انواع مش کربنات کلسیم

انواع مش کربنات کلسیم
10 مرداد, 1401
mehditarah
1656

پودر سنگ های معدنی مانند کربنات کلسیم در صنعت با ابعاد و دانه بندی متفاوتی تولید می شوند. برای دانه بندی پودر این سنگ ها از معیاری به نام مش استفاده می شود. هر چه اندازه ذرات ریز تر باشد، از مش بزرگتری استفاده می شود و برعکس؛ یعنی هر چه عدد مش کوچکتر باشد، اندازه ذرات بزرگتر خواهد بود. کلسیم کربنات از مش ۵۰ تا مش ۲۰۰ در دسته پودر های سنگ کوبی شده دسته بندی می شود. کربنات کلسیم مش های بزرگتر از ۲۰۰ در دسته پودر های میکرونیزه قرار می گیرند. پودر های میکرونیزه تا مش ۲۵۰۰ را در بر می گیرد و به وسیله تجهیزات و آسیاب های مخصوص تولید می گردند.
در صنعت انواع متفاوتی از مش تولید و با توجه به نیاز مصرف کننده به صنایع مختلف فروخته می شود. هر مش از پودر کربنات کلسیم میکرونیزه حاوی اندازه ای برابر با میکرون است ، مثلا کربنات کلسیم مش ۸۰۰ دانه بندی مساوی یا کوچکتر از ۸ میکرون دارد و بر اساس استاندارد می بایست به مقدار ۹۹ درصد از دانه بندی آن در این محدوده قرار داشته باشد.

انواع مش های کلسیم کربنات

به ترتیب اندازه در زیر قرار دارند:

_کربنات کلسیم مش ۱۲
_کربنات کلسیم مش ۲۰
_کربنات کلسیم مش ۵۰
_کربنات کلسیم مش ۱۴۰
_کربنات کلسیم مش ۲۰۰
_کربنات کلسیم مش ۳۲۵
_کربنات کلسیم مش ۴۰۰
_کربنات کلسیم مش ۶۰۰
_کربنات کلسیم مش ۸۰۰
_کربنات کلسیم مش ۱۰۰۰
_کربنات کلسیم مش ۱۲۰۰
_کربنات کلسیم مش ۱۵۰۰
_کربنات کلسیم مش ۲۵۰۰
_کربنات کلسیم مش ۳۵۰۰

جدول تعیین اندازه مش کربنات کلسیم :

فرایند مش بندی کربنات کلسیم چگونه انجام می شود ؟

برای تولید محصول با مش بندی های خیلی ریز مانند کربنات کلسیم مش ۲۵۰۰ یا ۳۵۰۰ نیازمند تجهیزات پیشرفته و تجربه کافی است. به دلیل کافی نبودن این موارد در کشورمان ، اغلب تولیدکنندگان پودر کربنات کلسیم توانایی تولید این مش بندی ها را نداشته و اندازه های درشت تر را به عنوان مش ریز به فروش می رسانند. از طرفی ممکن است شماری از مش های کربنات کلسیم ترکیب کنند و در نتیجه مصرف کنندگان ، با چشم توانایی تشخیص مش مورد نظر را ندارند.
کشور ما از لحاظ وجود معادن یکی از غنی ترین مناطق دنیا است. معادن متفاوت کلسیم کربنات در شهرهای کشور وجود پراکنده اند و علاوه بر این توانایی تولید مش های متفاوت این محصول را دارند.

صادرات پودر میکرونیزه کربنات کلسیم به کشور های همسایه مان مانند عراق ، افغانستان ، ترکیه ، آذربایجان و … برای کشور ارز آوری دارد و به نسبت زیادی به وسیله شرکت الوان پودر همدان انجام می شود. صادرات کربنات کلسیم با دانه بندی های متفاوت در کیسه های یک تنی جامبوبگ و یا داخل کیسه های ۲۵ کیلوگرمی قرار گرفته روی پالت و نیز با انواع کیسه بندی دیگر صورت می گیرد.

بسته بندی پودر کربنات کلسیم

همانطور که گفته شد بسته بندی پودر کربنات کلسیم  بر نیاز و نظر مشتری متفاوت بوده و در انواع متفاوتی روانه بازار می گردند. انواع این بسته بندی ها به شکل زیر است :

25کیلوگرم در کیسه کاغذی با کیفیت بالا

25 کیلوگرم در کیسه بافته شده چند لایه PP

500 کیلوگرم در کیسه جامبو PP

1000 کیلوگرم در کیسه جامبو PP

کامیون فله ای

همانطور که گفته شد، اندازه مش کربنات کلسیم به نیاز و تقاضا مشتری وابسته است. در حقیقت هر مش کربنات کلسیم در صنعت خاص و ویژه ای کاربرد دارد. در ادامه مطلب به شرح بعضی از انواع این مش های کلسیم کربنات می پر دازیم.

کربنات کلسیم از مش ۱۲ تا مش ۵۰ :

این پودر آسیاب شده کربنات کلسیم در خوراک دام و پرندگان ، به عنوان خاک در گلدان گل ، در تزئینات سنگ ها و نیز در تصفیه آب استفاده می شود.

کربنات کلسیم با مش بین ۲۰ تا ۱۴۰ :

از این پودر آسیاب شده کربنات کلسیم در فرآیند تولید شیشه برای سفت کردن شیشه مذاب استفاده می شود. همچنین از آن در غذا و دام پرندگان به عنوان مکمل کلسیم استفاده می گردد.

کربنات کلسیم مش ۲۰۰:

این پودر در بخش صنعت غذایی استفاده های بسیاری دارد. کربنات کلسیم مهم ترین منبع تامین کلسیم است و به همین دلیل در خوراک دام و طیور و نیز در تولید غذا و دارو برای مصارف انسانی مصرف می شود. می توانیم از ترکیب آن با دیگر مواد ملات ساختمانی نیز تهیه کنیم. همچنین در صنایع شیشه ، استیل و … نیز از پودر کربنات کلسیم ۲۰۰ استفاده می گردد.

کربنات کلسیم مش ۳۲۵ :

این پودر ریز برای مهار کردن آتش در معادن زیر زمینی ذغال سنگ ، به عنوان مکمل کلسیم برای خوراک دام و طیور به حالت مایع ، به عنوان اصلاحیه خاک ، به عنوان پرکننده مخلوط های بتونی ، آسفالت و نیز مهر و موم ها و غشای ضد آب مورد استفاده قرار می گیرد.

کربنات کلسیم ۳۵۰۰ :

این پودر را بنا به مصرف صنایع متفاوت می توان به شکل ساده یا پوشش دار تولید کرد. به طور مثال در صنایع لاستیک و کاغذ سازی ، کربنات کلسیم ساده استفاده می گردد؛ در حالی که برای استفاده در بخش تولید پلاستیک و پلیمر ها ، باید با کمک از اسید های معدنی مثل استئاریک اسید ، کربنات کلسیم کوتد تولید گردد.

سخن آخر

یقینا انواع مش کربنات کلسیم از آن چه در این مقاله ذکر شد بیشتر است. شرکت الوان پودر همدان کربنات کلسیم میکرونیزه مرغوب و با درصد خلوص بالا و نیز کیفیت تضمین شده را با مجموعه ای بسیار پیشرفته و مجهز تولید کرده و نیز توانایی تولید انواع محصولات مورد نیاز برای مصرف کنندگان داخلی و خارجی را داریم. شما میتوانید برای آگاهی از مش کربنات کلسیم مورد نیاز خود با شرکت الوان پودر همدان تماس گرفته و از ویژگی های منحصر به فرد پودر مورد نظر اطلاع یابید.

 

مطالب بیشتر :

مش کربنات کلسیم 

مش کربنات کلسیم چیست 

اندازه گیری مش کربنات کلسیم 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط
خاک مل چیست 7 شهریور, 1402
پودر کربنات کلسیم در ساوه 11 تیر, 1403
کاربرد پودر کربنات کلسیم در جوهر چاپ 1 دی, 1401

کاربرد پودر کربنات کلسیم در جوهر چاپ

پودر کربنات کلسیم را به جرات می‌توان یکی از پرکاربردترین مواد اولیه صنعتی در جهان قلمداد کرد. از صنعت ساختمان سازی گرفته تا کشاورزی، تولید

مقالات ادامه مطلب
پودر کربنات کلسیم چیست ؟ و کاربرد آن 4 اردیبهشت, 1401

پودر کربنات کلسیم چیست ؟ و کاربرد آن

فهرست مطالب پودر کربنات کلسیم چیست ؟  در این مقاله سعی داریم در مورد کربنات کلسیم و کاربرد آن توضیح بدهیم : کربنات کلسیم یا CaCO3

مقالات ادامه مطلب
درباره شرکت الوان پودر همدان

شرکت الوان پودر از سال 1370 فعالیت خود را در زمینه تولید پودرهای میکرونیزه آغاز نمود و مدیران این شرکت تولیدی با بیش از سه دهه فعالیت در عرصه تولید طی این سال ها سعی نموده تا قدمی مثبت در راه اعتلای تولید و کارآفرینی کشور بر دارد

راه های ارتباطی با ما
اعتماد شما اعتبار ماست!

تمامی حقوق این وبسایت متعلق به شرکت الوان پودر است.طراحی سایت همدان شرکت آیکو