پودر کربنات کلسیم عمده برای الکترود جوشکاری

پودر کربنات کلسیم الکترود جوشکاری
18 آذر, 1401
mehditarah
323

بازار پودر کربنات کلسیم عمده برای الکترود جوشکاری در داخل و خارج از کشور بسیار پر رونق است.

الکترودها حاوی ترکیبات کلسیمی مانند کربنات کلسیم و فلوراید کلسیم در پوشش فلاکس هستند. این ترکیبات یک پوشش سرباره انجماد سریع روی فلز جوش ایجاد می‌کنند. پودر کربنات کلسیم در تولید الکترود جوشکاری از نقش پر اهمیتی برخوردار است.

 

تولید الکترود جوشکاری چگونه است

شاید برای شما نیز این پرسش مطرح شده باشد تولید الکترود جوشکاری چگونه است.

“پایه” تولید الکترود از ترکیب شیمیایی پوشش فلاکس که حاوی 50٪ سنگ آهک، کربنات کلسیم (CaCO3) است، نشات می‌گیرد. این در قوس تجزیه می‌شود و یک محافظ گازی از مونوکسید / دی اکسید کربن تشکیل می‌دهد.

علاوه بر سنگ آهک ممکن است تا 30 درصد کلسیم فلورید (CaF2) برای کاهش نقطه ذوب سنگ آهک و کاهش اثر اکسید کننده آن اضافه شود. همچنین دی اکسیدان هایی مانند فرو-منگنز، فرو-سیلیکون و فرو-تیتانیوم برای ایجاد اکسید زدایی حوضچه جوش اضافه می‌شوند.

سایر عناصر آلیاژی مانند فروکروم، فرومولیبدن یا فرو نیکل ممکن است برای ایجاد رسوب فولاد آلیاژی اضافه شوند. بایندرها ممکن است سیلیکات سدیم باشند، فقط برای استفاده در جریان DC+ve، یا سیلیکات پتاسیم که الکترودها را قادر می‌سازد هم بر روی جریان مستقیم و هم با جریان متناوب کار کنند.

محافظ گاز از الکترودهای پایه به اندازه انواع روتیل یا سلولزی کارآمد نیست و اگر تخلخل ناشی از آلودگی اتمسفر مشکل ساز نباشد، لازم است یک قوس کوتاه ثابت حفظ شود. الکترودها به دلیل زمان طولانی برای ایجاد یک سپر محافظ کارآمد به تخلخل شروع حساس هستند. بخش اساسی آموزش جوشکار، آشنایی با تکنیک شروع جوش قبل از موقعیت شروع مورد نیاز و حرکت به عقب قبل از اقدام در جهت جوش است.

ویژگی‌های نفوذ الکترودهای پایه شبیه به الکترودهای روتیل است، اگرچه پوشش سطح به خوبی نیست. پوشش سرباره سنگین تر از الکترودهای روتیل است اما به راحتی کنترل می‌شود و الکترودها را قادر می‌سازد در همه موقعیت ها استفاده شوند. پوشش‌های سنگ آهک بالا ایجاد شده‌اند که امکان استفاده از طیف محدودی از الکترودها را در موقعیت عمودی پایین (PG) فراهم می‌کنند. حوضچه جوش به آرامی با فلز اصلی مخلوط می‌شود و زیر برش نباید رخ دهد.

 

 

نقش پودر کربنات کلسیم در تولید الکترود جوشکاری

جوشکاری قوس فلزی دستی برای اولین بار در سال 1888 در روسیه اختراع شد. توسعه الکترودهای پوشش داده شده تا اوایل دهه 1900 اتفاق نیفتاد! سرانجام در اوایل دهه 1900 فرآیند کیلبرگ در سوئد اختراع شد و روش شبه قوس در بریتانیا معرفی شد. شایان ذکر است که الکترودهای پوشش داده شده به دلیل هزینه بالای آنها، به کندی پذیرفته شدند. هنگامی که یک قوس بین میله فلزی (الکترود) و قطعه کار ایجاد می‌شود، سطح میله و قطعه کار هر دو ذوب می‌شوند و یک حوضچه جوش تشکیل می‌دهند. ذوب همزمان پوشش شار روی میله باعث تشکیل گاز و سرباره می‌شود که حوضچه جوش را از جو اطراف محافظت می‌کند. سرباره جامد و سرد می‌شود و باید پس از اتمام عملیات جوش (یا قبل از رسوب دادن پاس جوش بعدی) از مهره جوش جدا شود. این فرآیند اجازه می‌دهد تا قبل از اینکه یک الکترود جدید در نگهدارنده قرار داده شود، فقط طول های کوتاه جوش تولید شود. نفوذ جوش کم است و کیفیت رسوب جوش به شدت به مهارت جوشکار بستگی دارد. انواع شار/الکترود پایداری قوس، عمق نفوذ، نرخ رسوب فلز و قابلیت موقعیتی به میزان زیادی تحت تاثیر ترکیب شیمیایی پوشش شار روی الکترود است. الکترودهای پایه حاوی نسبت بالایی از کربنات کلسیم (سنگ آهک) و کلسیم فلوراید (فلوراسپار) در پوشش هستند. این باعث می‌شود که پوشش سرباره آن‌ها سیال‌تر از پوشش‌های روتیلی باشد – این نیز انجماد سریع است که به جوشکاری در موقعیت عمودی و بالای سر کمک می‌کند. از این الکترودها برای جوشکاری قطعات متوسط ​​و سنگین استفاده می شود که در آنها کیفیت جوش بالاتر، خواص مکانیکی خوب و مقاومت در برابر ترک (به دلیل مهار زیاد) مورد نیاز است.

 

 

کارخانه تولید پودر کربنات کلسیم عمده الکترود جوشکاری

شرکت الوان پودر به عنوان کارخانه تولیدتفاوت کربنات کلسیم و اکسید کلسیم پودر کربنات کلسیم عمده الکترود جوشکاری شناخته می‌شود. پودر کربنات کلسیم یک پودر صنعتی طبیعی است که از استخراج سنگ‌های طبیعی و آسیاب آن‌ها تولید می‌شود. سه نوع سنگ حاوی کربنات کلسیم حفاری شده و توسط صنایع مختلف استفاده می‌شود: این سنگ‌ها سنگ آهک، گچ و دولومیت هستند. سنگ آهک و گچ هر دو اشکال کربنات کلسیم و دولومیت مخلوطی از کربنات کلسیم و منیزیم است. همه این سنگ‌ها ناخالصی‌هایی مانند خاک رس دارند اما برخی از سنگ ها بیش از 97 درصد خالص هستند. سنگ آهک و سایر محصولات به دست آمده از آن به طور گسترده در صنعت ساختمان و برای خنثی کردن ترکیبات اسیدی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود. دیگر صنعتی که در آن از پودر کربنات کلسیم استفاده می‌شود، صنعت جوشکاری است. پودر کربنات کلسیم در تولید الکترود جوشکاری منجر به افزایش کیفیت، استقامت و کاهش هزینه می‌گردد.

 

 

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص الکترود جوشکاری

فروش پودر کربنات کلسیم مخصوص الکترود جوشکاری توسط شرکت الوان پودر و به صورت غیرحضوری انجام می‌شود. کیفیت پودر کربنات کلسیم در تولید الکترود جوشکاری بسیار حائز اهمیت است. زیرا در صورتی که از پودر کربنات کلسیم باکیفیت بالا استفاده نشود، استقامت جوش با مشکل مواجه خواهد شد. از این رو خرید کربنات کلسیم از برندهای معتبر نکته‌‌ای است که باید همواره مورد توجه صنعتگران قرار گیرد. کربنات کلسیم تولیدی توسط الوان پودر از بالاترین میزان کیفیت و خلوص برخوردار است.

 

سوالات متداول

استفاده از پودر کربنات کلسیم در تولید الکترود جوشکاری منجر به افزایش مقاومت جوش می‌شود.

ترکیبات کلسیمی مانند کربنات کلسیم و فلوراید کلسیم در پوشش فلاکس ترکیبات اصلی تولید الکترود جوشکاری به شمار می‌روند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کاربرد پودر تالک برای ریه چیست 1 دی, 1402
انواع مش کربنات کلسیم 10 مرداد, 1401

انواع مش کربنات کلسیم

پودر سنگ های معدنی مانند کربنات کلسیم در صنعت با ابعاد و دانه بندی متفاوتی تولید می شوند. برای دانه بندی پودر این سنگ ها

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر تالک در ریشه زایی گیاهان 19 آذر, 1402

کاربرد پودر تالک در ریشه زایی گیاهان

کاربرد پودر تالک در ریشه زایی گیاهان

مقالات ادامه مطلب
کاربرد کربنات کلسیم رسوبی 7 اسفند, 1401

کاربرد کربنات کلسیم رسوبی

کربنات کلسیم را به جرات می‌توان یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین مواد اولیه در دنیای امروز به شمار آورد. کربنات‌های کلسیم را می‌توان به دو

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو