پودر مل نقاشی

پودر مل نقاشی
2 فروردین, 1402
mehditarah
281

پودر مل نقاشی یا marble dust همان پودر کربنات کلسیم با ذرات بسیار ریز است که در نقاشی استفاده می‌شود. رایج‌ترین استفاده از پودر مل در نقاشی، ایجاد یک پرایمر سطح برای سطح نقاشی است. علاوه بر ایجاد یک پرایمر نقاشی، می‌توان این پودر را مستقیماً با رنگ‌ها مخلوط کرد تا بافت‌های جالبی حاصل شود. این پودر هم در نقاشی‌های هنری و هم در نقاشی‌های ساختمانی کاربرد دارد. حتی برای رنگ آمیزی و نقاشی سطوح چوبی و ام دی اف نیز ابتدا با استفاده از این پودر زیرسازی انجام می‌شود.

پودر مل چیست؟

این پودر صنعتی که با نام‌های پودر بتونه، پودر تکسچر و پودر درزگیر نیز شناخته می‌شود، نوعی پودر سفید رنگ غیر سمی طبیعی است. فرمول شیمیایی آن CaCO3 است و از آسیاب سنگ‌های طبیعی مانند مرمر تولید می‌شود. بافت این پودر صنعتی بسیار یکدست و نرم است. میزان چسبندگی آن بسیار زیاد است. این پودر پس از ترکیب با مواد مختلف مانند آب به سرعت خشک می‌شود. در حقیقت آبگریزی و از دست دادن سریع رطوبت از ویژگی‌های اصلی این پودر به ش1مار می‌رود. پودر یا خاک مل بسیار سبک و کم حجم است و به آسانی در حلال‌های مختلف حل می‌‌شود.

ویژگی دیگر این پودر مقاومت و استحکام زیاد آن پس از خشک شدن است. همین موضوع آن را به ماده‌ای مناسب برای پر کردن فضای بین کاشی‌ها و سرامیک‌ها تبدیل کرده است. در حالت کلی این پودر علاوه بر کارهای هنری مانند نقاشی در صنعت ساختمان سازی نیز بسیار پرکاربرد است.

انواع پودر مل

انواع پودر مل را بر اساس اندازه ذرات آن دسته‌بندی می‌کنند. در حقیقت انواع مختلف این پودر، “مش‌های” مختلف پودر یا خاک مل نامیده می‌شوند. مش یک واحد اندازه‌گیری استاندارد جهانی به منظور بررسی پراکندگی ذرات است. این واحد اندازه‌گیری که در دهه ۸۰ میلادی ابداع به تعداد ذرات یک پودر در یک مساحت معین اشاره دارد. هر چه مش پودر صنعتی بیشتر باشد اندازه ذرات آن کوچکتر است و قیمت آن بیشتر است. ویژگی‌های ثبات انواع خاک مل عبارتند از:

  • سازگاری با انواع رنگ: این پودر با انواع رنگ سازگاری دارد و می‌توان آن را رنگ‌‌های روغنی، پلاستیکی، آکلریک و پایه آب مخلوط کرد.
  • قابلیت سمباده خوری: سطوح پوشیده شده با خمیر مل از قابلیت سمباده خوری برخوردارند.
  • انعطاف پذیری بالا: خمیر ساخته شده از این ماده از انعطاف پذیری بالایی برخوردار است. از این رو از آن در ساخت مجسمه‌ها و پتینه استفاده می‌شود.

پودر مل نقاشی

پودر مل نقاشی چگونه ساخته می‌ شود؟

شاید از خود بپرسید که پودر مل نقاشی چگونه ساخته می‌ شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ساختن مل نقاشی بسیار آسان است. تنها به مقداری پودر یا خاک مل در مش مناسب، تینر و روغن نیاز دارید. برای ساخت این ترکیب مقدار مناسبی از پودر، روغن و آب را در یک ظرف مخلوط کنید. به یاد داشته باشید که تنها مدت زمان محدودی برای استفاده از این ترکیب فرصت دارید. زیرا مل پس از ترکیب با مواد دیگر به سرعت خشک می‌شود.

روش استفاده از پودر مل

روش استفاده از پودر مل بسته به کاربرد آن متفاوت است. برای مثال شیوه استفاده از این پودر در ساخت بتونه روغنی، بتونه پلاستیکی و بتونه کناف با هم متفاوت است. در ساخت بتونه روغنی پودر یا خاک مل با تینر، رنگ روغنی و آب مخلوط می‌شود. در حالی که در ساخت بتونه پلاستیکی رنگ پلاستیک به مقدار لازم با مل مخلوط می‌شود‌. در ساخت بتونه کناف نیز آب، مل و بعضا شکر و سفیده تخم مرغ مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید پودر مل میکرونیزه نقاشی

خرید پودر مل میکرونیزه نقاشی را می‌توان از فروشگاه‌های عرضه کننده لوازم نقاشی انجام داد. اگر چه خرید این پودر از تولید کنندگان آن به صرفه‌تر است. برخی از تولید کنندگان پودرهای صنعتی، مانند الوان پودر نسبت به عرضه مستقیم پودرهای صنعتی تولیدی خود اقدام می‌کنند. به دلیل حذف واسطه‌ها، خرید از این تولید کنندگان نسبت به خرید از مغازه‌ها با قیمت مناسب‌تر امکان پذیر است. خرید خاک مل میکرونیزه با بالاترین میزان خلوص را می‌توانید از طریق وب سایت الوان پودر و بدون نیاز به مراجعه حضوری انجام دهید.

سوالات متداول 

از پودر مل به عنوان پرایمر یا زیرساز نقاشی و همچنین برای ترکیب کردن با رنگ‌ها استفاده می‌شود.

پودر مل نقاشی با ترکیب مل، آب و تیتر به نسبت معین ساخته می‌شود.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
راهنمای خرید پودر مل مخصوص روشور 22 شهریور, 1402

راهنمای خرید پودر مل مخصوص روشور

راهنمای خرید پودر مل مخصوص روشور

مقالات ادامه مطلب
کاربرد پودر کربنات کلسیم در رنگ کنیتکس 6 دی, 1401

کاربرد پودر کربنات کلسیم در رنگ کنیتکس

ولرنگ کنیتکس (Kenitex)  یک پوشش سلولزی است که برای رنگ آمیزی و پوشش دادن دیوار‌ها و نمای ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع رنگ

مقالات ادامه مطلب
صادرات پودر کربنات کلسیم به کویت 30 تیر, 1403

صادرات پودر کربنات کلسیم به کویت

صادرات پودر کربنات کلسیم به کویت

مقالات ادامه مطلب
لیست قیمت کربنات کلسیم 10 بهمن, 1401

لیست قیمت کربنات کلسیم

کربنات کلسیم را می‌توان یکی از پرکاربردترین مواد معدنی در زندگی انسان قلمداد کرد. انواع مختلفی از کربنات کلسیم وجود دارد و لیست قیمت کربنات

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو