کاربرد کربنات کلسیم مش 600

کربنات کلسیم مش 600
16 بهمن, 1401
mehditarah
291

کربنات کلسیم یک ترکیب استثنایی با فرمول شیمیایی CaCO3 است. کربنات کلسیم در حقیقت یک ماده خام طبیعی است که در همه جای طبیعت به شکل سنگ‌های رسوبی وجود دارد. اصطلاح “مش” برای توصیف اندازه ذرات یک ماده استفاده می‌شود. در واقع مش یک واحد اندازه‌گیری برای پودرها با اندازه ذرات در سطح میکرون است. کربنات کلسیم با مش 500 تا 600  کربنات کلسیم ریز نامیده می‌شود. در این مقاله درباره  کاربرد کربنات کلسیم مش 600 صحبت خواهیم کرد.

ویژگی کربنات کلسیم مش 600

کربنات کلسیم با مش 600 را می‌توان از نوع طبیعی یا رسوبی تولید کرد. ویژگی های این محصول عبارت است از:

  • کربنات کلسیم رسوبی با مش 600: این محصول از کربنات کلسیم رسوب شده با کیفیت بالا به عنوان ماده اولیه ساخته می‌شود. فرمول تولید آن بسیار پیشرفته است. دارای ویژگی‌هایی مانند آبگریزی، چربی دوستی و همگن است. خلوص، روشنایی و سفیدی بسیار زیادی دارد. کربنات کلسیم رسوبی نسبتا گران قیمت است‌.
  • کربنات کلسیم زمین : این محصول از کلسیت سفید خالص طبیعی به عنوان مواد اولیه ساخته می‌شود. دارای ویژگی‌های آبگریزی، چربی دوستی و عدم حلالیت در آب است. میزان خلوص، روشنایی و سفیدی آن قابل قبول است اما از کربنات کلسیم رسوبی کمتر است. اما در عوض نسبت به کربنات کلسیم رسوبی قیمت مناسب‌تری دارد.

موارد مصرف کربنات کلسیم مش 600

تفاوت کربنات کلسیم میکرونیزه و کوتد

موارد مصرف کربنات کلسیم مش 600 عبارتند از:

  • ماده اولیه اصلی دارویی است که برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان در افراد دارای سطوح پایین کلسیم استفاده می‌شود.
  • همچنین این نوع کربنات کلسیم ماده اولیه اصلی دارویی است که به عنوان یک آنتی اسید برای ناراحتی‌های جزئی معده تجویز می‌شود.
  • پودر کربنات کلسیم 400 تا 600 مش را همچنین می‌توان برای تولید محصولات بهداشتی، مانند خمیر دندان و صابون استفاده کرد.
  • در تولید لوازم آرایشی، همچون پودرهای صورت، رژ لب و سایه چشم به عنوان پر کننده استفاده می‌شود. سفیدی، روشنایی و غیر سمی بودن مهم‌ترین علل استفاده از کربنات کلسیم در تولید لوازم آرایشی هستند.
  • یکی پرکاربردترین پرکننده‌ها در صنعت پلاستیک است. افزودن کربنات کلسیم اکستروژن پلیمر را آسان می‌کند و هزینه تولید را کاهش می‌دهد. همچنین مقاومت حرارتی، سفتی و سختی پلیمر را نیز افزایش می‌دهد. کربنات کلسیم به دلیل رنگ سفید، به رنگدانه محصولات کمک می‌‌کند.
  • در طول تولید پانل‌های چوبی، پرکننده‌ها معمولاً به چسب چوب اضافه می‌شوند تا هزینه‌ها را کاهش دهند. کربنات کلسیم بهترین پرکننده برای افزودن به چسب چوب است. زیرا هم به علت ارزان بودن موجب کاهش هزینه می‌شود هم به علت بافت همگن کیفیت چسب را افزایش می‌دهد‌.
  • در صنایع کاغذ سازی به عنوان پرکننده و یا رنگدانه به کار می‌رود. کربنات کلسیم در تولید کاغذ موجب کاهش هزینه‌های تولید، بهبود کیفیت کاغذ و حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از قطع درختان می‌شود.

قیمت کربنات کلسیم مش 600

قیمت کربنات کلسیم مش 600 ثابت نیست و تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار دارد. اولین عامل طبیعی یا مصنوعی بودن کربنات کلسیم است. کربنات کلسیم مصنوعی یا رسوبی به علت فرآیند تولید پیچیده و پر هزینه‌ای که دارد، نسبت به کربنات کلسیم طبیعی گران‌تر است. دومین عامل کیفیت کربنات کلسیم است. هرچه کربنات کلسیم از درجه خلوص، سفیدی، روشنایی و بافت همگن‌تری برخوردار باشد قیمت آن بیشتر است. عامل سوم نوع بسته‌بندی کربنات کلسیم است. کربنات کلسیم هم به صورت فله‌ای و هم به صورت بسته‌بندی شده به فروش می‌رسد. قیمت کربنات کلسیم بسته‌بندی شده نسبت به کربنات کلسیم فله‌ای گران‌تر است. چهارمین عامل داخلی یا خارجی بودن کربنات کلسیم است. کربنات کلسیم خارجی اغلب نسبت به کربنات کلسیم تولید داخل قیمت بیشتری دارد. با این که محصولات داخلی به لحاظ کیفیت برتر یا مشابه محصولات خارجی هستند.

کارخانه تولید کربنات کلسیم

شرکت الوان پودر یکی از بهترین و پیشرفته‌ترین کارخانجات تولید پودر کربنات کلسیم در کشور است. تولید با کیفیت‌ترین کربنات کلسیم سفید در این کارخانه و با پیشرفته‌ترین تجهیزات انجام می‌شود. با کیفیت‌ترین و خالص‌ترین سنگ‌های رسوبی به عنوان مواد اولیه تولید کربنات کلسیم در کارخانه الوان پودر مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای تولید کربنات کلسیم مخصوص مصارف دارویی و آرایشی بهداشتی، پروسه‌های تولید به صورت کاملا بهداشتی انجام می‌شوند. همچنین از بسته‌بندی‌های کاملا استرلیزه برای حمل این مواد استفاده می‌شود.

خرید کربنات کلسیم مش 600

وب سایت الوان پودر بهترین محل برای خرید کربنات کلسیم  به شمار می‌رود. زیرا:

  • کربنات کلسیم تولید شده توسط الوان پودر از بالاترین کیفیت برخوردار است.
  • به علت خرید مستقیم از تولید کننده و حذف واسطه‌ها خرید با مناسب‌ترین قیمت انجام می‌شود.
  • با خرید از وب سایت و عدم نیاز به مراجعه حضوری در وقت و هزینه صنعتگران صرفه‌جویی می‌شود.
  • محصولات خریداری شده از وب سایت الوان پودر در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر خریدار ارسال می‌شوند.

 

تولید داروی معده و مکمل کلسیم، محصولات بهداشتی مانند صابون و خمیر دندان، محصولات آرایشی و پلاستیک مهم‌ترین موارد مصرف این ماده به شمار می‌روند‌.

سفیدی، روشنایی، آبگریزی، چربی دوستی و عدم حلالیت در آب و غیرسمی بودن مهم‌ترین ویژگی‌های کربنات کلسیم مش 600 هستند‌.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کاربرد پودر مل برای ساخت لنج و کشتی 23 تیر, 1402

کاربرد پودر مل برای ساخت لنج و کشتی

کاربرد پودر مل برای ساخت لنج و کشتی ممکن است نام پودر را نشنیده باشید، اما قطعاً از آن استفاده کرده‌اید یا قبلاً آن را

مقالات ادامه مطلب
پودر کربنات کلسیم در شیراز 12 تیر, 1403
پودر کربنات کلسیم برای رزین 15 آذر, 1401

پودر کربنات کلسیم برای رزین

پودر کربنات کلسیم یا CaCO3 ماده معدنی مفید و پرکاربردی است که در بسیاری از صنایع به عنوان پر کننده استفاده می‌شود. رزین در اواخر

مقالات ادامه مطلب
کاربرد کربنات کلسیم در دمپایی سازی 29 دی, 1401

کاربرد کربنات کلسیم در دمپایی سازی

کاربرد کربنات کلسیم در دمپایی سازی در سراسر دنیا به رسمیت شناخته شده است‌. کربنات کلسیم دمپایی سازی اغلب از نوع کربنات کلسیم سنگین طبیعی

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو