کربنات کلسیم سفید

کربنات کلسیم سفید
4 بهمن, 1401
mehditarah
327

کربنات کلسیم خالص سفید رنگ است. از این رو آن را کربنات کلسیم سفید نیز می‌نامند. کربنات کلسیم در اشکال مختلف از قدیم الایام نقش گسترده‌ای در هنر و صنعت داشته است. رایج‌ترین شکل طبیعی کربنات کلسیم کلسیت است. کلسیت یک کانی معدنی طبیعی است که همه جا در قلمروهای معدنی، حیوانی و گیاهی وجود دارد. کلسیت به طور عمده از سنگ‌های رسوبی مانند گچ و سنگ آهک و همچنین از سنگ‌های دگرگونی مانند سنگ مرمر استخراج می‌شود. کلسیت ماده اصلی تشکیل دهنده برخی از پوسته نرم تنان مانند حلزون و صدف است. اما پوسته سایر موجودات زنده یا فسیل آن‌ها، بیشتر از آراگونیت تشکیل شده‌ است‌. آراگونیت شکل کمتر پایداری دارد، که با تغییراتی به کلسیت تبدیل می‌شود.

مطلب پیشنهادی: پودر کربنات کلسیم چیست؟

کربنات کلسیم سفید صنعتی

کربنات کلسیم سفید صنعتی، شکل خالص ماده کربنات کلسیم یا CaCO3 است. رنگ سفید و روشن کربنات کلسیم یکی از علت‌های کاربردهای فراوان این ماده در  در هنر و صنعت است. کربنات کلسیم به خاطر رنگ سفید خود به عنوان رنگدانه اصلی سفید در برخی از رنگ‌های مدرن به کار می‌رود. همچنین از این پودر سفید رنگ صنعتی به عنوان افزایش دهنده و حجم دهنده در  پوشش‌های سفید استفاده می‌شود. کربنات کلسیم به عنوان یک گسترش دهنده می‌تواند تا 30 درصد وزن را در رنگ‌ها تشکیل دهد. کربنات کلسیم صنعتی را می‌توان به صورت مصنوعی نیز تولید کرد. درصد خلوص کربنات کلسیم مصنوعی یا رسوبی نسبت به کربنات کلسیم طبیعی بیشتر است. در نتیجه رنگ سفیدتر و روشنایی بیشتری نیز دارد. اما هزینه تولید کربنات کلسیم مصنوعی نسبت به نوع طبیعی آن بیشتر است. از خواص مشخصه کربنات کلسیم غیر از رنگ سفید آن، می‌توان به مقاومت در برابر حرارت و نامحلول بودن در آب و چربی اشاره کرد.

کاربرد کربنات کلسیم سفید

کاربرد کربنات کلسیم سفید بسیار گسترده است. برخی از مهم‌ترین کاربردهای این ماده معدنی عبارتند از:

  • در بخش کشاورزی، کربنات کلسیم به عنوان یک افزودنی در تولید آفت کش‌ها و غذای طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • کربنات کلسیم به دلیل خواص ضد اسیدی آن در محیط‌های صنعتی برای خنثی کردن شرایط اسیدی در خاک و آب استفاده می‌شود.
  • در صنعت داروسازی، کربنات کلسیم به طور گسترده‌ای به عنوان یک مکمل کلسیم، آنتی اسید، بایندر فسفات یا ماده پایه برای قرص‌های دارویی استفاده می‌شود.
  • در صنایع غذایی، پودر کربنات کلسیم در محصولاتی مانند بیکینگ پودر، خمیر دندان و خمیرها یافت می‌شود.
  • کربنات کلسیم همچنین از طریق تصفیه آب و پسماند برای محیط زیست مفید است.
  • کربنات کلسیم در محصولات پلاستیکی نیز به عنوان یک پرکننده استفاده می‌شود و پایداری ابعادی محصولات پلاستیکی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد. این ماده معدنی همچنین می‌تواند سختی محصول، راندمان الکتریکی و مقاومت در برابر حرارت را نیز بهبود بخشد.
  • پودر کربنات کلسیم میکرونیزه در صنعت شیشه کاربرد زیاری دارد‌. کربنات کلسیم شیشه باید از درصد بالا و ثابت CaO تشکیل شده باشد و فاقد ناخالصی‌های رنگ دهنده مانند Fe2O3 و غیره باشد.
  • از آنجایی که سفیدی کربنات کلسیم بیش از 90٪ است، می‌توان آن به عنوان یک عامل سفید کننده به جای رنگدانه‌های سفید گران قیمت استفاده کرد.
  • کربنات کلسیم برای صنعت ساخت و ساز نیز حیاتی است. کربنات کلسیم یکی از مواد اصلی تشکیل دهنده سیمان است. این ماده به ساخت ملات مورد استفاده در چسباندن آجر، بلوک‌های بتنی و کاشی و سرامیک کمک می‌کند.
  • در صنعت کاغذ کربنات کلسیم به دلیل روشنایی بالا و ویژگی‌های پراکندگی نور در سراسر جهان کاربرد دارد. این پودر به عنوان پرکننده ارزان قیمت برای تولید کاغذ مات روشن استفاده می‌شود.
  •  

مطلب پیشنهادی: کاربرد های کربنات کلسیم چیست؟

تولید کربنات کلسیم میکرونیزه سفید

تولید کربنات کلسیم میکرونیزه سفید از سنگ‌های معدنی طبیعی با خلوص بالا انجام می‌شود. در قدم اول سنگ‌های معدنی با خلوص بالا از معادن استخراج شده و به کارخانه تولید پودرهای صنعتی میکرونیزه حمل می‌شود. سپس این سنگ‌ها به قطعات کوچکتر تقسیم شده و آسیاب می‌شوند. آسیاب یا میکرونیزه کردن با استفاده از یک آسیاب غلتکی عمودی انجام می‌شود. کل سیستم تولید دائماً توسط یک سیستم نظارت خودکار کنترل می‌شود. در مرحله نهایی پودر تولید شده از صافی‌های مخصوص عبور داده می‌شوند تا پودر کربنات کلسیم میکرونیزه با مش‌های متفاوت حاصل شود.

مطلب پیشنهادی: مش کربنات کلسیم چیست؟

کربنات کلسیم سفید

 

کارخانه تولید کربنات کلسیم

مجموعه الوان پودر به عنوان یک کارخانه تولید کربنات کلسیم مشغول فعالیت است. پودرهای صنعتی تولید این کارخانه با جدیدترین تجهیزات سنگ زنی فوق ظریف میکرونیزه می‌شود. کربنات کلسیم میکرونیزه در شرکت الوان پودر در اندازه‌ ذرات مختلف بنا به نیاز مشتریان تولید می‌شود. پودرهای صنعتی میکرونیزه الوان پودر از استانداردهای بین المللی بالایی برخوردار هستند. مهم‌ترین ویژگی‌های پودر کربنات کلسیم میکرونیزه الوان پودر عبارتند از:

  • خلوص بالا
  • توزیع اندازه ذرات بسیار مناسب
  • سفیدی و روشنایی نوری بی نظیر
  • قیمت مناسب

خرید کربنات کلسیم سفید

خرید کربنات کلسیم سفید مناسب برای هر صنعت و کارخانه حائز اهمیت فراوان است. با انتخاب نوع مناسب کربنات کلسیم، می‌توان بدون تأثیر مخرب بر فرآیند تولید و همچنین محصول نهایی، به نتایج مقرون به صرفه‌ای دست یافت. خرید کربنات کلسیم در بسیاری از صنایع برای کنترل ویسکوزیته، ضریب انبساط حرارتی، انقباض محصول انجام می‌شود. ما در شرکت الوان پودر با کمک واحد تولیدی پیشرفته خود، تنوع وسیعی از پودرهای کربنات کلسیم را تولید و عرضه می کنیم. این محصولات به عنوان بهترین اکستندر و پرکننده به حساب می‌آیند. محصولات ارائه شده در بسیاری از صنایع آرایشی و بهداشتی، شیشه و رنگ کاغذ و غیره کاربرد دارند. به دلیل استفاده از ترکیبات شیمیایی درجه یک، این مواد معدنی نسبت به محصولات مشابه مقدار pH دقیق و ماندگاری طولانی‌تری دارند. پودرهای کربنات کلسیم الوان پودر عاری از ناخالصی‌ها و دارای کیفیت عالی هستند. برای خرید پودر کربنات کلسیم میکرونیزه از مجموعه الوان پودر نیازی به مراجعه حضوری نیست. به منظور رفاه حال صنعتگران گرامی از سراسر کشور امکان خرید غیر حضوری پودرهای صنعتی از طریق وب سایت الوان پودر فراهم گردیده است.

کربنات کلسیمی که خالص باشد سفید رنگ است و کربنات کلسیم سفید نامیده می‌شود‌.

کربنات کلسیم سفید در صنایع مختلف کاربرد دارد. از جمله ساختمان سازی، کشاورزی، داروسازی، تولید پلاستیک، کاغذسازی، تولید شیشه، رنگ سازی و غیره.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کاربرد مش کربنات کلسیم 8 مرداد, 1401

کاربرد مش کربنات کلسیم

کلسیم کربنات ماده شیمیایی پر کاربرد با فرمول CaCO3 است که نوعی سنگ رسوبی نا محلول در آب بوده و در نتیجه رسوب بدن موجودات

مقالات ادامه مطلب
پودر کربنات کلسیم خوراکی 9 تیر, 1401

پودر کربنات کلسیم خوراکی

فهرست مطالب کلسیم یکی از مواد معدنی ضروری برای بدن است. این ماده به طور طبیعی در غذاها یافت می‌شود. وجود کلسیم برای بسیاری از

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر تالک در پزشکی 7 دی, 1402
مزایای استفاده از پودر مل ساختمانی 16 تیر, 1402

مزایای استفاده از پودر مل ساختمانی

مزایای استفاده از پودر مل ساختمانی وسعت کاربرد پودر مل تا حدی است که کمتر کسی ممکن است نام آن را نشنیده باشد. پودر مل

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو