کربنات کلسیم ماستیک

کربنات کلسیم ماستیک
13 اسفند, 1401
mehditarah
261

ماستیک یکی از مصالح مهم برای ساخت و ساز ساختمان‌ها، پل‌ها، خانه‌ها و آپارتمان‌هاست. مزیت مهم ماستیک که باعث کاربرد فراوان آن شده است، مقاومت در برابر رطوبت و تغییرات دماست. به دلیل این ویژگی‌هاست که از ماستیک به عنوان درزگیر و آب‌بند استفاده می‌شود. ماستیک همچنین برای هموارسازی سطوح، مثل دیوارها به کار می‌رود و باعث یکدست شدن رنگ روی سطوح می‌گردد. کربنات کلسیم ماستیک یکی از مواد اولیه اصلی در تولید این مصالح ساختمانی است که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد.

نقش کلسیم کربنات در تولید ماستیک

ماستیک که با نام آسفالت ماستیک نیز شناخته می‌شود، دارای سابقه‌ای موفق به عنوان عایق برای پشت بام‌های مسطح، زیرزمین‌ها و مخازن آب است.

نقش کلسیم کربنات در تولید ماستیک فراهم کردن خصوصیات ضد انقباض و پایداری، دوام حرارتی و تیکسوتروپی است. کربنات کلسیم ماستیک با دانه بندی خاص می‌تواند این خصوصیات مفید را برای ماستیک و در حالت کلی برای صنعت ساخت و ساز فراهم کند.

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در ماستیک

کربنات کلسیم برای صنعت ساخت و ساز حیاتی است. هم به عنوان یک مصالح ساختمانی به خودی خود (به عنوان مثال سنگ مرمر برای نما)، هم به عنوان یک ماده تشکیل دهنده سیمان. این به ساخت ملات مورد استفاده در چسباندن آجر، بلوک‌های بتنی، سنگ، زونا سقف، ترکیبات لاستیکی و کاشی کمک می‌کند. کربنات کلسیم ماستیک یک ماده اولیه اصلی در فراهم کردن خصوصیات اصلی این ماده است.

مهم‌ترین مزایای استفاده از کربنات کلسیم در ماستیک عبارتند از:

  • بهبود خصوصیات ضد انقباض
  • بهبود پایداری
  • افزایش دوام حرارتی
  • بهبود تیتروسکوپی
  • کاهش بهای تمام شده تولید

کارخانه تولید کربنات کلسیم مخصوص ماستیک

کربنات کلسیم (CaCO3) بیش از 4 درصد از پوسته زمین را تشکیل می‌دهد و در سراسر جهان یافت می‌شود. رایج‌ترین اشکال طبیعی آن گچ، سنگ آهک و مرمر (تولید شده توسط ته نشین شدن صدف‌های کوچک، حلزون‌ها و مرجان‌ها در طی میلیون‌ها سال) است. گچ به عنوان یک ماده ریز کریستالی وجود دارد و بیش از ده هزار سال است که برای ترسیم و نوشتن استفاده می‌شود. سنگ آهک فشرده‌تر و بادوام‌تر از گچ است (برای ساخت اهرام مصر باستان از بلوک‌های سنگ آهک استفاده شده است!). یکی از تکرارهای دیگر سنگ آهک، تراورتن از زمان های مرمر نیز یک سنگ دگرگونی متشکل از ذرات کریستالی درشت است. سنگ مرمر در طول تاریخ در ساخت و ساز، ساختمان و هنر استفاده شده است. یونانیان باستان از آن برای نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌های مستقل و (مجسمه‌هایی که بعداً توسط میکل آنژ در دوره رنسانس ساخته شد) استفاده می‌کردند. برای تولید کربنات کلسیم ماستیک سنگ‌های حاوی کربنات کلسیم زمین در کارخانه تولید کربنات کلسیم مخصوص ماستیک آسیاب می‌شوند. سپس پودرهای آسیاب شده از صافی‌های خاصی عبور داده می‌شوند تا کربنات کلسیم با گرید خاص تولید شود.

خرید کربنات کلسیم مخصوص ماستیک

خرید کربنات کلسیم مخصوص ماستیک را می‌توان از شرکت الوان پودر انجام داد. کربنات کلسیم ماستیک برای این که بهترین تاثیر را در کیفیت ماستیک داشته باشد، باید از گرید مناسب انتخاب شود. برای انتخاب گرید مناسب پودر کربنات کلسیم می‌توانید از مشاوره کارشناسان الوان پودر استفاده کنید. پودرهای کربنات کلسیم میکرونیزه الوان پودر از بالاترین میزان خلوص، سفیدی و بافت همگن برخوردارند.

فروش عمده پودر کلسیم کربنات مخصوص ماستیک

بازار فروش عمده پودر کلسیم کربنات مخصوص ماستیک بسیار پررونق است. زیرا حجم زیادی کربنات کلسیم در تولید ماستیک استفاده می‌شود. خرید این ماده اولیه را می‌توان از شرکت الوان پودر و بدون مراجعه حضوری به درب کارخانه انجام داد. کافی است از طریق وب سایت این مجموعه سفارشات خود را ثبت نموده و در سریع‌ترین زمان ممکن در محل مورد نظر خود تحویل بگیرید. قیمت کربنات کلسیم ثابت نیست و تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد.

سوالات متداول

بهبود خصوصیات ضد انقباض و پایداری، افزایش دوام حرارتی، بهبود تیتروسکوپی و کاهش بهای تمام شده تولید مهم‌ترین مزایای استفاده از کربنات کلسیم در ماستیک هستند.

سنگ‌های حاوی کربنات کلسیم آسیاب شده و از صافی مخصوص عبور داده می‌شوند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پودر مل در مجسمه سازی 10 تیر, 1402

پودر مل در مجسمه سازی

پودر مل در مجسمه سازی ساخت خمیر مجسمه سازی با پودر مل اصلی‌ترین مرحله از هنر مجسمه سازی به شمار می‌رود. زیرا یک مجسمه تنها

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر مل برای سفیداب 7 تیر, 1402

کاربرد پودر مل برای سفیداب

کاربرد پودر مل برای سفیداب کاربرد پودر مل برای سفیداب را می‌توان مشهورترین کاربرد این پودر همه کاره قلمداد کرد. سفیداب یک لایه بردار سنتی

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر تالک برای جلوگیری از عرق سوز شدن 13 دی, 1402

کاربرد پودر تالک برای جلوگیری از عرق سوز...

کاربرد پودر تالک برای جلوگیری از عرق سوز شدن

مقالات ادامه مطلب
پودر کربنات کلسیم در کابل و سیم 21 خرداد, 1401

پودر کربنات کلسیم در کابل و سیم

کربنات کلسیم در صنعت کابل و سیم به عنوان پرکننده پی وی سی به لایه محافظ سطح کابل یا سیم اضافه می‌شود. در واقع کربنات

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو