کاربرد کربنات کلسیم در بطری های پلیمری

کربنات کلسیم در بطری های پلیمری
28 بهمن, 1401
mehditarah
306
کاربرد کربنات کلسیم در بطری های پلیمری بسیار گسترده است. در حقیقت کربنات کلسیم پرکاربردترین پرکننده در صنعت پلاستیک است. افزودن کربنات کلسیم اکستروژن پلیمر را آسان می‌کند و همچنین هزینه تولید آن را کاهش می‌دهد. کربنات کلسیم همچنین مقاومت حرارتی، سفتی و سختی پلیمر را زیاد می‌کند. کربنات کلسیم به دلیل برخورداری از رنگ سفید، به تقویت رنگدانه پلیمر کمک می‌کند و منجر تقویت براقی این ماده کمک می‌شود. کربنات کلسیم غیر از بطری‌های پلیمری، در انواع PVC، هم سفت و هم انعطاف پذیر، استفاده می‌شود.

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در بطری های پلیمری

علت به کار بردن آن‌ها در این محصولات است‌. مهم‌ترین مزیت استفاده از کربنات کلسیم در این بطری‌ها، افزایش مقاومت آن‌هاست. رشد ترک‌های محیطی مهمترین دلیل ایجاد نقص در ظروف تولید شده با استفاده از پلی اتیلن سنگین و به روش قالبگیری دمشی است. به کار بردن کربنات کلسیم در این ظروف می‌تواند مقاومت آن‌ها  در برابر رشد ترک‌های محیطی را به صورت چشمگیری افزایش دهد. علت رشد ترک‌ها در بطری‌های پلیمری، نفوذ عوامل شیمیایی در شرایط اعمال بار مکانیکی است. کربنات کلسیم با تاثیر بر مورفولوژی می‌تواند مسیر رشد ترک‌ها را مسدود کند و طول عمر این بطری‌ها را افزایش دهد. هرچه کربنات کلسیم به کار رفته در بطری‌های پلیمری ریزدانه‌تر باشد، تاثیر بیشتری در افزایش کیفیت محصولات پلیمری خواهد داشت. دیگر مزیت استفاده از کربنات کلسیم در محصولات پلیمری، افزایش مقاومت آن‌ها در برابر ضربات سنگین، از جمله رها شدن از ارتفاع است. با وجود این که بطری‌های حاوی کربنات کلسیم دارای جداره‌های نسبتا نازکی هستند، اما مقاومت آن‌ها تقریبا برابر با بطری‌های تولید شده با پلی اتیلن خالص است. دیگر مزیت استفاده از کربنات کلسیم در تولید محصولات پلیمری و سایر محصولات، طبیعی و دوستدار محیط زیست بودن این ماده است. کربنات کلسیم معدنی بر خلاف بسیاری از پر کننده‌ها به محیط زیست و طبیعت آسیبی وارد نمی‌کند.

کاربرد کربنات کلسیم در بطری های پلیمری

مهم‌ترین دلایل کاربرد کربنات کلسیم در بطری های پلیمری را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:
  • بهبود مقاومت بطری‌های پلیمری در برابر ترک
  • بهبود مقاومت بطری‌های پلیمری در برابر ضربه و فشار
  • بهبود مقاومت بطری‌های پلیمری در برابر مواد شیمیایی و عوامل محیطی
  • کاهش طول چرخه تولید از طریق کاهش زمان لازم برای خنک کاری
  • کاهش مصرف انرژی در فرآیند تولید
  • کاهش بهای تمام شده محصولات
  کربنات کلسیم  

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم

کربنات کلسیم یکی از پرکاربردترین افزودنی‌های معدنی در کاربردهای پلیمری است. کربنات‌های کلسیم زمین (GCC) عمدتاً به عنوان پرکننده استفاده می‌شوند. در حالی که کربنات‌ کلسیم رسوبی (PCC) افزودنی‌های چند منظوره هستند که می‌توانند به عنوان پرکننده‌های تقویت کننده و اصلاح کننده عمل کنند. کربنات کلسیم در بطری های پلیمری اغلب از نوع کربنات کلسیم زمین است. دلیل اصلی استفاده از این ماده معدنی مقرون به صرفه بودن و اقتصادی بودن آن است. علاوه بر این، اگر اندازه ذرات به دقت کنترل شود، کربنات کلسیم به افزایش تحمل ضربه و مدول انعطاف پذیر (سفتی) کمک می‌کند. به طور مشابه، کربنات کلسیم پرکننده ترجیحی در بسیاری از صنایع است و نسبت به سایر پرکننده‌های تجاری مزایایی دارد. افزودن کربنات کلسیم تعادل عالی بین سفتی و مقاومت در برابر ضربه ایجاد می‌کند و می تواند چقرمگی را با رزین‌های پلی پروپیلن بهبود بخشد. کربنات کلسیم اغلب به عنوان یک پرکننده کاربردی برای پلی پروپیلن به دلیل پایداری ترمودینامیکی آن استفاده می‌شود. مزیت اصلی کربنات‌های کلسیم در هنگام استفاده به عنوان پرکننده، توانایی کنترل اندازه و شکل ذرات است. همچنین در هنگام اختلاط راحت‌تر از سایر پلیمرهای مورد استفاده در کاغذ و پلاستیک پراکنده می‌شوند. کربنات کلسیم یک ماده معدنی بی خطر و فراوان است که استفاده از آن در پلیمرها ارزان است. فرآیند کربن سازی برای سنتز پلی مورف‌های کربنات کلسیم با انواع مورفولوژی مفید است. به ویژه در مقایسه با سایر روش‌های مرسوم اقتصادی، سازگار با محیط زیست و موجب صرفه جویی در مصرف انرژی است. کربنات کلسیم مورد استفاده در صنایع مختلف را می‌توان از تولید کنندگان و عرضه کنندگان این ماده معدنی خریداری کرد. شرکت الوان پودر یکی از بهترین تولید کنندگان داخلی انواع کربنات کلسیم میکرونیزه است.

خرید عمده کربنات کلسیم مخصوص بطری های پلیمری

خرید عمده کربنات کلسیم مخصوص بطری های پلیمری را می‌توان از طریق وب سایت مجموعه الوان پودر انجام داد. مزایای خرید پودر کربنات کلسیم از این مجموعه الوان پودر عبارتند از:
  • کیفیت بالا: کربنات کلسیم تولید شده توسط مجموعه الوان پودر از بالاترین میزان خلوص، روشنایی و سفیدی برخوردار است. همچنین بافت پودرهای صنعتی تولید این مجموعه کاملا یکدست و همگن می‌باشد.
  • قیمت مناسب: به دلیل حذف واسطه‌ها و عرًه مستقیم توسط تولید کننده قیمت پودرهای صنعتی الوان پودر مناسب و مقرون به صرفه است.
  • صرفه جویی در وقت و هزینه: خرید کربنات کلسیم از الوان پودر به مراجعه حضوری نیاز ندارد و از طریق وب سایت این مجموعه انجام می‌شود. از این رو صنعتگران می‌توانند با خرید از این مجموعه در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند.
 

سوالات متداول

افزایش مقاومت بطری‌ها، کاهش هزینه تولید و کاهش مصرف انرژی در فرآیند تولید را می‌توان مهم‌ترین دلایل استفاده از کربنات کلسیم در بطری‌های پلیمری دانست.

کربنات کلسیم زمین (میکرونیزه) کربنات کلسیم مورد استفاده در تولید بطری‌های پلیمری است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پودر کربنات کلسیم حفاری 4 دی, 1401

پودر کربنات کلسیم حفاری

پودر کربنات کلسیم حفاری، پودر کربنات کلسیم زمین با اندازه خلوص بالاست که در صنعت حفاری به کار می‌رود. کربنات کلسیم در صنعت حفاری نفت

مقالات ادامه مطلب
پودر تالک از کجا بخریم 16 شهریور, 1402
تفاوت پودر کربنات کلسیم با پودر تالک 8 شهریور, 1401

تفاوت پودر کربنات کلسیم با پودر تالک

مستربچ یا پرکننده در صنایع مختلف کاربردهای زیادی دارد. هم کربنات کلسیم و هم پودر تالک را می‌توان به عنوان پر کننده اضافه کرد. در

مقالات ادامه مطلب
پودر مل صادراتی 15 بهمن, 1402
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو