کاربرد کربنات کلسیم جیره طیور

کربنات کلسیم جیره طیور
26 دی, 1401
mehditarah
290

کاربرد کربنات کلسیم جیره طیور به عنوان رایج‌ترین و مناسب‌ترین ماده معدنی برای تامین عنصر کلسیم مورد نیاز موجودات زنده بسیار گسترده است. کربنات کلسیم مخصوص طیور به صورت پودر مصرف می‌شود. این محصول باعث افزایش کیفیت و کمیت تخم پرندگان افزایش سرعت رشد آن‌ها می‌شود.

 مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم چیست

نقش کربنات کلسیم برای جیره طیور

نقش کربنات کلسیم برای جیره طیور از اهمیت زیادی برخوردار است. کربنات کلسیم جیره طیور یک منبع طبیعی کلسیم برای طیور بالغ و پرندگان شکار است. کربنات کلسیم اضافه شده به غذای پرندگان پوسته تخم مرغ را برای مرغ‌های تخمگذار تقویت می‌کند. در نتیجه باعث می‌شود پرندگان تخم‌های سالم‌تری تولید کنند. کلسیم به طور کلی باعث تقویت استخوان‌های پرندگان و افزایش سلامتی پرها در پرندگان نر و ماده می‌شود. کربنات کلسیم مخصوص پرندگان در حقیقت سنگ آهک خرد شده است که به شکل شن به غذای پرندگان اضافه می‌شود. اضافه کردن پودر کربنات کلسیم به غذای پرندگان دارای سنگدان به هضم مناسب غذا در بدن آن‌ها کمک می‌کند. زیرا شن برای سنگدان مورد نیاز است و دسترسی به آن برای هضم مناسب ضروری است. اندازه دانه‌های کربنات کلسیم مناسب برای تغذیه پرندگان تقریباً 1/16 اینچ یا کمتر است. اغلب از کربنات کلسیم طبیعی با مش بین 80 تا 100 برای تغذیه طیور و حیوانات استفاده می‌شود.

 مطلب پیشنهادی: مش کربنات کلسیم چیست

علت استفاده از پودر کربنات کلسیم در جیره طیور

همه ما می‌دانیم که داشتن یک رژیم غذایی متعادل برای سلامت پرندگان اهمیت زیادی دارد. بنابراین ویتامین‌ها و مواد معدنی باید به عنوان بخش اصلی در هر جیره متعادل و کاملی که برای پرندگان حاضر می‌شود، وجود داشته باشند. کمبود مواد معدنی در جیره پرندگان به معنای افزایش مرگ و میر آن‌ها و همچنین کاهش ارزش غذایی تخم‌های پرندگان تخمگذار می‌شود. مطمئنا هیچکس دوست ندارد مرغی با کمبود مواد مغذی ببیند. زیرا در آن صورت تخم مرغ حاصل نیز ارزش غذایی چندانی نخواهد داشت. علت استفاده از پودر کربنات کلسیم در جیره طیور، تامین مواد معدنی مورد نیاز بدن آن‌هاست.

کلسیم برای بدن پرندگان در حال رشد مهم است، همچنین جزء کلیدی پوسته تخم مرغ به شمار می‌رود. پوسته عمدتاً از کربنات کلسیم یا CaCO3 تشکیل شده است. پرندگانی که به اندازه کافی ذخایر کلسیم در بدن خود ندارد، ممکن است در تخم گذاری دچار مشکل شوند. طیور در حال رشد نیاز به رژیم غذایی با کلسیم کمتری نسبت به یک پرندگان تخمگذار دارند. بنابراین نیاز پرندگان تخمگذار به کربنات کلسیم جیره طیور نسبت به سایر پرندگان بیشتر است. یک مرغ تخمگذار باید به اندازه کافی کلسیم در جیره خود داشته باشد. تا کلسیم استخوان‌های خود را برای گذاشتن در پوسته تخم مرغ تخلیه نکند.

مطلب پیشنهادی: نقش کربنات کلسیم در خوراک دام

خرید کربنات کلسیم مخصوص جیره طیور

حلال کربنات کلسیم

کلسیم یکی از آن مواد مغذی ضروری است که می‌توان آن را ارزان تامین کرد. این در مورد انواع رژیم‌های غذایی برای خوک‌ها، طیور، نشخوارکنندگان، حتی حیوانات خانگی صادق است. کربنات کلسیم طبیعی منبع اصلی تامین کربنات کلسیم جیره طیور به شمار می‌رود. کربنات کلسیم همچنین به عنوان حامل برای اکثر محصولات پیش مخلوط (داروها، ویتامین‌ها، مواد معدنی کمیاب، افزودنی‌های تغذیه‌ای و حتی برخی از کنسانتره‌ها) استفاده می‌شود. از این رو بازار خرید کربنات کلسیم مخصوص جیره طیور بسیار پر رونق است. برای تغذیه طیور باید از پودر کربنات کلسیم خوراکی استفاده کرد. خلوص شیمیایی، روشنایی، سفیدی و بهداشتی بودن ویژگی‌های مهم کربنات کلسیم مورد استفاده در تغذیه حیوانات و پرندگان هستند.

فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص جیره طیور

کربنات کلسیم جزء اصلی سنگ آهک است. این ماده معدنی پر استفاده برای جبران اسیدیته خاک و تامین کلسیم برای گیاهان برای تغذیه آن‌هاست. کربنات کلسیم به طور گسترده در صنایع کشاورزی استفاده می‌شود. تنوع کاربردهای کربنات کلسیم در کشاورزی بسیار زیاد است. برای مثال:

  • کربنات کلسیم در خوراک دام و طیور و غذای حیوانات خانگی استفاده می‌شود: کربنات کلسیم ماده معدنی ارزان قیمتی است که می‌توانید حیوانات و پرندگان خانگی خود را با آن تقویت کنید. حیوانات مختلف در مراحل مختلف رشد خود به مقادیر متفاوتی از کربنات کلسیم نیاز دارند. برای تغذیه صحیح دام خود باید با متخصص تغذیه دام مشورت کنید.
  • کربنات کلسیم به عنوان آهک کشاورزی کاربرد دارد: آهک کشاورزی یک ماده اشباع کننده معدنی است که برای تغذیه و تقویت خاک کشاورزی استفاده می‌شود. کربنات کلسیم میزان اسیدیته و pH خاک را تنظیم می‌کند. به دلیل تنوع کاربردهای کربنات کلسیم در مزارع، فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص جیره طیور در حجم زیاد انجام می‌شود.

نتیجه گیری

کربنات کلسیم جیره طیور نقش بسیار مهمی در تغذیه و تقویت دام  و طیور دارد. کیفیت کربنات کلسیم مورد استفاده در تغذیه پرندگان بسیار مهم است. بنابراین باید این نوع کربنات کلسیم را از تولید کنندگان معتبر خریداری کرد.  شرکت الوان پودر تولید کننده کربنات کلسیم طبیعی خوراکی با بالاترین میزان خلوص، سفیدی و روشنایی است. كشاورزان و دامداران می‌توانند خرید کربنات کلسیم مورد نیاز خود را از وب سایت این مجموعه انجام دهند.

کربنات کلسیم به عنوان یک ماده معدنی مغذی در تغذیه پرندگان و حیوانات خانگی به کار می‌رود.

پودر کربنات کلسیم منبع خوبی برای تامین کلسیم مورد نیاز پرندگان در هنگام رشد و تخم گذاری است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
حلال پودر مل 22 اسفند, 1402
کاربرد پودر تالک برای ریه چیست 1 دی, 1402
پودر مل نقاشی 2 فروردین, 1402

پودر مل نقاشی

پودر مل نقاشی یا marble dust همان پودر کربنات کلسیم با ذرات بسیار ریز است که در نقاشی استفاده می‌شود. رایج‌ترین استفاده از پودر مل

مقالات ادامه مطلب
کاربرد کربنات کلسیم در زغال 25 بهمن, 1401

کاربرد کربنات کلسیم در زغال

کاربرد کربنات کلسیم در زغال موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد. پودر کربنات کلسیم در زمره مواد اولیه اصلی برای

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو