کربنات کلسیم کارتن سازی

کربنات کلسیم کارتن سازی
15 آبان, 1401
mehditarah
359

کارتن و مقوا سازی یکی از صنایع مهم در زندگی امروزی بشر به شمار می‌رود. کارتن‌ها بسیار پرکاربرد هستند و برای بسته‌بندی محصولات متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. میوه و صیفی‌جات، جعبه‌های خرما، خشکبار، لوازم الکترونیکی، دارو و … از جمله این محصولات هستند. با توجه به تولید کارتن در حجم زیاد، استفاده از مواد اولیه مقرون به صرفه برای تولید این محصول اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل کربنات کلسیم کارتن سازی مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

مزایای استفاده از کربنات کلسیم کارتن سازی

مهم‌ترین مزایای استفاده از کربنات کلسیم کارتن سازی عبارتند از:

  • صرفه‌جویی در هزینه‌های تولید: کربنات کلسیم نسبت به سایر مواد اولیه مشابه ارزان‌تر است. بنابراین استفاده از آن هزینه‌های تولید کارتن و مقوا را کاهش می‌دهد.
  • کمک به حفظ محیط زیست: با استفاده از کربنات کلسیم در فرآیند تولید کارتن و مقوا استفاده از چوب درختان کاهش می‌یابد. این موضوع موجب کاهش قطع درختان و در نتیجه حفاظت از محیط زیست می‌شود.
  • افزایش کیفیت کارتن و مقوا: استفاده از کربنات کلسیم در تولید کارتن و مقوا باعث افزایش مقاومت این محصولات در برابر آتش، آب و پاره شدن می‌گردد.
  • افزایش و بهبود قابلیت چاپ روی محصولات: کاربرد کربنات کلسیم در تولید کارتن و مقوا باعث بهبود جذب جوهر و رنگ در چاپ روی این محصولات می‌شود.

مواد اولیه تولید کارتن

مواد اولیه تولید کارتن بسته به نوع آن متفاوت است. در حقیقت کاغذ مهم‌ترین ماده اولیه در تولید کارتن است و 80 درصد از این محصول را تشکیل می‌دهد.

کربنات کلسیم کارتن سازی در تهیه کاغذ مورد استفاده در این محصولات به کار می‌رود. کربنات کلسیم در آسیاب کاغذ به عنوان ماده پرکننده در فرآیند تولید کاغذ قلیایی استفاده می‌شود. اگرچه در گذشته در کاغذ سازی کائولن بهترین انتخاب بود، امروزه کربنات کلسیم بر سایر مواد پرکننده کاغذ سازی برتری دارد. دلیل اصلی ترجیح کربنات کلسیم بر کائولن و سایر مواد اولیه، تقاضا برای کاغذ روشن‌تر و حجیم‌تر است.

تولید کننده پودر کربنات کلسیم کارتن سازی

پودر کربنات کلسیم یک ماده معدنی سفید روشن است و فرمول شیمیایی آن CaCO3 است. پودر کربنات کلسیم با عنوان سنگ آهک نیز شناخته می‌شود.

کربنات کلسیم معمولاً به سه شکل طبیعی مانند سنگ آهک، گچ و مرمر در طبیعت وجود دارد. این ماده به طور طبیعی در نتیجه واکنش‌های نمک کلسیم و دی اکسید کربن شکل می‌گیرد. این روند همچنان در اقیانوس‌ها ادامه دارد. کربنات کلسیم در صنعت کارتن سازی برای تولید خمیر کاغذ به کار می‌رود. از این ماده اولیه به عنوان پرکننده و رنگدانه پوششی استفاده می‌شود. پودر کربنات کلسیم یکی از بهترین روشن کننده های نوری نسبت به سایر مواد معدنی است. شرکت الوان پودر تولید کننده پودر کربنات کلسیم کارتن سازی با بهترین کیفیت است.

مطلب پیشنهادی : پودر کربنات کلسیم کاغذ سازی

خرید کربنات کلسیم کارتن سازی

خرید کربنات کلسیم کارتن سازی را می‌توان از برندهای معتبر داخلی و خارجی انجام داد. کربنات کلسیم تولید شده توسط برندهای داخلی به لحاظ کیفیت مشابه و برتر از برندهای خارجی هستند. در حالی که به علت تفاوت نرخ ارز و معافیت از هزینه‌های گمرک غالبا قیمت مناسب‌تری دارند. شرکت الوان پودر یکی از تولیدکنندگان انواع پودرهای صنعتی است که کارخانجات تولید کارتن می‌توانند کربنات کلسیم مورد نیاز خود را از آن تهیه کنند. دو نوع کربنات کلسیم مورد استفاده در کارخانه تولید کارتن وجود دارد – کربنات کلسیم آسیاب شده (GCC) و کربنات کلسیم رسوبی (PCC). کربنات کلسیم آسیاب شده از آسیاب سنگ آهک یا سنگ مرمر ساخته می‌شود. به طور کلی شکل ذرات کربنات کلسیم آسیاب شده لوزی شکل است. این ماده پرکننده در فرآیند کاغذسازی بدون چوب قلیایی استفاده می‌شود. کربنات کلسیم رسوبی در اثر واکنش‌های شیمیایی توسط بشر ساخته می‌شود و این فرآیند به نام فرآیند کربناته شدن شناخته می‌شود. کربنات کلسیم رسوبی براقیت و شفافیت بهتری را برای کاغذ فراهم می‌کند. زیرا ساختار PCC با ساختار GCC متفاوت است. شرکت الوان پودر عرضه کننده انواع کربنات کلسیم با مش‌های مختلف به تولیدکنندگان کارتن و مقوا در سراسر کشور است.پودر کربنات کلسیم میکرونیزه

 

فروش عمده کربنات کلسیم کارتن سازی

فروش عمده کربنات کلسیم کارتن سازی به دو شکل انجام می‌شود:

  1. توسط تولید کنندگان
  2. توسط عرضه کنندگان

فروش کربنات کلسیم توسط تولید کنندگان این مواد اولیه اغلب مقرون به صرفه‌تر است. زیرا به علت حذف واسطه‌ها در فرآیند فروش محصولات با قیمت کمتری به دست مصرف کننده خواهد رسید. همچنین در خرید از درب کارخانه ریسک خرید محصولات تقلبی و بی کیفیت تا حد زیادی کاهش می‌یابد.

شرکت الوان پودر به عنوان تولید کننده پودرهای صنعتی باکیفیت، امکان خرید از درب کارخانه را برای صاحبان صنایع مختلف فراهم نموده است. کارخانجات کارتن و مقوا سازی از سراسر کشور می‌توانند بدون نیاز به حضور فیزیکی و از طریق وب سایت این مجموعه نسبت به خرید پودر صنعتی مورد نیاز خود اقدام کنند. شرکت الوان پور در اسرع وقت نسبت به ارسال محصول خریداری شده به مقصد مورد نظر خریدار اقدام خواهد نمود.

کاهش بهای تمام شده محصولات و افزایش کیفیت کارتن مهم‌ترین مزایای استفاده از کربنات کلسیم در صنعت کارتن سازی به شمار می‌رود.

کاغذ مهم‌ترین ماده اولیه در صنعت کارتن سازی است. کربنات کلسیم در تولید خمیر کاغذ مورد استفاده در کارتن به کار می‌رود.

زیرا کربنات کلسیم جایگزین چوب در تولید کاغذ کارتن سازی است و مانع قطع درختان برای مصرف چوب می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
تاثیر استفاده از کربنات کلسیم در تصفیه آب 19 بهمن, 1401

تاثیر استفاده از کربنات کلسیم در تصفیه آب

کربنات کلسیم تصفیه آب برای تصحیح pH در منابع آب شهری و صنعتی استفاده می‌شود. تاثیر استفاده از کربنات کلسیم در تصفیه آب موضوعی است

مقالات ادامه مطلب
بنتونیت چیست؟ 10 فروردین, 1402

بنتونیت چیست؟

اگر با پودرهای صنعتی سروکار داشته باشید، حتما نام “پودر بنتونیت” به گوشتان خورده است. اما بنتونیت چیست؟ بنتونیت نوعی خاک رس بسیار نرم است

مقالات ادامه مطلب
خرید و قیمت پودر کربنات کلسیم الیگودرز 3 مهر, 1401

خرید و قیمت پودر کربنات کلسیم الیگودرز

بازار تولید و فروش انواع کربنات کلسیم الیگودرز یکی از مهم‌ترین بازارهای مواد اولیه صنعتی به شمار می‌رود. پودر کربنات کلسیم به دلیل خواص منحصر

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر مل در صنایع مختلف 26 تیر, 1402

کاربرد پودر مل در صنایع مختلف

کاربرد پودر مل در صنایع مختلف پودر مل که در زبان انگلیسی marble dust (به معنای گرد و غبار سنگ مرمر) نامیده می‌شود، یک پودر

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو