پودر کربنات کلسیم برای رزین

پودر کربنات کلسیم رزین
15 آذر, 1401
mehditarah
432

پودر کربنات کلسیم یا CaCO3 ماده معدنی مفید و پرکاربردی است که در بسیاری از صنایع به عنوان پر کننده استفاده می‌شود. رزین در اواخر دهه 1930 زمانی که دانشمندان در حال آزمایش با رزین‌های طبیعی مانند رزین‌های موجود در پوست درختان بودند، به وجود آمد. پودر کربنات کلسیم برای رزین ضروری است و با هدف حجیم کردن یا گسترش رزین‌ها و پلیمرهای موجود در رنگ ها استفاده می‌شود. پودر کربنات کلسیم مخصوص رزین به عنوان یک ماده کمکی برای رنگدانه و همچنین برای کنترل میزان مات و براق بودن سطح استفاده می‌شود.

مواد اولیه تولید رزین

رزین، به هر ترکیب آلی طبیعی یا مصنوعی که از یک ماده مایع غیر کریستالی یا چسبناک تشکیل شده باشد گفته می‌شود. رزین‌های طبیعی معمولاً مواد آلی قابل ذوب و قابل اشتعال شفاف یا نیمه شفاف و به رنگ زرد تا قهوه‌ای هستند. آن‌ها در ترشحات گیاهی تشکیل می‌شوند و در مایعات آلی مختلف محلول هستند اما در آب حل نمی‌شوند. رزین‌های مصنوعی دسته بزرگی از محصولات مصنوعی را تشکیل می‌دهند که برخی از خواص فیزیکی رزین‌های طبیعی را دارند. اما از نظر شیمیایی متفاوت هستند. رزین‌های مصنوعی به وضوح از پلاستیک‌ها متمایز نمی‌شوند. رزین‌‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که گروه‌های هیدروکسی اسیدی با ماده‌ای به نام اپی کلروهیدرین در تعامل باشند. هنگامی که این دو ماده شیمیایی با یکدیگر تعامل می‌کنند، اپوکسی حاصل به عنوان رزین اپوکسی بر پایه گلیسیدیل شناخته می‌شود. انواع دیگری از رزین‌های اپوکسی وجود دارد که می‌توان آنها را با افزودن مواد مختلف به مواد شیمیایی پایه ساخت. کربنات کلسیم یکی دیگر از مواد اولیه تولید رزین است. پرکننده کربنات کلسیم مخصوص رزین احتمالاً گاززدایی می‌شود. حتی زمانی که پرکننده در رزینی که دمای فرآوری بالایی دارد با غلظت بالا ورز داده شود. به طور خاص، پرکننده کربنات کلسیم در زمینه‌هایی که نیاز به بازتاب و مقاومت در برابر نور دارند مفید است.

پرکننده کربنات کلسیم رزین دارای نرخ محتوای ذرات با قطر ذرات 0.26 میکرومتر یا کمتر است.

 

نقش پودر کربنات کلسیم در تولید رزین

 

امروزه نقش پودر کربنات کلسیم در تولید رزین قابل چشم پوشی نیست! پودر  کربنات کلسیم مخصوص رزین یک پرکننده سفید رنگ پودری است برای برآورده ساختن اهداف زیر به این محصول اضافه می‌شود:

  • کاهش هزینه‌ها: پرکننده کربنات کلسیم حاوی پودر CaCO3 یک ماده معدنی رایج است که تقریبا 4 درصد از پوسته زمین را تشکیل می‌دهد. پودر CaCO3 برای ساخت پرکننده به عنوان یک جزء همه کاره شناخته می‌شود. کربنات کلسیم به عنوان یک راه حل کم هزینه در زمینه‌هایی از جمله کاغذ، رنگ و پوشش، چسب و درزگیر، لاستیک و غیره عمل می‌کند.

فراوان بودن کربنات کلسیم علت اصلی قیمت مناسب آن است.

  • کاهش انقباض: افزایش حجم و کاهش انقباضات در تولید رزین علت دیگر استفاده از پرکننده کربنات کلسیم در تولید این محصولات است.
  • افزایش ویسکوزیته و یا بهبود خواص فیزیکی: دیگر علت افزودن پودر کربنات کلسیم به ترکیب رزین‌های اپوکسی یا پلی استر، بهبود ویسکوزیته و بهبود خواص فیزیکی آن‌هاست.

کربنات کلسیم سفید

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده رزین

خرید کربنات کلسیم مخصوص رزین را از دو طریق می‌توان انجام داد:

  1. خرید از کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده رزین: خرید از این کارخانجات بهترین راه حل صنایع تولید رزین برای تهیه کربنات کلسیم مورد نیاز است. زیرا قیمت خرید کربنات کلسیم از درب کارخانه بسیار مناسب است. همچنین در خرید مستقیم از کارخانه می‌توان از اصالت برند کربنات کلسیم اطمینان حاصل نمود.
  2. خرید از توزیع کنندگان پودر کربنات کلسیم رزین: خرید از توزیع کنندگان به دلیل اضافه شدن واسطه به زنجیره تامین کربنات کلسیم چندان به صرفه نیست. همچنین امکان عرضه اجناس تقلبی و با کیفیت پایین توسط توزیع کنندگان این محصولات وجود دارد.

شرکت الوان پودر تولید کننده و عرضه کننده باکیفیت‌ترین پودر کربنات کلسیم است. صاحبان صنایع ک صنعتگران شاغل در صنعت تولید رزین می‌توانند کربنات کلسیم مورد نیاز خود را از این مجموعه تهیه نمایند.

 

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص رزین

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص رزین توسط شرکت الوان پودر به صورت حضوری و آنلاین انجام می‌شود. خرید آنلاین کربنات کلسیم رزین به صورتی اینترنتی را می‌توان از طریق وب سایت این مجموعه انجام داد. خرید اینترنتی پودر کربنات کلسیم نسبت به خرید حضوری دارای مزایای مخصوصی است. این مزایا عبارتند از:

  • صرفه جویی در زمان: در خرید اینترنتی به علت حذف زمان رفت و آمد برای خرید کربنات کلسیم، در زمان صنعتگران صرفه جویی می‌شود.
  • صرفه جویی در هزینه: به علت حذف هزینه رفت و آمد برای خرید کربنات کلسیم، خرید اینترنتی این ماده اولیه مقرون به صرفه‌تر است.
  • امکان خرید از اقصی نقاط کشور: صنعتگران سراسر کشور می‌توانند بدون نگرانی از بعد مسافت نسبت به خرید کربنات کلسیم از الوان پودر اقدام کنند. محصول خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر خریداران ارسال خواهد گردید.

 

سوالات متداول

رزین یک ترموپلاستیک بسیار انعطاف پذیر و همه کاره است.

افزایش کیفیت، افزایش حجم و کاهش قیمت مهم‌ترین دلایلی هستند که از کربنات کلسیم مخصوص رزین استفاده می‌شود.

کربنات کلسیم ماده‌ای طبیعی با فراوانی بسیار زیاد است. از این رو از قیمت مناسبی برخوردار است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
تالک چه نوعی سنگی است 19 شهریور, 1402
پودر تالک چیست ؟ 6 فروردین, 1402

پودر تالک چیست ؟

پودر تالک چیست و انواع آن کدام است

مقالات ادامه مطلب
عمده فروشی پودر مل 21 بهمن, 1402
پودر کربنات کلسیم در ساخت و ساز 17 خرداد, 1401

پودر کربنات کلسیم در ساخت و ساز

کربنات کلسیم یک ترکیب شیمیایی است که معمولاً در سنگ‌ها (در کانی‌های کلسیت و سنگ آهک) یافت می‌شود. کربنات کلسیم یک محصول همه کاره است

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو