کاربرد مش کربنات کلسیم

مش کربنات کلسیم
8 مرداد, 1401
mehditarah
1504

کلسیم کربنات ماده شیمیایی پر کاربرد با فرمول CaCO3 است که نوعی سنگ رسوبی نا محلول در آب بوده و در نتیجه رسوب بدن موجودات زنده (مخصوصا جانداران دریایی مثل سنگ پوستان و مرجانها) طی میلیون ها سال ایجاد می شود. این ماده ، بیشتر از ۴٪ از پوستهٔ جامد زمین را در بر دارد. این سنگ در ترکیبات صخره ها در همه نقاط جهان پیدا می شود. پودر کربنات کلسیم سفید، خنثی و بی بو است؛ ساختاری کریستالی و بی رنگ دارد. این ماده معدنی در آب و الکل نامحلول است.امروزه از کلسیم کربنات در ساخت انواع پلاستیک ها و لاستیک ها، چسب و رزین، شیشه سازی، راه سازی، سوخت کوره ها و… استفاده می شود.کلسیم کربنات به راحتی از طبیعت استخراج شده و به صورت خام یا فراوری شده کاربرد دارد.همچنین به دلیل انعطاف پذیری خوب این ماده میتوان آن را در سایز های مختلفی مانند کلوخه، پودری، میکرونیزه و نانو ذارت تولید نمود. همانطور که گفته شد یکی از انواع اشکالی که از این سنگ در صنایع استفاده می شود مش کلیسم کربنات است. به این شکل که پس از استخراج کلسیم کربنات از طبیعت آن را به کارخانه منتقل و سپس توسط فک های کوبشی کوبیده می شوند تا ابعاد ذرات آن در حد میکرو متر شود.

 

تعریف مش کربنات کلسیم

مش کربنات کلسیم چیست ؟ مش کربنات کلسیم سایز های متفاوتی دارد و به یک محصول اطلاق نمی شود. اصولا مش بندی در مورد کانی های معدنی و انواع پودر سنگ های معدنی معیاری است که برای تعداد منافذ موجود در هر اینچ مربع از سرند یا توری غربال گری استفاده می شود. هرچه تعداد این منافذ روی هر اینچ مربع کمتر باشد، ذرات درشت تر خواهند بود. دانه بندی پودر مش بطور معمول زیر ۲۰ میکرون می باشد. ریز کردن کلسیم کربنات تا حد میکرون و تبدیل آن به مش باعث گسترش کاربرد آن در صنایع و مشاغل متفاوت می گردد.

کیفیت مش در ارتباط با اندازه دانه بندی است که این اندازه دانه بندی بر اساس میکرون در صنایع مختلف متفاوت است. هر چه عدد مش بیشتر باشد به این معنی است که اندازه ذرات کربنات کلسیم ریز تر است. ساخت ذرات ریز تر از این ماده به وسایل و امکانات پیشترفته تر نیاز دارد؛ در نتیجه ساخت این ذرات ریز تر سخت تر و به همین نسبت قیمت آن بیشتر خواهد بود.

مراحل تولید مش کربنات کلسیم نسبت مستقیمی با چگونگی پخش ذرات آن در تولید دارد. متاسفانه بیشتر کارخانه های تولید کربنات کلسیم به شیوه های قدیمی آن را تولید و الک می کنند و در پایان این فرایند ،  پودری که بدست می آید دارای دانه بندی درستی نیستند و پخش مناسب دانه بندی در پودر دیده نمی شود. دانه بندی درست به دیگر تولیدات کمک می کند که انرژی و مواد اولیه کمتری در مراحل تولید بکار برود.

بادقت به هزینه های زیاد استخراج و انتقال سنگ های استخراج شده از معادن به کارخانه ،  برای استفاده باید از سنگ های ناخالص منتقل شده به کارخانه بیشترین بهره را برد و در هزینه های استفاده شده، صرفه جویی کرد تا توانایی ورود در بازار رقابتی پیدا کرده و به فروش محصولات اقدام کرد.
کربنات کلسیم پوشش دار در بیشتر نقاط کشور از جمله استان های همدان، تهران، قم، هرمزگان و… به فراوانی دیده می شود که شرکت های مختلفی در این صنعت درحال فعالیت هستند که با کمک تجهیز کارخانه های تولید و کوبش پودر می توان خام فروشی مش کربنات کلسیم را متوقف کرد و با فرآوری صحیح و کاربردی ، صادرات و ارز آوری برای کشور را ممکن ساخت.

خریداران پودر کربنات کلسیم هستند، ضروری است از مش کربنات کلیسم مورد نیاز خود به طور دقیق اطلاع داشته باشند . تقاضای هر صنعت با توجه به چگونگی تجهیزات و فرمول تولید آنها متفاوت است و تولیدکننده  می بایست مش کربنات کلسیم مصرفی را تعیین و بعد از آن سفارش انجام دهد .

 

حتما بخوانید : پودر کربنات کلسیم چیست و کاربرد آن ؟

 

انواع مش کربنات کلسیم

همانطور که گفته شد در کارخانجات تولید کربنات کلسیم با توجه به کاربرد ها و نیاز های متفاوت به این پودر مش های متفاوتی ساخته می شود. در جدول زیر انواع مش کربنات کلسیم نوشته شده است.

کربنات کلسیم مش 20
کربنات کلسیم مش 50
کربنات کلسیم مش 100
کربنات کلسیم مش 200
کربنات کلسیم مش 325
کربنات کلسیم مش 400
کربنات کلسیم مش 600
کربنات کلسیم مش 800
کربنات کلسیم مش 1000
کربنات کلسیم مش 1200
کربنات کلسیم مش 1500
کربنات کلسیم مش 2500
کربنات کلسیم مش 3500

 

کاربرد انواع مش کربنات کلسیم

در جدول زیر سعی کردیم به طور خلاصه کاربرد انواع مش کربنات کلسیم را گرد آوری کنیم تا شما را در انتخاب مش مورد نیازتان کمک کنیم. جدول زیر بر اساس اندازه مش های کربنات کلسیم تقسیم بندی شده است و در آن علت استفاده از پودر کربنات کلسیم نیز ذکر گردیده است.

 

 

روش اندازه گیری مش کربنات کلسیم

مراحل تولید یک پودر نسبت مستقیمی با چگونگی پخش ذرات آن پودر دارد .چگونگی استفاده صحیح از دانه بندی پودر به تولید کننده  کمک می رساند تا از دیگر محصولات کمتر استفاده کند و نیز مصرف انرژی را در فرآیند تولید خود کاهش دهد.

چیزی که به ما در کنترل کیفی یک پودر یاری  می رساند اول از همه کیفیت سنگ تولید شده و نیز دانه بندی مورد نظر است. که روش اندازه گیری مش کربنات کلسیم به خصوص وجود دارد ، تجهیزات آنالیز ما را قادر به بررسی آماری مش یک پودر را داده اند.

متاسفانه پودرکربنات کلسیم تولیدشده در اکثر کارخانه ها به شیوه های کهنه تولید و بسته بندی می گردد این کارخانه ها از دقت مورد نیاز برخوردار نیست و پخش بهینه دانه بندی در تولیدات قابل مشاهده نیست.

 

انواع پودر مش های کربنات کلسیم ذکر شده توسط شرکت الوان پودر همدان با کیفیت و درصد خلوص بالا در سراسر ایران عرضه می شود. این شرکت افتخار این را دارد که با استخراج سنگ معدن کربنات کلسیم از بهترین معادن ایران نیاز های شما دوستان عزیز را در سراسر ایران برطرف نماید؛ همچنین شما می توانید مشخصات مورد نظرتان را با کارشناسان ما در میان گذاشته و از مشاوره و راهنمایی آنها بهره مند شوید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
کاربرد کربنات کلسیم در صنایع مختلف 17 اردیبهشت, 1401

کاربرد کربنات کلسیم در صنایع مختلف

بهترین کاربرد های کربنات کلسیم  قصد داریم بهترین کاربرد های کربنات کلسیم در صنعت های مهم رو بهتون بگیم در ادامه با ما همراه باشین. کربنات

مقالات ادامه مطلب
خواص پودر تالک در صنعت الکترونیک و برق 20 آذر, 1402

خواص پودر تالک در صنعت الکترونیک و برق

خواص پودر تالک در صنعت الکترونیک و برق

مقالات ادامه مطلب
خرید و قیمت پودر کربنات کلسیم الیگودرز 3 مهر, 1401

خرید و قیمت پودر کربنات کلسیم الیگودرز

بازار تولید و فروش انواع کربنات کلسیم الیگودرز یکی از مهم‌ترین بازارهای مواد اولیه صنعتی به شمار می‌رود. پودر کربنات کلسیم به دلیل خواص منحصر

مقالات ادامه مطلب
چگونگی استفاده از پودر مل در ساختمان سازی 19 تیر, 1402

چگونگی استفاده از پودر مل در ساختمان سازی

چگونگی استفاده از پودر مل در ساختمان سازی سنگ مرمر از زمان‌های بسیار قدیم به عنوان مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می.گرفته است. علاوه بر

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو