کربنات کلسیم مخصوص اسفنج و فوم

کربنات کلسیم اسفنج و فوم
27 آبان, 1401
mehditarah
353

فوم یک ماده سبک وزن و نفوذپذیر است که با فشردن حباب‌های گاز به یک ماده پلیمری تولید می‌شود. سپس آن را به نوعی پلاستیک و لاستیک منبسط شده تبدیل می‌کند. در تولید فوم و اسفنج‌ها، مواد معدنی مانند کربنات کلسیم و تالک می‌توانند استقامت را بهبود بخشند و کیفیت را افزایش دهند. کربنات کلسیم مخصوص اسفنج و فوم افزودنی‌های عالی برای هسته‌سازی فوم به شمار می‌روند.

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در تولید اسفنج

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در تولید اسفنج چشمگیر و قابل توجه است. کربنات کلسیم یک عامل کف‌کننده بسیار مؤثر برای آلومینیوم است. فوم‌های حاوی کربنات کلسیم مخصوص اسفنج و فوم دارای ساختار سلولی بسیار ظریف‌تری نسبت به فوم‌های تولید شده با هیدرید تیتانیوم هستند. این ویژگی به وجود یک لایه نازک سطحی پیوسته از اکسید فلزی نسبت داده می‌شود که اثر کشش سطحی را خنثی می‌کند. در تولید فوم و اسفنج از هر دو نوع کربنات کلسیم طبیعی و مصنوعی می‌توان استفاده کرد.

کربنات‌های کلسیم طبیعی یا آسیاب شده مواد کف کننده بسیار مقرون به صرفه برای تولید PVC هستند. این نوع کربنات کلسیم بر اساس اندازه ذرات و درجه بندی شده برای بسیاری از کاربردهای مختلف صنعتی و دارویی نیز به کار می‌رود. به همین ترتیب، کربنات‌های کلسیم مصنوعی یا رسوبی افزودنی‌های عالی برای هسته‌سازی فوم در پلی استایرن منبسط شده هستند. کربنات کلسیم رسوبی یا PCC دارای اندازه ذرات بسیار ریز و کنترل‌شده با قطری در حدود 2 میکرون است. این نوع کربنات کلسیم نسبت به کربنات کلسیم زمین گران‌تر است و کاربردهای خاص خود را دارد.

مواد اولیه تولید اسفنج و فوم

مواد اولیه تولید اسفنج و فوم عبارتند از: 50% پلی ال، 40% پلی ایزوسیانات‌ها و 10% آب و سایر مواد شیمیایی. پلی ایزوسیانات‌ها و پلی ال‌ها پلیمرهای مایعی هستند که وقتی با آب ترکیب می‌شوند یک واکنش گرمازا (تولید گرما) ایجاد می‌کنند و پلی اورتان را تشکیل می‌دهند. طیف گسترده‌ای از افزودنی ها نیز در تولید اسفنج و فوم استفاده می‌شود. کاتالیزورها و افزودنی‌ها واکنش را تسریع می‌کنند و امکان تولید حجم زیاد را فراهم می‌کنند. یکی از مهم‌ترین افزودنی‌ها در تولید اسفنج و فوم، کربنات کلسیم است.

استفاده از کربنات کلسیم مخصوص اسفنج و فوم  باعث می‌شود حباب های گازی یکنواخت و باریک در طول فرآیند کف سازی ایجاد شوند. این باعث افزایش تعداد سلول‌های فوم می‌شود و توزیع سلولی و رشد را یکنواخت‌تر می‌کند. همچنین سفتی را در تراکم‌های کمتر بهبود می‌بخشد و سبک وزنی فوم را بهینه می‌کند.

آنالیز کربنات کلسیم

تولید کننده پودر کربنات کلسیم اسفنج و فوم

کربنات کلسیم یکی از مفیدترین و همه کاره ترین مواد معدنی است که تاکنون شناخته شده.

کربنات کلسیم، برای مصارف صنعتی گوناگونی استفاده می‌شود. از جمله این صنایع می‌توان صنعت ساخت و ساز، صنعت آهن، صنعت نفت و صنعت کاغذسازی را نام برد. صنعت تولید اسفنج و فوم نیز یکی از صنایع مهمی است که کربنات کلسیم در آن کاربرد زیادی دارد. کربنات کلسیم مخصوص اسفنج و فوم بسته به کاربرد ممکن است از نوع رسوبی یا طبیعی باشد. کربنات کلسیم طبیعی را می‌توان از آسیاب سنگ‌هایی مانند مرمر تولید کرد. در حالی که کربنات کلسیم رسوبی با عبور دی اکسید کربن به محلول هیدروکسید کلسیم در کارخانجات تولید می‌شود. شرکت الوان پودر تولید کننده پودر کربنات کلسیم اسفنج و فوم است. این شرکت نسبت به تولید انواع پودر کربنات کلسیم اعم از طبیعی و مصنوعی اقدام می‌نماید.

مطلب پیشنهادی: کاربرد کربنات کلسیم در موکت سازی 

خرید کربنات کلسیم مخصوص اسفنج و فوم

خرید کربنات کلسیم مخصوص اسفنج و فوم را می‌توان از تولید کنندگان و توزیع کنندگان این محصولات انجام داد. خرید پودر کربنات کلسیم به صورت مستقیم از تولید کنندگان این محصول نسبت به خرید از توزیع کنندگان به صرفه‌تر است. شرکت الوان پودر تولید کننده انواع پودرهای صنعتی از جمله کربنات کلسیم است. صاحبان صنایع مختلف می‌توانند برون مراجعه حضوری و از طریق وب سایت این مجموعه نسبت به خرید محصول مورد نیاز خود اقدام کنند. کربنات کلسیم خریداری شده در اسرع وقت به محل مورد نظر خریداران تحویل داده خواهد شد.

فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص اسفنج و فوم

فوم‌ها در طیف گسترده‌ای از صنایع یافت دارند. از بالشتک سازی در صندلی‌ها و مبلمان خودرو گرفته تا عایق کاری در دیوارها و لوازم خانگی. بنابراین فروش عمده کربنات کلسیم مخصوص اسفنج و فوم به عنوان یکی از مواد اولیه اصلی این محصولات رونق فراوانی دارد. تولید کنندگان داخلی و خارجی زیادی در این بازار مشغول فعالیت هستند. با وجود این که محصولات داخلی به لحاظ کیفیت مشابه یا برتر از نمونه‌های خارجی هستند، اما قیمت مناسب‌تری دارند. بنابراین خرید پودر کربنات کلسیم از تولید کنندگان مطرح داخل همچون الوان پودر به صرفه‌تر است.

سوالات متداول

استفاده از کربنات کلسیم در تولید اسفنج و فوم موجب افزایش کیفیت و استقامت این محصولات می‌شود.

کربنات کلسیم مورد استفاده در تولید فوم و اسفنج بسته به نوع محصول انتخاب می‌شود و ممکن است از نوع رسوبی یا طبیعی باشد.

50% پلی ال، 40% پلی ایزوسیانات‌ها و 10% آب و سایر مواد شیمیایی از جمله کربنات کلسیم مواد اولیه فوم و اسفنج می باشد

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
پودر تالک در مقره سازی 16 فروردین, 1403
پودر بتونه چیست؟ 22 اسفند, 1401

پودر بتونه چیست؟

حتما نام “بتونه” را شنیده‌اید. اگر بخواهیم به سوال پودر بتونه چیست پاسخ دهیم، باید بگوییم که پودری است که برای پر کردن منافذ در

مقالات ادامه مطلب
پودر تالک اوریفلیم چیست 13 شهریور, 1402
تاثیر استفاده از کربنات کلسیم در تصفیه آب 19 بهمن, 1401

تاثیر استفاده از کربنات کلسیم در تصفیه آب

کربنات کلسیم تصفیه آب برای تصحیح pH در منابع آب شهری و صنعتی استفاده می‌شود. تاثیر استفاده از کربنات کلسیم در تصفیه آب موضوعی است

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو