پودر کربنات کلسیم حفاری

پودر کربنات کلسیم حفاری
4 دی, 1401
mehditarah
344

پودر کربنات کلسیم حفاری، پودر کربنات کلسیم زمین با اندازه خلوص بالاست که در صنعت حفاری به کار می‌رود. کربنات کلسیم در صنعت حفاری نفت و گاز به عنوان یک ماده افزودنی در فرآیند حفاری کاربرد دارد. پروسه حفاری نفت و گاز پروسه‌ای بسیار پیچیده است و مواد اولیه بسیاری در این فرآیند دخیل هستند‌. موادی مانند کربنات کلسیم، بنتونیت و باریت که افزودنی‌های پروسه حفاری به شمار می‌روند، گل حفاری نامیده می‌شوند. مواد افزودنی نقش بسیار مهمی در فرآیند حفاری چاه‌های نفت و گاز و تقویت دیواره‌های این چاه‌ها دارند. کربنات کلسیم در صنعت حفاری اغلب به عنوان یک عامل ارتباطی یا پل استفاده می‌شود. این افزودنی فشار را برای جلوگیری از هر گونه موقعیت خطرناک کنترل می‌کند. ویژگی‌های خاص کربنات کلسیم و همچنین فراوانی و ارزان بودن آن، استفاده از این ماده در صنعت حفاری را تا حد چشمگیری افزایش داده است. زیرا کربنات کلسیم در حدود 4 درصد از پوسته زمین را تشکیل داده و منابع آن در سراسر زمین به صورت گسترده وجود دارند.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم چیست

نقش پودر کربنات کلسیم در حفاری

نقش پودر کربنات کلسیم در حفاری بسیار پررنگ است. پودر کربنات کلسیم طبیعی یا زمین همان سنگ آهک، کلسیت و دولومیت آسیاب شده است.آهک، سنگ آهک، دولومیت و خاک رس کاربردهای زیادی در صنایع نفت، گاز و سوخت‌های فسیلی دارند. آن‌ها در مراحل مختلف فرآیند صنعتی حفاری استفاده می‌شوند:

● به عنوان مواد اصلی برای کنترل چگالی (سنگ آهک و دولومیت)
● کنترل pH (آهک) یا ویسکوزیته (رس)
● به عنوان گل حفاری
● برای پالایش سوخت‌های فسیلی
همه این کاربردها به اندازه ذرات و واکنش پذیری کاملاً کنترل شده پودر کربنات کلسیم حفاری نیاز دارند.
کربنات کلسیم، چگالی مایعات حفاری را افزایش می‌دهد. این با فشار در سازندهای نسبتا کم عمق مقابله می‌کند. می‌توان از آن در محیط های مبتنی بر آب یا روغن استفاده کرد. اندازه ذرات کربنات کلسیم برای جلوگیری از ته نشین شدن کنترل می‌شود. مخلوط گسترده‌ای از اندازه ذرات همگن به مواد اجازه می‌دهد تا به عنوان یک پل ارتباطی عمل کنند. سنگ آهک یک عامل توزین برای افزایش سیال حفاری است. بسیار مهم است که مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند حفاری با سنگی که در آن حفاری می‌شود سازگار باشد‌ پودر کربنات کلسیم به دلیل طبیعی و هم جنس بودن با سنگ‌های رسوبی انتخاب بسیار مناسبی است. همچنین تنظیم‌کننده Ph است.

مطلب پیشنهادی: کاربرد پودر کربنات کلسیم

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده حفاری

نفت، گاز و سوخت های زیستی سهم بزرگی از تولید انرژی در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. از استخراج تا پالایش که از آن محصولات نهایی مانند بنزین به دست می‌آید، راه‌حل‌های خاصی برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد نیاز است. علاوه بر این، مقررات زیست‌محیطی سختگیرانه‌ای وجود دارد که باید رعایت شوند و فناوری‌های پیچیده‌تر به‌دلیل افزایش منابع نفتی غیرمتعارف به کار گرفته شوند. بنابراین بسیاری از محصولات معدنی که در این فرآیندها استفاده می‌شوند باید دارای مشخصات بسیار ویژه‌ای باشند. پودر کربنات کلسیم حفاری باید دارای سطوح پایینی از نامحلول‌های اسیدی باشد که آن‌ها را برای آب‌بندی سازندهای نفوذپذیر در طول دوره‌های کار مفید می‌کند. اندازه ذرات این پودر را می توان برای تناسب با محیط مایع و فرمول سفارشی کرد. در حقیقت اندازه ذرات پودر کربنات کلسیم برای جلوگیری از ته نشین شدن کنترل می‌شود. سفارش کربنات کلسیم با ویژگی‌های مناسب صنعت حفاری، به کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده حفاری ارسال می‌شود. این کارخانجات از با کیفیت‌ترین سنگ‌های آهک و کانی‌های کلسیت برای تولید کربنات کلسیم سفارشی استفاده می‌کنند. به این صورت که پس از استخراج و انتقال این سنگ‌ها به کارخانه و خالص سازی آن‌ها، نسبت به آسیاب کربنات کلسیم خالص اقدام می‌کنند. سپس اقدامات کنترلی و رد کردن از صافی برای اطمینان از توزیع مناسب ذرات پودر تولید شده انجام می‌شود. کربنات کلسیم تولید شده در مجموعه الوان پودر از جمله باکیفیت‌ترین پودرهای تولید شده در داخل کشور محسوب می‌شود.

مطلب پیشنهادی: انواع پودر کربنات کلسیم

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص حفاری

پودر کربنات کلسیم بیشتر از هر حوزه‌ای در صنعت ساخت و ساز استفاده می‌شود. بسیاری از مصالح ساختمانی مانند ملات سیمان و بتن از این ماده‌ی اولیه ساخته شده‌اند.
کربنات کلسیم همچنین در ذوب فلزات و سایر فرآیندهای پالایش فلز استفاده می‌شود. کربنات کلسیم در گرمای ذوب، با ناخالصی‌ها ترکیب می‌شود و می‌توان آن را به صورت سرباره از فرآیند خارج کرد. پودر کربنات کلسیم همچنین به عنوان پرکننده در کاغذ، رنگ، لاستیک و پلاستیک استفاده می‌شود. فیلتر سیستم‌های دفع فاضلاب نقش دیگری است که بر عهده این ماده معدنی گذاشته می‌شود. این پودر همچنین به عنوان جاذب (ماده ای که آلاینده‌ها را جذب می‌کند) در بسیاری از تأسیسات سوزاندن زغال سنگ استفاده می‌شود.
صنعت نفت و گاز را می‌توان مهم‌ترین و پردرآمدترین صنعت جهان دانست. کربنات کلسیم در این صنعت در حجم زیادی استفاده می‌شود. بنابراین بازار فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص حفاری بسیار پر رونق است. پودر کربنات کلسیم حفاری باید دارای ویژگی‌ها و استانداردهای خاصی باشد.
محصولاتی که ما در شرکت الوان پودر به این بازار عرضه می‌کنیم با مقررات صنعت حفاری مطابقت دارند. خرید کربنات کلسیم الوان پودر از طریق وب سایت مجموعه امکان پذیر است.

سوالات متداول 

پودر کربنات کلسیم حفاری پودر کربنات کلسیم طبیعی یا زمین است که به عنوان یک ماده افزودنی در فرآیند حفاری کاربرد دارد.

پودر کربنات کلسیم در صنعت حفاری به  عنوان مواد اصلی برای کنترل چگالی، کنترل pH یا ویسکوزیته، به عنوان گل حفاری

  برای پالایش سوخت‌های فسیلی به کار می‌رود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
طرز تهیه بتونه روغنی با پودر مل چگونه است؟ 16 آذر, 1402

طرز تهیه بتونه روغنی با پودر مل چگونه...

طرز تهیه بتونه روغنی با پودر مل چگونه است؟

مقالات ادامه مطلب
پودر ایزوگام و موارد مصرف آن چیست 10 شهریور, 1402

پودر ایزوگام و موارد مصرف آن چیست

پودر ایزوگام و موارد مصرف آن چیست

مقالات ادامه مطلب
کاربرد کربنات کلسیم چسب کاشی 2 بهمن, 1401

کاربرد کربنات کلسیم چسب کاشی

کاربرد کربنات کلسیم چسب کاشی به عنوان یک افزودنی به طور روزافزون افزایش یافته است. زیرا وجود پودر کربنات کلسیم در چسب‌ها و درزگیرها به

مقالات ادامه مطلب
کربنات کلسیم کریستال و کاربرد های آن 22 شهریور, 1401

کربنات کلسیم کریستال و کاربرد های آن

کربنات کلسیم یکی از فراوان‌ترین مواد معدنی بیوژنیک موجود در طبیعت است. بنابراین جای تعجب نیست که تمرکز زیادی روی شکل گیری و استفاده از

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو