کاربرد کربنات کلسیم چسب کاشی

کربنات کلسیم چسب کاشی
2 بهمن, 1401
mehditarah
295

کاربرد کربنات کلسیم چسب کاشی به عنوان یک افزودنی به طور روزافزون افزایش یافته است.

زیرا وجود پودر کربنات کلسیم در چسب‌ها و درزگیرها به دلایل زیادی مفید است. چسب‌های کاشی و سرامیک اغلب از کربنات کلسیم، رزین پایه و برخی از افزودنی‌های رزین ساخته می‌شود. از پودر کربنات کلسیم (CaCO3) با منشاء طبیعی برای تولید این چسب‌ها استفاده می‌شود. کربنات کلسیم طبیعی به اشکال مختلف مانند کلسیت، سنگ آهک، گچ، مرمر یا آراگونیت یا در ناخالصی‌ها و مواد معدنی مانند دولومیت وجود دارد. برای هزاران سال، CaCO3 یکی از مفیدترین مواد معدنی برای انسان در زمینه‌های مختلف بوده است. و احتمالاً یکی از بزرگترین کاربران CaCO3 صنعت پرکننده است. کربنات کلسیم در سراسر جهان وجود دارد و جزء اصلی پوسته صدف و حلزون‌ها را تشکیل می‌دهد. کربنات کلسیم است عامل اصلی پدیده سختی آب است.

 مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم چیست؟

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در تولید چسب کاشی

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در تولید چسب کاشی عبارتند از:

  • افزودن این ترکیب طبیعی می‌تواند هزینه تولید را کاهش دهد. زیرا کربنات کلسیم چسب کاشی ماده‌ای ارزان قیمت است.
  • کربنات کلسیم با وجود ارزان‌تر بودن نسبت به سایر پرکننده‌ها، ویژگی‌های فرآوری چسب کاشی را بهبود می‌بخشد.
  • کربنات کلسیم در چسب کاشی دوام کلی محصول نهایی را افزایش می‌دهد. در حقیقت با تقویت چسب‌ها و درزگیرها، کربنات کلسیم می‌تواند به بهبود طول عمر کار تمام شده مانند کاشی کاری حمام و آشپزخانه کمک کند.

کربنات کلسیم آسیاب شده به طور گسترده در فرمولاسیون چسب و درزگیر استفاده می‌شود. GCC معمولاً جزء اصلی درزگیرها، پرکننده‌ها و چسب‌های کاشی و سرامیک (CTA) است که گاهی تا 80 درصد فرمولاسیون آن‌ها را تشکیل می‌دهد.

 مطلب پیشنهادی : پودر کربنات کلسیم مخصوص چسب و درزگیر

تولید کننده پودر کربنات کلسیم چسب کاشی

شرکت‌های زیادی در سراسر دنیا به عنوان تولید کننده پودر کربنات کلسیم چسب کاشی فعالیت می‌کنند. روش تولید پودر کربنات کلسیم طبیعی توسط این شرکت‌ها به شرح زیر است:

  • استخراج سنگ‌های حاوی کربنات کلسیم مانند آهک از معادن باکیفیت
  • انتقال سنگ‌ها به کارخانه
  • خرد کردن سنگ‌ها به قطعات ریز
  • جدا کردن ناخالصی‌ها از این سنگ‌ها
  • آسیاب کردن سنگ‌های حاوی کربنات کلسیم
  • رد کردن پودر کربنات کلسیم آسیاب شده از صافی‌ برای کنترل اندازه ذرات پودر

آنچه در کیفیت پودر کربنات کلسیم تولیدی توسط این شرکت‌ها موثر است در درجه اول کیفیت و میزان خلوص سنگ‌های حاوی کربنات کلسیم است. هر چه میزان خلوص و سفیدی این سنگ‌ها بیشتر باشد کربنات کلسیم تولید شده نیز از کیفیت بیشتری برخوردار خواهد بود. عامل بعدی تجهیزات مورد استفاده در تولید کربنات کلسیم است. استفاده از تجهیزات پیشرفته در تولید پودر کربنات کلسیم نیز کیفیت این محصولات را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم مخصوص کاشی و سرامیک 

خرید کربنات کلسیم چسب کاشی

کربنات کلسیم چسب کاشی

خرید کربنات کلسیم چسب کاشی در مقادیر بسیار زیادی انجام می‌شود. زیرا چسب کاشی و سرامیک معمولاً حاوی 70 تا 80 درصد کربنات کلسیم است. در کاربردهای سرامیک/لعاب، کربنات کلسیم به عنوان وایتینگ شناخته می‌شود و یک عنصر رایج برای بسیاری از لعاب‌ها به شکل پودر سفید است. البته کربنات کلسیم طبیعی جز صنعت تولید چسب و درزگیر در صنایع دیگر نیز به صورت وسیع کاربرد دارد. کاربرد اصلی کربنات کلسیم در صنعت ساخت و ساز است. چه به عنوان مصالح ساختمانی یا به عنوان ماده تشکیل دهنده سیمان و یا به عنوان ماده اولیه برای تهیه آهک بنایی. کربنات کلسیم طبیعی همچنین در تصفیه آهن از سنگ آهن در کوره بلند استفاده می‌شود.

در صنعت نفت نیز کربنات کلسیم به سیالات حفاری به عنوان پل ساز و فیلتر آب بندی اضافه می‌شود. علاوه بر این کربنات کلسیم به عنوان یک اصلاح کننده PH برای خنثی کردن خواص اسیدی عامل ضد عفونی کننده به استخرها اضافه می‌شود. کربنات کلسیم به طور گسترده‌ای به عنوان یک گسترش دهنده در رنگ‌ها استفاده می‌شود. به ویژه رنگ امولسیونی مات که به طور معمول 30٪ وزن آن پودر گچ یا سنگ مرمر است.کربنات کلسیم همچنین یک پرکننده محبوب در پلاستیک است.

مطلب پیشنهادی: کاربرد پودر کربنات کلسیم در ساخت ساز

فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص چسب کاشی

مجموعه الوان پودر یکی از بهترین مراکز فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص چسب کاشی به شمار می‌رود. در این مجموعه مراقبت ویژه برای کنترل اندازه ذرات انجام می‌شود و به ارائه یک چسب باکیفیت برای کاشی و سرامیک کمک می‌‌کند. در مجموعه الوان پودر از بهترین و باکیفیت‌ترین سنگ‌های معدنی برای تولید پودر کربنات کلسیم طبیعی استفاده می‌شود. کربنات کلسیم زمین از طریق سنگ معدن کلسیت با خلوص بالا که حاوی CaCO3 به عنوان یک جزء اصلی است، تولید می‌شود. مواد انتخاب شده باید شسته شوند، خرد شوند و به صورت کاملا ریز آسیاب شوند.  همچنین در این مجموعه به روزترین تجهیزات آسیاب برای تولید پودرهای صنعتی میکرونیزه مورد استفاده قرار می‌گیرد. قیمت پودر کربنات کلسیم میکرونیزه الوان پودر نسبت به کیفیت آن بسیار مناسب است. زیرا عرضه این پودر صنعتی توسط شرکت الوان پودر به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام می‌شود. برای خرید کربنات کلسیم چسب کاشی از شرکت الوان پودر به مراجعه حضوری نیازی نیست. بلکه می‌توان به سادگی و از طریق وب سایت مجموعه نسبت به خرید این محصول اقدام کرد. سفارشات دریافت شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر خریدار ارسال می‌شود.

سوالات متداول

استفاده از کربنات کلسیم در تولید چسب کاشی منجر به کاهش هزینه تولید و افزایش کیفیت و دوام آن می‌شود.

کربنات کلسیم چسب کاشی اغلب از نوع کربنات کلسیم طبیعی یا زمین است

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پودر کربنات کلسیم در ساخت و ساز 17 خرداد, 1401

پودر کربنات کلسیم در ساخت و ساز

کربنات کلسیم یک ترکیب شیمیایی است که معمولاً در سنگ‌ها (در کانی‌های کلسیت و سنگ آهک) یافت می‌شود. کربنات کلسیم یک محصول همه کاره است

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر کربنات کلسیم در رنگ کنیتکس 6 دی, 1401

کاربرد پودر کربنات کلسیم در رنگ کنیتکس

ولرنگ کنیتکس (Kenitex)  یک پوشش سلولزی است که برای رنگ آمیزی و پوشش دادن دیوار‌ها و نمای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع رنگ

مقالات ادامه مطلب
کاربرد کربنات کلسیم جیره طیور 26 دی, 1401

کاربرد کربنات کلسیم جیره طیور

کاربرد کربنات کلسیم جیره طیور به عنوان رایج‌ترین و مناسب‌ترین ماده معدنی برای تامین عنصر کلسیم مورد نیاز موجودات زنده بسیار گسترده است. کربنات کلسیم

مقالات ادامه مطلب
پودر تالک سفید 20 دی, 1402
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو