کربنات کلسیم عمده برای تولید سیمان

پودر کربنات کلسیم سیمان
6 آذر, 1401
mehditarah
341

پودر کربنات کلسیم (CaCO3) یک پرکننده رایج در بسیاری از صنایع از جمله صنعت سیمان است. بنابراین خرید پودر کربنات کلسیم عمده برای تولید سیمان بسیار رایج است. کربنات کلسیم سیمان به دلایل گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کربنات کلسیم را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  • کربنات کلسیم طبیعی: CaCO3 طبیعی را می‌توان از کلسیت و آراگونیت در معادن به دست آورد. این CaCO3 را می‌توان در سنگ‌های آهکی، دیسلند نقطه‌ای و دیگر انواع سنگ‌ها یافت. پودر ضایعات CaCO3 به عنوان یک محصول جانبی در کارخانه‌های اره سنگ با اندازه ذرات 0.5 تا 1 میکرومتر تولید می‌شود.
  • کربنات کلسیم رسوب‌شده: CaCO3 رسوب‌شده خلوص بالایی دارد (۹۸ تا ۹۹ درصد) و می‌تواند با مورفولوژی کریستالی خاصی تولید شود.

در تولید سیمان عمدتا از پودر ضایعات CaCO3 یا کربنات کلسیم طبیعی استفاده می‌شود.

مواد اولیه تولید سیمان

سیمان، به طور کلی، به مواد چسبنده از همه نوع گفته می‌شود. اما به معنای محدودتر، مواد اتصال دهنده مورد استفاده در ساخت و سازهای ساختمانی و مهندسی عمران است. سیمان‌ ساختمانی پودرهای ریز آسیاب شده‌ای هستند که وقتی با آب مخلوط می‌شوند به یک جرم سفت تبدیل می‌شوند. گیرش و سخت شدن سیمان حاصل هیدراتاسیون است. ترکیبی شیمیایی از ترکیبات سیمان با آب کریستال‌های زیر میکروسکوپی یا مواد ژل مانند با سطح بالایی تولید می‌کند. مواد اولیه تولید سیمان اساساً از ترکیبات آهک (اکسید کلسیم، CaO)، سیلیس (دی اکسید سیلیکون، SiO2) و آلومینا (اکسید آلومینیوم، Al2O3) تشکیل شده است. مواد خام اضافی مانند شن و ماسه سیلیس و اکسید آهن (Fe2O3) نیز ممکن است در مقادیر کمتر برای تولید سیمان استفاده شوند. کربنات کلسیم سیمان نیز در زمره مواد اولیه برای تولید سیمان‌های ساختمانی به ویژه سیمان پرتلند قرار دارد. در حقیقت کربنات کلسیم مهم‌ترین پر کننده در تولید سیمان است.

 

نقش کربنات کلسیم در تولید سیمان

نقش کربنات کلسیم در تولید سیمان به عنوان یک ماده اولیه بسیار قابل توجه است. تحقیقات نشان می‌دهد که استفاده از کربنات کلسیم سیمان منجر به افزایش مقاومت فشار سیمان و بتن می‌شود. البته ذکر این نکته ضروری است که استفاده بیش از حد از کربنات کلسیم در تولید سیمان اثر معکوس دارد. استفاده بیش از حد از کربنات کلسیم سیمان در کوتاه مدت مقاومت را افزایش می‌دهد اما در بلند مدت موجب کاهش مقاومت می‌شود. بر اساس پژوهش‌های انجام شده در صنعت سیمان بهترین میزان استفاده از کربنات کلسیم ۱۵ درصد از واحد وزنی سیمان است. دیگر تاثیر مثبت کربنات کلسیم در تولید سیمان تسریع نرخ واکنش آبگیری اولیه سیمان و افزایش مقاومت سایشی آن است. دیگر نقش کربنات کلسیم در تولید سیمان را می‌توان کاهش بهای تمام شده تولید آن در نظر گرفت. کربنات کلسیم ارزان‌ترین پرکننده در دسترس حال حاضر در جهان است‌. بنابراین استفاده از کربنات کلسیم به جای پرکننده و روان کننده‌هایی مانند PFA و GGBS به شدت مورد استقبال قرار گرفته است.

 

کربنات کلسیم چسب کاشی

 

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده سیمان

کربنات کلسیم یک ترکیب غیر آلی سفید رنگ و بی بو با فرمول شیمیایی CaCO3 است. کربنات کلسیم جزء اصلی مروارید و صدف جانوران دریایی است. این پودر صنعتی کاربردهای وسیعی از پزشکی، بیولوژیکی، شیمیایی تا کشاورزی، صنعتی و خانگی دارد. همچتین در مکمل‌های غذایی و به عنوان یک آنتی اسید استفاده می‌شود. علاوه بر این، کربنات کلسیم برای تصفیه آهن، اصلاح pH آب استخر، مواد پرکننده دستکش‌های لاتکس و عامل ضد عفونی کننده نیز استفاده می‌شود. افزایش تقاضا برای مواد پرکننده از صنایع مختلف از جمله کاغذ، رنگ، پلاستیک و سیمان رشد بازار کربنات کلسیم را تقویت نموده است. بنابراین تولید کنندگان زیادی در خارج و داخل از کشور به تولید این پودر صنعتی مشغول هستند. الوان پودر به عنوان یک کارخانه تولید کربنات کلسیم عمده سیمان در شهر همدان مشغول فعالیت است. محصولات این مجموعه دارای کیفیت بسیار بالا و قیمت مقرون به صرفه هستند. الوان پودر علاوه بر تولید کربنات کلسیم در مش‌های مختلف، پودرهای صنعتی تالک، مل و بنتونیت را نیز تولید و عرضه می‌کند. تولید پودرهای میکرونیزه با بالاترین کیفیت مهم‌ترین ویژگی الوان پودر به شمار می‌رود.

 

 

فروش کربنات کلسیم مخصوص سیمان

فروش کربنات کلسیم مخصوص سیمان توسط تولید کنندگان و عرضه کنندگان داخلی و خارجی این محصول انجام می‌شود. خرید از تولید کنندگان داخلی نسبت به تولید کنندگان خارجی از مزایای خاصی برخوردار است. این مزایا عبارتند از:

  • کربنات کلسیم سیمان داخلی از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است: کیفیت کربنات کلسیم تولید داخل بسیار بالاست. بنابراین نیازی به خرید محصولات خارجی نیست.
  • قیمت کربنات کلسیم داخلی مناسب‌تر است: کربنات کلسیم تولید داخل به علت هزینه حمل و نقل کمتر و معافیت از هزینه‌های گمرک قیمت مناسب‌تری دارد.
  • خرید کربنات کلسیم داخلی منجر به حمایت از تولید داخلی می‌شود: با خرید کربنات کلسیم از تولیدکنندگان خارجی به چرخه تولید در کشور کمک خواهید نمود.

مالکان صنایع مختلف در سراسر کشور می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری نسبت به خرید کربنات کلسیم از الوان پودر اقدام کنند. وب سایت الوان پودر به منظور رفاه حال صنعتگران و برای تسهیل خرید غیرحضوری طراحی گردیده است. کربنات کلسیم خریداری شده از طریق وب سایت مجموعه الوان پودر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل مورد نظر خریداران منتقل خواهد شد.

سوالات متداول

پودر ضایعات کربنات کلسیم یک محصول جانبی در کارخانه‌های اره سنگ است. این پودر با اندازه ذرات 0.5 تا 1 میکرومتر تولید می‌شود.

پودر کربنات کلسیم سیمان عمدتا از جنس کربنات کلسیم زمین و ضایعات کربنات کلسیم است.

کربنات کلسیم در تولید سیمان به عنوان یک پرکننده باعث افزایش مقاومت سیمان و کاهش بهای تمام شده آن می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
خواص دارویی پودر تالک 8 مهر, 1402
پودر بتونه چیست؟ 22 اسفند, 1401

پودر بتونه چیست؟

حتما نام “بتونه” را شنیده‌اید. اگر بخواهیم به سوال پودر بتونه چیست پاسخ دهیم، باید بگوییم که پودری است که برای پر کردن منافذ در

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر تالک در لوازم آرایشی 16 دی, 1402

کاربرد پودر تالک در لوازم آرایشی

کاربرد پودر تالک در لوازم آرایشی

مقالات ادامه مطلب
پودر مل در تهران 17 بهمن, 1402
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو