پودر کربنات کلسیم عمده برای تولید لاستیک

کربنات کلسیم لاستیک
12 آذر, 1401
mehditarah
372

خرید و فروش پودر کربنات کلسیم عمده برای تولید لاستیک از گردش مالی بالایی برخوردار است. زیرا کربنات کلسیم در تولید لاستیک کاربرد زیادی دارد. کربنات کلسیم، می‌تواند استقامت لاستیک را افزایش دهد و مقاومت در برابر سایش ایجاد کند. کربنات کلسیم (CaCO3) یک ماده معدنی است که از رسوب موجودات دریایی (سخت‌پوستان، مرجان‌ها و غیره) در اقیانوس‌ها تشکیل شده است. کربنات کلسیم حدود 4 درصد از پوسته زمین را تشکیل می‌دهد و یکی از فراوان‌ترین مواد معدنی روی کره زمین است. کربنات کلسیم عمدتاً در معادن روباز، از طریق استخراج مکانیکی یا از طریق مواد منفجره استخراج می‌شود. این محصول ارزان قیمت است و به همین دلیل از محبوبیت زیادی در سراسر جهان برخوردار است.

 

مواد اولیه تولید لاستیک

مهم‌ترین مواد اولیه تولید لاستیک عبارتند از:

  1.  پلیمرهای ترموپلاستیک
  2. پلیمرهای ترموست
  3. لاستیک طبیعی
  4. ترکیبات ترکیبی
  5. کربنات کلسیم

استفاده از کربنات کلسیم در تولید لاستیک از سابقه‌ای برخوردار است. استفاده از آن می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد و می‌تواند مقاومت حرارتی، پایداری اندازه و سختی مواد پایه را بهبود بخشد. کربنات کلسیم پرکننده‌ای است که برای اولین بار در صنعت لاستیک استفاده شد و هنوز هم در بیشترین مقدار استفاده می‌شود. افزودن مقادیر زیادی کربنات کلسیم به لاستیک می‌تواند حجم محصول را افزایش دهد، که در استفاده از لاستیک طبیعی گران قیمت صرفه‌جویی می‌کند. در نتیجه هزینه‌ها را کاهش می‌دهد. افزودن کربنات کلسیم به لاستیک استحکام کششی، مقاومت در برابر سایش و مقاومت در برابر پارگی را حتی بیشتر از ولکانیزاسیون افزایش می دهد. کربنات کلسیم همچنین دارای اثر تقویت کننده قابل توجهی در هر دو لاستیک طبیعی و مصنوعی است و می‌تواند قوام را بهبود بخشد. کربنات کلسیم در محصولات لاستیکی کوچک مانند مهر و موم روغن و قطعات خودرو و همچنین در محصولات بزرگ مانند لاستیک، نوار و شیلنگ‌های لاستیکی استفاده می‌شود. کربنات کلسیم به تنهایی به عنوان پرکننده تقویت‌کننده استفاده می‌شود. همچنین می‌تواند همراه با پرکننده‌های دیگری مانند کربن سیاه، خاک رس و تیتانیوم برای تقویت، پر کردن، رنگ‌آمیزی، بهبود کارایی و افزایش استفاده شود. کربنات کلسیم همچنین ممکن است تا حدی جایگزین پرکننده‌های سفید گران‌تری مانند کربن سفید و تیتانیوم سفید شود.

تجزیه کربنات کلسیم

نقش پودر کربنات کلسیم در تولید لاستیک

نقش پودر کربنات کلسیم در تولید لاستیک بسیار قابل توجه است. کربنات کلسیم نوعی ساختار اسکلت مانند را در محصولات پلاستیکی تشکیل می‌دهد و پایداری اندازه محصولات پلاستیکی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. این می‌تواند سختی محصول، عملکرد الکتریکی، عملکرد بازدارنده در برابر شعله و مقاومت در برابر حرارت را بهبود بخشد. همچنین می‌تواند درخشندگی و نظم سطحی محصولات را بهبود دهد. از آنجایی که سفیدی کربنات کلسیم بیش از 90 درصد است، این ماده می‌تواند به عنوان سفید کننده به جای رنگدانه های سفید گران قیمت عمل کند. مثلا در تولید محصولات PVC استفاده منطقی از کربنات کلسیم سنگین می‌تواند مقاومت حرارتی، سفتی، ثبات اندازه و کارایی را افزایش دهد. علاوه بر این، استفاده از مقادیر کم کربنات کلسیم سبک می‌تواند استحکام کششی محصولات PVC را زیاد کند. افزودن مقدار بسیار زیاد کربنات کلسیم به محصولات PVC می‌تواند به کیفیت محصول آسیب برساند و استفاده از کربنات کلسیم بی کیفیت می‌تواند کیفیت محصول را تا حد زیادی کاهش دهد. افزودن مقادیر مشابه کربنات کلسیم معمولی، کربنات کلسیم باکیفیت و کربنات کلسیم نامرغوب محصولات PVC با عملکرد کاملا متفاوت تولید می‌کند. کربنات کلسیم مورد استفاده در صنعت لاستیک اغلب از مش بالای 200 انتخاب می‌شود.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم ضایعاتی 

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده لاستیک

مجموعه الوان پودر یک کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده لاستیک است که از سال 1370 فعالیت خود را آغاز نموده است‌. محصولات الوان پودر، از جمله پودر کربنات کلسیم میکرونیزه تولید این کارخانه از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. زیرا مواد اولیه خط تولید این کارخانه از بهترین و مرغوب‌ترین معادن  الیگودرز و ساوه تامین می‌شود. شرکت الوان پودر تولید کننده و توزیع کننده کربنات کلسیم در تولید لاستیک با بالاترین کیفیت ممکن است. استفاده از کربنات کلسیم در صنعت لاستیک کاربردهای گوناگونی دارد. استفاده در محصولاتی چون تسمه‌های لوله تایر، زیره کفش و دمپایی، حصیر، نوار نقاله، لوله شیلنگ گرانول R.P از جمله این کاربردهاست.

  

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص لاستیک

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص لاستیک به صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است. خرید آنلاین کربنات کلسیم در تولید لاستیک نسبت به خرید حضوری این محصول ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر است. زیرا خرید آنلاین معاف از هزینه‌های رفت و آمد است. شرکت الوان پودر به منظور رفاه حال صنعتگران عزیز نسبت به فروش غیر حضوری پودرهای صنعتی خود، از جمله پودر کربنات کلسیم می‌نماید. صنعتگران  مناطق مختلف کشور می‌توانند با مراجعه به وب سایت این مجموعه نسبت به انتخاب و سفارش کربنات کلسیم مورد نیاز خود اقدام کنند. کالای خریداری شده در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصد مورد نظر خریداران ارسال خواهد گردید.

سوالات متداول

کربنات کلسیم در تولید لاستیک به عنوان یک پرکننده و تقویت کننده مقرون به صرفه کاربرد دارد.

افزایش مقاومت کششی، سایشی و حرارتی، کاهش بهای تمام شده محصول و سفید کردن مهم‌ترین مزایای استفاده از کربنات کلسیم در تولید لاستیک به شمار می‌روند.

اغلب از کربنات کلسیم سنگین با مش بالای 200 در تولید لاستیک استفاده می‌گردد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کاربرد پودر تالک در لوازم آرایشی 16 دی, 1402

کاربرد پودر تالک در لوازم آرایشی

کاربرد پودر تالک در لوازم آرایشی

مقالات ادامه مطلب
پودر کربنات کلسیم در کرج 9 تیر, 1403
کاربرد کربنات کلسیم رسوبی 7 اسفند, 1401

کاربرد کربنات کلسیم رسوبی

کربنات کلسیم را به جرات می‌توان یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین مواد اولیه در دنیای امروز به شمار آورد. کربنات‌های کلسیم را می‌توان به دو

مقالات ادامه مطلب
انواع مش کربنات کلسیم 10 مرداد, 1401

انواع مش کربنات کلسیم

پودر سنگ های معدنی مانند کربنات کلسیم در صنعت با ابعاد و دانه بندی متفاوتی تولید می شوند. برای دانه بندی پودر این سنگ ها

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو