پودر کربنات کلسیم عمده برای تولید فولاد

کربنات کلسیم فولاد
9 آذر, 1401
mehditarah
326

پودر کربنات کلسیم فولاد یک ماده معدنی رایج است که در بسیاری از سنگ‌ها مانند سنگ آهک و مرمر وجود دارد و بسیار متنوع است. در صنعت ساختمان از کربنات کلسیم به عنوان ماده اولیه برای تولید سیمان آهکی و آهک سوخته و یا حتی ساخت بلوک استفاده می‌شود. در نیروگاه‌های زغال سنگ، برای گوگرد زدایی گازهای دودکش و به عنوان ماده اولیه برای تولید گچ استفاده می‌شود. همچنین کربنات کلسیم به عنوان افزودنی در تولید فولاد، تولید کود و به عنوان رنگدانه در صنایع کاغذ و رنگ استفاده می‌شود. بازار پودر کربنات کلسیم عمده برای تولید فولاد بسیار پر رونق است.

مواد اولیه تولید فولاد

فولاد از سنگ آهن، ترکیبات آهن، اکسیژن و سایر مواد معدنی که در طبیعت وجود دارد، ساخته می‌شود. مواد خام برای فولادسازی استخراج می‌شوند و سپس با استفاده از فرآیندهای مختلف به فولاد تبدیل می‌شوند. یکی از مهم‌ترین مواد اولیه تولید فولاد، سنگ آهک یا پودر کربنات کلسیم فولاد است. کربنات کلسیم یا CaCO3 بیش از 4 درصد از پوسته زمین را تشکیل می‌دهد و در سراسر جهان یافت می‌شود. رایج‌ترین اشکال طبیعی آن گچ، سنگ آهک و سنگ مرمر هستند. این سنگ‌ها در طی میلیون‌ها سال از ته نشین شدن صدف حلزون‌های کوچک فسیل شده، صدف‌ها و مرجان‌ها تولید می‌شوند. اگرچه هر سه این سنگ‌ها از نظر شیمیایی یکسان هستند، اما در بسیاری موارد دیگر از جمله خلوص، سفیدی، ضخامت و همگنی با هم تفاوت دارند. کربنات کلسیم یکی از مفیدترین و همه کاره ترین مواد شناخته شده برای بشر است. کربنات کلسیم را می‌توان از معادن استخراج کرد و یا به طور مصنوعی در کارخانجات تولید نمود. کربنات کلسیم استخراج شده از معادن «کربنات کلسیم آسیاب شده» یا GCC نامیده می‌شود. کربنات کلسیم مصرفی در صنعت فولاد عمدتا از این نوع و از مش بین 1000 تا 2000 است. «کربنات کلسیم رسوب‌شده» یا PCC در کارخانجات و توسط واکنش‌های شیمیایی تولید می‌شود. کربنات کلسیم رسوبی کاملا خالص و دارای اندازه ذرات بسیار ریز و کنترل‌شده است.

کربنات کلسیم مش 600

نقش پودر کربنات کلسیم در فولاد

نقش پودر کربنات کلسیم در فولاد نیز مانند بسیاری از صنایع پراهمیت است. تا جایی که تصور صنعت فولاد بدون سنگ آهک غیرممکن است.

از سنگ‌های آهک و دولومیت هم در آهن‌سازی و هم در فولادسازی استفاده می‌شود. سنگ آهک و فرآورده‌ آهک، یعنی کربنات کلسیم در ذوب آهن و هم در صنایع فولاد به عنوان مواد روان کننده  استفاده می‌شود. اساساً از کربنات کلسیم به عنوان تشکیل دهنده سرباره استفاده می‌شود. در حالی که دولومیت به عنوان تشکیل دهنده سرباره، اصلاح کننده سرباره و به عنوان یک ماده نسوز استفاده می‌شود.

هر دو نوع سنگ آهک و دولومیت با محتوای کلسیم بالا در تولید فولاد استفاده می شوند.

افزودن کربنات کلسیم در فولادسازی برای محافظت از دیرگدازها و حفظ پایه برای کمک به فسفر زدایی مهم است. وظایف سنگ آهک در تولید آهن و فولاد عبارت است:

  • تصفیه: سنگ آهک معمولاً فسفر، گوگرد، سیلیس و منگنز را از اجزای آهن مذاب جدا می‌کند. از سنگ آهک در پالایش ثانویه فولاد نیز استفاده می‌شود.
  • حذف گوگرد: گوگرد فولاد را شکننده می‌کند و در هنگام شکل دهی باعث ترک خوردن آن می‌شود. کربنات کلسیم با گوگردزدایی از فولاد اثرات منفی آن را کاهش می‌دهد.
  • حذف فسفر: فسفر موجود در سنگ آهن می‌تواند باعث سایش فلز شود که خواص فولاد تولید شده را از بین می‌برد. فسفر در مقادیر زیاد از انعطاف پذیری فولاد جلوگیری می‌کند و می تواند پس از سرد شدن باعث شکستن فولاد شود.


کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده مخصوص فولاد

خرید پودر کربنات کلسیم فولاد از کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده مخصوص فولاد امکان پذیر است. الوان پودر یکی از بهترین کارخانجات تولید کننده این محصول در داخل کشور است‌. محصولات این کارخانه از بالاترین استانداردهای بین‌المللی برخوردارند. با این وجود نسبت به محصولات مشابه خارجی بسیار مقرون به صرفه هستند. محصولات این کارخانه را می‌توان به صورت فله‌ای یا بسته‌بندی شده خریداری نمود. الوان پودر علاوه بر تولید پودرهای صنعتی، به توزیع مستقیم آن‌ها نیز می‌پردازد. بنابراین خرید مستقیم کربنات کلسیم از درب کارخانه الوان پودر امکان پذیر است.

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص فولاد

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص فولاد توسط شرکت الوان پودر به صورت حضوری و اینترنتی انجام می‌شود. اهمیت فروش آنلاین پودر کربنات کلسیم فولاد در این است که بسیاری از صنایع فولاد در فاصله دور از کارخانه الوان پودر قرار دارند. بنابراین رفت و آمد برای خرید پودرهای صنعتی برای صنعتگران این کارخانجات دشوار است. از این رو شرکت الوان پودر امکان خرید غیرحضوری از وب سایت این مجموعه را برای صنعتگران سراسر کشور فراهم نموده است. پودرهای صنعتی خریداری شده به صورت آنلاین در کوتاه‌ترین زمان ممکن به محل مورد نظر خریدار ارسال می‌شوند.

سوالات متداول

پودر کربنات کلسیم فولاد غالبا از نوع آسیاب شده و از مش بین 1000 تا 2000 است.

کربنات کلسیم در تولید فولاد با هدف تصفیه سنگ آهن، حذف گوگرد، حذف فسفر و به عنوان تشکیل دهنده سرباره استفاده می‌شود.

استفاده از کربنات کلسیم در فولادسازی برای محافظت از دیرگدازها و حفظ پایه برای کمک به فسفر زدایی مهم است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 3]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کاربرد کربنات کلسیم مش 600 16 بهمن, 1401

کاربرد کربنات کلسیم مش 600

کربنات کلسیم یک ترکیب استثنایی با فرمول شیمیایی CaCO3 است. کربنات کلسیم در حقیقت یک ماده خام طبیعی است که در همه جای طبیعت به

مقالات ادامه مطلب
تفاوت پودر کربنات کلسیم و اکسید کلسیم 31 مرداد, 1401

تفاوت پودر کربنات کلسیم و اکسید کلسیم

کربنات کلسیم و اکسید کلسیم مواد خامی هستند که به عنوان ماده اولیه در بسیاری از صنایع کاربرد دارند. کربنات کلسیم با فرمول شیمیایی CaCO3

مقالات ادامه مطلب
 پودر مل در لاستیک سازی 20 اسفند, 1402
تفاوت کربنات کلسیم و پودر مل 6 شهریور, 1401

تفاوت کربنات کلسیم و پودر مل

کربنات کلسیم را می‌توان پرکاربردترین و فراوان‌ترین ماده معدنی در سراسر جهان قلمداد کرد. این ماده معدنی دارای انواع مختلفی است. که یکی از آن‌ها

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو