کربنات کلسیم در الیاف مصنوعی

کربنات کلسیم الیاف مصنوعی
19 اسفند, 1401
mehditarah
260

کربنات کلسیم که در طبیعت در همه جا وجود دارد، در زندگی روزمره نیز در همه جا یافت می‌شود. این ماده معدنی به طور گسترده ای به عنوان یک عامل پوشش برای کاغذ یا مقوا و برای رنگ استفاده می‌شود. همچنین به عنوان یک افزودنی در مواد غذایی، دارویی و آرایشی کاربرد دارد. از دیگر کاربردهای کربنات کلسیم می‌توان کاربرد در کود خاک در کشاورزی؛ گوگرد زدایی از گازهای دودکش؛ و بسیاری موارد کاربردی دیگر را نام برد. کاربرد کربنات کلسیم در الیاف مصنوعی موضوعی است که در این نوشتار درباره آن صحبت خواهیم کرد.

نقش کلسیم کربنات در تولید الیاف مصنوعی

نقش کربنات کلسیم در تولید الیاف مصنوعی بسیار پررنگ و چشمگیر است. استفاده از کربنات کلسیم با گرید مناسب کیفیت الیاف مصنوعی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. افزایش نرمی، افزایش سفیدی، افزایش استحکام کاهش میزان کدر بودن مهم‌ترین تاثیرات استفاده از کربنات کلسیم در تولید الیاف مصنوعی است. استفاده از کربنات کلسیم در الیاف پلیمری نیز مزایای چشمگیری دارد. در مورد الیاف پلیمری اکسترود شده، عواملی مانند دمای پردازش، ترکیب پلیمر، ساخت قالب و پردازش پس از اکستروژن باید در نظر گرفته شوند. پیشرفت‌های اخیر نشان داده‌اند که امکان تولید گریدهای کربنات کلسیم وجود دارد که تحت این محدودیت‌ها عملکرد خوبی دارند.

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در الیاف مصنوعی

مهم‌ترین مزایای استفاده از کربنات کلسیم در الیاف مصنوعی عبارتند از:

  • بهبود رنگ: همانطور که می‌دانید کربنات کلسیم پودری سفید رنگ و شفاف است. به همین دلیل استفاده از آن در تولید الیاف مصنوعی منجر به افزایش سفیدی و روشنایی این محصولات می‌شود.
  • بهبود نرمی: کربنات کلسیم یا CaCO3 پودری با بافت نرم و همگن است. از این رو استفاده از آن به عنوان پرکننده باعث افزایش نرمی بافت الیاف می‌گردد.
  • افزایش استحکام: تحقیقات نشان می‌دهند استفاده از کربنات کلسیم در محصولات مختلف به علت خواص شیمیایی خاص این ماده باعث افزایش استحکام و مقاومت محصولات می‌شود.
  • مطلب پیشنهادی: کاربرد کربنات کلسیم در تولیدات چرمی 

حلال کربنات کلسیم

کارخانه تولید کربنات کلسیم مخصوص الیاف مصنوعی

کربنات کلسیم در الیاف مصنوعی اغلب از نوع کربنات کلسیم زمین یا طبیعی است. این نوع کربنات کلسیم در کارخانه تولید کربنات کلسیم مخصوص الیاف مصنوعی تولید می‌شود. فرآیند تولید به شرح زیر است: پس از استخراج سنگ‌های حاوی کربنات کلسیم، تصفیه بیشتر برای پردازش کربنات کلسیم طبیعی مورد نیاز است. فرآیند تولید، کربنات کلسیم را بسیار نزدیک به حالت اولیه خود نگه می‌دارد. در نهایت به یک محصول ریز آسیاب شده می‌رسد که به صورت خشک یا دوغاب (تعلیق بر پایه آب) تحویل داده می‌شود. به طور کلی، پردازش شامل شستشو، حذف آلاینده‌های نامطلوب، آسیاب، طبقه بندی اندازه ذرات و احتمالاً خشک کردن است. بسته به شرایط و کاربردهای مورد نظر، ترتیب و ضرورت این مراحل مختلف متفاوت است. در خروجی فرآیند، مواد در کیسه ها یا به صورت فله‌ای تحویل داده می‌شود.

خرید کربنات کلسیم مخصوص الیاف مصنوعی

خرید کربنات کلسیم مخصوص الیاف مصنوعی از دو روش مختلف امکان پذیر است: خرید از عرضه کنندگان کربنات کلسیم: عرضه کنندگان کربنات کلسیم به صورت اینترنتی و حضوری اقدام به فروش عمده و خرده کربنات کلسیم می‌کنند.

  1. خرید مستقیم از تولیدکنندگان کربنات کلسیم: خرید مستقیم از تولید کنندگان کربنات کلسیم در الیاف مصنوعی نیز امکان پذیر است. مزیت روش دوم نسبت به روش اول اطمینان از اصل بودن کربنات کلسیم و قیمت مناسب خرید به علت حذف واسطه‌هاست.

فروش عمده پودر کلسیم کربنات مخصوص الیاف مصنوعی

شرکت الوان پودر به عنوان تولید کننده انواع کربنات کلسیم، نسبت به فروش عمده پودر کلسیم کربنات مخصوص الیاف مصنوعی اقدام می‌کند. خرید کربنات کلسیم در الیاف مصنوعی را می‌توان از وب سایت این مجموعه انجام داد. پودرهای صنعتی تولید شده توسط الوان پودر از بالاترین میزان خلوص، بافت همگن و یکدست و قیمت مناسب برخوردارند. همانطور که می‌دانید انتخاب گرید مناسب کربنات کلسیم برای تولید محصولات با کیفیت اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل برای انتخاب پودر کربنات کلسیم با گرید مناسب می‌توانید با کارشناسان این مجموعه مشورت کنید.

خرید کربنات کلسیم و انواع پودرهای صنعتی میکرونیزه از مجموعه الوان پودر هم به صورت فله‌ای و هم به صورت بسته‌بندی شده امکان پذیر است.

سوالات متداول

افزایش استحکام و مقاومت الیاف، بهبود رنگ و کاهش کدر بودن مهم‌ترین مزایای استفاده از کربنات کلسیم در الیاف مصنوعی هستند.

اغلب در تولید الیاف مصنوعی از کربنات کلسیم طبیعی یا زمین استفاده می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پودر کربنات کلسیم خمیر دندان 22 آذر, 1401

پودر کربنات کلسیم خمیر دندان

خمیردندان‌های مدرن بخشی از زندگی روزمره ما هستند. پودر کربنات کلسیم خمیر دندان یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه سازنده خمیردندان‌هاست.کربنات کلسیم ماده‌ای رایج است که

مقالات ادامه مطلب
پودر مل در اصفهان 18 بهمن, 1402
پودر تالک سفید 20 دی, 1402
پودر کربنات کلسیم برای رزین 15 آذر, 1401

پودر کربنات کلسیم برای رزین

پودر کربنات کلسیم یا CaCO3 ماده معدنی مفید و پرکاربردی است که در بسیاری از صنایع به عنوان پر کننده استفاده می‌شود. رزین در اواخر

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو