پودر کربنات کلسیم در لوله پلیکا

کربنات کلسیم در لوله پلیکا
27 تیر, 1401
mehditarah
1404

لوله پلیکا همان لوله پلی کربنات است که معمولاً برای انتقال محصول یا محافظت در برابر نشت لوله‌ها استفاده می‌شود. لوله‌های پلیکا با نام PVC نیز شناخته می‌شوند. لوله‌های پلیکا دارای استحکام ضربه‌ای بالا، عایق الکتریکی خوب و مقاومت در برابر اکثر مواد شیمیایی معدنی، روغن‌ها، اسیدهای رقیق و قلیایی هستند. مقاومت این لوله‌ها در برابر  اصطکاک، خوردگی، درجه حرارت و مواد شیمیایی باعث شده تا کاربرد زیادی در صنایع مختلف داشته باشند. لوله پلی کربنات را می‌توان ماشینکاری و  جوشکاری کرد و یا چسباند‌. کربنات کلسیم در لوله پلیکا دارای نقش بسیار مهم و اساسی است. کربنات کلسیم با فرمول CaCO3 یکی از محبوب‌ترین و ضروری‌ترین پرکننده‌های معدنی است که در صنایع مختلف برای اهداف گوناگونی استفاده می‌شود. کاربرد  پودر کربنات کلسیم در تولید لوله پلیکا مزایای فراوانی دارد و کیفیت این محصولات را تقویت می‌کند.

کاربرد کربنات کلسیم در لوله پلیکا

کاربرد کربنات کلسیم در لوله پلیکا با هدف بهبود ویژگی‌های فشاری و افزایش مقاومت لوله انجام می‌شود. لوله‌های پلی کربنات شفا‌ف‌ترین لوله‌های اکسترود شده در بازار امروزی هستند که کیفیت درخشان، عملکرد عالی و دوام بالا را ارائه می‌دهند. لوله‌های پلی کربنات دارای سطح کاملاً صاف هستند از نظر نوری خالص هستند. این ویژگی‌ها به علت کاربرد کربنات کلسیم در آن‌هاست. کربنات کلسیم با افزودن سفتی به ماتریس پلیمری و بهبود مقاومت در برابر ضربه با کوچکتر شدن اندازه ذرات، خواص اساسی PVC را بهبود می‌بخشد. کربنات کلسیم همچنین عملکرد ترکیبی لوله‌های PVC را با کمک به پراکندگی مواد مختلف در مخلوط پودر PVC بهبود می‌‌دهد. به علاوه با همگن کردن جریان پلیمر، موجب بهبود فرآیند می‌شود.

نقش کربنات کلسیم در لوله پلیکا

نقش کربنات کلسیم در لوله پلیکا شامل موارد زیر است:

  • تقویت مقاومت در برابر فشار و ضربه
  • افزایش انعطاف پذیری لوله‌ها
  • کاهش بهای تمام شده لوله

کربنات کلسیم را می توان با تعداد بی‌شماری از رزین‌های ترموپلاستیک استفاده کرد. هم کربنات‌های کلسیم و هم کربنات‌های کلسیم پوشش داده شده در تولید لوله پلیکا استفاده می‌شوند. استفاده از کربنات کلسیم پوشش داده شده در تولید لوله پلیکا به این علت است که پوشش کربنات کلسیم موجب بهبود کیفیت PVC می‌شود.

انتخاب نوع کربنات کلسیم مصرفی در لوله‌های PVC به کاربرد خاص و ملزومات اصلی آن کاربرد بستگی دارد. اما ویژگی مشترک کربنات کلسیم مصرفی در تولید لوله‌های پلیکا ریز دانه بودن آن است. کربنات کلسیم مورد استفاده در تولید لوله PVC چه از نوع طبیعی باشد چه مصنوعی یا پوشش داده شده باید از دانه بندی بسیار ریز و همگن برخوردار باشد.

علت استفاده از پودر کربنات کلسیم در تولید لوله پلیکا

  • ترکیبات لوله پی وی سی معمولاً حاوی مقادیر و انواع مختلفی از کربنات کلسیم هستند. کلسیت پرکننده‌ای است که با افزودن سختی پلاستیک از طریق تشکیل یک کامپوزیت باعث می‌شود تا از پلاستیک کمتری استفاده شود. پلاستیک یک ماده گران قیمت است. بنابراین علت استفاده از پودر کربنات کلسیم در تولید لوله پلیکا را می‌توان کاهش بهای تمام شده این لوله‌ها عنوان کرد.
  • کربنات کلسیم را می‌توان با تعداد بی‌شماری از رزین‌های ترموپلاستیک استفاده کرد. ترکیبات پلی پروپیلن با کربنات کلسیم برای عملیات در دماهای بالا بسیار مناسب است. هم کربنات های کلسیم و هم کربنات‌های کلسیم پوشش داده شده (کوتد) به خواص عملکردی لوله‌های پلیکا کمک می‌کنند. بنابراین افزایش مقاومت در برابر حرارت دیگر علت استفاده از پودر کربنات کلسیم در تولید لوله پلیکا محسوب می‌شود.
  • پودر کربنات کلسیم به عنوان پرکننده می‌تواند تأثیر چشمگیری بر مقاومت ضربه‌ای یک ترکیب PVC داشته باشد. معمولا پرکننده‌ها بر مقاومت PVV تاثیر منفی دارند. اما کربنات کلسیم این تاثیر منفی را بر مقاومت لوله‌ها نخواهد گذاشت. بنابراین افزایش استحکام، مقاومت و انعطاف پذیری دیگر علت مهم به کار بردن کربنات کلسیم در لوله پولیکا ست.

کربنات کلسیم لوله پلیکا

خرید کربنات کلسیم مخصوص لوله پلیکا

در تولید لوله پلیکا می‌توان از کربنات کلسیم زمین استفاده کرد. کربنات کلسیم زمین یا GCC از خرد کردن و آسیاب سنگ‌ آهک و کلسیت در کارخانجات تولید کربنات کلسیم تولید می‌شود. همچنین کربنات کلسیم رسوبی یا PCC نیز برای تولید لوله پلیکا استفاده می‌شود. کربنات کلسیم رسوبی اغلب ریزدانه‌تر و همگن‌تر است اما نسبت به کربنات کلسیم زمین قیمت بیشتری دارد. مناسب‌ترین نوع پودر کربنات کلسیم برای تولید لوله پلیکا کربنات کلسیم پوشش داده شده با اسید های چرب نظیر اسید استئاریک است. مهم‌ترین نکته در خرید کربنات کلسیم مخصوص لوله پلیکا توجه به اندازه ذرات و یک دست بودن بافت پودر است. زیرا در صورتی که کربنات کلسیم در لوله پلیکا ریزدانه نباشد و بافت همگنی نداشته باشد بر کیفیت محصول تاثیر منفی خواهد گذاشت.

فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص لوله پلیکا

فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص لوله پلیکا در قیمت‌های مختلفی انجام می‌شود. پودر کربنات کلسیم به صورت فله‌ای و بستع‌بندی شده قابل خریداری است. هر چه اندازه ذرات کوچکتر باشد و پودر کربنات کلسیم خالص‌تر، یک دست‌تر و سفیدتر باشد قیمت آن افزایش می‌یابد. الوان پودر یکی از بهترین تولید کنندگان کربنات کلسیم در لوله پلیکا است. برای خرید کربنات کلسیم مخصوص لوله پلیکا می‌توانید به وبسایت ما مراجعه کنید.

نتیجه گیری

پودر کربنات کلسیم یکی از محبوب‌ترین و ضروری‌ترین پرکننده های معدنی است که در صنایع مختلف برای اهداف گوناگون استفاده می‌شود. یکی از این صنایع صنعت تولید لوله پلیکا است. کاهش بهای تمام شده و افزایش مقاومت در برابر فشار، حرارت و ضربه مهم‌ترین مزایای استفاده از کربنات کلسیم در لوله پلیکا می‌باشد.

این مطلب توسط الوان پودر تهیه شده است 

کاهش بهای تمام شده محصولات مهم‌ترین علت بکار بردن پودر کربنات کلسیم در تولید لوله پلیکا است.

در تولید لوله پلیکا هم از کربنات کلسیم طبیعی و هم از کربنات کلسیم مصنوعی می‌توان استفاده کرد. اما مناسب‌ترین نوع کربنات کلسیم در لوله پلیکا، کربنات کلسیم پوشش داده شده یا کوتد است.

کربنات کلسیم مورد استفاده در تولید لوله پلیکا باید ریزدانه باشد و از بافت همگنی برخوردار باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
تفاوت پودر کربنات کلسیم با پودر تالک 8 شهریور, 1401

تفاوت پودر کربنات کلسیم با پودر تالک

مستربچ یا پرکننده در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد. هم کربنات کلسیم و هم پودر تالک را می‌توان به عنوان پر کننده اضافه کرد. در

مقالات ادامه مطلب
پودر کربنات کلسیم برای رزین 15 آذر, 1401

پودر کربنات کلسیم برای رزین

پودر کربنات کلسیم یا CaCO3 ماده معدنی مفید و پرکاربردی است که در بسیاری از صنایع به عنوان پر کننده استفاده می‌شود. رزین در اواخر

مقالات ادامه مطلب
نقش کربنات کلسیم در رشد گیاهان 22 فروردین, 1402

نقش کربنات کلسیم در رشد گیاهان

کمتر فردی ممکن است نام کربنات کلسیم را نشنیده باشد. این ماده جادویی یکی از پرکاربردترین مواد اولیه روی کره زمین محسوب می‌شود. پودر کربنات

مقالات ادامه مطلب
کاربرد کربنات کلسیم ذوب آهن 3 بهمن, 1401

کاربرد کربنات کلسیم ذوب آهن

کاربرد کربنات کلسیم ذوب آهن برای حذف ناخالصی‌ها از کوره بلند در طول ساخت آهن استفاده می‌شود. به طور عمده، ناخالصی‌ها به شکل دی اکسید

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو