کاربرد کربنات کلسیم در جاده سازی

کربنات کلسیم جاده سازی
1 بهمن, 1401
mehditarah
279

کربنات کلسیم جاده سازی یک ترکیب شیمیایی با فرمول CaCO3 است. کربنات کلسیم ماده رایجی است که در سنگ‌ها به شکل کانی‌های کلسیت و آراگونیت یافت می‌شود. به ویژه سنگ آهک که نوعی سنگ رسوبی است که عمدتاً از کلسیت تشکیل شده است. همچنین جزء اصلی پوسته تخم مرغ، پوسته حلزون، صدف دریایی و مروارید است. کربنات کلسیم ماده فعال آهک کشاورزی است. این ماده زمانی ایجاد می‌شود که یون‌های کلسیم موجود در آب سخت با یون‌های کربنات واکنش داده و رسوب آهک ایجاد کنند.

دامنه کاربردهای کربنات کلسیم بسیار گسترده است. از کاربرد پزشکی به عنوان مکمل کلسیم یا آنتی اسید گرفته تا کاربردهای صنعتی. کاربرد کربنات کلسیم در جاده سازی یکی از مهم‌ترین کاربردهای این پودر صنعتی است که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

 مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم چیست؟

نقش کربنات کلسیم در جاده سازی

سنگ آهک از عصر حجر یا عصر سنگ به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار گرفته است! هنوز هم بیشترین استفاده از سنگ آهک و اشکال مختلف آهک در صنعت ساخت و ساز است. نقش کربنات کلسیم در جاده سازی و به طور کلی برای صنعت ساخت و ساز حیاتی است. هم به عنوان یکی از مصالح ساختمانی (به عنوان مثال سنگ مرمر برای نمای ساختمان‌ها) و هم به عنوان یک ماده تشکیل دهنده سیمان. به ویژه در پروژه‌های جاده سازی و ساختمان سازی، از ابعاد وسیع برای پل‌ها و آسمان خراش‌ها گرفته تا خانه‌ها. کربنات کلسیم جاده سازی به ساخت ملات مورد استفاده در چسباندن آجر، بلوک‌های بتنی و سنگ کمک می‌کند. آهک اغلب برای سفت شدن خاک استفاده می‌شود. سنگ آهک جزء اصلی سیمان و بتن است. کربنات کلسیم با مواد معدنی رسی موجود در خاک واکنش نشان می‌دهد تا ترکیبات سیمان مانند را تشکیل دهد. به عنوان مثال سیلیکات کلسیم و آلومینات کلسیم. همچنین توده‌های بزرگ کربنات کلسیم اغلب در جاهایی که به مقادیر قابل توجهی سنگدانه نیاز است، به عنوان مثال برای پایه جاده‌ها استفاده می‌شود. تقویت خاک با ایجاد پایه‌ای پایدارتر امکان ساخت ساختمان‌ها را فراهم می‌کند. آهک همچنین در سایت‌های ساختمانی استفاده می‌شود تا وسایل نقلیه بزرگ راحت‌تر حرکت کنند.

 مطلب پیشنهادی: کاربرد کربنات کلسیم در ساخت و ساز

خرید کربنات کلسیم جاده سازی

25% از کربنات کلسیم تولید شده در صنعت ساخت و جاده سازی به کار می‌رود! مثلاً برای آسفالت در روسازی جاده، تثبیت خاک و در ساخت ملات و گچ استفاده می‌شود. در نتیجه بازار خرید کربنات کلسیم جاده سازی بسیار پر رونق است. شرکت‌های تولید کننده سیمان به دلیل کاربرد کربنات کلسیم به عنوان یکی از اجزای اصلی در تولید سیمان از خریداران اصلی این ماده هستند. استفاده از کربنات کلسیم در ساخت سیمان برای ایجاد استحکام و پایداری سازه‌ها انجام می‌شود. کارخانجات تولید آسفالت دیگر خریداران اصلی کربنات کلسیم مخصوص جاده سازی به شمار می‌روند. به کار بردن کربنات کلسیم در تولید آسفالت اهمیت زیادی دارد. کربنات کلسیم هنگامی که به آسفالت نورد گرم اضافه می‌شود، به عنوان یک ماده پرکننده چند منظوره عمل می‌کند. کربنات کلسیم نقش اصلاح کننده شن و ماسه برای بهبود مقاومت و تهیه ماده سازگاری که کار با آن راحت‌تر است را بر عهده دارد.

مطلب پیشنهادی: کاربرد پودر کربنات کلسیم در آسفالت

فروش عمده کربنات کلسیم جاده سازی

کربنات کلسیم جاده سازی

فروش عمده کربنات کلسیم جاده سازی توسط دو گروه تولیدکنندگان و عرضه کنندگان این پودر صنعتی انجام می‌شود. خرید کربنات کلسیم از تولید کنندگان این ماده نسبت به خرید از عرضه کنندگان مزایایی دارد. از جمله:

  • خرید مستقیم کربنات کلسیم از تولید کنندگان به صرفه‌تر است. زیرا با حذف واسطه‌ها تنها بهای تمام شده محصول و سود اندک کارخانه پرداخت خواهد شد.خرید مستقیم کربنات کلسیم از تولید کنندگان با اطمینان بیشتری انجام می‌شود. زیرا امکان خرید محصولات فیک و تقلبی از درب کارخانه نسبت به خرید از عرضه کنندگان کمتر است. تولید کنندگان و عرضه کنندگان داخلی و خارجی زیادی نسبت به فروش کربنات کلسیم مخصوص جاده سازی اقدام می‌کنند. اغلب خرید از تولیدکنندگان داخلی کربنات کلسیم نسبت به رقبای خارجی آن‌ها مقرون به صرفه‌تر است.

انواع پودر کربنات کلسیم مخصوص جاده سازی

انواع پودر کربنات کلسیم مخصوص جاده سازی در اندازه ذرات مختلف تولید می‌شوند. پودر کربنات کلسیم جاده سازی از سه نوع سنگ حاوی کربنات کلسیم حفاری تولید می‌شود. این سنگ‌ها سنگ آهک، گچ و دولومیت هستند. سنگ آهک و گچ هر دو اشکال کربنات کلسیم و دولومیت مخلوطی از کربنات کلسیم و منیزیم است. همه این سنگ‌ها ناخالصی هایی مانند خاک رس دارند اما برخی از سنگ ها بیش از 97 درصد خالص هستند. سنگ آهک و مشتقات آن به طور گسترده در صنعت جاده و ساختمان سازی و برای خنثی کردن ترکیبات اسیدی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود.

مطلب پیشنهادی: انواع پودر کربنات کلسیم کدام است؟

سخن آخر

شرکت الوان پودر یکی از بهترین مراکز تامین کربنات کلسیم جاده سازی در داخل کشور به شمار می‌رود. مجموعه الوان پودر تولید کننده انواع پودرهای صنعتی میکرونیزه، از جمله کربنات کلسیم است. استفاده از سنگ‌های باکیفیت و ماشین‌آلات پیشرفته باعث شده تا پودرهای صنعتی این مجموعه از بالاترین سطح کیفیت و استاندارد جهانی برخوردار باشند.

برای خرید کربنات کلسیم مخصوص جاده سازی از مجموعه الوان پودر نیازی به مراجعه حضوری به درب کارخانه وجود ندارد. خریداران از اقصی نقاط کشور می‌توانند کربنات کلسیم مورد نیاز خود را از طریق وب سایت الوان پودر سفارش دهند. صنعتگران از این طریق خرید غیر حضوری مواد اولیه در وقت و زمان خود صرفه‌جویی خواهند کرد.

سوالات متداول

کربنات کلسیم جاده سازی در تولید سیمان، آسفالت، بتن و زیرسازی جاده کاربرد دارد.

به کار بردن کربنات کلسیم در جاده سازی موجب افزایش استحکام جاده‌ها و آسفالت آن‌ها می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
فروش و قیمت پودر کربنات کلسیم در مشهد 16 مهر, 1401

فروش و قیمت پودر کربنات کلسیم در مشهد

شهر مشهد یکی از کلان‌ شهرهای بزرگ و صنعتی واقع شده در شرق کشور است. صنایع بسیاری در این شهر و شهرک‌های صنعتی اطراف آن

مقالات ادامه مطلب
کاربرد کربنات کلسیم در صنایع مختلف 17 اردیبهشت, 1401

کاربرد کربنات کلسیم در صنایع مختلف

بهترین کاربرد های کربنات کلسیم  قصد داریم بهترین کاربرد های کربنات کلسیم در صنعت های مهم رو بهتون بگیم در ادامه با ما همراه باشین. کربنات

مقالات ادامه مطلب
تفاوت پودر کربنات کلسیم با پودر تالک 8 شهریور, 1401

تفاوت پودر کربنات کلسیم با پودر تالک

مستربچ یا پرکننده در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد. هم کربنات کلسیم و هم پودر تالک را می‌توان به عنوان پر کننده اضافه کرد. در

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر تالک در بتن 2 آبان, 1402
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو