کربنات کلسیم در کمپوست قارچ

کربنات کلسیم در کمپوست قارچ
26 فروردین, 1402
mehditarah
244

استفاده از کمپوست در پرورش قارچ می‌تواند به شما در تولید قارچ‌های سریع‌تر، بزرگ‌تر و سالم‌تر کمک کند. افزودن مکمل‌های سوبسترای قارچ به کیت‌های رشد درست مانند افزودن ویتامین‌ها و مواد معدنی به رژیم غذایی برای بهبود سلامت و عملکرد بدن است. مکمل‌ها به قارچ‌ها کمک می‌کنند تا عناصر ضروری لازم برای تولید قوی میسلیوم قارچ سفید را به دست آورند. سپس یک ترکیب کامل از قارچ‌های خوشمزه را برای شما به ارمغان بیاورند. کربنات کلسیم یکی از ترکیباتی است که در کمپوست قارچ نقش اساسی و مهمی را بر عهده دارد. مهمترین هدف استفاده از آن برای حفظ رطوبت و کنترل شوری خاک آن است. بنابراین استفاده از کربنات کلسیم برای حفظ، رشد و افزایش عملکرد قارچ ضروری است. فرمول شیمیایی کربنات کلسیم، CaCO3 است. همانطور که ممکن است قبلاً از نام آن برداشت کرده باشید، این ماده شیمیایی حاوی کلسیم است. کلسیم یک عنصر ضروری برای رشد قارچ است. بنابراین، از آن به عنوان ماده افزودنی به خاک برای جزء کلسیم آن استفاده می‌کنند.

تاثیرات کربنات کلسیم در پرورش قارچ

مزایا و تاثیرات کربنات کلسیم در پرورش قارچ را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • کربنات کلسیم در کمپوست قارچ سطوح pH خاک را کنترل می‌کند‌: استفاده از کود کربنات کلسیم در خاک به کنترل سطح pH خاک کمک می‌کند. در واقع، قارچ‌ها در شرایط خنثی (pH = 7) رشد می‌کنند. بنابراین، اگر خاک با محیط اسیدی‌تری دارید، می‌توانید از کربنات کلسیم برای کاهش اسیدیته و افزایش قلیایی بودن تا رسیدن به pH خنثی استفاده کنید. اگر نمی‌دانید سطح pH بستر قارچ شما چقدر است، می‌توانید نوارهای تست pH ساده را خریداری و از آن‌ها استفاده کنید.
  • کربنات کلسیم باعث بهبود عملکرد و رشد قارچ می‌شود: آزمایشی در Researchgate تأثیر کربنات کلسیم بر رشد و عملکرد قارچ صدفی را مورد مطالعه قرار داد. بسترهایی که حاوی مقادیری کربنات کلسیم بود در مقایسه با آنهایی که فاقد آن بودند، محصول بیشتری از قارچ تولید کردند. پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که کربنات کلسیم به تثبیت بستر و دستیابی به یک محیط رشد مساعد برای رشد قارچ کمک می‌کند.

نقش کربنات کلسیم در کمپوست قارچ

کمپوست فرآیند طبیعی بازیافت مواد آلی مانند برگ‌ها و ضایعات مواد غذایی به یک کود با ارزش است. کمپوست می‌تواند خاک و بستر گیاهان را غنی کند. هر چیزی که رشد می‌کند در نهایت تجزیه می‌شود. کمپوست سازی به سادگی با فراهم کردن محیطی ایده‌آل برای باکتری‌ها، قارچ‌ها و سایر موجودات در حال تجزیه این روند را سرعت می‌بخشد. مواد تجزیه شده حاصل که اغلب شبیه خاک حاصلخیز باغ می‌شود، کمپوست نامیده می‌شود. کمپوست که کشاورزان از آن با نام طلای سیاه یاد می‌کنند سرشار از مواد مغذی است. بنابراین می‌تواند برای پرورش قارچ، باغبانی و کشاورزی استفاده شود. برای تهیه کمپوست ممکن است مواد مغذی مختلفی به عنوان مکمل به آن افزوده شوند. یکی از این مواد، آهک یا کربنات کلسیم است.

نقش کربنات کلسیم در کمپوست قارچ به عنوان اصلاح کننده و تامین کننده کلسیم است. آهک، یک اصلاح کننده رایج خاک است. آهک در اصل همان کربنات کلسیم است، یک ترکیب کلسیمی بسیار قلیایی. مواد قلیایی PH بالایی دارند. رایج‌ترین انواع آهک که برای این منظور به فروش می‌رسد آهک دولومیت و آهک کشاورزی است. افزودن هر نوع آهک به توده کمپوست باید با احتیاط انجام شود: افزودن بیش از حد کلسیم یا افزایش pH برای خاک‌هایی که بعداً با کمپوست بارور می‌کنید مضر است.

تولید پودر کربنات کلسیم در کارخانه الوان پودر

آهک کشاورزی که معمولاً برای تنظیم pH به کمپوست قارچ اضافه می‌شود، همان کربنات کلسیم (CaCO3) است. بخش یون کربنات آن چیزی است که با خنثی کردن اسیدها (یون‌های هیدروژن)، PH را افزایش می‌دهد (قلیایی‌تر می‌شود). این ماده باید به مقدار کم در بستر قارچ استفاده شود. بیشتر قارچ ها ظاهراً دوست دارند PH خاک نسبتاً خنثی یا فقط کمی قلیایی باشد. تولید کربنات کلسیم کشاورزی و باغبانی توسط تولید کنندگان داخلی و خارجی زیادی انجام می‌شود. از جمله شرکت الوان پودر. تولید پودر کربنات کلسیم در کارخانه الوان پودر با استفاده از باکیفیت‌ترین سنگ‌های معدنی و بروزترین تجهیزات تولید پودرهای صنعتی انجام می‌شود. از این رو کربنات‌های کلسیم تولید شده در این کارخانه از بالاترین میزان کیفیت برخوردارند. خرید کربنات کلسیم کمپوست را می‌توانید مستقیما از طریق وب سایت این کارخانه انجام دهید. میزان خلوص بالا، غیرسمی بودن و قیمت مناسب مهم‌ترین ویژگی‌های کربنات کلسیم کشاورزی الوان پودر هستند.

تنظیم PH خاک و تامین کلسیم مورد نیاز برای قارچ مهم‌ترین نقش کربنات کلسیم در کمپوست قارچ به شمار می‌روند.

میزان کربنات کلسیم مورد نیاز به PH کمپوست بستگی دارد. این مقدار باید در حدی باشد که PH کمپوست خنثی شود. زیرا PH بالا و کلسیم بیش از حد برای خاک و رشد قارچ مضر هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کاربرد کربنات کلسیم چسب کاشی 2 بهمن, 1401

کاربرد کربنات کلسیم چسب کاشی

کاربرد کربنات کلسیم چسب کاشی به عنوان یک افزودنی به طور روزافزون افزایش یافته است. زیرا وجود پودر کربنات کلسیم در چسب‌ها و درزگیرها به

مقالات ادامه مطلب
پودر کربنات کلسیم عمده برای تولید لاستیک 12 آذر, 1401

پودر کربنات کلسیم عمده برای تولید لاستیک

خرید و فروش پودر کربنات کلسیم عمده برای تولید لاستیک از گردش مالی بالایی برخوردار است. زیرا کربنات کلسیم در تولید لاستیک کاربرد زیادی دارد.

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر تالک در لوازم آرایشی 16 دی, 1402

کاربرد پودر تالک در لوازم آرایشی

کاربرد پودر تالک در لوازم آرایشی

مقالات ادامه مطلب
کربنات کلسیم سفید 4 بهمن, 1401

کربنات کلسیم سفید

کربنات کلسیم خالص سفید رنگ است. از این رو آن را کربنات کلسیم سفید نیز می‌نامند. کربنات کلسیم در اشکال مختلف از قدیم الایام نقش

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو