کربنات کلسیم در استخر

کربنات کلسیم در استخر
18 فروردین, 1402
mehditarah
271

اگر درباره فراوانی و کاربردهای فراوان کربنات کلسیم شنیده باشید، احتمالا از حضور کربنات کلسیم در استخر نیز تعجب نخواهید کرد. کربنات کلسیم، که به آن خاکستر سودا نیز می‌گویند، یک ترکیب شیمیایی است که به طور طبیعی در آب استخرهای شنا یافت می‌شود. این ماده نیروی محرکه نرمی یا سختی آب استخر است. در دنیای طبیعی، کربنات کلسیم در سنگ‌هایی مانند سنگ آهک یافت می‌شود. همچنین جزء اصلی پوسته موجودات دریایی، پوسته تخم مرغ و مروارید را تشکیل می‌دهد. منبع اصلی تولید کربنات کلسیم طبیعی، سنگ‌های رسوبی و دگرگونی هستند. اگرچه کربنات کلسیم به صورت مصنوعی نیز توسط بشر تولید می‌شود. مزایا و کاربرد استفاده از کربنات کلسیم در آب استخر موضوعی است که در این نوشتار به آن خواهیم پرداخت.

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در استخر

ممکن است درباره آب «سخت» که حاوی مقادیر کمی کلسیم است، بدانید. سختی در آب شما اساساً به این معنی است که حاوی آهکی است که در آب حل شده است. هنگامی که آب دارای سختی کلسیم کمتر از 100 پی پی ام باشد، آن را به عنوان آب نرم در نظر می‌گیرند. آب نرم آهک تزریق شده در کاشی را به همراه بتن استخر بیرون می‌کشد. همچنین این فرآیند در بلند مدت می‌تواند منجر به فروپاشی و تخریب استخر شود. از سوی دیگر وقتی میزان کلسیم در آب کافی نباشد، آب کلسیم را از اتصالات وینیل، فایبرگلاس یا حتی فلزی و مبدل‌های حرارتی بیرون می‌کشد. این مسئله می‌تواند انواع مشکلات را ایجاد کند، از خوردگی گرفته تا نشت و لکه شدن کف و اطراف استخر. اینجاست که مزایای استفاده از کربنات کلسیم در استخر مطرح می‌شود!

برای از بین بردن نرمی آب استخر یا به اصطلاح سخت کردن آن، می‌توان از کربنات کلسیم استفاده کرد. به این صورت که مقدار مناسبی از این ماده در در آب استخر حل کرد. توجه به مقدار مناسب در استفاده از کربنات کلسیم در آب استخر اهمیت زیادی دارد. در حالت کلی وقتی صحبت از مواد شیمیایی موجود در استخر شما می‌شود، تعادل واقعاً همه چیز است. اگر سطح pH آب استخر شما پایین باشد آنگاه شروع به دیدن جلبک‌ها، ظاهری کدر در آب یا رسوبات کلسیم خواهید کرد. دمای آب نیز می‌تواند به این امر کمک کند. کلسیم در آب سرد محلول‌تر می‌شود و این توضیح می دهد که چرا جرم گیری تجهیزات بخاری در بین صاحبان استخر رایج است. هنگام متعادل کردن آب استخر، به یاد داشته باشید که کلسیم بیش از حد می‌تواند باعث کدر شدن آب و رسوب شود. سطوح پایین کلسیم نیز می‌تواند به چیزی مخرب برای استخر شما تبدیل شود. بنابراین، آب استخر شما باید متعادل بماند. استخر شما باید دارای محتوای کلسیم بین 100-400 قسمت در میلیون (PPM) باشد. PPM واحد اندازه گیری یک ماده خاص مانند یک ماده شیمیایی یا معدنی است.

مطلب پیشنهادی: کاربرد کربنات کلسیم در تصفیه آب 

کاربرد کربنات کلسیم در استخر

کاربرد کربنات کلسیم در استخر یکی از هزاران کاربرد این ماده معدنی است. در استخرها، کربنات کلسیم معمولاً در طول نگهداری معمول آب استخر برای اهداف گوناگونی به آن اضافه می‌شود. هدف از افزایش این ماده به آب استخرها، افزایش pH، افزایش سختی، حفظ قلیائیت کل و خنثی کردن خواص اسیدی مواد ضدعفونی‌کننده آن است. اگر استخرهای شنا دارای سطح مناسب قلیائیت کل، pH و سختی کلسیم باشند، متعادل در نظر گرفته می شوند. آب متعادل نه جرم‌گیر است و نه خورنده. سطح کربنات کلسیم در استخرها را می توان به عنوان میانگین سختی آب استخر توصیف کرد. فلس اساساً کربنات کلسیم است که قبلاً از حالت محلول خود خارج شده و سپس خود را روی سطوح استخر رسوب کرده است. برای مشخص کردن مقدار کربنات کلسیم لازم برای آب استخر، ابتدا باید میزان سختی و PH آن را اندازه‌گیری کنید. آن چه استفاده از کربنات کلسیم در آب استخر را ممکن می‌کند، غیر سمی بودن این ماده است. مقادیر کم کربنات کلسیم برای سلامتی انسان مضر و آسیب زا نیست. همچنین کربنات کلسیم به دلیل ارزان بودن ماده‌ای مناسب و اقتصادی برای تنظیم PH آب استخر به شمار می‌رود.

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم

استفاده از کربنات کلسیم در استخر در سراسر دنیا متداول است. از این رو کربنات کلسیم مخصوص استخر در حجم بالایی در دنیا تولید می‌شود.

مجموعه الوان پودر نیز به عنوان یک کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم مشغول به فعالیت است. در این مجموعه انواع کربنات کلسیم برای مصارف مختلف تولید می‌شود‌. مهم‌ترین ویژگی‌های کربنات‌های کلسیم تولید الوان پودر عبارتند از:

  • میزان خلوص بالا
  • روشنایی و شفافیت زیاد
  • بافت یکنواخت و همگن
  • قیمت مناسب
  • فروش به صورت فله‌ای یا بسته‌بندی
  • فروش به صورت غیر حضوری

خرید عمده کربنات کلسیم مخصوص از الوان پودر

خرید کربنات کلسیم مخصوص از الوان پودر را می‌توانید به صورت غیر حضوری انجام دهید. بنابراین از مراجعه حضوری به درب کارخانه برای خرید و استفاده از کربنات کلسیم در استخر بی‌نیاز خواهید بود. خرید کربنات کلسیم از الوان پودر بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی خواهد بود. زیرا خرید پودرهای صنعتی از الوان پودر خرید مستقیم و بدون واسطه از تولید کننده محسوب می‌شود. کلیه پودرهای صنعتی الوان پودر با استفاده از به روزترین فناوری‌های دنیا و از باکیفیت‌ترین سنگ‌های معدن انجام می‌شود. بنابراین می‌توانید خرید خود را با خیال راحت از کیفیت بالای محصولات این مجموعه انجام دهید.

تامین کلسیم و آهک مورد نیاز در آب مهم‌ترین علت استفاده از کربنات کلسیم در استخر به شمار می‌رود.

استفاده از کربنات کلسیم در آب استخر موجب خنثی شدن خاصیت اسیدی مواد ضدعفونی کننده مانند کلر می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کاربرد پودر مل برای پتینه 18 تیر, 1402

کاربرد پودر مل برای پتینه

کاربرد پودر مل برای پتینه کاربرد پودر مل برای پتینه تنها یکی از صدها کاربرد این پودرهای میکرونیزه صنعتی طبیعی است. همانطور که می‌دانید، پتینه

مقالات ادامه مطلب
مستربچ پرکننده چیست؟ 30 فروردین, 1402

مستربچ پرکننده چیست؟

شاید عبارت “مستربچ پرکننده” را قبلا شنیده باشید. اما مستربچ پرکننده چیست؟ مستربچ پرکننده ترکیبی از کربنات کلسیم، رزین پلی اتیلن اولیه و سایر افزودنی‌های پلاستیکی پراکنده

مقالات ادامه مطلب
پودر مل در ملامین 23 اسفند, 1402
لیست قیمت کربنات کلسیم 10 بهمن, 1401

لیست قیمت کربنات کلسیم

کربنات کلسیم را می‌توان یکی از پرکاربردترین مواد معدنی در زندگی انسان قلمداد کرد. انواع مختلفی از کربنات کلسیم وجود دارد و لیست قیمت کربنات

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو