کربنات کلسیم سرامیک

کربنات کلسیم سرامیک
10 اسفند, 1401
mehditarah
257

کربنات کلسیم یک ماده معدنی با فرمول شیمیایی CaCO3 است. این ماده رایجی است که در سنگ‌ها به عنوان کانی‌های کلسیت و آراگونیت یافت می‌شود. به به ویژه در سنگ آهک که نوعی سنگ رسوبی است و عمدتاً از کلسیت تشکیل شده است. کربنات کلسیم جزء اصلی پوسته تخم مرغ، اسکلت صدف و مروارید است. کربنات کلسیم همچنین ماده فعال آهک کشاورزی است. این ماده زمانی ایجاد می‌شود که یون‌های کلسیم موجود در آب سخت با یون‌های کربنات واکنش داده و رسوب آهک ایجاد کنند. کربنات کلسیم در صنایع مختلف کاربردهای گوناگونی دارد. کربنات کلسیم سرامیک موضوعی است که در این نوشتار درباره آن صحبت خواهیم کرد.

نقش کلسیم کربنات در تولید سرامیک

نقش کلسیم کربنات در تولید سرامیک بسیار پررنگ و با اهمیت است. در حقیقت کربنات کلسیم سرامیک یکی از مواد اولیه اصلی در تولید سرامیک محسوب می‌شود.

کربنات کلسیم منبع اقتصادی اکسید کلسیم است که به عنوان یک عامل ذوب در دماهای بالا مورد نیاز است. کربنات کلسیم استحکام مکانیکی و شیمیایی بدنه سرامیک را بهبود می‌بخشد و انقباض ناشی از پخت را کاهش می‌دهد. دیگر نقش کلسیم کربنات در تولید سرامیک، به عنوان سفید کننده است. کربنات کلسیم در سراسر جهان و در صنایع مختلف به عنوان یک سفید کننده ارزان قیمت به کار می‌رود.

گاهی اوقات نیز کربنات کلسیم به مقدار کم به عنوان پرکننده اضافه می‌شود تا انقباض را کاهش داده و به عنوان سفید کننده عمل کند. همچنین برای جلوگیری از گسترش رطوبت (که باعث از بین رفتن لعاب‌ها می‌شود) در دستور العمل‌های بدنه سفالی متخلخل گنجانده شده است.

مطلب پیشنهادی: کاربرد کربنات کلسیم در سینک سرامیکی 

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در سرامیک

سرامیک‌ها اشیایی هستند که از خاک رس (یا ترکیب خاک رس مخلوط با مواد دیگر) ساخته می‌شوند و سپس در معرض حرارت زیاد قرار می‌گیرند. این اعمال گرما باعث ایجاد تغییرات برگشت ناپذیر در بدنه رسی می‌شود و فرم را دائمی می‌کند. سرامیک‌ها می‌توانند به شکل سفال (ظروف کاربردی)، مجسمه‌ها، هسته‌های ریخته گری برنز، یا عناصر معماری مانند کاشی، لوله و آجر باشند. کاربرد فراوان کربنات کلسیم سرامیک در حجم زیاد به علت مزایای آن است. مزایای استفاده از کربنات کلسیم در سرامیک عبارتند از:

  • بهبود و افزایش استحکام مکانیکی سرامیک
  • بهبود و افزایش استحکام شیمیایی سرامیک
  • سفید کردن رنگ سرامیک
  • کاهش بهای تمام شده سرامیک

کارخانه تولید کربنات کلسیم مخصوص سرامیک

مجموعه الوان پودر به عنوان یک کارخانه تولید کربنات کلسیم مخصوص سرامیک مشغول به فعالیت است. کربنات کلسیم سرامیک با بالاترین کیفیت توسط این مجموعه تولید می‌شود. شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود در این زمینه را آغاز نموده و از تجربه خوبی در این حوزه برخوردار است. استفاده از ماشین آلات پیشرفته و تجهیزات روز دنیا در کنار مواد اولیه مرغوب، رمز تولیدات با کیفیت شرکت الوان پودر است.

کربنات کلسیم

خرید کربنات کلسیم مخصوص سرامیک

خرید کربنات کلسیم مخصوص سرامیک باید با دقت فراوانی انجام شود تا از کیفیت کافی برخوردار باشد. زیرا گریدهای غیر سرامیکی ارزان قیمت معمولاً فاقد کیفیت و قوام مورد نیاز برای استفاده در لعاب سرامیک هستند. همچنین پودرهای بی‌کیفیت در هنگام تجزیه حجم بسیار زیادی گاز تولید می‌کند و بیش از 40 درصد وزنی از دست می‌دهد. در حالی که این گازها باید قبل از دمای 1100 درجه سانتیگراد از بین بروند. (و بنابراین نباید ذوب لعاب را مختل کنند) کربنات کلسیم سرامیک با کیفیت کم می‌تواند باعث ایجاد نقص در سطح لعاب شود.

فروش عمده پودر کلسیم کربنات مخصوص سرامیک

مجموعه الوان پودر اقدام به فروش عمده پودر کلسیم کربنات مخصوص سرامیک می‌نماید‌. از آن جایی که شرکت الوان پودر تولید کننده کربنات کلسیم سرامیک است، خرید از این مجموعه خرید مستقیم از تولید کننده به شمار می‌رود. از این رو بسیار مقرون به صرفه است. برای خرید کربنات کلسیم و سایر پودرهای صنعتی از این شرکت نیازی به مراجعه حضوری نیست. بلکه صنعتگران و صاحبان صنایع می‌توانند به سادگی از طریق وب سایت این مجموعه نسبت به ثبت سفارشات خود اقدام کنند. خلوص و روشنایی بالا، بافت یکدست و همگن، گرید مناسب و قیمت مقرون به صرفه مهم‌ترین ویژگی‌های پودرهای کربنات کلسیم الوان پودر است.


سوالات متداول

بهبود و افزایش استحکام مکانیکی و شیمیایی، سفید شدن رنگ و کاهش بهای تمام شده سرامیک مهم‌ترین مزایای استفاده از کربنات کلسیم در سرامیک هستند.

کربنات کلسیم سرامیک به عنوان پر کننده، سفید کننده و عامل کاهنده انقباض استفاده می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کاربرد کربنات کلسیم در جاده سازی 1 بهمن, 1401

کاربرد کربنات کلسیم در جاده سازی

کربنات کلسیم جاده سازی یک ترکیب شیمیایی با فرمول CaCO3 است. کربنات کلسیم ماده رایجی است که در سنگ‌ها به شکل کانی‌های کلسیت و آراگونیت

مقالات ادامه مطلب
پودر مل در شلنگ 25 اسفند, 1402
پودر مل در مجسمه سازی 10 تیر, 1402

پودر مل در مجسمه سازی

پودر مل در مجسمه سازی ساخت خمیر مجسمه سازی با پودر مل اصلی‌ترین مرحله از هنر مجسمه سازی به شمار می‌رود. زیرا یک مجسمه تنها

مقالات ادامه مطلب
کربنات کلسیم مخصوص اسفنج و فوم 27 آبان, 1401

کربنات کلسیم مخصوص اسفنج و فوم

فوم یک ماده سبک وزن و نفوذپذیر است که با فشردن حباب‌های گاز به یک ماده پلیمری تولید می‌شود. سپس آن را به نوعی پلاستیک

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو