کاربرد پودر مل

کاربرد پودر مل
28 اسفند, 1401
mehditarah
307

کاربرد پودر مل مانند پودر کربنات کلسیم بسیار زیاد است. در حقیقت این پودر را می‌توان یکی از مفیدترین و پرکاربردترین پودرهای صنعتی حاضر به شمار آورد. این پودر سفید رنگ در انواع مختلف برای اهداف متنوع تولید می‌شود. کیفیت آن وابسته به میزان خلوص آن است. هر چه خالص‌تر باشد باکیفیت‌تر است و قیمت بیشتری نیز خواهد داشت.

پودر مل چیست؟

این پودر صنعتی که با نام پودر بتونه یا تکسچر نیز شناخته می‌شود، از سنگ‌های معدنی حاوی کربنات کلسیم تولید می‌شود. مانند سنگ آهک، سنگ مرمر و سنگ گچ. فرمول شیمیایی این پودر صنعتی CaCO3 است، یعنی همان فرمول شیمیایی کربنات کلسیم.

اصلی‌ترین کاربرد این پودر استفاده در پودر بتونه است. با توجه به حجم بالای استفاده از بتونه و برای سهولت کار، بتونه‌های ساخته‌شده با مل به شکل آماده در ظروف مختلف به فروش می‌رسد. گل بتونه و پود درزگیری دیگر نام‌های این پودر صنعتی هستند.

غیر از بتونه کاری و نقاشی ساختمان، این پودر در تولید آثار هنری نیز کاربرد زیادی دارد. تابلوهای هنری برجسته، پتینه کاری و مجسمه‌سازی از جمله این آثار هنری هستند. در تابلوهای هنری برجسته برای ایجاد نقش‌های برجسته از خمیر حاوی مل استفاده می‌شود. در هنر مجسمه سازی نیز مل یکی از اصلی‌ترین مواد اولیه خمیر مجسمه سازی است. همچنین در پتینه کاری از بتونه‌های درست شده از این پودر صنعتی برای ایجاد برجستگی‌ها استفاده می‌شود.

انواع پودر مل

انواع پودر مل یا marble dust بر اساس اندازه ذرات آن‌ها تقسیم بندی می‌شوند. این پودر صنعتی در اندازه ذرات یا به اصطلاح مش‌های گوناگون برای کاربردهای مختلف تولید شده و به فروش می‌رسد. انواع مش‌های این پودر از سنگ‌های حاوی کربنات کلسیم به دست می‌آیند. به این صورت که سنگ‌های آهک و مرمر به وسیله دستگاه‌های سنگ کوب خرد شده و سپس آسیاب می‌شوند. بعد از پودر شدن به صورت یکدست، از صافی‌های خاصی عبور داده می‌شوند یا به اصطلاح  الک می‌شوند. پس از این مرحله تمام ذرات پودر یک دست و یک اندازه خواهند بود‌ انواع پودرهای مل به صورت فله‌ای یا بسته‌بندی شده به فروش می‌رسند. هر چه اندازه ذرات پودر کوچک‌تر باشد قیمت آن بیشتر خواهد بود.

کاربرد پودر مل

کاربرد پودر مل در صنعت

کاربرد پودر مل در صنعت متنوع و گسترده است. برخی از مهم‌ترین این کاربردها عبارتند از:

  • در تولید لاک‌ها، رزین‌ها و رنگ‌های شیمیایی به عنوان پر کننده
  • در تولید محصولات آرایشی بهداشتی مانند خمیر دندان به عنوان سفید کننده
  • در صنعت تولید عطر به عنوان پر کننده بدون بو و غیر سمی
  • در صنعت لاستیک سازی به عنوان پرکننده ارزان قیمت
  • در بتونه کاری ساختمان‌ها و سایر سطوح به عنوان ماده اصلی تولید پودر بتونه

مزایای استفاده از پودر مل

مزایای استفاده از پودر مل عبارتند از:

  • این پودر قیمت بسیار مناسبی دارد. از این رو استفاده از آن در حجم زیاد کاملا مقرون به صرفه است.
  • استفاده از مل به عنوان پرکننده بر رنگ محصولات تاثیری نمی‌گذارد.
  • مل در بتونه کاری ماده‌ای بسیار مناسب است زیرا ترک نمی‌خورد.
  • این پودر پس از خشک شدن از مقاومت بالایی برخوردار خواهد بود.
  • مل از چسبندگی فوق العاده‌ای به سطوح مختلف برخوردار است.
  • مل از انعطاف‌پذیری مناسبی برخوردار است.
  • سرعت خشک شدن این پودر پس از ترکیب با آب بسیار زیاد است.

خرید پودر مل میکرونیزه

خرید پودر مل میکرونیزه را می‌توانید از طریق وب سایت شرکت الوان پودر انجام دهید. این شرکت تولید کننده انواع پودرهای صنعتی میکرونیزه، از جمله پودر کربنات کلسیم، مل و پودر تالک است. کیفیت پودرهای صنعتی تولید شده توسط این مجموعه در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. زیرا در این شرکت از پیشرفته‌ترین و به روزترین ماشین آلات روز دنیا برای تولید پودرهای میکرونیزه استفاده می‌شود. مزیت دیگر خرید پودرهای صنعتی از این مجموعه، قیمت مناسب آن‌هاست. خرید پودرهای صنعتی از مجموعه الوان پودر خرید مستقیم از تولید کننده به شمار می‌رود و از این رو کاملا مقرون به صرفه است.

 

سوالات متداول

این پودر صنعتی در تولید بتونه، خمیردندان، رنگ، عطر و لاستیک کاربرد دارد.

عدم تاثیر منفی بر رنگ و کیفیت محصولات، ترک نخوردن بعد از خشک شدن در بتونه کاری و قیمت مناسب مهم‌ترین مزایای  پودر مل هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
تفاوت پودر کربنات کلسیم و کلسیم سولفات 4 شهریور, 1401

تفاوت پودر کربنات کلسیم و کلسیم سولفات

کلسیم یک فلز ضروری برای موجودات زنده است. به دلیل خواص شیمیایی آن، در تهیه آلیاژها به عنوان اکسید زدا، گوگردزدا و کربن زدا کاربرد

مقالات ادامه مطلب
انواع پودر مل رنگی 4 شهریور, 1402
پودر مل هنری 24 اسفند, 1402
کاربرد کربنات کلسیم در تولید چرم 30 دی, 1401

کاربرد کربنات کلسیم در تولید چرم

کاربرد کربنات کلسیم در تولید چرم یکی از شگفت انگیزترین کاربردهای این پودر معدنی است. همانطور که می‌دانید کربنات کلسیم (CaCO3) پرکاربردترین ماده پرکننده در

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو