کاربرد پودر کربنات کلسیم در موکت سازی

پودر کربنات کلسیم موکت سازی
8 دی, 1401
mehditarah
351

کربنات کلسیم یک ترکیب شیمیایی با فرمول شیمیایی CaCO3 است. این ماده رایجی است که در تمام نقاط جهان در سنگ‌ها یافت می‌شود. همچنین جزء اصلی پوسته موجودات دریایی، حلزون‌ها، مرواریدها و پوسته تخم مرغ است. کاربرد پودر کربنات کلسیم در موکت سازی یکی از اصلی‌ترین کاربردهای این پودر صنعتی به شمار می‌رود. کربنات کلسیم آسیاب شده (GCC)، یک پرکننده مهم برای تقویت لایه پشتی لاتکس فرش ماشینی و موکت است. کربنات کلسیم موکت سازی الیاف را در جای خود نگه می‌دارد و درجه‌ای متعادل از انعطاف پذیری و سفتی را برای این محصولات فراهم می‌کند. استفاده از GCC با گسترش امولسیون لاتکس استفاده شده و همچنین افزودن سفتی به پشتی باعث صرفه جویی در هزینه می‌شود.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم چیست

نقش پودر کربنات کلسیم در موکت سازی

پودر کربنات کلسیم سفید (caco3) چه از نوع طبیعی و چه از نوع مصنوعی آن، از مهم‌ترین و پرکاربردترین مواد مورد استفاده در صنعت هستند. هر دو نوع کربنات کلسیم آسیاب شده (GCC) و کربنات کلسیم رسوبی (PCC) در طیف گسترده‌ای از کاربردها استفاده می‌شوند. گریدهای تجاری کربنات کلسیم برای پاسخگویی به نیازهای فنی صنایع مختلف با بهینه‌سازی خواصی مانند ظرافت، توزیع اندازه ذرات و رنگ ایجاد شده‌اند. عمده‌ترین کاربردهای کربنات کلسیم زمین در تولید چسب و درزگیر، پشتی موکت، ساخت و ساز و محیط زیست (گوگرد زدایی از گازهای دودکش) است. همچنین در تولید کود و آهک کشاورزی، مواد غذایی و دارویی،خوراک حیوانات و شیشه و سرامیک نیز از این نوع کربنات کلسیم استفاده می‌شود. عمده کاربرد کربنات کلسیم رسوبی نیز در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی، رنگ و جوهر، کاغذ و پلاستیک است‌. نقش پودر کربنات کلسیم در موکت سازی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

پودر کربنات کلسیم موکت سازی یک ماده با جذب روغن کم است که به عنوان ماده اولیه و پشتیبان در تولید موکت استفاده می‌شود. استفاده از کربنات کلسیم در موکت هزینه کل ساخت محصول و در نتیجه بهای تمام شده را کاهش می‌دهد‌‌. در عین حال خواص مکانیکی عالی موکت را حفظ کرده و حتی بهبود می‌بخشد‌.  افزودن کربنات کلسیم با کیفیت به لایه پشتی موکت موجب افزایش وزن آن شده و به موکت کمک می‌کند پس از نصب صاف شود. کربنات کلسیم علاوه بر تولید موکت، در تولید محصولات مشابهی چون فرش ماشینی ، مکالئوم و انواع چسب موکتی نیز کاربرد دارد.

مطلب پیشنهادی: کاربرد های پودر کربنات کلسیم

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده موکت سازی

پودر کربنات کلسیم میکرونیزه

کربنات کلسیم به نام‌های گچ، سنگ آهک، کلسیت، آراگونیت و مرمر نیز شناخته می‌شود. فرمول شیمیایی کربنات کلسیم CaCO3 ظاهر آن سفید پودری خالص و رنگ آن کرم مایل به سفید است. چگالی کربنات کلسیم از 2.71 تا 2.83 گرم بر سانتی متر مربع است و در 825 درجه سانتی گراد تجزیه می‌شود. این ماده همچنین شکل مولکولی خطی دارد و غیر قابل اشتعال است.پودر کربنات کلسیم موکت سازی در کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده موکت سازی تولید می‌شود.

کربنات کلسیم مورد استفاده در صنعت موکت سازی عمدتا از نوع زمین و میکرونیزه است. کربنات کلسیم رسوبی یا مصنوعی نسبت به کربنات کلسیم زمین سفیدتر، خالص‌تر و باکیفیت‌تر است. اندازه ذرات کربنات کلسیم زمین معمولا در حد ۱۰ میکرومتر و اندازه ذرات کربنات کلسیم رسوبی در حدود یک دهم نانومتر است. اما کربنات کلسیم رسوبی به علت فرآیند تولید پیچیده‌تر، قیمت بیشتری دارد. از این رو صاحبان صنایع اغلب استفاده از کربنات کلسیم طبیعی را ترجیح می‌دهند.

مطلب پیشنهادی: کاربرد کربنات کلسیم در اسفنج و فوم 

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص موکت سازی

بازار فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص موکت سازی در داخل و خارج از کشور از رونق بسیار خوبی برخوردار است. شرکت الوان پودر یکی از تولید کنندگان وعرضه کنندگان فعال در این عرصه است.کیفیت پودرهای صنعتی تولید شده توسط مجموعه الوان پودر در بالاترین سطح استانداردهای جهانی قرار دارد. اهمیت این موضوع در اینجاست که کیفیت تولیدات هر صنایعی به کیفیت مواد اولیه استفاده شده در آن صنعت وابسته است. بنابراین تولید کنندگانی که قصد دارند کالای باکیفیتی را تولید کنند، باید در انتخاب تامین کنندگان مواد اولیه خود نهایت دقت را به کار ببرند. این موضوع به خصوص در رابطه با خرید کربنات کلسیم موکت سازی اهمیت می‌یابد. زیرا راه‌اندازی و اداره خط تولید پودر کربنات کلسیم میکرونیزه از جمله مشاغل حساسی است که باید توسط کارشناسان و متخصصین این حوزه صورت بگیرد. همچنین باید از تجهیزات پیشرفته و سنگ‌های رسوبی با خلوص بالا برای تولید پودر کربنات کلسیم استفاده کرد. در غیر این صورت پودر تولید شده از کیفیت کافی برخوردار نخواهد بود. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم در بازار کربنات کلسیم محصولات بی‌کیفیت و تقلبی نیز به وفور یافت می‌شود. بنابراین بهترین و مطمئن‌ترین راه خرید کربنات کلسیم باکیفیت، خرید مستقیم از تولید کننده معتبر این محصولات است. شرکت الوان پودر به عنوان تولید کننده پودرهای صنعتی میکرونیزه، از جمله کربنات کلسیم نسبت به عرضه مستقیم تولیدات خود اقدام می‌کند. خرید پودرهای صنعتی الوان پودر را می‌توان به صورت غیر حضوری و از طریق وب سایت این مجموعه انجام داد.

سوالات متداول

کربنات کلسیم به عنوان یک ماده اولیه پشتیبان و با هدف کاهش هزینه ساخت در عین حفظ خاصیت مکانیکی موکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. افزودن کربنات کلسیم به پشتی موکت به صاف ماندن آن پس از نصب کمک می‌کند.

در تولید موکت عمدتا از پودر کربنات کلسیم زمین ریزدانه یا میکرونیزه استفاده می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
خواص پودر تالک در صنایع پلاستیک 17 مهر, 1402

خواص پودر تالک در صنایع پلاستیک

خواص پودر تالک در صنایع پلاستیک

مقالات ادامه مطلب
پودر بتونه چیست؟ 22 اسفند, 1401

پودر بتونه چیست؟

حتما نام “بتونه” را شنیده‌اید. اگر بخواهیم به سوال پودر بتونه چیست پاسخ دهیم، باید بگوییم که پودری است که برای پر کردن منافذ در

مقالات ادامه مطلب
پودر تالک سفید 20 دی, 1402
تجزیه کربنات کلسیم 6 بهمن, 1401

تجزیه کربنات کلسیم

واکنش تجزیه واکنشی است که در آن یک ترکیب شیمیایی منفرد به قطعات شیمیایی ساده‌تر تجزیه می‌شود. تجزیه کربنات کلسیم موضوعی است که در این

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو