کربنات کلسیم پی یو کفش

کربنات کلسیم پی یو کفش
24 آبان, 1401
mehditarah
323

یکی از مهم‌ترین اجزاء کفش‌های ورزشی، بخش زیرین آن‌هاست. زیره هر کفش نقش چشمگیری در کیفیت و راحتی آن کفش دارد. زیره، به بخش خارجی کفش گفته می‌شود که با سطح زمین در تماس است. زیره کفش از آسیب رسیدن به پاها جلوگیری می‌کند و موجب دوام بیشتر کفش‌ها می‌شود. زیره کفش پی یو بهترین نوع زیره کفش است. کربنات کلسیم پی یو کفش ماده معدنی اصلی در ساخت این زیره‌هاست.

واژه پی یو (PU) مخفف کلمه پلی یورتان (Poly Urethane) است.

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در تولید پی یو کفش

کربنات کلسیم (CaCO3) پرکننده‌ای است که اغلب توسط کارخانه‌ها در تولید فوم‌های پلی‌اورتان استفاده می‌شود. پرکننده اجازه جایگزینی بخشی از عوامل پلیمری را می‌دهد و به فوم‌ها ثبات ابعادی و سختی می‌بخشد. برای کاربردهایی مانند تشک و مبلمان روکش شده و پی یو کفش، الزامات مختلفی برای چگالی فوم وجود دارد. یکی از مزایای استفاده از کربنات کلسیم در تولید پی یو کفش تغییر چگالی آن است. اضافه کردن کربنات کلسیم است بر ساختار کلی مواد تأثیر می گذارد و استحکام آن را تقویت می‌کند.

کربنات کلسیم در انواع اندازه ذرات و توزیع اندازه ذرات موجود است، که تأثیر آن بر رئولوژی مایعات است. زیره‌های پی یو بسیار از وزن سبک و دوام بالایی برخوردارند. همچنین به علت وجود کربنات کلسیم پی یو کفش در بافت خود عایق حرارتی بوده و احتمال شکستگی در آن‌ها بسیار کم است. همچنین زیره‌های حاوی کربنات کلسیم در برابر لغزش و رطوبت نیز مقاوم بالایی از خود نشان می‌دهند.

مواد اولیه تولید پی یو کفش

پلی اورتان یک ماده پلاستیکی است که به اشکال مختلف وجود دارد. می‌توان آن را به گونه‌ای طراحی کرد که سفت یا انعطاف پذیر باشد و ماده انتخابی برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای کاربر نهایی است. مانند:

  • عایق بندی یخچال و فریزر
  • عایق سازی بالشتک برای تشک مبلمان و قطعات ماشین
  • پوشش چسب غلتک و لاستیک کامپوزیت
  • پانل‌های چوبی کفپوش
  • کفی کفش ورزشی

پلی یورتان‌ها همه کاره، مدرن و ایمن هستند. آن‌ها در طیف گسترده‌ای از صنایع برای ایجاد انواع محصولات مصرفی و صنعتی استفاده می‌شوند که نقش مهمی در راحت تر کردن زندگی ما دارند. پلی یورتان‌ها سازگاری بالایی با محیط زیست دارند. پلی اورتان با عنوان پی یو کفش نیز شناخته می‌شود. اصلی‌ترین مواد اولیه تولید پی یو کفش پلی ال و ایزوسیانات هستند.

تغییر چگالی، افزایش مقاومت و استحکام محصول و کاهش بهای تمام شده مهم‌ترین دلایل استفاده از کربنات کلسیم در تولید پی یو کفش هستند.

مطلب پیشنهادی: کاربرد کربنات کلسیم در دمپایی سازی 

حلال کربنات کلسیم

تولید کننده پودر کربنات کلسیم پی یو کفش

متخصصان الوان پودر به تولیدکنندگان فوم PUR کمک می‌کنند تا محصول مناسب را برای دستیابی به بهترین پراکندگی برای توزیع اندازه سلولی همگن انتخاب کنند. به طور کلی، صنایعی که فوم‌های پلی یورتان انعطاف پذیر تولید می‌کنند، از پرکننده‌ها برای اصلاح خواص مواد استفاده می‌کنند. پر کننده‌هایی مانند کربنات کلسیم به این فوم‌ها پایداری ابعادی و چگالی مناسب می‌بخشند. کربنات کلسیم باکیفیت در تولید پی یو کفش با کیفیت مناسب نقش چشمگیری را ایفا می‌کند.

خرید کربنات کلسیم پی یو کفش

خرید کربنات کلسیم پی یو کفش توسط صنایع تولید پلی اورتان با دو هدف اصلی انجام می‌شود:

  • جایگزینی مواد پلیمری گران قیمت با افزودنی معدنی ارزان قیمت، یعنی کربنات کلسیم
  • کاهش ضخامت دیواره سلول فوم برای ثابت نگه داشتن چگالی کلی فوم با به کار بردن کربنات کلسیم

در طول تولید، هدایت حرارتی خوب کربنات کلسیم توزیع بهتر و تخلیه بهتر گرمای تولید شده را تضمین می‌کند. کربنات کلسیم باعث سفتی دیواره سلول‌های PUR می‌شود. خواص فشرده سازی فوم‌های PUR اصلاح شده با کربنات کلسیم ریز با افزایش مقاومت نسبت به پارگی بهبود می‌یابد. کربنات کلسیم ریز و به خوبی پراکنده شده، بار فشاری و ویژگی‌های فوم PUR را افزایش می‌دهد. برای فرمول استاندارد PUR، مقاومت به پارگی تا 15phr کربنات کلسیم (15 قسمت ماده معدنی برای 100 قسمت پلی ال) حفظ می‌شود. مقدار مقاومت به پارگی به ضخامت دیواره (چگالی) و ترکیب فوم (افزودنی پیوند متقاطع) بستگی دارد.

کربنات کلسیم ریزدانه با بافت همگن را می‌توان از شرکت الوان پودر خریداری نمود.

فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص پی یو کفش

پلی اورتان (PU) یک ماده همه کاره است که قادر به تغییرات ساختاری تقریبا بی نهایت برای کاربردهای متعدد است. این ماده مفید در بسیاری از موارد موجود در زندگی روزمره وجود دارد، از فوم در مبلمان گرفته تا زیره کفش! بنابراین  فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص پی یو کفش توسط تولید کنندگان و توزیع کنندگان کربنات کلسیم در سراسر کشور انجام می‌شود. شرکت الوان پودر یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کربنات کلسیم است که می توانید برای خرید کربنات کلسیم با کارشناسان الوان پودر تماس حاصل فرمایید .

سوالات متداول 

پلی اورتان یک ماده پلاستیکی است که به اشکال مختلف وجود دارد. می‌توان آن را به گونه ای طراحی کرد که سفت یا انعطاف پذیر باشد. پی یو ماده انتخابی برای طیف گسترده‌ای از کاربردهای نهایی مانند زیره کفش است.

پی یو کفش همان زیره کفش است که از پلی اورتان تولید می‌شود. پی یو کفش در دوام و راحتی کفش نقش مهمی دارد.

افزایش کیفیت پی یو کفش و کاهش بهای تمام شده تولید آن مهم‌ترین علل استفاده از کربنات کلسیم پی یو کفش به شمار می‌روند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
فرآوری پودر کربنات کلسیم 23 تیر, 1403
کاربرد کربنات کلسیم در دمپایی سازی 29 دی, 1401

کاربرد کربنات کلسیم در دمپایی سازی

کاربرد کربنات کلسیم در دمپایی سازی در سراسر دنیا به رسمیت شناخته شده است‌. کربنات کلسیم دمپایی سازی اغلب از نوع کربنات کلسیم سنگین طبیعی

مقالات ادامه مطلب
پودر مل در تهران 17 بهمن, 1402
پودر کربنات کلسیم در رنگ 8 خرداد, 1401

پودر کربنات کلسیم در رنگ

امروزه کانی‌های صنعتی به نماد ثروت تبدیل شده‌اند. کربنات کلسیم اهمیت زیادی پیدا کرده و در صنعت کاربردهای دارد. کربنات کلسیم یک پودر غیر سمی،

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو