تاثیر استفاده از کربنات کلسیم در تصفیه آب

کربنات کلسیم تصفیه آب
19 بهمن, 1401
mehditarah
347

کربنات کلسیم تصفیه آب برای تصحیح pH در منابع آب شهری و صنعتی استفاده می‌شود. تاثیر استفاده از کربنات کلسیم در تصفیه آب موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم. به طور خلاصه، همانطور که کربنات کلسیم در آب حل می‌شود، خاصیت قلیایی محلول را افزایش می‌دهد. به این صورت که یون های کربنات تشکیل می‌دهد که با یون‌های هیدروژن آزاد واکنش می‌دهند. در اثر این واکنش  pH آب افزایش پیدا می‌کند.

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در تصفیه آب

کربنات کلسیم یک ترکیب غیر آلی با فرمول شیمیایی CaCO3 و نوعی نمک است. این ماده از سه (3) عنصر شیمیایی کلسیم، کربن و اکسیژن تشکیل شده است. این ترکیب تقریبا عنصر اصلی تمام سنگ‌های رسوبی است. همچنین در بیشتر نقاط جهان جزء اصلی اسکلت خارجی موجودات دریایی مانند حلزون‌ها، اسفنج‌ها و مرجان‌هاست. کربنات کلسیم همچنین یک جزء کلیدی در مروارید و پوسته تخم مرغ است. کربنات کلسیم طیف وسیعی از کاربردها و کاربردها را دارد. از صنایع غذایی گرفته تا تولید مصالح ساختمانی. از مواد تشکیل دهنده خمیر دندان تا تولید مواد عایق. همچنین اغلب برای مقاصد پزشکی به عنوان مکمل کلسیم و به عنوان آنتی اسید استفاده می‌شود. کربنات کلسیم تصفیه آب نیز همانگونه که از نام آن مشخص است برای تصفیه آب شهری و صنعتی استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در تصفیه آب عبارتند از:

کاربرد کربنات کلسیم در تصفیه آب

کاربرد کربنات کلسیم در تصفیه آب در فرآیندهای زیر برای جلوگیری از خوردگی شبکه توزیع و تامین کیفیت آب آشامیدنی است:

  • کانی‌سازی (کربن‌زدایی) آب‌های نرم (با قلیائیت کم) زیرزمینی یا سطحی در فرآیندهای سنتی تصفیه آب آشامیدنی
  • آب شیرین‌شده پس از تصفیه (معدن‌زدایی/تثبیت)
  • پس از تصفیه در تصفیه آب پیشرفته (AWP) مانند مستقیم (DPR) یا غیرمستقیم (IPR)
  • فرآیندهای استفاده مجدد از نوشیدنی.

کربنات کلسیم تصفیه آب از نوع کربنات کلسیم میکرونیزه طبیعی است. در حقیقت از کربنات کلسیم زمین با خلوص بالا برای ارائه عملکرد و کیفیت بالای آب استفاده می‌شود.

در حقیقت هدف از کاربرد کربنات کلسیم در تصفیه آب، در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • بهسازی یا ارتقاء کارخانه آب شیرین کن
  • کاهش هزینه‌های عملیاتی تصفیه آب
  • ارائه کیفیت آب پایدارتر

استفاده از کربنات کلسیم کاهش هزینه‌های عملیاتی و حداکثر انعطاف پذیری در عملیات همراه با کیفیت آب بکر با کمترین کدورت را تضمین می‌کند. استفاده از کربنات کلسیم در سیستم‌های نمک زدایی و استفاده مجدد از آب باعث کاهش هزینه‌های عملیاتی و همچنین ارائه کیفیت آب پایدار می‌گردد.

کربنات کلسیم

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم

الوان پودر به عنوان کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم تصفیه آب آماده عرضه کربنات کلسیم به تصفیه خانه‌های مختلف است. ویژگی‌های کربنات کلسیم ارائه شده توسط الوان پودر عبارتند از:

  • عملکرد بالا و کربنات کلسیم با کیفیت بالا: در مجموعه الوان پودر از بروزترین تجهیزات برای تولید کربنات کلسیم میکرونیزه استفاده می‌شود. همچنین از خالص‌ترین و باکیفیت‌ترین سنگ‌ها برای تولید پودر کربنات کلسیم استفاده می‌گردد. در نتیجه کربنات کلسیم تولید شده توسط شرکت الوان پودر از بالاترین کیفیت برخوردار است.
  • بسته بندی انعطاف پذیر محصول: کربنات کلسیم در شرکت الوان پودر هم به صورت فله‌ای و هم به صورت بسته‌بندی شده به فروش می‌رسد. کربنات کلسیم مخصوص تصفیه آب باید کاملا بهداشتی باشد، از این رو در بسته‌بندی‌های استرلیزه عرضه می‌شود. ابعاد بسته‌بندی پودرهای صنعتی الوان پودر کاملا انعطاف پذیر است. به این معنا که فروش کربنات کلسیم مطابق با خواست مشتری در کیسه‌های بزرگ یا کیسه‌های کوچک امکان پذیر است.
  • در دسترس بودن در همه نقاط کشور: خرید کربنات کلسیم از الوان پودر از طریق وب سایت این مجموعه و از اقصی نقاط کشور امکان پذیر است. این موضوع سهولت خرید کربنات کلسیم را برای صنعتگران به همراه دارد.

خرید عمده کربنات کلسیم مخصوص تصفیه آب

 خرید عمده کربنات کلسیم مخصوص تصفیه آب از مجموعه الوان پودر انتخابی کاملا مناسب و مقرون به صرفه است. زیرا:

  • شرکت الوان پودر تولید کننده کربنات کلسیم تصفیه آب است. در نتیجه خرید از آن خرید مستقیم از تولید کننده است و به دلیل حذف واسطه‌ها به صرفه است.
  • خرید کربنات کلسیم از الوان پودر به صورت غیر حضوری انجام می‌شود. در نتیجه هزینه‌های مربوط به رفت و آمد برای خرید پودر کربنات کلسیم حذف شده و در زمان مشتریان نیز صرفه‌جویی می‌شود.

کربنات کلسیم تصفیه آب باعث بهبود طعم آب آشامیدنی و همچنین کاهش خوردگی تاسیسات توزیع و تامین آب می‌شود.

از کربنات کلسیم میکرونیزه طبیعی در فرآیند تصفیه آب استفاده می‌شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کارخانه تولید کننده پودر تالک 23 دی, 1402
کربنات کلسیم سرامیک 10 اسفند, 1401

کربنات کلسیم سرامیک

کربنات کلسیم یک ماده معدنی با فرمول شیمیایی CaCO3 است. این ماده رایجی است که در سنگ‌ها به عنوان کانی‌های کلسیت و آراگونیت یافت می‌شود.

مقالات ادامه مطلب
کربنات کلسیم پوشش دار چیست ؟ 16 اسفند, 1401

کربنات کلسیم پوشش دار چیست ؟

شاید نام کربنات کلسیم دارای پوشش یا کوتد را شنیده باشید. در این نوشتار می‌خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که  کربنات کلسیم پوشش دار

مقالات ادامه مطلب
پودر مل هنری 24 اسفند, 1402
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو