‌ترین شیرین‌کننده‌ای است که در بیشتر خمیردندان‌ها می‌بینید. 600 برابر شیرین‌تر از شکر عادی است. بنابراین فقط مقدار کمی از آن برای شیرین کردن خمیر دندان استفاده می‌شود. دیگر شیرین کننده‌های رایج خمیردندان، آسپارتام و دیگلیزریزین آمونیه هستند.

● پروپیلن گلیکول:

این یک مرطوب کننده پرکاربرد است – ماده‌ای که خمیر دندان را مرطوب نگه می‌دارد و از جدا شدن مواد جامد و مایع جلوگیری می‌کند. دیگر مرطوب کننده‌های رایج در خمیردندان سوربیتول، پنتاتول و گلیسرول هستند.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم چیست 

نقش پودر کربنات کلسیم در خمیر دندان

نقش پودر کربنات کلسیم در خمیر دندان ایجاد سایندگی ملایم برای از بین بردن جرم دندان‌ها، تامین کلسیم مورد نیاز دندان و پر کنندگی است.
کلسیم اضافی ناشی از مکمل‌ها، غذاهای غنی‌شده و رژیم‌های غذایی با کلسیم بالا، تحت شرایط خاصی باعث ایجاد سندرم شیر قلیایی می‌شوند. اما هیچ خطری مرتبطی در استفاده از خمیر دندان حاوی کربنات کلسیم وجود ندارد. بنابراین پودر کربنات کلسیم خمیر دندان مطمئن‌ترین راه برای تامین کلسیم مورد نظر دندان‌هاست.
البته بدن هیچ دو نفری شبیه هم نیست. بنابراین حتی با وجود مواد خالص و طبیعی، برخی افراد ممکن است واکنش‌های آلرژیک خاص خود را ایجاد کنند. در صورت احساس ناراحتی مبنی بر اینکه خمیر دندان حاوی کربنات کلسیم ممکن است برای شیمی بدن شما مناسب نباشد، حتماً مصرف را قطع کنید.

کربنات کلسیم مشهد

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده خمیر دندان

کربنات کلسیم به صورت پودر سفید، بی بو یا کریستال‌های بی رنگ است. این پودر صنعتی عملاً در آب نامحلول است. پودر کربنات کلسیم به طور گسترده در سنگ‌های رسوبی سراسر جهان وجود دارد. کارخانجات تولید کربنات کلسیم این پودر را مستقیماً از استخراج سنگ آهک تولید می‌کنند. فرآیند استخراج، کربنات کلسیم را بسیار نزدیک به حالت خلوص اولیه خود نگه می‌دارد. سپس یک محصول ریز آسیاب شده را به صورت خشک یا دوغاب ارائه می‌کند. کربنات کلسیم رسوبی نیز در کارخانجات تولید پودر کربنات کلسیم توسط فرآیندهای شیمایی تولید می‌شود. کربنات کلسیم رسوبی با تجزیه سنگ آهک به اکسید کلسیم و به دنبال آن کربن‌سازی مجدد تولید می‌شود. کربنات کلسیم رسوب‌شده خالص‌تر از کربنات کلسیم آسیاب‌شده است اما قیمت بیشتری دارد.

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص خمیر دندان

شرکت الوان پودر تولید کننده پودر کربنات کلسیم خمیر دندان با بالاترین کیفیت ممکن است. پودرهای کربنات کلسیم میکرونیزه الوان پودر از بالاترین میزان خلوص و سفیدی برخوردارند. همچنین بافت بسیار همگنی دارند که آن‌ها را برای استفاده در خمیردندان کاملا مناسب می‌کند. فرآیند تولید پودر کربنات کلسیم مخصوص خمیر دندان توسط الوان پودر به صورت کاملا بهداشتی انجام می‌شود. سپس مرحله بسته‌بندی در فرآیندی کاملا استرلیزه تکمیل می‌گردد. خرید کربنات کلسیم مخصوص خمیر دندان از الوان پودر بسیار مقرون به صرفه است. زیرا به علت خرید مستقیم از تولید کننده هزینه واسطه‌های زنجیره تامین کاملا حذف می‌شود. صنعتگران می‌توانند خرید کربنات کلسیم مورد نیاز خود را به صورت غیرحضوری و از طریق وب سایت الوان پودر انجام دهند. محصول خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان به مکان مورد نظر آن‌ها ارسال خواهد شد.

سوالات متداول

پودر کربنات کلسیم خمیر دندان به عنوان یک ساینده ملایم، پر کننده و تامین کننده کلسیم مورد نیاز دندان به کار می‌رود‌.

بله. استفاه از کربنات کلسیم در خمیر دندان از مجوز سازمان غذا و دارو برخوردار است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کربنات کلسیم پی یو کفش 24 آبان, 1401

کربنات کلسیم پی یو کفش

یکی از مهم‌ترین اجزاء کفش‌های ورزشی، بخش زیرین آن‌هاست. زیره هر کفش نقش چشمگیری در کیفیت و راحتی آن کفش دارد. زیره، به بخش خارجی

مقالات ادامه مطلب
پودر کربنات کلسیم عمده برای الکترود جوشکاری 18 آذر, 1401

پودر کربنات کلسیم عمده برای الکترود جوشکاری

بازار پودر کربنات کلسیم عمده برای الکترود جوشکاری در داخل و خارج از کشور بسیار پر رونق است. الکترودها حاوی ترکیبات کلسیمی مانند کربنات کلسیم

مقالات ادامه مطلب
تفاوت کربنات کلسیم معدنی و رسوبی 24 مرداد, 1401

تفاوت کربنات کلسیم معدنی و رسوبی

کربنات کلسیم ماده‌ای بسیار پرکاربرد است که در طبیعت و در سنگ‌های متشکل از کانی‌های کلسیت و آراگونیت یافت می‌شود. کانی‌های کلسیت و آراگونیت اغلب

مقالات ادامه مطلب
پودر مل هنری 24 اسفند, 1402
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو