پودر کربنات کلسیم در صنایع پلیمر

کربنات کلسیم در پلیمر
14 خرداد, 1401
mehditarah
2385

در صنایع پلیمر علاوه بر مواد اولیه رزین مصنوعی، استفاده منطقی از انواع افزودنی‌ها و مواد کمکی قابل توجیه است. پودر معدنی کلسیم کربنات یکی از مهم‌ترین افزودنی‌ها در این صنعت به شمار می‌رود. افزودن این پودر معدنی به کاهش هزینه‌های مواد اولیه و بهبود کیفیت تولیدات کمک می‌کند. کلسیم کربنات در صنایع پلیمر پرمصرف ترین ماده معدنی است. زیرا این ماده غنی، فراوان و کم هزینه است. کربنات کلسیم،  در طبیعت در همه جا وجود دارد و در تقریبا در همه نقاط زمین یافت می‌شود. این ماده معدنی به طور گسترده‌ای به عنوان یک عامل پوشش دهنده برای کاغذ یا مقوا و برای رنگ استفاده می‌شود.

همچنین به عنوان یک افزودنی در مواد غذایی دارویی و آرایشی؛ به عنوان کود خاک در کشاورزی و بسیاری از کاربردهای دیگر مصرف می‌شود. البته قبل از استفاده از کربنات کلسیم در صنعت پلیمر باید اصلاحاتی در این ماده معدنی انجام شود.

زیرا سطح بالای آب گریزی و انرژی کم پلیمر با آب دوستی و انرژی بالای کلسیم کربنات در تضاد است. برای اصلاح کربنات کلسیم و آماده سازی آن برای کاربرد در صنایع پلیمر  از اسیدهای چرب استفاده می‌شود.

نقش کربنات کلسیم در صنایع پلیمر

نقش کربنات کلسیم به عنوان پرکننده از اهمیت زیادی برخوردار است. تا جایی که بیشتر از 60 درصد از مصرف جهانی کلسیم کربنات در تولید ترموپلاستیک‌ها مانند PVC و پلی الفین است.

اولین کاربردهای کربنات کلسیم در پلیمر سازی به دهه 1950 برمی گردد. زمانی که Omya برای اولین بار کربنات کلسیم برای PVC رامعرفی کرد. از آن زمان، این ماده معدنی نقش مهمی در بسیاری از فرمول‌های سیم و کابل، لوله‌ها، لوله‌ها و پروفیل‌ها ایفا کرده است. بعدها پلیمرهای دیگری مانند PS، UP، PUR، PA، ABS و PET ایجاد شدند. کلسیم کربنات تاثیرات زیادی در کیفیت پلیمر دارد. از جمله:

  • بهبود سختی پلیمر
  • بهبود استحکام (کشش و ضربه)
  • افزایش سفیدی
  • براق شدن سطح

در عین حال افزودن کربنات کلسیم به پلیمر می‌تواند هزینه تولید این محصولات را تا حد زیادی کاهش دهد. نانو کربنات کلسیم با عملکردهای برجسته خود به طور گسترده در محصولاتی مانند کابل، لوله، مستربچ، فیلم، ورق و غیره استفاده می‌شود.

خرید کربنات کلسیم صنایع پلیمر

فاکتورهایی که باید در خرید کلسیم کربنات صنایع پلیمر مورد توجه قرار گیرند عبارتند از:

  • خلوص بالا: هر چه خلوص کربنات کلسیم در صنایع پلیمر بیشتر باشد کیفیت محصولات پلیمری افزایش خواهد یافت. در پودر کربنات کلسیمی که مایل به رنگ خاکستری باشد ممکن است کربن آزاد وجود داشته باشد. کربنات کلسیم مایل به زرد ممکن است نشان دهنده ترکیبات آهن بیشتر باشد. تیرگی رنگ این ماده نیز سطوح بالایی از سیلیکون را نشان می‌دهد. سطوح بالای ناخالصی گاهی اوقات می‌تواند بر رنگ پلیمر‌ها و ظاهر آن‌ها تأثیر منفی بگذارد.
  • روشنایی بیشتر: هر چه رنگ کلسیم کربنات روشن‌تر باشد پلیمر تولیدی از لحاظ رنگ در شرایط بهتری خواهد بود.
  • اندازه و توزیع مناسب ذرات: به عنوان یک پودر، لازم است اندازه ذرات و محدوده واریانس اندازه ذرات در نظر گرفته شود. هر چه اندازه ذرات ریزتر باشد و از توزیع یکنواخت‌تری برخوردار باشد برای استفاده در صنایع پلیمر مناسب‌تر است.

کاربرد کربنات کلسیم در پلیمر

فروش عمده کربنات کلسیم صنایع پلیمر

فروش عمده کربنات کلسیم صنایع پلیمر توسط تولیدکنندگان داخلی و خارجی زیادی انجام می‌شود. از این رقابت شدیدی در بازار فروش این ماده معدنی وجود دارد. فروش کلسیم کربنات در صنایع پلیمر با قیمت‌ها و کیفیت‌های متفاوتی انجام می‌شود. تولیدکنندگان و صاحبان کارخانجات پلیمر باید پیش از خرید کربنات کلسیم از کیفیت محصول اطمینان کسب کنند. همچنین با تحقیق و پرس و جو از قیمت روز کربنات کلسیم مطلع شوند تا بتوانند خرید خود را با بهترین قیمت انجام دهند.

کربنات کلسیم مخصوص صنایع پلیمر

نانو کربنات کلسیم را کربنات کلسیم فوق ریز نیز می‌نامند.  نانو کربنات کلسیم می‌تواند عملکردهای بسیار خوبی در طول تولید پلیمر داشته باشد. ویژگی‌های کربنات کلسیم مخصوص صنایع پلیمر یا نانو کلسیم کربنات عبارتند از:

  • خلوص کربنات کلسیم بیشتر از ۹۸
  • درجه اسیدیته بین 8 تا 10
  • رطوبت کمتر از 0.5
  • سفیدی بیشتر از 96 درصد
  • اندازه ذرات بین 20-110 nm
  • جذب روغن در هر 100 میلی گرم کمتر از 35

علت استفاده کربنات کلسیم در صنایع پلیمر

مهم‌ترین علت استفاده از کربنات کلسیم  علت‌های پایداری خوب کربنات کلسیم نسبت به سایر مواد معدنی است. این موضوع باعث می‌شود تا کربنات کلسیم نسبت به سایر مواد معدنی برای استفاده در صنعت پلیمر ترجیح داده شود. سایر علل استفاده از این ماده معدنی در صنعت پلیمر عبارتند از:

  • رنگ خالص
  • سایش کم
  • خشک شدن سریع
  • پردازش آسان
  • غیر سمی بودن
  • فراوان بودن
  • ارزان بودن
  • در دسترس بودن

سخن آخر

کربنات کلسیم ماده معدنی است که در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد. صنعت پلیمر یکی از این صنایع است. زیرا کربنات کلسیم به طور گسترده در سراسر جهان در دسترس است و آسیاب کردن یا کاهش اندازه ذرات آن آسان است. با طیف گسترده‌ای از رزین‌های پلیمری سازگار و مقرون به صرفه است.

کربنات کلسیم به عنوان یک ماده افزودنی و پرکننده به کار می‌رود. با استفاده از این ماده معدنی تولیدکنندگان می‌توانند به بهره‌وری بالاتر و همچنین صرفه‌جویی در مصرف انرژی و هزینه‌های تولید به طور همزمان دست یابند.

این محتوا توسط الوان پودر تهیه شده است 

افزایش کیفیت محصولات پلیمری و کاهش بهای تمام شده این محصولات مهم‌ترین علت استفاده است.

خلوص کربنات کلسیم بیشتر از 98، جذب روغن در هر 100 میلی گرم کمتر از 35،/

درجه اسیدیته بین 8 تا 10، سفیدی بیشتر از 96 درصد، اندازه ذرات بین 20-110 nm و

رطوبت کمتر از 0.5.

میزان خلوص، رنگ محصول، اندازه ذرات و یکنواختی آن‌ها باید در هنگام خرید  مورد توجه قرار گیرد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پودر کربنات کلسیم از کجا بخریم؟ 2 اردیبهشت, 1402

پودر کربنات کلسیم از کجا بخریم؟

کربنات کلسیم یا CaCO3 یکی از مشهورترین مواد اولیه‌ای است که در حجم بسیار زیادی در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ممکن است صنعتگر،

مقالات ادامه مطلب
کربنات کلسیم عمده برای تولید سیمان 6 آذر, 1401

کربنات کلسیم عمده برای تولید سیمان

پودر کربنات کلسیم (CaCO3) یک پرکننده رایج در بسیاری از صنایع از جمله صنعت سیمان است. بنابراین خرید پودر کربنات کلسیم عمده برای تولید سیمان

مقالات ادامه مطلب
کربنات کلسیم در الیاف مصنوعی 19 اسفند, 1401

کربنات کلسیم در الیاف مصنوعی

کربنات کلسیم که در طبیعت در همه جا وجود دارد، در زندگی روزمره نیز در همه جا یافت می‌شود. این ماده معدنی به طور گسترده

مقالات ادامه مطلب
مل چیست؟ 14 فروردین, 1402
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو