کاربرد کربنات کلسیم در زغال

کاربرد کربنات کلسیم در زغال
25 بهمن, 1401
mehditarah
361

کاربرد کربنات کلسیم در زغال موضوعی است که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد. پودر کربنات کلسیم در زمره مواد اولیه اصلی برای تولید زغال فشرده قرار دارد. سایر مواد اولیه مهم برای تولید زغال عبارتند از :

  • خاک اره
  • پوست گردو و بادام
  • برگ نخل و ساقه گیاه
  • سبوس و هر نوع مواد دور کشاورزی

کربنات کلسیم نیز مانند سایر مواد اولیه تولید زغال از قیمت بسیار پایینی برخوردار است. از این رو استفاده از آن با وجود مزایای بسیار، بهای تمام شده زغال را افزایش نمی‌دهد.

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در زغال

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در زغال عبارتند از:

  • استفاده از پودر کربنات کلسیم در تولید زغال موجب کاهش بوی بد و گاز ناشی از سوختن زغال می‌گردد.
  • وجود کربنات کلسیم در زغال از ایجاد جرقه در هنگام سوخت آن جلوگیری می‌کند.
  • کربنات کلسیم مدت زمان سوختن زغال را افزایش داده و موجب صرفه‌جویی در مصرف این محصول می‌شود.
  • به کار بردن کربنات کلسیم در تولید زغال فرآیند تولید زغال‌های قالبی را تسهیل می‌کند.
  • کربنات کلسیم ماده‌ای طبیعی و زیست تخریب پذیر است. بنابراین استفاده از آن برای محیط زیست فاقد ضرر است.
  • کربنات کلسیم ماده‌ای غیر سمی است. بنابراین استفاده از آن در زغال برای سلامت انسان ضرری ندارد.

کاربرد کربنات کلسیم در زغال

کاربرد کربنات کلسیم در زغال به عنوان خاکستر سفید، آهک، سنگ آهک یا کربنات کلسیم انجام می‌شود. رنگ خاکستر سفید در زغال‌های قالبی از اهمیت زیادی برخوردار است. عملکرد آن نیز تقریباً نمادی از کیفیت به شمار می‌رود. هنگامی که زغال قالبی را در اجاق گاز روشن می‌‌کنید، باید بدانید که آن‌ها کی آماده می‌شوند. علامت آماده شدن زغال مشاهده سفید شدن زغال‌های شعله‌ور شده است. شما فقط در صورتی می‌توانید خاکستر سفید روی زغال را مشاهده کنید که زغال‌ها حاوی کربنات کلسیم باشند. با وجود این که کربنات کلسیم یک سوخت حرارتی نیست، اما می‌تواند میزان سوختن زغال را افزایش دهد. به گونه‌ای که تکه‌های زغال برای مدت  زمان طولانی‌تری بسوزند و در مصرف آن‌ها صرفه‌جویی شود.

کربنات کلسیم

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم

کربنات کلسیم (CaCO3) که عمدتاً به شکل کانی‌های کلسیت و آراگونیت وجود دارد، یکی از رایج‌ترین ترکیبات روی زمین است. کربنات کلسیم جزء اصلی مرمر، سنگ آهک و دولومیت است. همچنین در استخوان‌ها و دندان‌ها و همچنین اسکلت بیرونی سخت پوستان، مرجان‌ها، حلزون‌ها و تک یاخته‌ها نیز یافت می‌شود. کربنات کلسیم کاربردهای متنوعی دارد:

  • به عنوان ماده اولیه برای صنعت مصالح ساختمانی (ساخت سیمان و سرامیک و کاشی)
  • به عنوان سنگدانه در صنعت فولاد
  • به عنوان عامل ساینده و صیقل دهنده در خمیر دندان
  • به عنوان کود معدنی
  • به عنوان پرکننده معدنی یا رنگدانه در کاربردهای صنعتی متنوع (کاغذ، رنگ، گچ، پلاستیک، فرش)
  • کربنات کلسیم در زغال نیز به عنوان یکی از مواد اولیه اصلی به کار می‌رود.

الوان پودر به عنوان کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم تولید کننده و عرضه کننده انواع مختلف پودر کربنات کلسیم است. دو نوع پودر کربنات کلسیم در بازار وجود دارد: کربنات کلسیم طبیعی و کربنات کلسیم مصنوعی. کربنات کلسیم رسوبی. کربنات کلسیم طبیعی از آسیاب کردن سنگ‌های طبیعی حاوی کربنات کلسیم حاصل می‌شود. در حالی که کربنات کلسیم مصنوعی توسط واکنش‌های مصنوعی در کارخانجات تولید می‌شود. کربنات کلسیم طبیعی قیمت مناسب‌تری دارد در حالی که کربنات کلسیم مصنوعی خالص‌تر و سفیدتر است. کربنات کلسیم مورد استفاده در صنعت تولید زغال اغلب از نوع طبیعی است.

خرید عمده کربنات کلسیم مخصوص زغال

خرید عمده کربنات کلسیم مخصوص زغال را می‌توان از شرکت الوان پودر انجام داد. شرکت الوان پودر تولید کننده انواع پودرهای میکرونیزه از جمله پودر کربنات کلسیم است. کیفیت بالای کربنات کلسیم تولید شده توسط الوان پودر باعث تولید محصولات باکیفیت در صنایع استفاده کننده از این پودر صنعتی می‌شود. برای مثال در صورتی که کربنات کلسیم در زغال از کیفیت بالایی برخوردار باشد، زغال تولید شده نیز از کیفیت بالایی برخوردار خواهد بود. از این رو صنعتگران و صاحبان صنایع باید خرید پودر کربنات کلسیم خود را از برندهای معتبر و باکیفیت انجام دهند. در غیر این صورت ممکن است شاهد تاثیرات مخرب مواد اولیه نامرغوب بر تولیدات خود باشند.

کربنات کلسیم تولید شده توسط الوان پودر علاوه بر کیفیت بالا، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. برای استعلام قیمت روز انواع مش‌های کربنات کلسیم می‌توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل کنید. برای خرید پودرهای صنعتی از مجموعه الوان پودر نیازی به مراجعه حضوری نیست. می‌توانید از طریق وب سایت این مجموعه سفارش خود را ثبت کنید. سفارشات مشتریان در کوتاه‌ترین زمان ممکن به اقصی نقاط کشور ارسال می‌شوند.

سوالات متداول 

کاهش گاز، بوی بد و جرقه ناشی از سوختن زغال، تسهیل تولید زغال‌های غالبی و افزایش مدت سوختن زغال.

کربنات کلسیم طبیعی یا زمین در تولید زغال کاربرد دارد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 1]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
 پودر مل در لاستیک سازی 20 اسفند, 1402
خواص پودر تالک در تولید کاغذ و صنعت چاپ 14 مهر, 1402

خواص پودر تالک در تولید کاغذ و صنعت...

خواص پودر تالک در تولید کاغذ و صنعت چاپ

مقالات ادامه مطلب
پودر کربنات کلسیم در کاغذ سازی 19 اردیبهشت, 1401

پودر کربنات کلسیم در کاغذ سازی

کربنات کلسیم در کاغذ سازی نقش بسیار مهمی دارد. از این ماده صنعتی در کاغذ سازی به عنوان ماده پرکننده در فرآیند تولید کاغذ قلیایی

مقالات ادامه مطلب
انواع سنگ گچ کربنات کلسیم دار 26 مهر, 1401

انواع سنگ گچ کربنات کلسیم دار

سنگ گچ یکی از مصالح ساختمانی است که عمدتاً در کارهای طراحی داخلی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. به دلیل خواص مختلف گچ، کاربردهای آن در صنایع

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو